Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
przemasegz 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 D
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-02-25, 20:28   problem z odpaleniem

Witam koledzy. Dziś miałem problem z odpaleniem mojego 1.9 D. Jezdze nim od 12 lat i zdarzyło mi się to po raz drugi. Po raz drugi w tym miesiącu. Przyjechałem do pracy (rano odpalił dobrze). Po 8 godzinach przekrecam stacyjke, kontrolki sa, niby wszystko w porzadku, czekam na zgasniecie swiec zarowych i odpalam. Slysze tylko dzwiek pracujacego rozrusznika i kleby siwego dymu z wydechu. Nawet jak mu dodaje gazu to wogole na to nie reaguje. Skuteczne okazalo sie odpalenie po holowaniu. Macie jakis pomysl co to moze byc? Prądu mu nie brakuje, rozrusznik kreci dobrze. Pierwsza mysl to wymiana filtra paliwa ale gdzies wyczytalem ze moze to byc immobiliser. W pracy zamykam go z pilota i kto wie czy po otworzeniu ten immobiliser caly czas nie dziala. Chociaz nie powiniem bo w takim razie nie powinny sie wlaczac kontrolki. W domu trzymam go w garazu i go nie zamykam (tym samym nie wlaczam alamu) i problemu nie mialem. Dzieki za sugestie. Pozdro
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-25, 22:09   

kolego, nie zakładaj dwóch tematów, jeden wystarczy, drugi jest zbedny i robi nam syf na forum. ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
bezelek 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 29
Skąd: Daniec
Wysłany: 2013-02-25, 22:16   

Jeżeli IMMO się nie odblokuje odpalanie na hol nic Ci nie da (immo jest w pompie wtryskowej).

Przyczyn może być kilka:
Zaworek zwrotny w pompie (można zastąpić dodatkowym)
Oczywiście brudny filtr paliwa a raczej woda w nim lecz z tego co wiem to dziś mrozu nie mamy,
Źle/nie grzejące świece żarowe (można sprawdzić po kolei kabelkiem bądź sprawdzić w warsztacie w ciagu 5 sekund miernikiem cęgowym),
Immo ale o tym pisałem juz wyżej że jak on nie odblokuje to na hol nie odpali
I coś całkiem nietypowego, lecz nie wiem co w takim prostym dieslu mogłoby być.
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-25, 22:20   

to samo napisałem w drugim, takim samym temacie założonym przez kolege. ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
bezelek 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 29
Skąd: Daniec
Wysłany: 2013-02-25, 22:22   

Ja osobiście obstawiam na zaworek bądź świece bardziej w stronę zaworka, bo już kilka razy odpaliłem takiego wolnossaka bez grzania świec.
 
 
krystiano89 
Kierowca eLki



Silnik: 1,9 TDI
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 29
Skąd: CZELADZ
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2013-02-28, 15:49   

może też się pompa konczyc lub powoli zrywa się klina na wale:)warto zrzucić dekiel z rozrządu i tam zerknac
_________________

 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-28, 17:03   

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13919
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
przemasegz 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 D
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-03-02, 12:34   

Rozrzad byl wymieniany 5 tys km temu, kontrolki swiec pala, rozrusznik kreci,pompa po regeneracji jakies 15 tys km temu(cieklo paliwo). Wczoraj nie dalem za wygrana i po dluzszymn kreceniu zaczal dawac oznaki startu i odpalil. Krótko przed tym problemem wymienialem olej i przyznam ze troszke chyba za duzo mu wlalem (poziom na wskazniku tam gdzie konczy sie wyzlobienie a nie na wygrawerowanym polu). Moze miec to jakis wplyw? (zapchany katalizator albo cos w tym stylu) Pozdro
 
 
Luqua 
Zapalony Ventkarz
Sarkasmus Master



Silnik: 1.9 Smoluch
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-03-02, 12:39   

Bez przesady, jak zalane lekko ponad stan nic mu nie powinno być.

