Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
krwawiace serce ventyla
Autor Wiadomość
arekkera 
Autostopowicz
1.9TDI 94r 260 tysi


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 11
Skąd: jasło
Wysłany: 2011-11-22, 22:56   krwawiace serce ventyla

witam, mam podobny problem jak jeden z kolegow, mianowicie z serca ventyla zaczal wyciekac olej :( sprawa przedtawia sie nastepujaco: moj ventyl juz jest leciwy, 94r 1.9tdi, nakrecone 320 tys, jakis czas tenu zaczely sie problemy ze szczelnoscia, tzn łzawił z uszczelki pod kopulka klawiatury(tak to sie chyba nazywa). ale ostatnio widze plamy pod silnikiem. jak tak lzawil, to dolewalem jakies 0,2l oleju (mobil s 10w40) na 2-3 tys km. a teraz dolalem 0,5 litra na niecaly tysiac i wszystko gdzies wsiaklo- jest minimum! plamy tworza sie na betonie po prawej stronie silnika, malutkie tez po lewej, gdzie szukac przyczyny? nieszczelna uszczelka kopulki klawiatury? moze uszczelka miski? a moze cos powazniejszego w silniku? bo tak dedukuje ze moze gdzies cieknac tam jak jest pasek do rozrzadu. dodam ponadto ze ta uszczelke pod kopulka klawiatury juz kiedys zmienialem i nie pomoglo, dalej lzawi. oraz ze jestem raczej laikiem samochodowym, wiec z gory przepraszam za uchybienia w opisie badz slownictwie:) bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc:) zapytam jeszcze czy nie orientuje sie ktos ile taka napawa moglaby wyniesc? dodam ze jestem czasowo w lodzi, dostalem namiary na serwis zajmujacy sie tylko vw, na bronowej bodajze, i nie wiem czy powierzyc im naprawe, czy poczekac az zjade do domu gdzie mam zaprzyjaznionego mechanika:) ufff... ale sie rozpisalem, ale dla ventylka wszystko! :)
_________________
venciak z jasła, obecnie łódź
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-23, 09:21   

arekkera napisał/a:
dodam ponadto ze ta uszczelke pod kopulka klawiatury juz kiedys zmienialem i nie pomoglo, dalej lzawi
ja Ci pomoge tylko tyle ze też wymieniałem tą uszczelkę ale mimo że sporo dłubię sam przy ucie tą robotę akurat zleciłem mechanikowi bo nasłuchałem się opinii że trudno jest to wymienić aby było sucho. Wiem tylko że użył przy wymianie jakiegoś dobrego sylikonu i od roku jest tam całkowicie suchutko.
arekkera napisał/a:
bo tak dedukuje ze moze gdzies cieknac tam jak jest pasek do rozrzadu
no mi ciekło z wałka i też to za jednym zamachem uszczelnił.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-11-23, 12:05   

pawel39106 napisał/a:
ja Ci pomoge tylko tyle ze też wymieniałem tą uszczelkę ale mimo że sporo dłubię sam przy ucie tą robotę akurat zleciłem mechanikowi bo nasłuchałem się opinii że trudno jest to wymienić aby było sucho. Wiem tylko że użył przy wymianie jakiegoś dobrego sylikonu i od roku jest tam całkowicie suchutko.


głupoty a czy w fabryce robili na silikon? raczej nie...wymiana nie jest straszna wcale bo zmieniałem w tym roku tylko trzeba pamiętać żeby tulejki dystansowe nie poszły ze starą uszczelką bo bez nich jak się złoży i za mocno dokręci to uszczelka puści po jakimś czasie a no i logiczne że nowa jaka by nie była nie wytrzyma tyle co oryginał a ten po wyjęciu łamał się dosłownie w dłoniach

pawel39106 napisał/a:
no mi ciekło z wałka i też to za jednym zamachem uszczelnił.


to już nawet można sobie w takiej sytuacji rozrząd machnąć za jednym razem :)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
Ostatnio zmieniony przez devill4 2011-11-23, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-23, 15:41   

devill4 napisał/a:
głupoty a czy w fabryce robili na silikon? raczej nie

Nie wiem jak robili w fabryce ale wiem że mi gość zrobił na jakimś sylikonie i jest ok.
devill4 napisał/a:
bo zmieniałem w tym roku

no to zagrzej auto do temperatury 90 po czym zakręć kilka razy auto do odcięcia paliwa na drugim biegu i obserwuj czy po pewnym czasie nie puści Ci się spod klawiatury.
devill4 napisał/a:
to już nawet można sobie w takiej sytuacji rozrząd machnąć za jednym razem :)

no raczej trzeba bo jak się ściąga pasek rozrządu to się zakłada nowy przynajmniej ja tak uważam.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-11-23, 15:44   

Cytat:
pawel39106 napisał/a:
no mi ciekło z wałka i też to za jednym zamachem uszczelnił.


to już nawet można sobie w takiej sytuacji rozrząd machnąć za jednym razem :)


i mnie też to czeka...
wie ktoś ile taka przyjemność kosztuje, czyli pasek rolki uszczelniacz wałka ?
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-11-23, 16:24   

Ja to robiłem wraz z innymi naprawami i nie potrafię powiedzieć co ile mnie wtedy kosztowało.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
wally44 
Zapalony Ventkarz
wally44



Silnik: 2.8 AAA
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 396
Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2011-11-23, 18:26   

kolego musisz powycierac statre wycieki i bedzie widac Autko juz nie mlode wiec mogly pojsc uszczelniacze na wale wiadomo temp. i latka robia swoje pozdr.
_________________
wally44
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11702
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-11-23, 20:03   

pawel39106 napisał/a:

no to zagrzej auto do temperatury 90 po czym zakręć kilka razy auto do odcięcia paliwa na drugim biegu i obserwuj czy po pewnym czasie nie puści Ci się spod klawiatury.


no jak tak je będę traktował to napewno mi posłuży długo ;) ja mam silniczek w dobrym stanie oleju bierze tyle ile fabryka przewidziała czyli prawie nic więc dbam o niego jak mogę a tym bardziej bez takiego pałowania się obchodzę :)

Cytat:
no raczej trzeba bo jak się ściąga pasek rozrządu to się zakłada nowy przynajmniej ja tak uważam.


chodziło mi raczej o to żeby nie robić 2 razy tego samego bo to ta sama robocizna praktycznie a pasek jak dobry i niedawno zakładany to niech sobie siedzi dalej :)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 12