Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dymi na czarno powyżej 4 tys. obrotów
Autor Wiadomość
lukasz3k007 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 41
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 75
Skąd: Krzyż Wielkopolski
Wysłany: 2012-10-24, 13:46   Dymi na czarno powyżej 4 tys. obrotów

Witam wszystkich miłośników ponownie. Wiem że temat był już nie raz szlifowany, ale chciałbym uzyskać konkretną odpowiedz. Mianowicie poruszałem temat przepływomierza, bo według diagnosty komp źle odczytuje dawkę powietrza co wiąże się z większą dawką paliwa oraz przekłada na spalanie i dymienie na czarno powyżej 4 tys. Auto jeździ normalnie, buta ma, ale te kopcenie!!! Powyżej 4 tys. czarny dym jak z komina i nic nie widać za mną.(do 4 tys jest ok) Po odłączeniu przepływki mogę butować na postoju ile wlezie i jest ok, zero dymu.( czy to wyklucza np. wtryski albo pompe?). Większość awarii przepływki wiąże sie z tym że auto staje się mułowate tak jak po odłączeniu jej. Więc moje pytanie brzmi czy to napewno przepływomierz jest winny, czy może to być także spowodowane zupełnie czymś innym, bo jak wiadomo w dieslu wswzystko ze sobą jest powiązane!!!!! Proszę o wyczaerpujące odpowiedzi i jak najlepsze rady. Liczę na wasze duże doświadczenie w tej branży. Pozdrawiam.
 
 
lukasz3k007 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 41
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 75
Skąd: Krzyż Wielkopolski
Wysłany: 2012-10-25, 13:58   

Dacie radę pomóc??
 
 
collin31 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ino
Wysłany: 2012-10-25, 15:15   

Słuchaj nie wiem jak jest w silnikach TDI ale ja mam TD i wszystko jest dobrze i jak mu dam w pedał więcej niż 4tys obrotów i dalej do odcinki to tez puści dymka na czarno a wszystko mam sprawne i wszystkie parametry silnika itp są dobre wydaje mi się ze diesel musi dymić bo jak inaczej :)
Na wolnych obrotach też mam ok

To tak z mojej strony :)
 
 
lukasz3k007 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 41
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 75
Skąd: Krzyż Wielkopolski
Wysłany: 2012-10-25, 15:44   

Wydaje mi się że nie, bo mam porównanie. znajomy ma polówke ale bez turbiny i do odciecia zapłonu może cisnac i nic. Zwykły normalny dymeczek a nie czarna chmura dymu.
 
 
lukasz_vip 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 94
Skąd: by tu kasę wziąć...
Wysłany: 2012-10-25, 19:17   

Zloguj paramtery silnika a powiem ci co jest grane.
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-25, 20:10   

lukasz3k007 napisał/a:
Wydaje mi się że nie, bo mam porównanie. znajomy ma polówke ale bez turbiny i do odciecia zapłonu może cisnac i nic. Zwykły normalny dymeczek a nie czarna chmura dymu.

no ja jeszcze nie widzialem starego diselka zeby nie kopcil na czarno przy max obrotach :P
_________________

 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-10-25, 22:55   

Diesel Musi Dymić :P :P :P
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Ipkisek 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8
Wiek: 33
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 67
Skąd: Brzeziny
Wysłany: 2012-10-25, 23:24   

lukasz3k007, mistrzu stary ma passka z 2004 i jak mu przypier... po obrotach to tez dymi xD bez strachu;)
 
 
lukasz3k007 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 41
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 75
Skąd: Krzyż Wielkopolski
Wysłany: 2012-10-26, 07:35   

Panowie ja sie z wami zgadzam, że powinien dymic, ale ja mówie o konkretnej dymówie. A jeżeli mówicie juz o kopceniu to wyjasnijcie mi dlaczego po odłączenie przepływki tego nie robi nawet piłując go do odcięcia!!!!!!! :strzela: ,
 
 
lukasz3k007 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 41
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 75
Skąd: Krzyż Wielkopolski
Wysłany: 2012-10-26, 07:44   

A i dodam jeszcze że jak dostanie po garach do 5 tys. to się zaczyna dławić przez chwilę biedny. Dla mnie dostaje za duża dawkę paliwa i nie przapala wszystkiego ( przynajmniej tak to wygląda - gęsty czarny dym), byłem na kompie i klient tez mówi że aż tak dymic nie powinien, no i dodatkowo się dławic przy max obrotach, wiem napewno że nie powinno tak być. hm... Może faktycznie to przepływomierz i nie potrzebnie zawracam wam gitarę.... :( , ( tylko te wątpliwości co do awarii przepływki mam, bo przeciez każda wypowiedz tutaj wiążąca się z awarią przepływki mówi mi że auto staje się mułowate - tak jak po jej odłączeniu!!!!!!)
Także panowie normalne zadymienie jak najbardziej, ale nie to co u mnie!! Pytanie: wtryski, pompa, czy faktycznie ta przepływka lub może cos całkiem innego????
 
 
lukasz3k007 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 41
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 75
Skąd: Krzyż Wielkopolski
Wysłany: 2012-10-26, 08:22   

Obejrzyjcie sobie ten filmik i powiedzcie mi czy to normalne:
http://www.youtube.com/watch?v=ZU-S8e4ghx0,
To nie jest mój Venciak ale wydaje mi się że mój jeszcze gorzej zadymi. Postaram sie nagrac filmik z mojego auta i wtedy ocenicie dokładniej czy to jest normalne czy nie.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-10-26, 22:27   

Co to za magik *^%#$*&$ ktory podlaczyl do komputera i nie zrobil logow?
Zrob logi dynamiczne grup 008 010 011.

Dlaczego nie kopci po odpieciu przeplywomierza? Bo wchodzisz w tryb awaryjny i sa ciete dawki paliwa. Odczyt przeplywomierza przeklada sie na odcinanie dawek paliwa, to jest to powiazanie.
Poza tym jesli podczas jazdy nie kopci a tylko na wysokich obrotach to czym sie przejmowac? Przeciez to normalne i tak ma byc. To nie diesel z filtrem czastek stalych.
Do 5tys go nie wykrecisz max do 4500 czy 4600 ;)
A dlawi sie bo palujesz go na zimnym silniku i podwiesza zawory. Standard w tym silniku.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
lukasz_vip 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 94
Skąd: by tu kasę wziąć...
Wysłany: 2012-10-30, 21:34   

bradley napisał/a:
Co to za magik *^%#$*&$ ktory podlaczyl do komputera i nie zrobil logow?
Zrob logi dynamiczne grup 008 010 011.

Dlaczego nie kopci po odpieciu przeplywomierza? Bo wchodzisz w tryb awaryjny i sa ciete dawki paliwa. Odczyt przeplywomierza przeklada sie na odcinanie dawek paliwa, to jest to powiazanie.
Poza tym jesli podczas jazdy nie kopci a tylko na wysokich obrotach to czym sie przejmowac? Przeciez to normalne i tak ma byc. To nie diesel z filtrem czastek stalych.
Do 5tys go nie wykrecisz max do 4500 czy 4600 ;)
A dlawi sie bo palujesz go na zimnym silniku i podwiesza zawory. Standard w tym silniku.


Mi obrotomierz pokazuje nawet 5,3tys obr i nie odcina?
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-10-31, 09:18   

Pokaz mi log z vaga bo najwiecej ile TDI da rade to 4599 i wiecej nie. A jesli tak, to masz cos zmodzone.
Jest jeszcze opcja rozpedzenia sie na 3 biegu do max obrotow a potem szbkiej redukcji na 2. Pokaze nawet i 6tys.... :diabełek:
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-31, 18:41   

Mój też sie kreci do 5200, a do 4300 nie słabnie. Silnik AHU, bez zmiennej geometrii
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
lukasz3k007 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 41
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 75
Skąd: Krzyż Wielkopolski
Wysłany: 2012-11-01, 08:06   

Może wyraziłby ktoś jeszcze opinie o temacie ?? ? Bo jeżeli chodzi o opinie Bradleya to nie pałuje go na zimnym, chyba byłbym wariatem aby tak postępować z dieselkiem, a uważam że te dymienie nie jest standardem.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-11-01, 10:13   

Zrob logi bo moze masz dziure w intercoolerze i wtedy tez poddymia bardziej na czarno
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 9