Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
1.8 AAM przerywanie silnika i czarne świece
Autor Wiadomość
Ghost 
Kierowca eLki
Michał


Silnik: 1.8 Benzyna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 40
Skąd: okolice Pucka
Wysłany: 2012-02-05, 14:17   1.8 AAM przerywanie silnika i czarne świece

Witam,

Posiadam VW Vento 1.8 AAM benzynka (bez instalacji LPG) 75 KM (55kW). Problem w nim występujący, to przerywana praca silnika (jakby pracował na 3 "garach") przez pierwsze 5-10 minut na zimnym silniku. Po dodaniu gazu samochód "podskakuje" z przyczyn w/w i nie da się jechać (okropnie szarpie). Świece wymieniałem miesiąc temu i dla testów wymieniłem je tymczasowo na stare - ten sam efekt. Świece po takiej pracy są CZARNE. Kopułka i palec wymienione jakieś 2-3 miesiące temu, przewody 2 miesiące temu. Co może być przyczyną? Będę z kolegą jeszcze wymieniał przewody potem kopułkę i palec (zamianka w dwóch takich samych silnikach). Pytam, ponieważ oprócz tego co będe wymieniał nie mam pojęcia co może być jeszcze przyczyną takiego zachowania samochodu...

Będę wdzięczny za jakiekolwiek porady.

Pozdrawiam!
_________________
...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
 
 
wally44 
Zapalony Ventkarz
wally44



Silnik: 2.8 AAA
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 396
Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2012-02-05, 16:18   

kolego sprawdz ustawienie zaplonu bo tu na 90% tkwi problem A czasami nie pozamieniales kolejnosci przewodow ?? ?
_________________
wally44
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11702
 
 
Ghost 
Kierowca eLki
Michał


Silnik: 1.8 Benzyna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 40
Skąd: okolice Pucka
Wysłany: 2012-02-05, 20:45   

Wydaje mi się, że nie... Na ciepłym silniku wszystko gra, aczkolwiek obroty zbijają mi do około 700rpm... Gdzie mogę sprawdzić ustawienie zapłonu? Sądzisz wally44, że przestawiło się coś w rozrządzie?

Wybacz - jestem laikiem z motoryzacji :)
_________________
...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
 
 
wally44 
Zapalony Ventkarz
wally44



Silnik: 2.8 AAA
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 396
Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2012-02-06, 16:54   

Ghost napisał/a:
Sądzisz wally44, że przestawiło się coś w rozrządzie?

znajomy mial cos podobnego w puncie krecil iskra byla i nic ciagali :młotek: nic nie pomagalo.Jak to zobaczylem okazalo sie ze byla wina rozrzadu pasek byl tak styrany ze trzymal sie na paru nitkach i wdodatku przeskoczyl o pare zembow cud ze ten motor byl jeszcze w calosci.Zaplon sprawdza ci w warsztacie lampa stroboskowa sprawdz jeszcze czujnik temperatury mozew on szwankuje jak masz okazje to podmien
_________________
wally44
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11702
 
 
Ghost 
Kierowca eLki
Michał


Silnik: 1.8 Benzyna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 40
Skąd: okolice Pucka
Wysłany: 2012-02-06, 17:08   

czujnik temperatury cieczy chłodzącej wymieniony... pasek w dobrym stanie, ale zauważyłem, że kolor oleju jest kawowy (kawa z mlekiem) i po pracy silnika, jak miarkę wyciągnąłem widziałem krople wody... dodatkowo poziom oleju mi WZRÓSŁ!! a poziom cieczy chłodzącej - sahara w pojemniku :) mój strzał: USZCZELKA POD GŁOWICĄ - właśnie mechanikowi zleciłem wymianę. Jeśli to pomoże - dam znać. Może znacie inne możliwe przyczyny takiej pracy (i wariowania obrotami)? Krokowiec wymieniony, linka gazu sprawna, moduł wyczyszczony, brak luzów na przepustnicy...
_________________
...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
 
 
wally44 
Zapalony Ventkarz
wally44



Silnik: 2.8 AAA
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 396
Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2012-02-06, 17:20   

Ghost napisał/a:
widziałem krople wody... dodatkowo poziom oleju mi WZRÓSŁ!! a poziom cieczy chłodzącej - sahara w pojemniku


no to kolego masz przyczne itu tkwil problem zobaczysz po wymianie autko bedzie smigalo ;)
_________________
wally44
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11702
 
 
Ghost 
Kierowca eLki
Michał


Silnik: 1.8 Benzyna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 40
Skąd: okolice Pucka
Wysłany: 2012-02-08, 18:19   

Dokonałem wymiany uszczelki, oleju, filtru oraz płynu chłodniczego. Poprawa jest w płynności pracy na ciepłym silniku i na sile... ale co do przerywania na zimnym i czarnych świecach - nadal to samo!

Jakieś pomysły? (Dziś podmieniłem kopułkę i palec z kolegą, któremu samochód działa idealnie - zobaczę rano wynik jak pojadę do pracy)
_________________
...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
 
 
Ghost 
Kierowca eLki
Michał


Silnik: 1.8 Benzyna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 40
Skąd: okolice Pucka
Wysłany: 2012-02-10, 19:38   

Tak samo - nie mam już sił. POMOCY! :(
_________________
...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-02-10, 22:35   

Próbowałeś podpiąć go pod VAG-a? Możliwe, że pokaże jakiś błąd.

Cytat:
Dziś podmieniłem kopułkę i palec z kolegą, któremu samochód działa idealnie

A może trzeba było spróbować cały aparat założyć?

Może masz jakieś nieszczelności i łapie lewe powietrze? Nie słychać żadnych ssssssssssssss... w okolicach wtrysku?

Takie moje sugestie... banalne ale od takich się zaczyna ;)
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-02-10, 22:40   

Ghost, zrób sobie reset sterownika silnika przez odpicie klem, jeśli nie pomoże pewni problem bedzie w TPS lub silniczku krokowym, to nie są drogie rzeczy, cay wtrysk można za stówkę używany kupić, z tą uszczelką jeśli piszesz o tej pod głowicą - chyba ktoś cię mocno naciągnął na tą robotę, powikłania niepożądne sa po takiej naprawie o wiele bardziej prawdopodobne niż to że była uszkodzona.
_________________

 
 
Ghost 
Kierowca eLki
Michał


Silnik: 1.8 Benzyna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 40
Skąd: okolice Pucka
Wysłany: 2012-02-11, 15:13   

aparat zapłonowy będziemy teraz z kolegą podmieniać... a co do "sss" owszem słychać ale myślałem, że to paski lub łożysko pompy wspomagania. Mało tego - słychać "cykanie" od strony wtrysku siedząc wewnątrz. Dzieje się to, gdy samochód "ciągnie" na jakimś biegu (np. 2, 3). W tym miesiacu wykosztowalem sie (600zł) na wymiane tej uszczelki takze nie moge kupic uzywanego wtrysku... jesli to bedzie on - to dopiero in the next month :)

Nie, nie podpinałem pod VAG'a ani nie resetowałem sterownika... Wcześniej wymieniałem krokowiec i wachania obrotami byly podobne wiec wsadzilem stary (mam nowy w zanadrzu).

Ale chyba mechanik to zrobił, bo po wymianie uszczelki miałem zresetowane radio :)
_________________
...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
Ostatnio zmieniony przez Ghost 2012-02-11, 15:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mykery 
Autostopowicz
Fan VW



Silnik: 1.8
Wiek: 42
Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 8
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2012-02-14, 12:34   

Witam, ja tak mialem kiedys w swoim tez 1,8 benz i u mnie byla ta gumowa uszczelka peknieta do ktorej przykrecony jest wtrysk i lapal lewe powietrze
 
 
jedrula455 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 benzynza
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-02-19, 13:53   

Miesiąc temu miałem identyczne obiawy. Na zimnym silniku szarpał że nie dało się jechać i też było słychć takie cykanie jak by przeskok iskry. Zdjąłem kopułkę okazało się że nie ma pół palca. Do dziś się dziwie jak ten samochód odpalał przy-25 C. Wymieniłem kopułkę i palec i Ventylek śmiga.
 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-19, 18:40   

Ghost napisał/a:
- słychać "cykanie" od strony wtrysku siedząc wewnątrz. Dzieje się to, gdy samochód "ciągnie" na jakimś biegu

jeśli przy wymianie uszczelki głowicy miałeś odkręcany wydech to może być niedokręcona uszczelka na którymś garze...
Ghost napisał/a:
(600zł) na wymiane tej uszczelki

ja bym ci wymienił za 300... jeszcze by zostało na browar i paliwo na powrót... :D
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Ostatnio zmieniony przez Speedy68 2012-02-19, 18:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ghost 
Kierowca eLki
Michał