Sprawdź na krótko jak grzeją świece.
_________________
Moje dymiące Zuooo: http://forum.vwvento.org/...t=13749&start=0
 
 
bezelek 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 29
Skąd: Daniec
Wysłany: 2013-03-02, 13:28   

Jak pisze że kreci kreci i odpalił, to pewnie pompa Sobie paliwo napompowała...
Taki silnik nawet na 3 padniętych świecach w plusowej temperaturze powinien bez większych problemów odpalić.
 
 
Luqua 
Zapalony Ventkarz
Sarkasmus Master



Silnik: 1.9 Smoluch
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-03-02, 18:45   

Może też mieć cofkę paliwa (jakaś lewucha idzie do układu).
_________________
Moje dymiące Zuooo: http://forum.vwvento.org/...t=13749&start=0
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-02, 19:21   

-klin na wale
-może pompa paliwa sie poluzowała i sie przestawia choć to głupie
-silnik padniety i nie ma takie cisnienia spreżania, ale to tez i by w garażu nie odpalił, chociaż może w garażu ma cieplej?
-Albo pompa kijowo zregenerowana i paliwo puszcza i sie zapowietrza. Spróbuj założyć zaworek zwrotny na przewodzie do pompy.
Ewentualnie którys z przewodów może łapać lewe powietrze i własnie beda takie oznaki, czyli kopcenie na biało i koniecznosc długiego krecenia zeby zapalaił.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
przemasegz 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 D
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-03-03, 10:51   

Rozrzad sprawdzalem, na moje wszystko ok. Co do silnika i kompresji to tez chyba nie bo jednak potrafil odpalic bez klopotu, swiece pomierzylem - kazda zyje, na przewodzie pradowym zasilajacym pompe mam tylko 6-7 V. Ako daje 11,5 wiec prad jest. Paliwo w przewodach jest wiec raczej nie cofa. To tyle co sam moglem wykminic. Jutro jade do fachowca. Dam znac co powie. Pozdro
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2013-03-03, 10:58   

odepnij czujnik temperatury ten przy bloku w trójniku ;) jak będzie odpalał dobrze to wina czujnika
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
przemasegz 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 D
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-03-03, 15:56   

Rozwiazalem problem (przynajmniej na razie). Postanowilem sprawdzic bezpieczniki. Sprawdzam po kolei kazdego i pod nr 15 przepalony. Wymienilem i odpalil. Nie wiem od czego on jest bo nie mam schematu ale zajrzalem do instrukcji od cordoby z takim samym motorem (wiec podejrzewam ze tu roznic nie ma) i pod 15 jest elektroniczne urządzenie sterujące silnika. Cokolwiek to oznacza pasuje do objawow usterki. Tylko nie wiem dlaczego skoro bezpiecznik poszedl, potrafil raz odpalac raz nie. Bede go obserwowal teraz. Kilka najblizszych dni pokaze czy to bylo tylko to. Dzieki za wszystko. Trzymajcie sie
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2013-03-03, 19:49   

http://translate.google.p...s%26prmd%3Divns
tutaj masz opis bezpieczników i przekaźników na samym dole :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2013-03-03, 20:24   

przemasegz napisał/a:
Postanowilem sprawdzic bezpieczniki. Sprawdzam po kolei kazdego i pod nr 15 przepalony. Wymienilem i odpalil. Nie wiem od czego on jest bo nie mam schematu ale zajrzalem do instrukcji od cordoby z takim samym motorem (wiec podejrzewam ze tu roznic nie ma) i pod 15 jest elektroniczne urządzenie sterujące silnika.

dobrze rozszyfrowałeś :]
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2013-03-03, 20:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-03, 21:50   

tylko tez pytanie, dlaczego go przepaliło :/
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-04, 19:58   

tez raz tak mialem jak ze zlotu wracalismy nagle pyk i dupa :D moze sie przegrzewa od dlugich tras i tem. silnika
_________________

 
 
przemasegz 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 D
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 6
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-03-05, 19:22   

Kruchy69 napisał/a:
tylko tez pytanie, dlaczego go przepaliło :/


Moze wilgoc, mroz, dostal napiecie i nie dal rady. Moze pod wplywem jakis drgan (np wjazd w dziure) albo starosc po prostu. Na razie cyka jak powinien
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 13