Silnik: AAM Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 333 Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2013-12-29, 23:06 Rolka pompy wody
Siema.
Koledzy, ostatnimi czasy z pod maski wydobywa się głośny brzydki dźwięk, okazało się, że rolka od pompy wody lata luźno na boki. Muszę wymieniać całą pompę, czy dostanę gdzieś rolkę? Ona jest na jakimś łożysku? Jak to wszystko wygląda "od środka"???
Silnik 1,8 AAM.
Wdzięczny również bym był za jakiś link ponieważ jak patrzę na pompy, to są bez rolki i w końcu nie wiem co i jak.
Pzdr.
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2013-12-29, 23:19
Ferbus, powinieneś mieć u siebia taką pompę http://allegro.pl/pompa-w...3770508159.html i ona nie posiada rolki. A jeśli buja Ci się cały wirnik to masz pompę do wymiany bo posypały się łożyska. Ja polecam RUVILE za ok 80-90PLN Bo poprzednio miałem SKF i po 60tys.km też się rozleciała.
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2013-12-29, 23:33
Z tego co pamiętam to pasek masz napinany alternatorem i nie masz rolki napinacza. A to kółko o którym piszesz to właśnie pompa wody.
No właśnie doskonale widać że dałeś zdjęcie pompy wraz z obudową, ale całości nie musisz wymieniać tylko samą pompę.
Silnik: AAM Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 333 Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2013-12-29, 23:36
No właśnie... Z tego co wiem, to ta ze zdjęcia jest od 1,9TDi.
Czyli wychodzi na to, że prawdopodobnie potrzebuję taką pompę:
http://allegro.pl/pompa-w...3770273638.html
I co dalej? Tą rolkę da się przełożyć, czy jak?
EDYTA:
wojtas83 napisał/a:
Z tego co pamiętam to pasek masz napinany alternatorem i nie masz rolki napinacza. A to kółko o którym piszesz to właśnie pompa wody.
No właśnie doskonale widać że dałeś zdjęcie pompy wraz z obudową, ale całości nie musisz wymieniać tylko samą pompę.
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2013-12-29, 23:42
Pompa w 1.8 jest taka sama jak w TDI. Wiem z własnego doświadczenia. A ta w Twoim linku to to samo co w moim tylko że z obudową. Wymieniasz całą pompę a nie samą rolką, a kółko pasowe jest przykręcane i przekładasz ze starej na nową. Nie wspominam już że musisz suścić płyn bo to oczywiste. Jedna rzecz której nie pamiętam na 100% to nie wiem czy dasz radę ją wyjąć bez rozpinania rozrządu. Bo w TDI trzeba zdjąć pasek, bez tego nie wyjdzie.
Silnik: AAM Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 333 Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2013-12-29, 23:46
Czyli w jakiś tam sposób będę musiał przełożyć tą rolkę, tak? O to mi głównie chodzi. Płyn to wiem przy okazji od razu termostat wymienię. W AAM pompa wody chyba nie ma nic wspólnego z rozrządem, tak więc myślę, że nie będzie jakiegoś większego problemu.
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2013-12-29, 23:50
W TDI też nie jest napędzana od rozrządu, ale do jej wymiany trzeba go jednak rozpiąć i zdjąć pasek, bo nie wychodzi skubana. A samo kółko odkręcasz kluczem imbusowym 6mm. Jak widać po fotkach pompy są trzy śruby Nie kupój najtańszej pompy bo to jakiś chińczyk będzie pewnie, weź coś droższego za ok. 80zł
Silnik: AAM Pomógł: 4 razy Wiek: 36 Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 333 Skąd: Joniec / Warszawa
Wysłany: 2013-12-29, 23:54
Aukcje na szybko znalezione, chodzi o model pompy, chińszczyzny kupował nie będę, bo wiadomo, że długo nie posłuży...
Dobra, to problem mam rozwiązany
Dzięki za pomoc
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2013-12-30, 00:09
Spoko, od tego jest forum żeby wyjaśniać różne sprawy. Ja staram się nie pisać na tematy o których nie mam pojęcia, żeby nie zaśmiecać forum i nie robić wody z mózgu komuś kto będzie to czytał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum