Witam, mój korektor domaga się wymiany. Czytałem o tym, że można wywalić korektor. Wiadomo, że bębnówki nie błyszczą siłą hamowania, więc czy wywalenie korektora coś poprawi ?
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2013-03-09, 17:54
Cały czas będą brać jednakową siłą. Ja w poprzedniej ventce miałem korektor, a w obecnej nie mam. Jedna i druga była na tarczach i szczerze mówiąc nie ma wielkiej różnicy.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-09, 18:35
Ja jak przestawiłem kolektor, to tył brał wcześniej niż tył, tzn szybciej blokowało, co bywalo niebezpieczne, ale na tarczach. No nie wiem, a dowiadywaleś sie na temat regeneracji?
Czyli nie ma różnicy w tym, czy go zostawię a rurki połączę łącznikiem, lub też jak kupię nowy lub zregeneruje ten. Wnioski chyba nasuwają się same (względy ekonomiczne) 10 zł za łączniki lub ponad 100zł za regenerację lub jeszcze więcej za nowy.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-09, 19:19
Jeśli chodzi o mnie, to ja bym regenerował, bo czasami lepiej dołożyć, bo pamietaj, że tu chodzi o Twoje i nie tylko Twoje bezpieczeństwo.
ja jeżdżę ponad 1.5 roku bez tego korektora i nie widzę różnicy niektórzy mówili że w zimnie czy na mokrym będzie miał tendencje do za rzucania tyłem ale ja nie zauważyłem tego
u mnie był zastany może dlatego nie widzę różnicy ale jak by był dobry to bym zostawił a nowy chyba coś koło 150zł jak dobrze pamiętam bo miałem kupować ale sobie darowałem
nie mam ABS-u,gdzieś czytałem że jak ma się ABS to się nie ma tego korektora,już trochę kilometrów zrobiłem bez niego nie nie widać różnicy,chyba że mój ventolot jest jakiś inny możesz zrobić tak że odkręcić przewody od niego połączyć tak jak powinny być ze sobą i nie wyrzucać tego korektora jak będzie latał przy hamowaniu to poskręcasz przewody z powrotem jak się boisz
koledzy a czemu może skrzypiec ten korektor ... jak naciskam na hamulec cisza jak puszczam to skrzypi na bak to korektor siły hamowania czyżby był zajechany idzie go jakoś przesmarować czy coś strasznie mnie to irytuje
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
wojtas83, teraz raczej nie dojdziemy czy tak było fabrycznie,teraz przypomniało mi się że ten korektor spełniał tak jak by funkcję ABS-u gdzieś kiedyś tak wyczytałem ale to nie wiem czy prawda
A ja mam ABS i korektor również, zamontowany był na pewno na oryginalnym nicie (od niedawna mam go przyspawanego bo przeszkadzał przy zmianie tulei w belce i został odcięty a póżniej przyspawany). Z tego co ja sie orientuje to jet on po to żeby korygować siłę hamowania tylnych kół względem ich obciążenia. Więc wywalanie go nie jest dobrym pomysłem.
_________________ Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
Ostatnio zmieniony przez pawel39106 2013-03-11, 00:02, w całości zmieniany 1 raz
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-11, 00:05
a to dziwne, koleszka ma golfa 3 z ABSem i nawet sladu po korektorze nie ma. Może zalezy od rocznika.
Chłopaki to że jest ABS nie oznacza , że nie będzie korektora hamowania
U mnie w corrado przy fabrycznym wyposażeniu jakim jest ABS jest też korektor więc to nie ma akurat znaczenia.
_________________ Vento TDI
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-11, 11:01
Kij wie, ale w toyotach na 100 pro nie ma kolektora jak jest ABS :p
Zapamiętałem dziada jak musiałem ciąć mocowanie do wyminay tuleji na belce
Ja też tak robiłem ale jest jeszcze jeden sposób żeby wymienić tuleje bez odcinania korektora. Trzeba odkręcić belke chyba z 3 śrub tak żeby nam opadła trochę niżej i małą szlifierką uciąć śrubę tak żeby ją wysunąć na zewnątrz, po założeniu nowej tulei dajemy nową srubę wkładająć ją od zewnątrz, a od wewnątrz dajemy nakrętkę i korektora przy tym nie ruszamy
_________________ Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum