Silnik: 1.9D Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2011 Posty: 102 Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-12-09, 11:45 Problem z ręcznym - bębny.
Witam.
Mam taki problem że kiedy zaciągam ręczny, to jedna śruba w piaście blokuje mi cały mechanizm (foto). Moje pytanie jest takie czy coś tu jest źle założone? Dodam że jak przy zaciąganiu ręcznego ktoś odegnie ten język w piaście tak żeby nie dotykała tej śruby to się ładnie zaciska, ale z kolei później nie chce ręczny się odciągnąć... Miał ktoś z tym taki problem?
Pozdrawiam.
Silnik: 1.8 GT + gaz Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2012-12-09, 16:43
zobacz jak stare ciegno jest wyprofilowane .... od starych szczęk ewentualnie podegnij tak zeby nie blokowało na srubie. Na moje oko jest tez zle złożone bo te cięgno po zdjeciu bebna powinno wyć schowane na równi ze szczekami
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2012-12-11, 20:00
Dokładnie, to jest odwrotnie złożone....ten "złoty" element o który wadzi szpilka powinien byc po lewej stronie, a nie po prawej jak u Ciebie. Dziwnie masz też podpiętą osłonę linki ręcznego do tego według mnie ta osłona jest dużo za dużo ściśnieta.....powinny być większe szpary między zwojami tej niby sprężynki......i chyba masz teraz 100% pewności że ten element powinien poleciez na lewą stronę.
Edit.....
Max-przyjacielu jak już tam zajrzesz to proszę Cię abyś zmierzył ile mm ma nowy element ścierny szczęki.....dziś tam grzebałem (dlatego pamietam jak to jest poskładane) i wkładka ścierna u mnie ma 5mm i przejechał na niej 100 tys km i jakos słabo ubywa a na przeglądzie "fachowcy" sie dziwią że stary vw tak hamuje....więc coś mi nie pasi.....Będę wdzięczny za pomiary.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2012-12-11, 20:07, w całości zmieniany 1 raz
Mi się wydaje, że są zamienione stronami. Ten zestaw ze zdjęcia powinien być po prawej stronie.
nie wprowadzajcie MaxS, w błąd ... to jest zestaw szczek na kolo od strony kierowcy , cięgno ręcznego powinno być zawsze za czopem czyli bliżej końca auta .
a to położenie wygląda jak po zacignieciu ręcznego, wiec albo do wymiany szczek nie spuściłeś ręcznego albo nie poluzowałeś linki pod panelem środkowym
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: od kosiarki Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 438 Skąd: lublin
Wysłany: 2012-12-12, 18:17
Nie chodziło mi o to, żeby zamieniać szczęki między sobą tylko miałem na myśli przełożenie ich na prawe koło. Ale wtedy cięgno od ręcznego wyszłoby przed szczęką a nie pod. Mój błąd. Sorki
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-12-14, 12:33
wszystko jest ok poskładane pod lupę blacha rzopierająca http://obrazki.elektroda.net/9_1272397778.jpg oraz klin pewnie nie opada sam , podczyścić mu krawedzie smar miedziany, nowa sprężynka
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9D Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2011 Posty: 102 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-04-14, 15:23
Odkopuje.
Wczoraj miałem chwilę więc zabrałem się za ponowną naprawę ręcznego. Zdjąłem cały mechanizm szczęk, kątówką lekko obciąłem ten jęzczek od linki ręcznego aby nie zachaczał o śrubę piasty przy zaciąganiu rękawa.
Okazało się że linka ręcznego nie była do końca odciągnięta, a to dlatego, że warstwa która pokrywa tę linkę lekko się przeszorowała i nie odbijała sprężynka. No więc wyjąłem ją na maxa, potraktowałem smarem do łożysk i jako tako odbijało.
Do tego zobaczyłem że środek tego języka od ręcznego przy maxymalnym zaciągnięciu dotyka do tego bolca co siedzą na nim łożyska...
Złożyłem wszystko do kupy i jak zaciągam ręczny do końca to na prostym auto się zatrzyma, ale na lekkiej górce zjeżdza.
Chyba zainwestuje w bębny...
Ps. szczęki z tyłu przez rok jazdy prawie nie tknięte...
szczęki z tyłu przez rok jazdy prawie nie tknięte...
sczeki nie beda zuzywac sie szybko ... normalne a to ze reczny nietrzyma to wina albo linki bo zastana lub zlej regulacji , a co do bebnow to maja tylko 1 mm tolerancji wiec warto zmierzyc srednice i wtedy zadecydowac co dalej
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum