Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z ręcznym - bębny.
Autor Wiadomość
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-12-09, 11:45   Problem z ręcznym - bębny.

Witam.
Mam taki problem że kiedy zaciągam ręczny, to jedna śruba w piaście blokuje mi cały mechanizm (foto). Moje pytanie jest takie czy coś tu jest źle założone? Dodam że jak przy zaciąganiu ręcznego ktoś odegnie ten język w piaście tak żeby nie dotykała tej śruby to się ładnie zaciska, ale z kolei później nie chce ręczny się odciągnąć... Miał ktoś z tym taki problem?
Pozdrawiam.

_________________
Mój VW :)
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2012-12-09, 16:43   

zobacz jak stare ciegno jest wyprofilowane .... od starych szczęk ewentualnie podegnij tak zeby nie blokowało na srubie. Na moje oko jest tez zle złożone bo te cięgno po zdjeciu bebna powinno wyć schowane na równi ze szczekami
_________________
"SZEWCIO"
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-12-11, 19:17   

Mi się wydaje, że są zamienione stronami. Ten zestaw ze zdjęcia powinien być po prawej stronie.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-12-11, 20:00   

Dokładnie, to jest odwrotnie złożone....ten "złoty" element o który wadzi szpilka powinien byc po lewej stronie, a nie po prawej jak u Ciebie. Dziwnie masz też podpiętą osłonę linki ręcznego do tego według mnie ta osłona jest dużo za dużo ściśnieta.....powinny być większe szpary między zwojami tej niby sprężynki......i chyba masz teraz 100% pewności że ten element powinien poleciez na lewą stronę.

Edit.....

Max-przyjacielu jak już tam zajrzesz to proszę Cię abyś zmierzył ile mm ma nowy element ścierny szczęki.....dziś tam grzebałem (dlatego pamietam jak to jest poskładane) i wkładka ścierna u mnie ma 5mm i przejechał na niej 100 tys km i jakos słabo ubywa a na przeglądzie "fachowcy" sie dziwią że stary vw tak hamuje....więc coś mi nie pasi.....Będę wdzięczny za pomiary. ;)
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2012-12-11, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-12-11, 21:34   

Tu jest coś jeszcze: http://forum.vwgolf.pl/vi...?f=141&t=428831
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
Ostatnio zmieniony przez hose 2012-12-11, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-12-12, 08:02   

hose napisał/a:
Mi się wydaje, że są zamienione stronami. Ten zestaw ze zdjęcia powinien być po prawej stronie.

nie wprowadzajcie MaxS, w błąd ... to jest zestaw szczek na kolo od strony kierowcy , cięgno ręcznego powinno być zawsze za czopem czyli bliżej końca auta .
a to położenie wygląda jak po zacignieciu ręcznego, wiec albo do wymiany szczek nie spuściłeś ręcznego albo nie poluzowałeś linki pod panelem środkowym
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-12-12, 18:17   

Nie chodziło mi o to, żeby zamieniać szczęki między sobą tylko miałem na myśli przełożenie ich na prawe koło. Ale wtedy cięgno od ręcznego wyszłoby przed szczęką a nie pod. Mój błąd. Sorki :burak:
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-12-14, 12:33   

wszystko jest ok poskładane pod lupę blacha rzopierająca http://obrazki.elektroda.net/9_1272397778.jpg oraz klin pewnie nie opada sam , podczyścić mu krawedzie smar miedziany, nowa sprężynka
_________________

 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-12-15, 08:07   

Jak tylko znajdę chwilę to zajżę tam znów Paweł J. i Ci napiszę. Tyle że ja mam to od marca tego roku.

Paweł J. napisał/a:
na przeglądzie "fachowcy" sie dziwią że stary vw tak hamuje....więc coś mi nie pasi....


W sensie że masz takie dobre ? :D
_________________
Mój VW :)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-12-23, 20:47   

Aj sorki...mój błąd....różne strony mnie zmyliły.

MaxS napisał/a:
W sensie że masz takie dobre ? :D

Tak...wszystko git.....a po tym przebiegu co powyże,j warstwa ścierna ma 5mm, a łącznie ze szczęką 8mm.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-12-24, 08:47   

O tak.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-04-14, 15:23   

Odkopuje.

Wczoraj miałem chwilę więc zabrałem się za ponowną naprawę ręcznego. Zdjąłem cały mechanizm szczęk, kątówką lekko obciąłem ten jęzczek od linki ręcznego aby nie zachaczał o śrubę piasty przy zaciąganiu rękawa.
Okazało się że linka ręcznego nie była do końca odciągnięta, a to dlatego, że warstwa która pokrywa tę linkę lekko się przeszorowała i nie odbijała sprężynka. No więc wyjąłem ją na maxa, potraktowałem smarem do łożysk i jako tako odbijało.
Do tego zobaczyłem że środek tego języka od ręcznego przy maxymalnym zaciągnięciu dotyka do tego bolca co siedzą na nim łożyska...

Złożyłem wszystko do kupy i jak zaciągam ręczny do końca to na prostym auto się zatrzyma, ale na lekkiej górce zjeżdza.

Chyba zainwestuje w bębny...

Ps. szczęki z tyłu przez rok jazdy prawie nie tknięte...
_________________
Mój VW :)
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2013-04-14, 16:17   

MaxS napisał/a:
szczęki z tyłu przez rok jazdy prawie nie tknięte...

sczeki nie beda zuzywac sie szybko ... normalne a to ze reczny nietrzyma to wina albo linki bo zastana lub zlej regulacji , a co do bebnow to maja tylko 1 mm tolerancji wiec warto zmierzyc srednice i wtedy zadecydowac co dalej
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9