Witam mam taki problem zauwazyłem ze kopci mi sie z odmy tak mi kumpel powiedzial i faktycznie stamtad leci dym dlaczego? patrzalem na allegro to malo tego jest co zrobic??
Silnik: od kosiarki Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 438 Skąd: lublin
Wysłany: 2012-03-09, 15:12
lisek1610 napisał/a:
kopci mi sie z odmy
Piszesz o samochodzie? Na allegro raczej nie znajdziesz odpowiedzi podaj więcej szczegółów (skąd, gdzie, kiedy itp) bo z tym nie wiem czy ktoś Ci pomoże.
Silnik: 1.8eLPeGie Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Sie 2011 Posty: 128 Skąd: Bialystok
Wysłany: 2012-03-10, 05:49
Kolego może po prostu przeczyść odmę, ja zakumałem, że jest zapchana po tym, jak zaczęło mi wywalać olej przez podstawę aparatu zapłonowego. Teraz po wyczyszczeniu wszystko jest jak należy, dodam tylko, że masło było na całej długości odmy + w plastiku tym który siedzi w kadłubie silnika a nie tylko na skraplaczu.
Silnik: od kosiarki Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 438 Skąd: lublin
Wysłany: 2012-03-12, 20:51
KondziorR napisał/a:
Kolego może po prostu przeczyść odmę
Ja też zacząłbym od tego. Demontujesz ta metalową rurkę i czyścisz na możliwe sposoby. W górnej części masz takie metalowe siteczko - wygląda jak druciak do garów Mocowanie w bloku silnika też dobrze jest oczyścić. U siebie robiłem tak ponad rok temu. Zapobiegawczo. Trochę kitu tam siedziało.
Silnik: 1.8eLPeGie Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Sie 2011 Posty: 128 Skąd: Bialystok
Wysłany: 2012-03-13, 07:56
Sory za zdjęcie z neta ale aparat akurat umarł ;/ Nie zwracaj uwagi na cyferki koloru czerwonego.
Kolego lisek1610 zaczynasz od wypięcia spinki zaznaczonej jako 1, wsadzasz śrubokręt pod tą blaszkę metalową i wypychasz ją ku górze. Następnie odkręcasz zaciski z przewodów nr 2 i 3 a później śrubę nr 4. wyciągasz odmę czyli inaczej mówiąc ten metalowy element i na jego końcu gumowy trójnik i to już jest prawie połowa sukcesu. Do odkręcenia został jeszcze ten plastikowy element (gniazdo) odmy, jest on przykręcony 4 śrubami imbusowymi, ale rozmiaru klucza akurat nie pamiętam, łatwo to sobie sprawdzisz
Co do czyszczenia odmy to najpierw rozłączasz metalowy i gumowy element z metalowego wyciągasz skraplacz, taka siateczka metalowa i myjesz to (ja użyłem ropy a następnie przepłukałem wodą z płynem do naczyń) Tak wyczyszczoną odmę zakładasz w kolejności odwrotnej.
Olej traciłeś, bo zatkana odma powoduje brak możliwości odprowadzenia gazów ze skrzyni korbowej a one szukają najsłabszego punktu, u Ciebie akurat to uszczelka odmy, po tym zabiegu wypluwanie oleju powinno się skończyć.
Życzę powodzenia
Dzięki za pomoc instrukcja bardzo dobra dzieki KondziorR
Ale nie udalo mi sie sciagnac tej gumowej odmy nie moglem odkrecic srub tych imbusowych ale sciagajac ten metalowy elemnt z odmy zobaczylem ze w wezu jest takiej jakby bialej mazii co to jest?;/
lisek1610, ta maź to opary oleju i para wodna...wytwarza się szczególnie przy jeździe na krótkich odcinkach...nic strasznego byle rurka się nie zapchała bo może się ciśnienie zrobić i olej poleci w cholerę :p
Silnik: 1.8eLPeGie Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Sie 2011 Posty: 128 Skąd: Bialystok
Wysłany: 2012-03-14, 23:10
lisek 1610, przez to masełko właśnie pojawia się problem wywalania oleju tak jak devill4 napisał, wytwarza się ciśnienie i olej szuka najlżejszego ujścia w twoim przypadku jest to łączenie bloku silnika z odmą. W moim wentylu najłatwiej olej ujście znalazł pod aparatem zapłonowym i tamtędy lało mi się jak z cebra, a ja głupi myślałem, że tak ostro bierze olej i całą zimę tak latałem Tak czy inaczej, mam nadzieję, że przeczyszczenie odmy pomogło
No własnie nie moge odkrecic srub imbusowych;/ tak bym moze to ogarnal a w tej rurce nawet sporo tej mazi jest ;p a jak tego sie pozbyc?? chyba bede musial do mechaniora podjechac ;p
I jeszcze jedno pytanie czy przez ta rozwalona odme moze byc tak ze strasznie mi kopci z wydechu?? bały dym? i to strasznie jade sobie np na 5 biegu 120 km/h puszcze gaz i nagle drogi z tylu nie widac trzymam gaz i jest normalnie zaczne zwalniac z nowu bialo od czego to? i to grubo bialo
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-05-20, 14:27
Apropos tej odmy: jak uszczelnić dolne mocowanie odmy? przy zimmeringu-zacisku? jak sobie go odpalę to widać na wolnych obrotach jak z tamtąd pruje.:(
Dodam, że mi też bierze olej i mam słabe ciśnienie.
Silnik: 1.8eLPeGie Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Sie 2011 Posty: 128 Skąd: Bialystok
Wysłany: 2012-05-20, 16:41
A nie ma tam czasem oringu na tej odmie, może się przetarł albo coś w ten deseń. Co do dymu to mi też dymił na biało, zmieniłem uszczelniacze zaworowe i nawet dymka nie puszcza no i przestał wpieprzać olej
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-05-20, 19:05
Jest tam jakiś sparciały oring ale pasowałoby go wymienić.Oj nie mam aż takich umiejętnosci do wymiany uszczelniaczy zaworów.
Narazie sobie pogrzebe przy odmie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum