Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana głównego sterownika - skutki uboczne?
Autor Wiadomość
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-01-20, 17:57   Wymiana głównego sterownika - skutki uboczne?

Witam. Mam takie zapytanie o silnik TDI. Czy można zamiast sterownika o nr. 028 906 021 C wsadzić sterownik o nr. 028 906 021 HD ? Moja ventka bez immo.. Czy będą jakieś skutki uboczne takiej operacji?
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2014-01-20, 19:14   

A w jakim celu chcesz wymieniać ECU
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-01-20, 19:17   

W czasie jazdy miga mi kontrolka świec żarowych.
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2014-01-20, 19:23   

może masz uwalone świece a nie sterownik.
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-01-20, 20:29   

Z tego co wiem TDI większość awarii informuje poprzez kontrolkę świec żarowych ale odbiegamy od tematu - jeśli wymiana nie pomoże - trudno, będę szukał wtedy innego rozwiązania, chodzi o to jaka będzie reakcja po wymianie sterownika.. Sterownik HD podobno również jest do silników bez immo. ale jednak musi się czymś różnić :młotek: :młotek:
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2014-01-20, 21:17   

Tak, kontrolka sygnalizuje jakis blad ale sprawdz najpierw czy dziala wlacznik swiatel stopu ;) Taka pierd.olka a tez sygnalizuje w identyczny sposob.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2014-01-20, 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-01-20, 23:02   

Bo na 90 % oto głównie się rozbiega. VAG wykrywa mi ciągle błąd - czujnik światła stop - nie prawidłowy sygnał ale gdy mi to miga bo zaznacze, że nie zawsze miga to wszystko jest w porządku, światła stopu palą na zawołanie.. Jeśli nie chodzi Ci o pedal hamulca :D :D :D to gdzie takowy włącznik znajde?
 
 
pgt 
Kierowca eLki


Silnik: AFN+
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 33
Skąd: Żuromin/Warszawa
Wysłany: 2014-01-21, 02:37   

kowal323 napisał/a:
Bo na 90 % oto głównie się rozbiega. VAG wykrywa mi ciągle błąd - czujnik światła stop - nie prawidłowy sygnał ale gdy mi to miga bo zaznacze, że nie zawsze miga to wszystko jest w porządku, światła stopu palą na zawołanie.. Jeśli nie chodzi Ci o pedal hamulca :D :D :D to gdzie takowy włącznik znajde?


Sprawdź czy wtedy działa poprawnie. MB 006, poz. 2. Jak się zmienia po wciśnięciu stopu?
_________________
Chiptuning - nie tylko TDI.
Hamownia.
 
 
vp-tdi 
Autostopowicz
czesci VENTO golf


Silnik: TDI GTI
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 6
Skąd: dbc
Ostrzeżeń:
 4/3/6
Wysłany: 2014-01-24, 09:03   

przeczysc styki w kostce czujnika hamulca,jak nie pomoże wymien na nowy
_________________
posiadam wszystkie czesci do golf II golf III ,Vento ,jetta . cieżkie przypadki tdi 1z ,ahu (cała grupa VAG ) do ogarniecia ,czyszczenie nastawników HDK ,diagnostyka VAG.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-24, 10:58   

są dwa czujniki hamulca, sprawdź VAG iem tak jak powiedział pgt, wtedy zobaczysz który nie działa i za który się wziąć najlepiej jak nie wiesz co i jak zrób loga i go zamieść to pomożemy :)
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-02-03, 19:33   

Pytam ponownie, będą jakieś skutki uboczne czy lepiej szukać takiego jaki mam aktualnie? Samochód sam gaśnie po czym przy zaplonie non-stop świeci się na pomaranczowo kontrolka swiec zarowych i poki nie zgasnie - nie odpale go czyli gdziies tak po 20 min. Chyba, że ktos zna temat i wina leży gdzieś indziej?
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-02-03, 20:17   

Podlacz Vaga :mur:
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-02-04, 02:23   

Wybacz zakręcony jestem, ciśnienie mi skoczyło i wszystkiego się odechciało, po prostu autko było u Mechaniora który niby wiedział co ma robić i niby zrobił a dzisiaj mi autko zgasło :młotek: :młotek: po telefonie to on sam już nie wie co mu dolega, zalecił wymianę sterownika.
Wracamy do początku http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15355 :evil:

Przyczyna jak sam zauważyłeś leży za pewne po stronie:
1237 Zawór odcinający paliwo -N109
przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

hotdriver napisał/a:
to juz teraz wiesz czemu ci gasnie masz blad zaworu n109 powodow moze byc kilka albo uszkodzony przekaznik 109 (zimne luty) albo czujnik temp albo cos z kablami najlepiej jak nie bedzie ci chcial odpalic odlacz czujnik temp i zobacz czy odpali


Więc od czego zacząć? Ogółem z tego co zauważyłem gdy zgaśnie to odpali gdzieś dopiero po 20-30 min. Czasami zdarza się szybciej, czyli taka loteria, jakby coś musiało wystygnąć i dopiero mógł odpalić :mur: :mur: Czujnik temp. ? Szczerze mówiąc nie pamiętam czy gdy nie chciał mi odpalić go odłączałem, ale na pewno sprawdzę. Ręce opadają, wymarzony pierwszy samochód :młotek:

EDIT: Buszując po Google natknąłem się na ciekawy i bardzo mi bliski temat:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=96209

w którym znalazłem odnośnik do poradnika (normalnie jakbym czytał o swoim wozie):

http://forum.vwgolf.pl/vi...1039927#1039927

i chyba mam już zajęcie na najbliższy dzień :P Może luty będą wyglądały w porządku ale póki sam nie sprawdzę to się nie przekonam :)
Ostatnio zmieniony przez kowal323 2014-02-04, 02:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-02-04, 21:50   

No więc tak jak mówiłem tak i zrobiłem, dzisiaj cały dzień bawiłem się przy ventylu i oto co wyskrobałem :
Zdjęcia tuż po wyjęciu :)

To na 1 zdjęciu to własnie te miejsce które jest winowajcą :)







Luty coś tam niby poprawione, choć nie wiem czy dobrze zrobiłem bo szczerze mówiąc boję się takich rzeczy tykać, ale złożyłem wszystko z powrotem do kupy i efekty wyjdą w praniu :)
Ostatnio zmieniony przez kowal323 2014-02-04, 21:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 13