Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Falujące obroty gaśnie bez ssania
Autor Wiadomość
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-07, 19:05   Falujące obroty gaśnie bez ssania

Witam mam VW Vento 1.9TD silnik 1AAZ 92r 55kW.
Powiem tak trochę już ma przejechane 602 tys km.

Jakiś czas temu oberwał mi się klin na wale, wymieniłem zębatkę rozrząd klin, samogerulatory zaworów bo je szlak trafił jak się rozrząd przestawił.

I było dobrze 5tys km

Teraz podchodzę do auta wyciagam przyspieszacz i odpala od strzała, ale chmura dymu niebieskiego że szok obroty trochę falują 20sek i jest oki. Równo zaczyna pracować, mocy nie traci. Ale jak tylko wcisnę przyspieszacz spowrotem to zaczyna falować i gaśnie auto. Jak się rozgrzeje tak do 80 Stopni silnik to w miare równo chodzi ale od czasu do czasu czuć jak obroty wahaja sie od 600 do 800 na biegu jałowym. Jak przygazuje to super równo i jest oki.
Druga sprawa jak przekroczę magiczna barierę 2500 obr to chmura czarnego dymu(obstawiam turbina).

Trzecie to jak jest letnie auto to nie da się go odpalić bez przyspieszacza a nawet jak ciepłe to trzeba długo hehłać.

Wtryski sprawne były sprawdzane na stole u pompiarza.

Filtr paliwa nowy Filtrona, świece żarowe nowe. Rozrząd sprawdzony. Pomysły mi się kończą.

Ma ktoś jakiś?
 
 
DamU 
Autostopowicz


Silnik: AAZ
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-09, 15:31   

W pompie wtryskowej nic nie ruszane??? Turbo nie chodzi głośniej?
Zaczął bym od świec żarowych i sprawdzenia naciągu paska alternatora (choć to na pewno nie wyeliminuje dymienia >2500 rpm.).
Edit: doczytałem, że świece nowe.
_________________
Damian
AHW i AAZ
Ostatnio zmieniony przez DamU 2013-01-09, 15:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Laskos 
Kierowca eLki


Silnik: 1Z bez IC
Wiek: 30
Dołączył: 29 Sie 2012
Posty: 17
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2013-01-10, 23:16   

Skoro się rozrząd przestawił to obstawiam pompę.
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-11, 18:47   

Witam Panowie, przyczyna znaleziona, klin na wale znowu(4 raz) jak sie okazalo po zdjeciu zebatki. delikatnie sie sciał. I to wystarczyło. Druga sprawa przeskoczył pasek na kółku pompy wtryskowej. I jeszcze jedno teraz przy hamowaniu silnikiem nic nie hałasuje a wczesniej słychać było jakby blacha o blache waliła. Pewnie zawór o tłok lub coś innego. Mam nadzieje że juz się nie bedzie psuć.

Pozdrawiam , czasem mam dośc swojego auta ale jak pomyśle ile kosztuje utrzymanie Audi A4 2.5TDI v6 to jednak nie jest u mnie tak żle.
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-11, 18:53   

Najciekawsze było to że luz był taki na wale na zębatce, że jak raz sprawdzałem to się znaki zgadzały ale jak drugi raz pasek recznie naciagałem to znak na wale sie nie ruszał a na klawiaturze tak, to dało mi do myślenia zębatka na wale ruszała sie o kilka milimetrów w przód i w tył w zależności jak sie ułożyła tak było. Powiem tak może sie tak nie robi ale zębatka wklejona na klej i sruba wklejona na klej do gwintów termiczny. Mam nadzieje że nigdy nie bedę musiał tego ruszać sruba dokrecona na dobrej przedłużce klucza wieć powinno byc dobrze.


A co do dymienia na wyskoich obrotach to turbina cała zalana olejem i ma luzy, pewnie bedzie do wymiany, tylko sie zastanawiam bo podobno mozna wymontować turbo i jakoś to przerobić tylko jak?
 
 
areczek0000000 
Kierowca eLki



Silnik: TDI
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: FG
Wysłany: 2013-01-11, 19:48   

kolego nie chcę cię smucić,ale ten klej na zębatce i śrubie nic ci nie da, tam nie ma prawa być luzu po jakimś czasie problem powróci. :(
_________________
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2013-01-12, 23:34   

Bez przyszłości ta Twoja robota. Przerób końcówkę wału na taki jak w TDI oraz daj kółko od TDI i będzie działało. Ja w swoim też miałem ten problem. Pozbyłem się go we wspomniany sposób.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-19, 21:58   

A jak to przerobic na zebatke od TDI? Jakas instrukcja? Zdjecia
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-20, 09:57   

zerwalo klin na wale, kupujesz kolo od TDI z polksiezycem i walem i wsadzasz tylko oby nic wiecej nie poszlo przerabialem to 4 razy ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2013-01-20, 09:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-24, 19:38   

Auto u mechanika na jutro mam miec zalozone koło od TDI. Powiem jak sie uda :)
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-24, 20:09   

bedzie scinal walek pod kolo ??
_________________

 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2013-01-24, 20:12   

Ja ścinałem w swoim. Nie jest to trudne, ale precyzji wymaga i sfrezowania czoła wału po robocie.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-24, 20:15   

Powiem że nie wiem ale wału nie będę wymieniał, twierdził, że wie co robi:) mam taka nadzieję. Powiem jutro jak auto odbiorę
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-24, 20:20   

oby dobrze zrobil ;) ale ja na Twoim miejscu bym z walkiem wymienial :D wiesz jak jest z przerabianymi rzeczami a szczegolnie ze to bardzo wazna czesc w aucie :P a tlokow i calej reszty nie rozwalilo sprawdzal ?? ??
_________________

 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-24, 20:28   

Auto jezdzilo w tej chwili do ostatniej sekundy. Zmieniam dla swietego spokoju wybieram sie w dluzsza trase a wole by sie rozrzad 5 raz nie przestawil bo to juz troche byloby przegiecie.
Mechanik zdolny z pompa sobie poradzil wtryskowa, mam nadzieje ze tym razem nie zawiedzie.
A wymiana walu to troche juz roboty jest. I koszty. Jak sie nie uda mam juz na oku drugi silnik.

Jestem optymista:P
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-24, 20:35   

no oby sie znal na szlifowaniu i napawaniu ;) a on wal bedzie naprawial jak bedzie w silniku ?? bo powinie wyjac raczej a to juz bym wsadzil walek od TDI , no i czy sprawdzil Ci reszte silnika czy cos nie padlo gratis ??
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2013-01-24, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-24, 20:39   

Mam taką cichą nadzieję, ziomek ma 60lat i całe życie naprawia silniki.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-24, 20:49   

no 60 czy 20 lat to nic nie znaczy , to ze zerwalo klin nie znaczy ze tylko to sie wymienia i reszty nie sprawdza :P u mnie jednym razem zerwalo klin pekl dolny walek gorny tez i polamalo mostki a o reszcie juz nie wspominam jak wygladala :tazz: :tazz:
_________________

 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-24, 20:52   

Zobaczymy jutro :)

Wszystko bede wiedział.

Tylko sie zastanawiam co z robic z TURBO bo cieknie olej i luzy sa straszne na turbinie i hałasuje. Niby da sie je wyjac i przerobic na wersje bez turbo, tylko jak?
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-24, 20:59   

olej pewnie z odmy zasysa a lopatki ( turbo ) daj do regeneracji i juz po co zmniejszac moc w aucie ??
_________________

 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-24, 21:02   

Tylko gdzie dac do regeneracji? i czy samemu musze wyjmować turbo? I ile kosztuje regeneracja ? :)
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-24, 21:30   

sprawdz u SIEBIE CZY GDZIES NIE ROBIA , ALBO NA ALLEGRO SIE OGLASZAJA A DEMONTAZ NIE JEST TRUDNY A KOSZTY ROZNE 300-600 ZALEZY OD MAJSTRA :evil: :evil:
http://allegro.pl/listing...GENERACJA+TURBO
_________________

 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-24, 21:41   

Znalazłem przejdę się jutro zapytam.

Zobaczymy co powiedzą.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-24, 21:43   

bez turbo to Ci nic nie powiedza :P
_________________

 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-25, 16:51   

Autko odebrane, miejmy nadzieje ze pojezdzi. Kolego lesny1982 wszystko posprawdzane jest oki, pali na dotyk równo pracuje miejmy nadzieje ze sie juz nie popsuje. Bo taki Ventek fajny jest. Teraz czas na TURBO. I wkoncu doprowadzic go do porzadku bo sporo drobiazgow mam w nim do zrobienia. A TURBO chyba szukam uzywke sprawna, bo cokolwiek sprawdza sporo kosztuje, a regeneracja mojego Turbo od 700zł wzwyż. Troche mnie to przeraza a z kasa krucho obecnie. Ale wszystko pokolei. A TURBO po regeneracji z gwarancja 12m-cy 600zł z założeniem :) znalazłem. Więc się chyba skuszę.

Pozdrawiam
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-25, 21:31   

kiedyś ktos pisał, ze bardziej sie opłaca kupic ori w dobrum stanie, niz zakładac regenerowana. Bodajrze bradley tak pisał, albo slaw, nie pamietam. I szczerze mówiac to brejdak w Borze ma turbo po regeneracji w AHFie i ma ogromna turbo dziure bo regeneracji. ;/ z tym ze to tez ja partacze robili, bo po wyczyszczeniu u nich turbo popracowało 4 minuty i sie rozpadłop w drobny mak. ;) zawiezlismy ja w wiaderku bo inaczej sie nie dało i dali regenerowana.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-26, 08:31   

no wiec jak sam napisales u partaczy tak jest ;) ja znam typka co dobrze robi i nie drogo , a zeby kupic ori to napewno lepiej ale kto Ci sprzeda turbo po sprawdzeniu w firmie ?? kazdy wyjmie i powie ze dziala a co sie stanie za pare H lub dni nikt nie wie :D
_________________

 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-02-01, 06:07   

Temat zamykamy. Dzięki za rady
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 8