Silnik: 1.9 D
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 37 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-20, 18:52 Veno 1.9 D
Witam, jest jakas sesowna opcja na zwiekszenie mocy w silniku 1.9 D, (bez turbo) 64km, Chip jakis? Dodam ze jestem dosc zielony jezeli chodzi o motoryzacje wiec prosze byc wyrozumiałym
Uuuu 64km uuuu na nic Następny mądry, co kupił to zakażenie.
A teraz meritum, czyli sensowny sposób podniesienia mocy w tym silniku.
Po długim namyśle odpowiadam - brak
Przyzwyczaj się do tego, że aby wyprzedzić tira, należy złożyć podanie i wpychając pedał w podłogę czekać na jego rozpatrzenie.
Jest w nim sporo plusów (bezawaryjność, jest to chyba najbardziej paliwosceptyczny silnik montowany w Ventylu), ale mocy od niego nie oczekuj
Żeby nie było i żeby nikt nie wiedział - mam ten sam silnik
Nie załamuj się! Ja również mam ventyla z tym samym silnikiem co Ty czyli 64KM . Jestem z niego zadowolony. Co do wyprzedzania to się zgodzę ale tylko jak jadę z kpl osób. Jeśli jadę sam to nie jest tak źle. Swoim autkiem jeżdżę już 5 lat i przy silniku jeszcze nic nie zrobiłem (nie licząc świec żarowych) Nie ma sensu modyfikować tego typu silników. Pamiętaj że na tym silniku bez modyfikacji robi się MILION kilometrów
Silnik: ASZ+ Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 386 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-02-22, 21:53
Kruchy69 napisał/a:
Swistakes napisał/a:
wiecej niz 6 w miescie nie wezmie
no to chyba podczas pałowania
Tak naprawdę to 6 bierze przy hamowaniu silnikiem, a 2 potrzebuje na rozruch A z wtrysków to leje się jak z kranu
A tak z ciekawości - ile pali taki goły diesel?
Mój nie golas 1.9GTD w trasie 5 - 5,5 l/ 100km a w mieście 7 średnio 6 z groszami wychodzi ropki. Przypomniało mi się kiedyś jak gadam z kumplem i mówi mi że na 1tys km bierze mu benzyna 1litr oleju, kumpel nie wiedział że mam Diesla i mówię mu że mój na 100km bierze z 6 litrów oleju. Chwilą ciszy. I tekst kumpla : chyba coś Ci się dzieje z silnikiem przecież tyle nie powinien brac.
Wtedy mu powiedziałem że jak podjezdzam na stacje po olej napędowy to tez się dziwię jak dużo. I wtedy złota myśl kumpla : To Ty masz DIESLA ? I wtedy sprawa się rypla
tez mam silnik 1.9D 64KM i nie ma az takiej tragedii. przesiadlem sie z golfa II 1.6D 54KM to mi sie wydawalo ze auto jest szybkie
moj pali w trasie od 4,2 do 5,95 zalezy jak jade. jak jechalem z lodzi do poznania nie przekraczalem 100km/h i zmiana biegow przy ok. 2000 RPM to spalil mi 4,2 a jak jechalem na urlop do Anglii (4 osoby + bagaze) predkosc 120-140km/h to spalil 5,95. po miescie pali 7-7,5.
juz to przerabialem. ze spalaniem nic sie nie zmienilo ale to zalezy jak sie kozysta z tego zwiekszenia mocy. generalnie czuc roznice ale nie ma jakiegos szalu.
waniu silnikiem, a 2 potrzebuje na rozruch A z wtrysków to leje się jak z kranu
A tak z ciekawości - ile pali taki goły diesel?
Dobrze wyregulowany (pompa) i na nowych filtrach etc. w cyklu mieszanym wychodzi mi 6l. Na mieście w granicach 7l, a na trasie 5, czasem poniżej.
Odnośnie trasy - nie przekraczając 90km/h i płynnie trzymając tempo udaje mi się zejść do 4,7l Szybciej po prostu się nie chce jeździć, bo zwyczajnie samochód sprawia wrażenie takiego osiołka. Nie lubi być poganiany, spokojnie tam sobie pod maską klekocze. Subiektywne wrażenie nie jest takie złe. Ja się przyzwyczaiłem.
adamwwy napisał/a:
Przecież w tym silniku wystarczy na pompie podkręcić dawkę, ale to spalanie zwiększa. 1/4 obrotu wystarczy, żeby poczuć różnicę.
Minimalnie lepiej przyspiesza, pali 2l więcej, nieprzyjemnie zaczyna pracować, silnik zaczyna szatkować, czasem po zgaszeniu (przekręceniu kluczyka) potrafił jeszcze chwile pokaszlać. Ponadto bardzo dymił. Przerabiałem to.