Silnik: 1.8 Benzyna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 40
Skąd: okolice Pucka
Wysłany: 2012-03-07, 20:47   

coś chyba jest z wtryskiem nie tak... będę podmieniał z kolegą za kilka dni to dam znać o efektach :) Koledzy - tamte naprawy są zrobione skutecznie i dobrze.
_________________
...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
 
 
GrigorVR6 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-03-09, 00:12   

Właśnie oddałem auro do mechanika z podobnymi objawami jak w temacie,czarne świece,nie pali na wszystkie gary tak jakby przerywało raz na 3 raz na 2 a raz na 4,dziwne to.Na początku myślałem myślałem że ktoś ON wlał :D
 
 
GrigorVR6 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 2012-03-09, 15:49   

Lipa,nie mogą dojść co jest nie tak,został wymieniony cały wtrysk na drugi i to samo ;/
 
 
GrigorVR6 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-03-09, 21:54   

Ghost, A czasami nie myłeś silnika ??
 
 
Ghost 
Kierowca eLki
Michał


Silnik: 1.8 Benzyna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 40
Skąd: okolice Pucka
Wysłany: 2012-04-09, 17:31   

GrigorVR6,
Nie, nie myłem silnika. W trakcie zabawy z nim czyściłem go sprężonym powietrzem z piasku na elementach (np na skrzyni biegów). Przepraszam za tak późne odpisanie na post, ale miałem obronę tytułu inżyniera i się musiałem na tym skupić. Samochód nadal się tak zachowuje. Niestety nie mam możliwości podmiany modułu wtrysku. Wpadł mi do głowy pomysł sondy lambda, czujnika położenia wału korbowego, czujnika wału. Czy ktoś potrafi mi wykluczyć te rzeczy z uzasadnieniem lub potwierdzić również z uzasadnieniem? Będę wdzięczny,

Pozdrawiam,
Michał K.
_________________
...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
 
 
maras8448 
Ventofan
NoTuninG


Silnik: 1,8 ABS
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 124
Skąd: Nałęczów
Wysłany: 2012-04-09, 18:30   

Miałem bardzo podobne objawy w golfie z 92' 1,8 AAM. Zaczął szarpać, świece były okopcone a z rury leciała sadza. Problem się pojawił po kilku dniach stania auta pod tzw. 'chmurką", normalnie był garażowany. Wysuszyłem przewody zapłonowe i kopułkę i jak ręką odjął.
_________________
VentootneV
 
 
Ghost 
Kierowca eLki
Michał


Silnik: 1.8 Benzyna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 40
Skąd: okolice Pucka
Wysłany: 2012-04-09, 18:34   

Mój drogi - ja mam suche wszystko (też to robiłem) :) Ale dymek z rury jest biały na zimnym a jak ventyl się zagrzeje to prawie, że nie widać dymku z rury :)

Any other ideas? :>
_________________
...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
Ostatnio zmieniony przez Ghost 2012-04-09, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-04-09, 21:36   

Zaworek od serwa jest ok?? Często króćce na nim pękają i ciągnie tamtędy powietrze.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
Ghost 
Kierowca eLki
Michał


Silnik: 1.8 Benzyna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 40
Skąd: okolice Pucka
Wysłany: 2012-04-11, 18:53   

a co to? :faja:
_________________
...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-04-11, 21:36   

adamwwy napisał/a:
Zaworek od serwa jest ok?? Często króćce na nim pękają i ciągnie tamtędy powietrze.

Ghost napisał/a:
a co to? :faja:

Ghost, - prześledź ten wątek http://forum.vwvento.org/...olnych+obrotach
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2012-04-11, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ghost 
Kierowca eLki
Michał


Silnik: 1.8 Benzyna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 40
Skąd: okolice Pucka
Wysłany: 2012-04-14, 14:56   

Prześledziłem i żadne z tych przyczyn to nie jest...
_________________
...::: To, co dla innych jest końcem, dla mnie staje się początkiem :::...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-04-14, 15:04   

Ghost, - a ten gumowy króciec masz calu ?? sprawdzałeś ??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
GrigorVR6 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 2012-04-18, 22:10   

U mnie była to sonda,ponieważ urwał się jeden z 2 kabelków przy samej kostce i przerobiłem na 2 oddzielne wtyki i przez przypadek je pomyliłem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 8