Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwny problem z układem kierowniczym i układ hamulcowy
Autor Wiadomość
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2012-09-06, 18:40   Dziwny problem z układem kierowniczym i układ hamulcowy

Cześć wszystkim :) ostatnio zauważyłem dziwny problem z układem kier. a dokładniej czasami kierownice mam lekko ustawioną w lewo a raz w prawo i na to nie ma reguły raz jest tak a po kolejnym postoju już w drugą stronę nie mam pomysłu co to może być zbierzność i kąty ustawione w maju i zdaje mi się że zaczyna delikatnie "jeść" lewą oponę od wewnątrz :( dzisiaj wjadę na kanał na co mam zwracać uwagę?

drugi problem mam z hamulcami z przodu nowe tarcze i klocki z tyłu nowa linka szczęki i bębny w dobrym stanie brak jakiego kolwiek wycieku hamulce odpowietrzone są dobrze bo robili mi u mechanika przy wymianie tuleji w belce a pedał łapie od polowy na początku jest miętki później łapie dobrze,pompe sprawdziłem takim sposobem,na pompowałem hamulce na zgaszonym silniku aż pedał zrobi się twardy trzymałem pedał odpaliłem auto i po chwili pedał zrobił się normalny czy wnioskuje że pompa jest dobra,czy tak powinno być?a może coś innego padło :(
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-09-06, 20:29   

Możliwe że któraś sekcja na pompie hamulcowej puszcza i stąd takie objawy.
Co do kierownicy to poproś kogoś żeby szarpał kierownicą a Ty wejdź pod samochód i może wyczaisz co jest nie tak. U mnie powodem podobnego problemu były popuszczone 2 śrubki.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
secret321 
Autostopowicz
Secret



Silnik: 1.9 GL
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: NPI
  Wysłany: 2013-01-07, 21:04   Ukł. kierowniczy

Witam chciałbym odświeżyć temat związany z układem kierowniczym.
Problem mam podobny :( , kierownice mam lekko przekręconą w lewą stronę (czego nie było jakieś 2-3 tyg temu) dodatkowo podczas dodawania gazu ściąga mi venciaka w lewą stronę a po puszczeniu gazu i hamowaniu w prawą. Dodatkowo czasami podczas jazdy (około 80km/h) czuję jak mi delikatnie pływa .

Z czym mogę mieć problem?? Zbieżność czy coś poważniejszego ?
Proszę o pomoc.
POZDRAWIAM
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2013-01-07, 21:50   

a sprawdzałeś luzy na wachaczach i końcówkach kierowniczych, od tego pasowało by zacząć
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2013-01-07, 21:50   

Najprawdopodobniej poluzowała Ci sie jakaś sruba w zawieszce jedz jak najszybciej (ale powoli) na stacje kontroli niech Ci to sprawdzą. Sugerując sie przekręconą kierownica podejrzewam że geometrie i tak trzeba ustawic.
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
secret321 
Autostopowicz
Secret



Silnik: 1.9 GL
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: NPI
Wysłany: 2013-01-08, 08:17   

Dziś po lekcjach podjadę na kanał zobaczę czy jakiś luzów nie ma. Choć nie wiem do końca gdzie na wachaczach szukać :(
 
 
secret321 
Autostopowicz
Secret



Silnik: 1.9 GL
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: NPI
Wysłany: 2013-01-13, 19:26   

Trochę czasu mi to zajęło ale już wiem co jest grane :)
Przednia tuleja wahacza do wymiany .
Dzięki i pozdrawiam .
 
 
secret321 
Autostopowicz
Secret



Silnik: 1.9 GL
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: NPI
Wysłany: 2013-01-15, 17:09   małe pytanko

Jeszcze mam jedno małe pytanko. Chce wymienić odrazu 2 tuleje, i zastanawiam się jeszcze czy z drugiej strony wymienic.
Lepiej wymienić tylko uszkodzone czy wszystkie?
Czy duża będzie różnica w prowadzeniu jak wymienię tylko uszkodzone a wszystkie?

http://allegro.pl/komplet...2929766228.html
Czy to na 100% dobre tuleje ?
Ostatnio zmieniony przez secret321 2013-01-15, 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
areczek0000000 
Kierowca eLki



Silnik: TDI
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: FG
Wysłany: 2013-01-15, 17:15   

wymień z obu stron i będzie z tym spokój.
_________________
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
 
 
secret321 
Autostopowicz
Secret



Silnik: 1.9 GL
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: NPI
Wysłany: 2013-01-15, 21:13   

oki. dzięki
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-15, 22:12   

Jeszcze sie pokuś o poliuretanowe, to calkowicie bedziesz zadowolony. ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2013-01-16, 09:48   

Kruchy, ile dawałeś za poliuretany i gdzie kupowałeś?
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
samurai 
Kierowca eLki


Silnik: 2.0 8V ABA
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 17
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2013-01-16, 10:13   

Lemfordera sobie kup (25 zł /szt), są w miarę dobrej jakości (lepsze od febi i no name). Moja Jettka stoi teraz w warsztacie i się wymieniają tuleje, bo myszkowała i z opóźnieniem reagowała na ruchy kierownicą.
_________________
JETTA 3, LEON 1M
 
 
secret321 
Autostopowicz
Secret



Silnik: 1.9 GL
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: NPI
Wysłany: 2013-01-16, 12:08   

Części zamawiam u kumpla to mam o wiele taniej, też myślałem o poliuretanowych ale on nie ma u siebie a nie mam aż tyle kaski na takie rarytasy. Ale przy następnym remoncie bd montował :)
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-16, 22:08   

220 za wszystkie na wahaczu, brałem z allegro. ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
secret321 
Autostopowicz
Secret



Silnik: 1.9 GL
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: NPI
Wysłany: 2013-01-17, 17:43   

No dokładnie . Ja za Kagera komplet na 2 wahacze dam ok 30 zł(Po zniżkach)
 
 
secret321 
Autostopowicz
Secret



Silnik: 1.9 GL
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 15
Skąd: NPI
Wysłany: 2013-02-02, 18:42   

Tuleje na wahaczu wymienione , wymieniłem także łączniki stabilizatora bo były do wymiany, przestał już mi pływać ale dalej mam problem z kierownicą.
O ile dobrze kojarzę to muszę jechać na geometrię ?
Czy coś innego może być jeszcze powodem ?
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2013-02-03, 18:59   

po wymianie tulei bierność to podstawa.
jeżeli nadal będzie coś nie tak, to pozostają luzy w układ kierowniczy- końcówki drążków- maglownica.
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 8