Mam problem z vento 1.8 75KM AAM że nie trzyma temperatury silnika równo 90 stopni. Podczas jazdy jest 76 stopni a na postoju wentylator załącza się przy 87 stopniach. Wymieniłem termostat trzy razy na firmy WAHLER i ostatnio zmieniłem czujnik temperatury ten przy silniku na taki: CZUJNIK i jest to samo co przedtem. Co może być nie tak ?
Ja to odpowietrzam naciskając ten górny waz co idzie od silnika do chłodnicy i aż przestanie bulgotać i mysle ze jest dobrze. To dobry sposób? Jest jakiś inny? Czujnik kupiłem z tej aukcji co podałem link.
Panowie a czy ktoś z Was sie orientuje jaki numer ma odpowiednik dla tego oryginalnego czujnika VW np: skody lub seata lub chociaż od jakiego modelu pasuje
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-09-29, 12:53
krzeszak, nie musisz się zamartwiać tym numerem bo wszystkie 4-pionowe czujniki z aut grupy vw z tego okresu sa takie same. Istotna jest tylko jakość - najlepiej orginał z ASO
Istotna jest tylko jakość - najlepiej orginał z ASO
no właśnie i tu pojawia sie pytanie jak wiemy org. w ASO kosztuje ponad 100zl ale na allegro znalazłem kilka ofert po ok. 30zl i sprzedawcy twierdza ze to originale w pudelku vag firmy ELTH made in luxembourg ... wieżyc im czy jednak sobie odpuścić
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ja mam te czujniki z allegro w 3 autach (Felicia 1.3, Toledo 1.8ADZ, Passat 1.8 ABS). Wychodzi, że oryginał. Pudełko i znaki na czujniku VW Audi jak oryginał, parametry także trzymają już długo jak należy więc polecam. Jako ciekawostkę dodam, że w Vento mam oryginalny czujnik wyprodukowany w 1996r i nadal działa bez zarzutu w przeciwieństwie do podróbek które działają max. rok.
Pozwólcie żę się podepnę ja mam podobny problem u siebie ale u mnie znów w czasie jazdy temp jest blisko 70 stopni a na postoju koło 90. Im wyższe obroty ma silnik tym gorętsze powietrze leci z nawiewu.
Może ktoś mi pomoże ? wie jaka przyczyna tego dziwnego zjawiska ?
dodam że termostat wymieniłem na zamiennik i było to samo więc założyłem inny orginalny vw z samochodu który grzał idealnie i <dupa> tak samo jak wcześniej . nagrzewnica rok temu wymieniona czujnik temp krućcu też na originał żółty z zielona kropką . Nie mam pojęcia wiem że kiedyś grzał tak żę w śodku było piekło... Proszę o pomoc
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-10-06, 12:05
Tu sa dwie kwestie.
Pierwsza że takie spadki temperatury do ok 70-75 są bardzo powszechne i wynikają z niestety złej jakości termostatu, bardzo trudno dostac dobry, nawet w ASO, ja zwykle biorę ze sklepu trzy do domu sprawdzam działanie w gorącym oleju i dopiero wybieram najlepszy, dogaduję się tak że pozostałe zwracam. A to co twierdzisz że w innym aucie pokazywał dobrą temperaturę z kolei najczęsciej wynika z tego że niektóre liczniki pokazują dokładnie - i taki pewnie licznik masz, ja też taki mam z 93 roku - a inne liczniki zwłaszcza z młodszych roczników pokazują pi razy dzrwi żeby kierowcy nie denerwować, i w dużym zakresie w granicach 75-100 stopni wskazówka stoi na 90 jak przyklejona, i ludzie się cieszą.
Druga sprawa czyli słabe grzanie: nawet temperatura 70 stopni wystarczy zebyś miał poczucie gorącego powietrza z nawiewów. Jesli jest chłodne i wszystko inne w ogrzewaniu działa, jest odpowietrzony itd to znówóż sa dwie kwestie. Rzadsza: zaleziona nagrzewnica, praktycznie zdarza się to tylko wtdy jeśli jeździ się latem na wodzie. Druga znacznie częstsza: wykrusza się gabka zasłaniająca 3 duże otwory pewnej klapie w nawiewach, która przestawia powietrze z ciepłego na zimne. Opisu naprawy nie podaję bo jest na każdym form np golf3.pl , troche roboty z tym jest ale zdaje mi się że to będzie przyczyną.
Inne przyczyny np uszkodzona uszczalka pod głowica - sa rzadkie i towarzyszą im inne objawy jak bulgotanie wody w zbiorniczku.
Wczoraj rozwiązałem temat ogrzewania powodem słabego grzania był wcześnie otwierający się termostat, i nie dogrzewał silnik, więc wziąłem rozebrałem wszystko wyjąłem go a był WAHLER i porównałem go z innymi które miałem ( WAHLER BEHR i jakieś jeszcze dwa zamienniki ) wkładając do wody i na ogniu sprawdziłem który się otwiera najpóźniej, wszystkie oprócz WAHLERA otwierały się dużo wcześniej a ten co miałem w zapasie najdłużej wieć go założyłem i ogrzewanko lux a wskazówka trochę wyżej jest i stoi na 80 stopniach a nie na 90 licznik mam MOTOMETER z MFA wcześniej był VDO ELECTRONIC a na samym początku chyba oryginał bo wskaźnik stał na baczność. Więc jest różnica miedzy licznikami... mogę stwierdzić ze WAHLER to jeden z najlepszych termostatów a wskazówką to się już chyba nie będę przejmował, ważne że gorąco w środku:) i z nawiewu po przejechaniu już 1km leci ciepłe powietrze
Trzy razy zakładałem wahler termostat. Grzać to grzeje ładnie w środku bo nagrzewnice zmieniałem bo stara juz więcej śmierdziała niż grzała. U mnie problem jest taki jak pisalaem w pierwszym poscie. Podczas jazdy temp. 75 stopnia a na postaoju 90 normalnie.
ja tak miałem jak termostat nie trzymał identycznie, a co do wskaźnika to u mnie już chyba 3 licznik siedzi i powiem ci że każdy inaczej pokazywał. Oryginał pokazywał 90 następne 70 i 75 jak sie wentylator załączał ale ja sie przyzwyczaiłem do tego już:) a licznik masz oryginał czy zmieniałeś?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum