Przejrzałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi, stąd mój temat.
Poprzednio jeździłem samochodem na 4 gazowych amortyzatorach KYB. Nie był ani za miękki, ani za twardy. Robiąc test (dociśnięcie auta do dołu ręką) wracał do góry i tyle.
Vento, jak się tak dociśnie, to bujnie nim jeszcze jeden raz. Co ciekawe-w czasie jazdy zawieszenie jest bardzo wygodne, nie przechyla się na boki nawet za bardzo. Owszem, jak mu się bagażnik załaduje to nieco siada.
Czy ten typ tak ma, czy jednak to ewidentnie wskazuje na zużyte amortyzatory?
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-30, 17:15
niet, ten typ tak ma. mój na serii to był kompletny tapczan, w zakretach sie giał, ale doły ładnie wybierał. Lecz wsyatrczyło 5 osob i lampy swieciły po drzewach. A amorki miałem nowe, teKYB tylko ze olejowe.
To mnie zaskoczyłeś Już słyszałem opinię, że przecież "amortyzator pompuje" i na bank jest wyrąbany. I bym w to uwierzył...gdybym tym autem nie jeździł
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-30, 17:20
dla pewnosci mozesz pojechac na stacje diagnostyczna, ale rezonans jest spowodowany miekkim zawieszeniem i olejowymi amorami.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-05-30, 18:43
Według mnie olejowe amortyzatory do vento to tylko do spokojnej jazdy, aby auto było stabilne trzeba zainwestować w gazówki.
Chodź z tego co tu czytam to wnioskuję że jest wszystkiego po trochu, czyli zmęczone tylne sprężyny, być może jakiś luzik i pewnie amorki w średnim stanie
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-01, 19:11
moze byc i tak. ale zywotne skubane sa olejowe. Na przodzie amorki maja 6 lat.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-02, 22:53
hmm, zalezy czy masz OBD czy EOBD. A mozna to sprawdzic po tym, jak sciagniesz zaslepki koło włcznika grzania szyby to czy masz tam zamocowane dwie wtyczki. Jesli tak - OBD, jesli nie to obok popielniczki, nad zapalniczka masz taka zaslepke i pod nia masz złącze EOBD i jesli masz EOBD to bedzie pasował.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum