Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 113 Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-04-08, 15:18
Jeśli masz na pewno dobrze zważone koła a dalej drży to raczej bedzie wina opony,aby to sprawdzić spróbój przełożyć tył na przód jeśli dalej nie ustąpi,spóbój od kogoś pożyczyć koła na chwilke i sprawdż wtedy, według mnie to masz jedną oponke przehamowana,albo ma strzelony kord lub krzywą felgę ale dobry wulkan by to zauważył i założył dobry komplet na prżód.Ja wykluczyl bym drążki...Pzdr
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-08, 15:35
Ja też optuje za kołami. Wiem po sobie, że wulkanizatorzy to paprochy, mnie zawsze chcą przechcić bo wracam po wyważeniu parokrotnie. WYjeżdżam z serwisu i czuję, ze nie jest tak jak być powinno, ale nigdy się nie nauczą na błędzie i nie zrobią od razu tak jak trzeba.
Poza tym żaden wulkanizator nie czyści felgi od środka z ziemi, kurzu itp, powinno się szczotką drucianą lub czymś w tym stylu je wyczyścić bo to też psuje wyważenie.
Mozesz też mieć krzywą felgę, też tak miałem i wyważenie nic nie dawało...
Ogólnie pojechałbym do wulkanizacji i kazał wrzucić koła na wywarzarkę, zaobserwuj czy koło bije czy pięknie, prosto się kręci...
A wystarczyło, że mocno zachamowałeś i już opona nie da się wywarzyć bo starła się guma na kawałku bieżnika...
Pomógł: 3 razy Wiek: 60 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 32 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-04-08, 19:31
Jeszcze może być źle ustawiona zbieżność :!:
Piotr Małoszuk [Usunięty]
Wysłany: 2006-04-08, 23:11
Może zablokowałeś koła i przyciąłeś oponę. W takim przypadku mimo wyważenia kół i tak będzie drżeć kierownica.
smerf Gość
Wysłany: 2006-04-09, 09:00
to raczej wina opon- obejrzyj je dokladnie, ja mialem identyczny przypadek, ze przy 120 drzała mi kierownica i okazało się że na jednej z opon zrobił się guz
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2006-04-09, 14:39
tez mialem tak po ostrym hamowaniu... i juz do konca zycia te opony bily... (podobno jest na to sopsob-wjechac na piasek, aszke czy cus, zaciaganc reczny i troszke pomielic-ale nie wiem, czy to skutkuje a no i jak przypadkiem cos ostrego sie znajdzie to po oponie...) a co do wulkanizatorow, to musze sie pochwalic, ze ja mam dwietnego za akzdym razem jak cos robi felge wyczysci i jeszcze nigdy nie wracalem drugi raz kul wywazac pozdrawiam
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Pomógł: 14 razy Wiek: 54 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 270 Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-04-09, 19:13
Jeśli rzeczywiście koło (koła) drży przy określonej prędkości, to stawiałbym na jakieś luzy w układzie zawieszenia, ale wszyscy inni mają swoje racje. Co do debilnych wulkanizatorów-popieram. U mnie w mieście 15-tysięcznym robią wielkie oczy, gdy chcesz, żeby wyważyli alufelgi za pomocą klejonych ciężarków, a i powroty po ważeniu są częste. Naprawdę dobry oponiarz nie czyści szczotką, ale karcherem. Ja 1,5 roku temu kuoiłem regenerowane zimówki i chciałbym przestrzec przed takimi wynalazkami. Hałas jak w pociągu, nie da się wyważyć, a do tego ściągają tak, jakby zbieżność była do d...., a nie jest. Odetchnąłem, kiedy 2 tygodnie temu założyłem swoje piętnastki aluski z letnimi, porządnymi butami.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-09, 20:32
Czyli nalewnae opony są do dupy... Też się zastanawiałem w tamto lato czy nie kupić takich oponek, w dobrej cenie były, ale jak poczytałem w necie nt takich opon wybrałem używki, ale markowe...
Ja nadal stoję za tym, ze powinieneś pojechac do dobrego wulkanizatora i zobaczyć jak koło chodzi na wywarzarce i wszystko będzie jasne...
Pomógł: 14 razy Wiek: 54 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 270 Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-04-09, 21:41
Zgadza się-nalewane do d... . Choć przyczepność zimą rewelacyjna-dobrą mieszanką gum robią w Olsztynie. Ale to chyba nie równoważy całej reszty wad. Ja w każdym razie nie kupię nigdy więcej.
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-04-10, 02:48
wg kolejnosci.. sprawdz
opony(wubrzuszenia, czy nie przydarta itp)
felga czy nie podgieta
czy kolo wywazone
luzy w ukladzie zawieszenie i kierowniczym
zbierznosc i kąty...
taka kolejnosc wg mnie ... pzdr
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Silnik: 1.8 90KM Pomógł: 10 razy Wiek: 48 Dołączył: 09 Mar 2006 Posty: 1226 Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-10, 22:57
stawialbym na krzywe felgi ja tez tak mialem i jedna felga byla spieprzona,dlatego jak kupilem byla na zapasie mimo kilkukrotnego wywazania nie pomoglo
_________________ ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum