Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
regeneracja zacisku przód
Autor Wiadomość
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-12-06, 11:43   regeneracja zacisku przód

potrzebuję najlepiej jakiejś foto porady do tego tematu bo chyba się prawy tłoczek zapiekł...
ile czasu wam zajmuje regeneracja + wymiana tarcz i klocków ?
 
 
markus 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 176
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2011-12-06, 11:55   

co masz na myśli pisząc "regeneracja tłoczka"? Chodzi Ci o wciśnięcie go ?
_________________
Vento '96 1.9 TDi
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-12-06, 14:25   

od początku: jak zdemontować zacisk, w szczególności interesuje mnie jak i gdzie wykręcić wężyk od płynu i czym najlepiej zaślepić? czy trzeba później wszystko odpowietrzać? O wyjmowaniu tłoczka już troszkę poczytałem, i mając sprężarkę nie sądzę żebym miał z tym problem(chyba że mocno zapieczony jest) Jak i czym powyjmować te gumowe uszczelnienia? czym przesmarować nowe gumki i jak je założyć? I przy okazji jak prawidłowo założyć klocki? coś tam trzeba jeszcze smarować czy konserwować?
Dodam że mam tarcze wentylowane.
 
 
markus 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Kwi 2007
Posty: 176
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2011-12-06, 14:46   

http://majsterek-debescia...tion=film&id=40
zerknij na tą poradę.
_________________
Vento '96 1.9 TDi
Ostatnio zmieniony przez markus 2011-12-06, 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-12-06, 15:20   

no dobra, to co do klocków, a jak chce wyjąć cały zacisk? wężyk od płynu wykręcić przy samym zacisku? czym go zaślepić żeby płyn nie uciekał? odpowietrzać później cały układ hamulcowy trzeba?
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-04-25, 17:41   

Panowie, mam takie pytanie co się robi jak się zacina zacisk hamulcowy ?? bo ostatnio na hamowni mi gość powiedział że coś mi trzyma w prawym kole z przodu, ale po chwili puściło.
to trzeba prowadnice zacisku przesmarować?! ( jak tak to jakim smarem) czy gumki na tłoczku wymieniać ?? poratujcie, każdą sensowną odpowiedź nagrodzę plusikiem ;)
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-04-25, 18:46   

Musisz rozebrać i najlepiej wyciągnąć tłoczek, bo może jest porysowany, jak nie to wymienić wszystkie gumki, przesmarować smarem miedzianym i po kłopocie.
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-04-25, 19:07   

znaczy smarem miedzianym przesmarować tłoczek i te dwie gumki przy nim czy użyć specjalnego smaru do tłoczków i cylinderków a miedziany dać tylko na prowadnice jarzma od klocków ?
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-04-25, 20:05   

Ale jest w sprzedaży specjalny smar specjalnie do tłoczków - grosze kosztuje, a ponoć lepszy...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-04-25, 20:32   

sebastian napisał/a:
Ale jest w sprzedaży specjalny smar specjalnie do tłoczków - grosze kosztuje, a ponoć lepszy...


No ja takim u siebie smarowałem, ale to jest chyba smar miedziany czy jakoś tak się nazywa.
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-04-25, 21:01   

Najprawdopodobniej kolego zapiekly Ci sie prowadnice zacisku bo tloczek raczej ne bo przeciez on jest w plynie, i kolega Hormon ma racje kup smar miedziany i przesmaruj jest cos takiego 100ml kosztuje do 15zl, smaruje sie nim to co moze sie zapiec czyli nawet warto smarowac nim sruby :]
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-04-25, 21:09   

właśnie tak myślałem że tłoczek raczej nie, i wolał bym uniknąć jego wyciągania, o ile nie leje płynem to go nie będę zaczepiał i zrobię tak jak radzisz, Dzięki za pomoc koledzy :kwiatek:
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
kawes 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 97
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2012-04-25, 23:06   

dołącze sie do tematu jesli mam klocki nierowno zuzyte na jednej tarczy, jest to normalne zjawisko? (tloczek cisnie z jeded klocek drugi nie dostaje takiej sily aby trzec) czy jest to wina tloczka?
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-04-25, 23:30   

Normalne zjawisko tez tak mialem jeden byl calkiem zjechany zas drugi w polowie takze nie przejmuj sie :]
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-04-26, 14:23   

kawes, to nie jest normalne zjawisko. Wcześniejsze klocki tak mi właśnie siadły, że jeden się skończył, a drugi do połowy był tylko starty. Zewnętrzne klocki się ścierały, a te od środka już nie. Powodem były.....hmmmm....jak to nazwać....takie jakby tulejki w zacisku. Trzeba było je wybijać mimo iż powinny chodzić luźno. Były wybite, wszystko przesmarowane i teraz kończy mi się kolejny komplet klocków i oba idą równo.

EDIT........................................

chodzi mniej-więcej o przesmarowanie elementów 6,7,12

 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-04-26, 14:28   

A najlepsze jest to, że brakuje w zestawie naprawczym tulei nr 6 z obrazka, szlag by to trafił, muszę rozebrać jeszcze raz zaciski.
 
 
kawes 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 97
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2012-04-28, 14:30   

element 12 to chyba jakas rurka teflonowa z tego co zauwarzylem, sa te elementy dostepne u pani krysi za lada?
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-04-28, 21:58   

kawes, tak zgadza się ale to jeszcze pryszcz ja dziś zmieniałem klocki plus tarcze i jedną wypchnęło jakoś dziwnie ale trochę smaru i chodzi ładnie

tak spytam z ciekawości jaki imbus jest od zacisku odkręcania? 6? bo coś mi dziś nie grało jak zmieniałem
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-04-28, 22:14   

MI sie wydaje ze jest to 7 :]
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-04-29, 10:20   

no tak vw i te ich pomysły :) dzięki vwjanekvento, tak właśnie coś czułem bo 6 strasznie luźno i musiałem szlifować stary klucz imbusowy żeby pasowało:P
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 9