Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy wymienić kopułkę i palec rozdzielacza?
Autor Wiadomość
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-22, 08:26   Czy wymienić kopułkę i palec rozdzielacza?

Koledzy ostatnio mi autka kilka razy zgasło podczas jazdy na sprzęgle oraz kilka razy strzelił gaz. Ostatnio podjechałem pod punkt A a pod 10 min nie chciał odpalić bo nie było iskry, wyczyściłem kopułkę i palec odpalił od razu i jeździ ( to było kilka dni temu).
Teraz mam pytanie czy wymienić kopułkę i palec czy też nie, bo niektóre opinie mowią że jak jeździ to niech jeździ.
Ja bym wolał wymienić.
Dodam, że w zimę wymieniałem prewody na Janmor economic i świece na NGK 3-elektrodowe.
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
Zaba91 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 2.0 16V
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 331
Skąd: Słupsk/Bydgoszcz
Wysłany: 2012-04-22, 08:32   

kopułkę i palec kupisz już za 20 zł więc to nie kosmiczne pieniądze :) ja bym się nie zastanawiał :)
_________________
Była Ventka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9939
Jest Jetta II
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13778
VW it's not a hobby, this is passion...
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-22, 08:37   

Oki a Zaba91 powiesz mi jak wyjąć palca? Pociągnąć go góry czy jak?
Jakiej firmy polecacie? Beru?
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2012-04-22, 08:39   

Zaba91, dobrze pisze palec najlepiej zabrac stary jak bedziesz kupowac bo sa dwie srednice tego otworu w srodku
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-22, 08:41   

CzarnySauber to też jest dobra koncepcja tylko jak się go dokładnie demontuje?
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
Zaba91 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 2.0 16V
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 331
Skąd: Słupsk/Bydgoszcz
Wysłany: 2012-04-22, 08:42   

z tego co pamiętam to do góry go ciągnąłem :) i tak jak czarnysauber, mówi weź palec i najlepiej kopułkę do sklepu ze sobą :) Kopułki też są 2 rodzaje :D
a ja u siebie mam chyba krafta ;d i nie narzekam :)
_________________
Była Ventka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9939
Jest Jetta II
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13778
VW it's not a hobby, this is passion...
Ostatnio zmieniony przez Zaba91 2012-04-22, 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2012-04-22, 08:44   

jak dobrze pamietam to po prostu sciagasz do gory ;)
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-22, 09:53   

Ok podjadę autkiem do sklepu i na miejscu to zrobię. I tak to zajmuje mało czasu a w razie co sprzedawca mi doradzi czy pomoże.
Dzięki koledzy.:D
Dałbym pomógł ale 2 w jednym poście nie dam więc macie pisemne DZIEKUJĘ:D
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-04-22, 16:55   

Jakby nie chciał wyjść to leciutko na boki go poruszaj.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-23, 19:42   

Właśnie kupiłem palec beru i kopułkę EPS. Jutro będę montować i dam znać jak poszło oraz jak odpala:D
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-24, 21:55   

Więc koledzy wziąłem się za wymianę i niestety nie odpalił.
Włożyłem palec uwzględniając nacięcie.
Patrzałem na kopułce oznaczenie pierwszego cylindra.
Przewody włożyłem w kolejności
1 3
4 2
Paliwo jest.
Rozrusznik kręci i prawie zaskoczył ale nie.
Ciągnąłem go i też nie odpalił.
Możecie podpowiedzieć co jeszcze można sprawdzić?
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-04-24, 22:36   

Źle pewnie założyłeś kable

Nie mam jak fotki na komputer wrzucić, ale u mnie jest tak po otwarciu maski:


1
2 3
4

Pierwszy przewód jest najbliżej silnika i później po zegarze 3,4,2
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
Ostatnio zmieniony przez adamwwy 2012-04-24, 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-25, 05:36   

Po pracy spróbuje w kolejności 1342 tylko poprzestawiam je o jeden w prawo i tak wykona cztery próby, Z tego co czytałem to ktoś mógł przestawić palec i on nie jest ustawiony według opisu kopułki.
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-04-25, 08:04   

michascz, -kolejność zapłonu 1-3-4-2 (cylinder nr.1 od strony napędu rozrządu)
a taka kolejność na kopułce w AAM :
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-25, 19:08   

I gotowe. odpalił w układnie 1342 z tym, że jedynka zaznaczona na kopułce nie jest jedynką tylko 2. Po prosu przesunąłem o jeden w prawo.:D
Dziekuję wszystkim za pomoc.:d
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-25, 19:08   

I gotowe. odpalił w układnie 1342 z tym, że jedynka zaznaczona na kopułce nie jest jedynką tylko 2. Po prosu przesunąłem o jeden w prawo.:D
Dziekuję wszystkim za pomoc.:d
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-26, 21:31   

Kurczę.
Koledzy przejechałem dziś w jedną stronę 16km i po pracy wróciłem 10km i autko zgasło. Odpalił wszedł na wysokie obroty i znów zgasł.
Ostatecznie nie ma iskry a paliwo podaje.
Czyli to będzie cewka do wymiany?
Jeszcze by chciał się dowiedzieć jak wymienić cewkę??
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
Ostatnio zmieniony przez michascz 2012-04-26, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-04-27, 01:18   

Odpiąć wtyczkę, zdjąć przewód zapłonowy, odkręcić cewkę (śruba na kluczyk 10mm chyba). Montaż w odwrotnej kolejności. Sprawdź na początek gdzie ta iskra się gubi. Zdejmij z kopułki środkowy przewód i włóż w niego świecę i zobaczysz czy jest iskra. Jak nie ma to sprawdź czy jest prąd we wtyczce od cewki. Z tego co pamiętam to skrajne przewody to +12V i masa, a środkowy to impuls. Skoro podaje paliwo to czujnik halla powinien być ok.