Silnik: 1.9 D Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 341 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2013-02-23, 16:07
Dokładnie w trasie auto potrafi zejść poniżej 5L spokojnie ale tak jak kolega pisze poniżej 90km/h myślałem kiedyś aby w swoim zmienić 5-ty bieg jednak różnica była by na + około 10km/h przy tych samych obrotach.
Silnik: 1.9 D
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 37 Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-02-23, 20:26
Dzieki chlopaki za liczna odpowiedz, too z pompa to chyba nie jest dosc efektowne - i jak widac ma liczne konsekwencje. Chyba beda musial jakosz tym zyć i dalej przezywac dreszczyk emocji czy zdarze przy wyprzedzaniu czy nie.
Tak na oko ktos potrafi powiedziec jaki bylby koszt wymiany silnika w tym vencie? Np na 110km TDI, albo poprostu moze ktos zmienial i wie mniej wiecej?
Taki zwykly diesel pali tyle samo co TDI ktory ma 2x wiecej mocy (sic!), smutne ale prawdziwe.
SWAP totalnie nie oplacalny, chyba ze masz calego rozbitka na czesci.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Tak na oko ktos potrafi powiedziec jaki bylby koszt wymiany silnika w tym vencie? Np na 110km TDI, albo poprostu moze ktos zmienial i wie mniej wiecej?
Lepiej kupić drugie Vento. To nie są drogie samochody. Swap nie wyniesie Cię raczej mniej, niż miałbyś kupić drugą Ventkę. No może trochę, ale można przy tym osiwieć. Szkoda nerwów na zaoszczędzenie kilkuset złotych. Poza tym prawie zawsze coś bedzie nie tak, czegoś nie da się podłączyć etc.
bradley napisał/a:
Taki zwykly diesel pali tyle samo co TDI ktory ma 2x wiecej mocy (sic!), smutne ale prawdziwe.
To teoria głoszona przez posiadaczy TDi. Macierewicz już dawno ją podważył. Zwykły diesel pali mniej niż niezwykły TDi.
Różnica w spalaniu D i TDi nie jest duża, ale jest, choć przyznam, że nie znam osoby, która darowałaby sobie tdi na rzecz golasa tylko ze względu na spalanie.
Temat: "Wyższość TDi nad innymi wszelkiej maści smoluchami" pragnę w tym miejscu zakończyć. Wszystko ma swoje wady i zalety.
bradley napisał/a:
SWAP totalnie nie oplacalny, chyba ze masz calego rozbitka na czesci.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-02-24, 08:27
Mam wśród kolegów TDI i D....D w vento jak i golfie. I te silniki palą tyle samo....może są jakieś różnice w jedna czy druga stronę, ale znikome.
Wiadomo...moc mocą...jednemu styka-drugiemu nie...kwestia indywidualna. Jedyne co mnie drażni w D to skrzynie biegów, a dokładniej mówiąc jej króciutkie przełożenia. W trasie jest to trochę męczące, gdyż ekonomiczne obroty kończą się na 80-85km/h
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2013-02-24, 10:36
Paweł J. napisał/a:
Jedyne co mnie drażni w D to skrzynie biegów, a dokładniej mówiąc jej króciutkie przełożenia.
Gdyby w wollnossącym dieslu były skrzynie z TDI to te samochody już z daleka widziały by każdą górkę
A co spalania TDI to w obu vento które posiadałem moje AFN zawsze mieściły się w przedziale 4.7-6.0l/100km, a w shranie ten sam silnik spala 1l więcej z racji większej wagi samochodu i większych oporów toczenia.
Dłuższy czas turlałem się Gulfem Mk3 w tdi i tam spalanie nigdy poniżej 6 nie schodziło.
Odnośnie skrzyni to fakt. Bardzo krótkie ma przełożenia i jak mówi wojtas83, przy ruszaniu golasem ze skrzynią z TDi non stop by śmierdziało sprzęgło. Nie ma co sie oszukiwać - mocy to on nie ma.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-24, 20:05
a mój najmniejsze to 4,2 a najwieksze 7 litrów, ale to mocno był pałowany i to po miescie, A tak całkowicie średnie to 5,5 litra cykl mieszany, przy mojej jezdzie gdzie zmiana biegu na wyższy odbywa sie przy sredni 3 tyś.
Moje vento wolnossące 64KM pali 6-6,2l./100km czy lato czy zima jeśli depcze to 6,2 jeśli spokojna jazda to w 6 l się mieszczę. Trasa mieszana(większość miasto) Na spalanie nie narzekam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum