Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Duże spalanie i mała moc + kopcenie na czarno na zimnym
Autor Wiadomość
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-03-25, 14:08   Duże spalanie i mała moc + kopcenie na czarno na zimnym

Witam

Mój pierwszy problem polega na dość sporym spalaniu. Moim zdaniem za 50zł czyli na 8,7L powinienem zrobić ok.130km przy spokojnej jezdzie do max 90km/h ale jeżdzenia po miejscu.Tym czasem zrobiłem 90km, i wskaźnik znalazł sie w tym samym miejscu co przed tankowaniem czyli wchodził za ostatnią czerwoną kreske...

Drugi problem polega na dziwnych reakcjach dodawania gazu gdy samochód jest jeszcze nie rozgrzany, raz jakby ma odejscie a raz nie i wtedy zaczyna sie czarne kopcenie z tyłu ze az widać w lusterkach ciemność... Dodam że jak była przykręcana dawka paliwa to samochód bardzo opornie sie rozpędzał i szarpał bo nie miał siły. teraz jest ustawione tak ze ma siłe i normalnie wszystko funkcjonuje. Nie wiem czy to coś da do wiadomości ale dodam ze pompa wtryskowa była wymieniana i ustawiana na chyba przyśpieszoną bo tak nie miał obrotów i chyba też mocy. Na ciepłym silniku nie kopci no chyba ze sie go przegazuje ale ma wtedy normalny siwawy dymek czasem ciemniejszy. Na ciepłym obroty trzyma ładnie.

Co tu można pokombinować? Wtryski? bo cieżko pali z rana? i czasem ma takie szarpnięcia póki sie nie rozgrzeje? Świece grzeją, sprawdzaliśmy pod akumulatorem. Powoli zaczyna mnie to drażnić i spalanie i te spadki mocy i mocne kopcenie...

Proszę o jakieś porady...
 
 
areczek0000000 
Kierowca eLki



Silnik: TDI
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: FG
Wysłany: 2013-03-25, 20:53   

Sprawdź pompę wtryskową i wtryskiwacze.Będą takie objawy.
_________________
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-03-25, 21:01   

Tzn co sprawdzić ? Pompa dopiero co wymieniona...nie cieknie oborty są dobre...
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-03-25, 22:11   

Do sprawdzenia na stole była? Czy kupiłeś "w bardzo dobrym stanie" i założyłeś?
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-03-25, 22:26   

Nie cieknąca, chodziła dobrze na samochodzie i tyle wiem , drugi raz nie widzi mi sie jej wyciagac...
 
 
areczek0000000 
Kierowca eLki



Silnik: TDI
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: FG
Wysłany: 2013-03-25, 22:39   

nie cieknie to wcale nie jest powiedziane,że jest sprawna.
_________________
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-03-25, 22:54   

To czemu moze duzo paliwa łykać? Czy raz kopcić a raz nie?
 
 
Brutal 
Zapalony Ventkarz
Driver



Silnik: 1yz ?
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2013-03-26, 15:10   

Branie duzej dawki paliwa powino sie okazac nadmiernym kopceniem cos takiego jak bys chcial swoim vento ciagnac ciezarowke :)
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-03-26, 18:46   

Ale właśnie na ciepłym już tak nie kopci, i ma dziwne te swoje fazy bo raz załapie i na zimnym idzie normalnie i nie kopci a wrzucę trójkę i już kopci i za chwilę przestaje tak jakby turbina załączy i idzie i nie kopci. Ale i na ciepłym potrafi czasem mieć ta dziurę ale rzadko. A dziś nowość , bo musze kręcić jakoś dłużej z 3sek i dopiero załapuje a po nocy to już w ogóle jakoś ciężko strasznie mu się odpala za 3 lub nawet 4 razem . Mam z dzisiaj filmik jak odpalał
 
 
areczek0000000 
Kierowca eLki



Silnik: TDI
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: FG
Wysłany: 2013-03-26, 20:04   

Sam widzisz,że jest coś nie tak.Pompę wtryskową i wtryskiwacze dał bym do sprawdzenia.Wtedy był bym pewny,że pompa i wtryskiwacze są ok.
_________________
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
 
 
Luqua 
Zapalony Ventkarz
Sarkasmus Master



Silnik: 1.9 Smoluch
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-03-26, 20:33   

areczek0000000 napisał/a:
Sam widzisz,że jest coś nie tak.Pompę wtryskową i wtryskiwacze dał bym do sprawdzenia.Wtedy był bym pewny,że pompa i wtryskiwacze są ok.

A jeśli nie to, to czas na zmiane auta, bo nic tam chyba więcej nie ma hyhy
Ciężki rozruch leży raczej po stronie świec, lub może mieć cofkę z pompy i na filtrze też nie przytrzyma. Ja bym oddał Ventkę w ręce dobrego pompiarza i skończył dywagacje. Pompiarz też sprawdzi stan wtryskiwaczy, choć nadmierne spalanie to raczej nie ich wina, bo mogą co najwyżej lać. Ewentualnie wylewają cała ropę na tłoki i nadmiarem nie ma co wracać, przez co po przekręceniu kluczyka zrobi nadciśnienie w wężach i na zaworze, momentalnie się zapowietrzy i później ciężko pali przy okazji spalając lub wylewając tyle paliwa, że spalanie wychodzi podobnie jak w Ursusie 1224 przy orce z pięcioskibowym pługiem w czasie roztopów. Ale jak mówiłem, to tylko dywagacje.
_________________
Moje dymiące Zuooo: http://forum.vwvento.org/...t=13749&start=0
Ostatnio zmieniony przez Luqua 2013-03-26, 20:45, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-26, 22:37   

Może turbo padło? Bierze olej? Bo jak bedzie za słabo dmuchało, to bedzie bogata mieszanka, a jak jest za duzo paliwa w stosunku do powietrza to tzw granica dymienia, jest przekraczana. To by tłumaczyło brak mocy i duze spalanie. Ewentualnie wtryski, badz brak cisnienia na garach.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-03-27, 00:00   

Olej bardziej ubywa pod klawiaturą niz jak go bierze, ale ciężko to sprawdzić bo leje sie spod klawiatury bo juz była sciagana z 10 razy pewnie... Turbina była wymieniana przez kolege znalazł za 150 albo 200 zł lub moze nawet 250zł ale to mało ważne bo tak czy siak używana na rózny bubel mógł trafić...
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-27, 13:14   

a masz gdzie zmierzyć cisnienie?
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-03-27, 16:03   

Nie bardzo, nie mam takiego sprzętu a do mechanika nie oddam bo nie mam kasy a tu są tacy specjalisci ze sami wiedza mniej ode mnie
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2013-03-28, 21:25   

shranz, jak ciezko pali po nocy to sprawdz czy nie masz pecherzyków powietrza w przewodach idących z filtra do pompy bo czesta przyczyna ciezkiego odpalania tym bardziej w mrozy to zapowietrzanie sie układu .
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-03-30, 20:39   

Przykręciłem znów dawke paliwa , przestał kopcić ... ;) ... ale ciekawi mnie jego spalanie teraz... turbo dziura narazie znikła tez jej nie zauważyłem teraz , kopcenie raz tylko było ale tylko na jedynce .

A jak odpowietrzyć ten układ na stałe? bo nie dawno było odpowietrzane jak tą pompe wymieniałem wtryskową. Czy filtr paliwa FILTRONa to dobry jest czy lepiej na coś innego zmienic?? i jak go wymienie znów będzie trzeba odpowietrzac układ?
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-01, 00:35   

ja mam u siebie filtrona i nie narzekam, ale sa czasami takie egzemplarze ze cieknał. Układ odpowietrza sie sam, i jesli jest jakas nieszczelnosc to sie zapowietrza. Sprawdz czy ten zaworek na dole filtra masz zakrecony. ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-04-02, 00:41   

http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=35&t=471407

w tym temacie problem wyglada podobnie co u mnie... ;/ tyle ze turbo nie mam po regeneracji tylko kupione z neta...jakos w styczniu przez poprzedniego wlasciela(kolegi)...
o co chodzi z tym zaworem n 108??? gdzie ja miałbym sie niby podpiąc pod kompa?
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-04-02, 16:16   

Jest takie podciśnienie u każdego co idzie z turbo do grzybka , czy one u was też chlapie olejem w ten wężyk?? Bo dziś to tak zauważyłem.
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-04-03, 15:11   

nikt nic nie wie? To chyba do żyda to pójdzie bo 8L ropy pije...
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-03, 15:16   

to chyba jednak turbo...
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-04-04, 12:05   

Dziś znów pogrzebaliśmy z ojcem przy dawce, bo kopcił cały czas przy mocnym przegazowaniu nawet bardziej. teraz jest ładniejszy szary dymek tyle ze mocy ubogo...ale może ten silnik musi tak mieć...
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-04-04, 21:22   

Hmmmm tak się zastanawiam po ch** ciagle kręcić dawką paliwa jak sie nie ma o tym pojęcia :P Daj porzadnemu pompiarzowi a nie grzebać!!!

Sprawdz jak Ci juz mówiłem przewody elektryczne przy pompie co idą do wtrysków .
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-04-04, 21:27   

Pompiarze tu i inni mechanicy to złodzieje, nie ufam tym co tu są.. a dalej znalezc ciezej bedzie :P
 
 
Luqua 
Zapalony Ventkarz
Sarkasmus Master



Silnik: 1.9 Smoluch
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-04, 22:15   

shranz napisał/a:
Pompiarze tu i inni mechanicy to złodzieje,

Cza mieś tego swojego, jednego jedynego.
Jeśli powie Ci na wstępie swoje słynne: A kto Ci to tak spier&olił, szybko odpowiadasz - TY! Hehe
Po kilku latach współpraca staje się niezwykle owocna jeśli chodzi o jakość usług i ich ceny. Nagle stajesz się klientem miesiąca, którego portret wisi na ścianie i cieszysz się, ze nie jeździsz do kogoś innego.
_________________
Moje dymiące Zuooo: http://forum.vwvento.org/...t=13749&start=0
Ostatnio zmieniony przez Luqua 2013-04-04, 22:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-04-05, 00:55   

Mam takiego tylko w dziedzinie blacharki wymian amorów klocków tarcz amorów itp ;p pompa juz niestety nie :P

A no i za duzo przeprowadzek w moim wykonaniu :P
Ostatnio zmieniony przez shranz 2013-04-05, 00:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
areczek0000000 
Kierowca eLki



Silnik: TDI
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: FG
Wysłany: 2013-04-05, 20:36   

Grzeb dalej aż powypalasz tłoki,a z swojej fury i tak rakiety nie zrobisz. :faja:
_________________
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-04-05, 20:55   

tu nie chodzi o rakiete tylko o normalne spalanie w granicach rozsądku :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 9