Jeśli iskra będzie na środkowym przewodzie to winy trzeba szukać w kopułce i palcu mimo, że nowe...
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-04-27, 10:29   

michascz napisał/a:
I gotowe. odpalił w układnie 1342
Dziekuję wszystkim za pomoc.:d


najlepszym podziękowaniem będzie kliknięci POMÓGŁ :D
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-27, 17:12   

Wymieniłem dziś cewkę i moduł. Nie odpalił.
Nie ma iskry na przewodach od wysokiego, wszystkie bezpieczniki są dobre. Ale nie wiem jak przekaźniki? Odpinałem czujnik halla (ten przy dojściu wody z chłodnicy).
Hmm... co dalej powiecie?
Podpiąć go pod VAG`a?
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2012-04-27, 19:42   

spróbuj odpiąć wtyczkę od kostki stacyjki i podepnij inną i wtedy zobacz czy odpali . jeśli tak to masz znaleziona przyczynę
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-04-27, 22:23   

Na początek bym zmierzył czy dochodzi prąd do cewki...
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-04-28, 20:13   

Znacie sposób jak do odpalić bez stacyjki? Na których przewodach trzeba zrobić zworkę.
Chodzi o to, że nie mam za bardzo kasy a już wymieniłem przewody, świece, palec rozdzielacza, kopułkę, cewkę z modułem.
Dodam, iż patrząc na przekaźniki w jendym były nacinane ( i nie wiem jak to się nazywa) te miedziane wejścia, pewnie jest to inny przekaźnik!?
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
wally44 
Zapalony Ventkarz
wally44



Silnik: 2.8 AAA
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 396
Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2012-04-29, 00:49   

jak krecisz rozrusznikiem to gina na chwile kontrolki na desce?
_________________
wally44
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11702
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-05-01, 17:17   

plus z aku do czarnego kabla cewki, kontrolki mają się zapalić i mozesz odpalać, nie wiem czy powinienem to pisac, ale jeśli kontrolki się zapalają to nie ma sensu tego robic, dowiedz się czy masz immo, a pierwysz podejrzany do czujnik halla
_________________

 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-05-01, 19:03   

Wally44: W tej chwili dokładnie nie pamiętam ale na 99,9% gasną; tak jak normalnie odpalałem.
Pablomed: immo nie mam bo mam dorabiany kluczyk z obudową od audi. Zakładając, że był immo i ktoś założył czujnik, że odpala cały czas to odpalenie go tak jak mówisz pozwoli obejść immo? Z tego co kojarze (bo będę przy aucie pod koniec tygodnia) to do cewki szła kostka 3 pinowa i 2 pojedyncze przewody bodajże czerwony i pomarańczowy. Tak jal Adamwwy mówi, że na kostce zewnętrzne przewody to zasilania rozumiem, iż tutaj podpiąć? Tylko pod który?
No i jeszcze ten czujnik?
hmm. Gdzie dokładnie mogę, znaleźć?
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-05-03, 20:37   

czujnik jest wparacie zapłonowym, do cewki w mk3 ida trzy kable, środkowy zielony to impulsy z ECU powdujące powstanie z iskrzy, a boczne to zasilanie, czyli w jednym plus po zapłonie w drugim masa
_________________

 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-05-05, 18:39   

Pablomed: Da się sprawdzić czy to czujnik Halla bez wkładania nowego. Chodzi mi o to, że wsadziłem w niego troszkę kasy i nie mam pewności, że to ten czujnik.
Jutro będę przy aucie i dam znać co działałem.
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-05-06, 22:01   

Byłem przy aucie ale nie zrobiłem za wiele bo mi aku padł.
Ma tylko zdjęcia:


to jest czujnik halla?

Drugie to

Pod fioletowym kółkiem jest ten czujnik? Aby wymienić czujnik należy okręcić śrubkę zaznaczoną na żółto i analogicznie pod zieloną strzałką będzie druga?
Czy wymieniając czujnik nie przestawię sobie palca rozdzielacza?
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-05-16, 21:12   

Niestety musiałem oddać auto do elektryka i okazało się, że była przerwa na przewodach. Kosztowało mnie to 150zł u elektryka plus poprzednie rzeczy...
Dziękuję za pomoc.:D
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-05-16, 21:33   

michascz napisał/a:
Dziękuję za pomoc.:D

to kliknij pomocnym kolegom POMÓGŁ :D
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
michascz 
Zapalony Ventkarz
Come in??



Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 228
Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2012-05-17, 21:09   

Krzeszak: już kliknąłem.:D
_________________
Ile wyjazdów tyle powrotów.:D
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-05-17, 21:56   

michascz napisał/a:
już kliknąłem.:D

MAŁO :D
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,31 sekundy. Zapytań do SQL: 9