Wysłany: 2012-10-24, 13:46 Dymi na czarno powyżej 4 tys. obrotów
Witam wszystkich miłośników ponownie. Wiem że temat był już nie raz szlifowany, ale chciałbym uzyskać konkretną odpowiedz. Mianowicie poruszałem temat przepływomierza, bo według diagnosty komp źle odczytuje dawkę powietrza co wiąże się z większą dawką paliwa oraz przekłada na spalanie i dymienie na czarno powyżej 4 tys. Auto jeździ normalnie, buta ma, ale te kopcenie!!! Powyżej 4 tys. czarny dym jak z komina i nic nie widać za mną.(do 4 tys jest ok) Po odłączeniu przepływki mogę butować na postoju ile wlezie i jest ok, zero dymu.( czy to wyklucza np. wtryski albo pompe?). Większość awarii przepływki wiąże sie z tym że auto staje się mułowate tak jak po odłączeniu jej. Więc moje pytanie brzmi czy to napewno przepływomierz jest winny, czy może to być także spowodowane zupełnie czymś innym, bo jak wiadomo w dieslu wswzystko ze sobą jest powiązane!!!!! Proszę o wyczaerpujące odpowiedzi i jak najlepsze rady. Liczę na wasze duże doświadczenie w tej branży. Pozdrawiam.
Słuchaj nie wiem jak jest w silnikach TDI ale ja mam TD i wszystko jest dobrze i jak mu dam w pedał więcej niż 4tys obrotów i dalej do odcinki to tez puści dymka na czarno a wszystko mam sprawne i wszystkie parametry silnika itp są dobre wydaje mi się ze diesel musi dymić bo jak inaczej
Na wolnych obrotach też mam ok
Wydaje mi się że nie, bo mam porównanie. znajomy ma polówke ale bez turbiny i do odciecia zapłonu może cisnac i nic. Zwykły normalny dymeczek a nie czarna chmura dymu.
Wydaje mi się że nie, bo mam porównanie. znajomy ma polówke ale bez turbiny i do odciecia zapłonu może cisnac i nic. Zwykły normalny dymeczek a nie czarna chmura dymu.
no ja jeszcze nie widzialem starego diselka zeby nie kopcil na czarno przy max obrotach
Panowie ja sie z wami zgadzam, że powinien dymic, ale ja mówie o konkretnej dymówie. A jeżeli mówicie juz o kopceniu to wyjasnijcie mi dlaczego po odłączenie przepływki tego nie robi nawet piłując go do odcięcia!!!!!!! ,
A i dodam jeszcze że jak dostanie po garach do 5 tys. to się zaczyna dławić przez chwilę biedny. Dla mnie dostaje za duża dawkę paliwa i nie przapala wszystkiego ( przynajmniej tak to wygląda - gęsty czarny dym), byłem na kompie i klient tez mówi że aż tak dymic nie powinien, no i dodatkowo się dławic przy max obrotach, wiem napewno że nie powinno tak być. hm... Może faktycznie to przepływomierz i nie potrzebnie zawracam wam gitarę.... , ( tylko te wątpliwości co do awarii przepływki mam, bo przeciez każda wypowiedz tutaj wiążąca się z awarią przepływki mówi mi że auto staje się mułowate - tak jak po jej odłączeniu!!!!!!)
Także panowie normalne zadymienie jak najbardziej, ale nie to co u mnie!! Pytanie: wtryski, pompa, czy faktycznie ta przepływka lub może cos całkiem innego????
Obejrzyjcie sobie ten filmik i powiedzcie mi czy to normalne:
http://www.youtube.com/watch?v=ZU-S8e4ghx0,
To nie jest mój Venciak ale wydaje mi się że mój jeszcze gorzej zadymi. Postaram sie nagrac filmik z mojego auta i wtedy ocenicie dokładniej czy to jest normalne czy nie.
Co to za magik *^%#$*&$ ktory podlaczyl do komputera i nie zrobil logow?
Zrob logi dynamiczne grup 008 010 011.
Dlaczego nie kopci po odpieciu przeplywomierza? Bo wchodzisz w tryb awaryjny i sa ciete dawki paliwa. Odczyt przeplywomierza przeklada sie na odcinanie dawek paliwa, to jest to powiazanie.
Poza tym jesli podczas jazdy nie kopci a tylko na wysokich obrotach to czym sie przejmowac? Przeciez to normalne i tak ma byc. To nie diesel z filtrem czastek stalych.
Do 5tys go nie wykrecisz max do 4500 czy 4600
A dlawi sie bo palujesz go na zimnym silniku i podwiesza zawory. Standard w tym silniku.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9TDI Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 94 Skąd: by tu kasę wziąć...
Wysłany: 2012-10-30, 21:34
bradley napisał/a:
Co to za magik *^%#$*&$ ktory podlaczyl do komputera i nie zrobil logow?
Zrob logi dynamiczne grup 008 010 011.
Dlaczego nie kopci po odpieciu przeplywomierza? Bo wchodzisz w tryb awaryjny i sa ciete dawki paliwa. Odczyt przeplywomierza przeklada sie na odcinanie dawek paliwa, to jest to powiazanie.
Poza tym jesli podczas jazdy nie kopci a tylko na wysokich obrotach to czym sie przejmowac? Przeciez to normalne i tak ma byc. To nie diesel z filtrem czastek stalych.
Do 5tys go nie wykrecisz max do 4500 czy 4600
A dlawi sie bo palujesz go na zimnym silniku i podwiesza zawory. Standard w tym silniku.
Mi obrotomierz pokazuje nawet 5,3tys obr i nie odcina?
Pokaz mi log z vaga bo najwiecej ile TDI da rade to 4599 i wiecej nie. A jesli tak, to masz cos zmodzone.
Jest jeszcze opcja rozpedzenia sie na 3 biegu do max obrotow a potem szbkiej redukcji na 2. Pokaze nawet i 6tys....
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-31, 18:41
Mój też sie kreci do 5200, a do 4300 nie słabnie. Silnik AHU, bez zmiennej geometrii
Może wyraziłby ktoś jeszcze opinie o temacie ? Bo jeżeli chodzi o opinie Bradleya to nie pałuje go na zimnym, chyba byłbym wariatem aby tak postępować z dieselkiem, a uważam że te dymienie nie jest standardem.
Zrob logi bo moze masz dziure w intercoolerze i wtedy tez poddymia bardziej na czarno
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum