Wysłany: 2013-03-25, 14:08 Duże spalanie i mała moc + kopcenie na czarno na zimnym
Witam
Mój pierwszy problem polega na dość sporym spalaniu. Moim zdaniem za 50zł czyli na 8,7L powinienem zrobić ok.130km przy spokojnej jezdzie do max 90km/h ale jeżdzenia po miejscu.Tym czasem zrobiłem 90km, i wskaźnik znalazł sie w tym samym miejscu co przed tankowaniem czyli wchodził za ostatnią czerwoną kreske...
Drugi problem polega na dziwnych reakcjach dodawania gazu gdy samochód jest jeszcze nie rozgrzany, raz jakby ma odejscie a raz nie i wtedy zaczyna sie czarne kopcenie z tyłu ze az widać w lusterkach ciemność... Dodam że jak była przykręcana dawka paliwa to samochód bardzo opornie sie rozpędzał i szarpał bo nie miał siły. teraz jest ustawione tak ze ma siłe i normalnie wszystko funkcjonuje. Nie wiem czy to coś da do wiadomości ale dodam ze pompa wtryskowa była wymieniana i ustawiana na chyba przyśpieszoną bo tak nie miał obrotów i chyba też mocy. Na ciepłym silniku nie kopci no chyba ze sie go przegazuje ale ma wtedy normalny siwawy dymek czasem ciemniejszy. Na ciepłym obroty trzyma ładnie.
Co tu można pokombinować? Wtryski? bo cieżko pali z rana? i czasem ma takie szarpnięcia póki sie nie rozgrzeje? Świece grzeją, sprawdzaliśmy pod akumulatorem. Powoli zaczyna mnie to drażnić i spalanie i te spadki mocy i mocne kopcenie...
Ale właśnie na ciepłym już tak nie kopci, i ma dziwne te swoje fazy bo raz załapie i na zimnym idzie normalnie i nie kopci a wrzucę trójkę i już kopci i za chwilę przestaje tak jakby turbina załączy i idzie i nie kopci. Ale i na ciepłym potrafi czasem mieć ta dziurę ale rzadko. A dziś nowość , bo musze kręcić jakoś dłużej z 3sek i dopiero załapuje a po nocy to już w ogóle jakoś ciężko strasznie mu się odpala za 3 lub nawet 4 razem . Mam z dzisiaj filmik jak odpalał
Sam widzisz,że jest coś nie tak.Pompę wtryskową i wtryskiwacze dał bym do sprawdzenia.Wtedy był bym pewny,że pompa i wtryskiwacze są ok.
A jeśli nie to, to czas na zmiane auta, bo nic tam chyba więcej nie ma hyhy
Ciężki rozruch leży raczej po stronie świec, lub może mieć cofkę z pompy i na filtrze też nie przytrzyma. Ja bym oddał Ventkę w ręce dobrego pompiarza i skończył dywagacje. Pompiarz też sprawdzi stan wtryskiwaczy, choć nadmierne spalanie to raczej nie ich wina, bo mogą co najwyżej lać. Ewentualnie wylewają cała ropę na tłoki i nadmiarem nie ma co wracać, przez co po przekręceniu kluczyka zrobi nadciśnienie w wężach i na zaworze, momentalnie się zapowietrzy i później ciężko pali przy okazji spalając lub wylewając tyle paliwa, że spalanie wychodzi podobnie jak w Ursusie 1224 przy orce z pięcioskibowym pługiem w czasie roztopów. Ale jak mówiłem, to tylko dywagacje.
Ostatnio zmieniony przez Luqua 2013-03-26, 20:45, w całości zmieniany 4 razy
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-26, 22:37
Może turbo padło? Bierze olej? Bo jak bedzie za słabo dmuchało, to bedzie bogata mieszanka, a jak jest za duzo paliwa w stosunku do powietrza to tzw granica dymienia, jest przekraczana. To by tłumaczyło brak mocy i duze spalanie. Ewentualnie wtryski, badz brak cisnienia na garach.
Olej bardziej ubywa pod klawiaturą niz jak go bierze, ale ciężko to sprawdzić bo leje sie spod klawiatury bo juz była sciagana z 10 razy pewnie... Turbina była wymieniana przez kolege znalazł za 150 albo 200 zł lub moze nawet 250zł ale to mało ważne bo tak czy siak używana na rózny bubel mógł trafić...
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2013-03-28, 21:25
shranz, jak ciezko pali po nocy to sprawdz czy nie masz pecherzyków powietrza w przewodach idących z filtra do pompy bo czesta przyczyna ciezkiego odpalania tym bardziej w mrozy to zapowietrzanie sie układu .
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Przykręciłem znów dawke paliwa , przestał kopcić ... ... ale ciekawi mnie jego spalanie teraz... turbo dziura narazie znikła tez jej nie zauważyłem teraz , kopcenie raz tylko było ale tylko na jedynce .
A jak odpowietrzyć ten układ na stałe? bo nie dawno było odpowietrzane jak tą pompe wymieniałem wtryskową. Czy filtr paliwa FILTRONa to dobry jest czy lepiej na coś innego zmienic?? i jak go wymienie znów będzie trzeba odpowietrzac układ?
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-01, 00:35
ja mam u siebie filtrona i nie narzekam, ale sa czasami takie egzemplarze ze cieknał. Układ odpowietrza sie sam, i jesli jest jakas nieszczelnosc to sie zapowietrza. Sprawdz czy ten zaworek na dole filtra masz zakrecony.
w tym temacie problem wyglada podobnie co u mnie... ;/ tyle ze turbo nie mam po regeneracji tylko kupione z neta...jakos w styczniu przez poprzedniego wlasciela(kolegi)...
o co chodzi z tym zaworem n 108??? gdzie ja miałbym sie niby podpiąc pod kompa?
Dziś znów pogrzebaliśmy z ojcem przy dawce, bo kopcił cały czas przy mocnym przegazowaniu nawet bardziej. teraz jest ładniejszy szary dymek tyle ze mocy ubogo...ale może ten silnik musi tak mieć...
Cza mieś tego swojego, jednego jedynego.
Jeśli powie Ci na wstępie swoje słynne: A kto Ci to tak spier&olił, szybko odpowiadasz - TY! Hehe
Po kilku latach współpraca staje się niezwykle owocna jeśli chodzi o jakość usług i ich ceny. Nagle stajesz się klientem miesiąca, którego portret wisi na ścianie i cieszysz się, ze nie jeździsz do kogoś innego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum