Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
gdzie wpiąć wtyczkę od air bag
Autor Wiadomość
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-05, 11:10   gdzie wpiąć wtyczkę od air bag

Witam zabrałem się za dołożenie kpl air bag i nie wiem gdzie wpiąć małą czarną kostkę,na foto po prawej stronie.

DSCN5786.JPG
Plik ściągnięto 5476 raz(y) 16,21 KB

 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-05, 13:24   

podaj kolor kabla
 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-05, 13:47   

teraz nie pamiętam ,ale mam inną wiązkę to tam ta sama kostka jest czerwona i kabelek szaro biały.Podobno jest od diagnozy ,ale nie wiem co to znaczy i gdzie wpiąć ja.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-05, 13:59   

a ten kabel wychodzi z modułu kontroli pin T18c/6? jeżeli tak to masz racje jest do diagnozy czyli trzeba go podłączyć pod linie K złącza diagnostycznego
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-01-05, 14:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-05, 14:10   

a gdzie znajdę tą linie K?
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-05, 14:16   

masz OBD 1 czy OBD2?? to przeczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1304429.html tam masz pełno fotek więc dojdziesz która to linia K :D
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-01-05, 14:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-05, 14:23   

OBD2
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-05, 14:30   

więc już wiesz gdzie się wpiąć
 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-05, 14:33   

w pin 16?
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-05, 14:45   

nie :młotek: w pinie 16 masz +12V czyli zasilanie masz wpiąć się w pin 7 gniazda OBD2 tam masz linie K no chyba że linia K jest podłączona z linia L to wtedy w pin 15 http://imageshack.us/phot.../obd2iobd1.jpg/ a dojdziesz do tego czy linie są zwatowane po tym jak w pinie 7 nie będzie kabla jeżeli masz seryjne podłączane OBD2 to powinieneś mieć rozłączone linie czyli pin 7 powinien być zajęty czyli właśnie to linia K

A tu masz cały diagram podłączenia poduszek powietrznych http://www.davelinger.com/images/diagram.png
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-01-05, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-05, 15:41   

już czaje dzięki wielkie,co do schematów to jestem zielony.A możesz mi jeszcze wytłumaczyć jak działa ten sensor ?podczas wypadku idzie do niego jakiś impuls ?jest jakiś czujnik z przodu ?
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-05, 23:04   

do końca nie jestem pewien co do działania takiego czegoś ale myślę że zasada jest taka że przy wypadku moduł kontroli dostaje informację z czujnika uderzeniowego lub kilku czujników które są rozsiane po aucie (zwierają się styki czujnika) w dodatku bierze informację od komputera pokładowego czyli ECU czy auto jest w ruchu, z jaką prędkością się porusza, czy jest włączony silnik, czy samochód hamuje czy działa system ABS, ogólnie chodzi o wszystkie kluczowe informacje o samochodzie, czy poducha jest podłączona oraz wysyła informacje o jakiej kolwiek innej awarii systemu AIR BAG tylko po to żeby np poducha nie wystrzeliła ci na parkingu jak ktoś np kopnie mocniej w okolice czujnika lub w jakim czasie ma zdetonować ładunek inicjujący poduszkę czyli bierze informacje o prędkości auta bo np szybciej musi odpalić poduche jak jedziesz 50 km/h a a z lekkim opuźnieniem jak jedziesz 5km/h wiadomo to są same milisekundy ale właśnie cenne bo działa fizyka bo nie może odpalic poduchy tak wolno jak przy 5 km/h a jedziesz 50 km/h bo najpierw głową uderzysz w kierownice a potem poducha strzeli lub odwrotnie wystrzeli za szybko to twoja głowa dopiero będzie w pierwszej fazie ruchu a poducha juz będzie i gdy w nią uderzysz to będzie jak balon bez powietrza czyli i tak walisz w kiere :D
 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-06, 00:47   

a jeże podpiąłem sam sensor z poduchą to wystarczy ?czy muszę jeszcze jakieś czujniki dokupić ?
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-07, 19:34   

andrzej104513, nie mam pojęcia ale moim zdaniem jakieś czujniki powinny jeszcze być :/
 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-07, 21:24   

jak rozbierałem całe vento gdzie był air bag to żadnych czujników nie zauważyłem
 
 
wally44 
Zapalony Ventkarz
wally44



Silnik: 2.8 AAA
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 396
Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2014-01-07, 22:32   

andrzej104513 napisał/a:
jak rozbierałem całe vento gdzie był air bag to żadnych czujników nie zauważyłem


Czujniki sa zamontowane przy pasach bezpieczenstwa pod listwami maskujacymi takie czarne rurki.
_________________
wally44
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11702
 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-07, 23:01   

a to nie jest pirotechniczne napinanie pasów?
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-01-07, 23:02   

wally44,

Cytat:
a to nie jest pirotechniczne napinanie pasów?



Też tak sądze :D
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-08, 07:29   

Moze poduchy sa razem z nimi polaczone to by mialo sens
 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-08, 16:57   

Czy muszę przestawić coś wagiem bo pali mi się kontrolka?wracając do czarnej wtyczki ,kostka znajduje się nad skrzynką bezpieczników ,może komuś się przyda.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-08, 17:28   

pewnie jest jakiś błąd zobacz błędy Vagiem to wszystko się wyjaśni czego brakuje lub co jest uszkodzone
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2014-01-08, 20:15   

W vento jest zwykly sterownik z sensorem przeciazeniowym. Po prostu w chwili wypadku jesli przeciazenie bedzie na tyle duze to sterownik da impuls na poduszki zeby odpalily. Oczywiscie gdyby tylko tak bylo to po wjechaniu w dziure czy ostrego hamowania poduszki by sie wlaczaly. Dlatego oprocz piezoelektycznego czujnika przeciazen jest jeszcze tzw ruchoma masa czyli mozna powiedziec element mechaniczny, ktory polaczony szeregowo z czujnikiem piezoelektrycznym wlacza zapalnik poduszki jesli przeciazenie bedzie na prawde duze.

Zamiast przeciazenia powinienem uzyc przyspieszenia ale moze by sie mylnie kojarzylo :)


Zeby w Vento to dzialalo to mussz miec sensor, zamontowac go zgodnie z kierunkiem jazdy (powinna byc na nim strzalka), wiazka, prad, poduszki.
Jak kontrolka sie pali to sczytaj bledy.


Jesli zestaw byl z auta ktore mialo wczesniej dzwon to niestety ale taki sterownik jest zablokowany crash data i nie bedzie dzialal. Sa szpece, ktorzy potrafia to skasowac.




Napinacze w vento sa raczej bezwladnosciowe bo wtyczek tam nie ma jak w pirotechnicznych, ktore juz ze sterownikiem poduszek funkcjonuja.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2014-01-08, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-08, 22:04   

sensor był z vento jetta usa i był zamontowany ,wyjściem wiązki w stronę pedałów,nie pamiętam czy były tam pasy bezwładnościowe ,u mnie są pirotechniczne.Poduszki były całe ,to raczej jest sprawny.
Ostatnio zmieniony przez andrzej104513 2014-01-08, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-08, 22:31   

bradley, Czyli sterownik poprostu posiada zyroskop tak? czy sie myle?
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2014-01-09, 18:03   

Mozna powiedziec ze to taki zyroskop. Co chcialem napisac w poprzednim poscie to ze w Vento nie ma zadnych innych czujnikow w zderzakach, podluznicach itd. Jest tylko ten na srodkowym tunelu pod polka radia.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-15, 17:25   

a może mi ktoś jeszcze powiedzieć czym się różni taśma air baga EU od air USA?i jaką rolę odgrywa czerwony bolec na sprężynce wystający ,którego dociska metalowa blaszka w kierownicy.
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-01-15, 18:32   

Taśmy są takie same, wiem bo zkaładałem kierę US do siebie i porównywałem. Słyszałem że w US były inne wtyczki od strony instalacji ale moja trafiła się z taką jak w EU, więc nie miałem problemu. A ten bolec ma zabezpieczać taśmę przed przekręceniem jej po zdemontowaniu kiery. żeby nie zrobiła kilu obrotów przypadkowo, bo potem kiedy skręcisz kierę w którąś stronę to mogł byś zerwać taśmę.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
andrzej104513 
Zapalony Ventkarz


Silnik: agg
Dołączył: 24 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2014-01-15, 19:57   air bag

czyli jak nie mam tego czerwonego dzyndzla ,to jak sprawdzić czy taśma jest sprawna ?czy ma opór po kręceniu w koło ,tak sprawdzę ?
w mojej kierze nie ma otworu na ten czerwony dzyndzel z taśmy eu.
na pierwszym foto widać moją kierę i od czego jest ten wolny przewód od niebieskiego niby jakiegoś czujnika.

DSCN5828.JPG
usa
Plik ściągnięto 5172 raz(y) 17,15 KB

98fe2d7ef4d85a4emed.jpg
eu
Plik ściągnięto 5172 raz(y) 7,38 KB

Ostatnio zmieniony przez andrzej104513 2014-01-15, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 13