Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wyciek oleju przy filtrze oleju
Autor Wiadomość
skonek 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2013-01-27, 17:48   Wyciek oleju przy filtrze oleju

Witam. Mam problem z wyciekiem oleju w okolicach filtra oleju. Po wymianie oleju jak i filtra zaczął się problem...dodam że podczas gdy silnik jest zimny nie widać żadnego wycieku,dopiero jak się nagrzeje to pojawia się wyciek. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?

dodam że mój silnik to 1.8 75km
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2013-01-27, 17:54   

słabo dokręcony filtr ? uszkodzona uszczelka filtra, była posmarowana olejem przed przykręceniem filtra ?
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
skonek 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2013-01-27, 17:57   

uszczelka cała była smarowana i filtr był dokręcony.
Ostatnio zmieniony przez skonek 2013-01-27, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-01-27, 17:57   

Problem zapewne tkwi w uszczelce filtra ktore bywaja badziewny przy kiepskich markach. GDy kupowałem gorsze marki (gdyz takie były w sklepie) to filtr mogłem wymieniac po 4 razy co 100km i zawsze ciekło a uszczelka po odkręceniu zawsze była spłaszczona. Za to gdy latałem np na filtronie, deckermanie, mannie czy org VW, tego problemu nie było i przy wymianie oleju stara uszczelka zawsze była gruba.

Mam rozumiec że dokręciłes dobrze i nasmarowałes uszczelkę.....więc o to nie pytam ;)
 
 
skonek 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2013-01-27, 18:02   

właśnie też myślałem że uszczelka filtra jest jakas trefna bo kupiłem filtr oleju HART-A. Pozniej kupiłem filtr wlasnie z MANA i jest to samo...
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2013-01-27, 18:29   

wytrzyj wymyj wszystko ładnie i zobacz ską cieknie, podstawa filtra może ma jakieś pękniecie ?
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Ostatnio zmieniony przez zeniTh 2013-01-27, 18:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
skonek 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2013-01-28, 09:03   

Wczoraj zauwazylem ze nie dosc ze olej ucieka to jeszcze plyn chlodniczy z krócca kolo glowicy ucieka :( i sączy sie płyn chłodniczy. Nie wiem co robić..czy dokręcić stary króciec czy po prostu wymienic na nowy. Płyn ucieka tylko wtedy kiedy silnik jest ciepły.Wtedy rowniez najgrubszy wąż jest bardzo twardy
 
 
skonek 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2013-01-28, 09:05   

zeniTh napisał/a:
wytrzyj wymyj wszystko ładnie i zobacz ską cieknie, podstawa filtra może ma jakieś pękniecie ?


co do podstawy filtra pęknięć nie widzę ponieważ na starym filtrze jaki był nie było żadnych wycieków
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2013-01-28, 13:44   

skonek napisał/a:
Wczoraj zauwazylem ze nie dosc ze olej ucieka to jeszcze plyn chlodniczy z krócca kolo glowicy ucieka i sączy sie płyn chłodniczy. Nie wiem co robić..czy dokręcić stary króciec czy po prostu wymienic na nowy. Płyn ucieka tylko wtedy kiedy silnik jest ciepły.Wtedy rowniez najgrubszy wąż jest bardzo twardy


wymień króciec, zamiennik topran kosztuje 12-14 zł
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
qbas190 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 D
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 64
Skąd: k. Kętrzyna obecnie Mrągowo
Wysłany: 2013-01-28, 16:52   

złap za filtr oleju i sprawdź czy masz luzy na chłodniczce. Gdy wymienia się filtr czasami luzuje się nakrętka w chłodniczce oleju, dokręć nakrętkę w chlodniczce i sprawdź czy cieknie.
Mi ciekło za filtrem i wyglądało to tak:
_________________
byl 126p byl 125p byl golf II jest wreszcie vento
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-28, 23:02   

qbas190, kolega ma bezynika, a tam nie ma chłodniczki oleju. ;) a odnosnie króćców to ja bym polecił jednak ori. W ciagu roku toprana zmieniałem dwa razy, teraz kupilem w VW ori za 6 dyszek i mysle ze pochodzi sporo dłuzej.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
bart_jawelin 
Ventomaniak
Ventyl 93r.



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 620
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-28, 23:36   

a może nad filtrem czujnik ciśnienia oleju Ci puszcza?
 
 
skonek 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2013-01-28, 23:46   

bart_jawelin napisał/a:
a może nad filtrem czujnik ciśnienia oleju Ci puszcza?


być moze bo jest cały jakiś taki "spocony" a ile taki czujniczek moze kosztować?
 
 
skonek 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2013-01-29, 00:31   

panowie a jak ma wyglądać krociec do którego jest przymocowany filtr ? ma być podłużny i długi czy krótki? znalazłem na allegro zdjecie uchwytu fitra oleju ale jest on taki długi a ja mam taką mały gwintowany.Z allegro wyglada tak :

http://img16.allegroimg.p...2/69/2977626957
 
 
bart_jawelin 
Ventomaniak
Ventyl 93r.



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 620
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-29, 05:40   

czujniczek ok. 15zł... przez niego też sporo oleju potrafi wylecieć, szczególnie właśnie jak jest rozgrzany silnik i na wyższych obrotach podczas jazdy.
 
 
qbas190 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 D
Wiek: 40
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 64
Skąd: k. Kętrzyna obecnie Mrągowo
Wysłany: 2013-01-29, 17:04   

nie dopatrzył ja sory
_________________
byl 126p byl 125p byl golf II jest wreszcie vento
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-01-29, 21:10   

ale niech się kolega wypowie moze ma ta chłodniczkę przez kogoś założoną , dwulitrówki maja w ori i problem może być z oringiem pod chłodniczką a nie uszczelka filtra
_________________

 
 
skonek 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2013-01-29, 23:20   

sprawdzę ten czujniczek,tylko powiedzcie panowie bo mam akurat dwa takie czujniczki: jeden brązowy i drugi chyba czarny.Nie jestem pewny. Jeden jest od cisnienia oleju a drugi?
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2013-01-30, 08:07   

jak masz mfa to od temperatury oleju
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
Swistakes 
Ventka to mój dom!
Urosne i bede Jettą



Silnik: 2E
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 2005
Skąd: Jasna Góra
Wysłany: 2013-01-30, 08:41   

Bankowo czujnik jak mowisz ze spocony bo one czesto potrafią sie sypać, na ZAPIE masz za 9 zl taki czujnik zebys szukać nie musiał, bynajmniej tyle za niego dawalem pol roku temu
_________________
Moja Ventka i byle
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=18137
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14233
http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9585
 
 
skonek 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2013-01-30, 09:21   

spoko, kupię, wymienię i dam znać czy problem zninął :)
 
 
Swistakes 
Ventka to mój dom!
Urosne i bede Jettą



Silnik: 2E
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 2005
Skąd: Jasna Góra
Wysłany: 2013-01-30, 09:28   

Pierw sciagnij sobie z niego tą gumke (oslone na babel) jak mokry to pewne ze puszcza, ja juz z 4 razy wymieniałem to w ventach
_________________
Moja Ventka i byle
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=18137
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14233
http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9585
 
 
skonek 
Kierowca eLki



Silnik: 1.8 AAM
Dołączył: 27 Gru 2012
Posty: 27
Skąd: Bogatynia
Wysłany: 2013-01-30, 09:31   

wlasnie ta guma była mokra,ale myślisz że przez to mogło tyle oleju wyciec że bagnet aż suchy był?
 
 
Swistakes 
Ventka to mój dom!
Urosne i bede Jettą



Silnik: 2E
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 2005
Skąd: Jasna Góra
Wysłany: 2013-01-30, 09:37   

Czy az tak duzo to nie wiem, ale wiem ze napewno potrafi sporo uciec, mi przez ten czujnik caly filtr w oleju zawalało, myslalem ze filtr nie dokrecony a sie okazal glupi czujnik, moze gdzies jeszcze masz wyciek, ale czujnik mimo wszystko wymien
_________________
Moja Ventka i byle
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=18137
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14233
http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9585
 
 
bart_jawelin 
Ventomaniak
Ventyl 93r.



Silnik: 1,8 AAM
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 620
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-01-30, 11:15   

Tak, może praktycznie cały olej przez ten czujnik wylecieć do suchego bagnetu. Wymień czujniczek, zalej olejem i powinno być okej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 9