Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
drgania kierownicy
Autor Wiadomość
art88 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS 90KM
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-05-31, 21:54   drgania kierownicy

Moj problem polega na tym, ze przy wiekszej predkosci wystepuja drgania kierownicy. Nie jest to wina opon, poniewaz były ostatnio wywazane, a ponadto drgania nie wystepuja zawsze(tzn. jadac około 100km/h drga kierownica, zwalniam do 60 nastepnie znowu przyspieszam i jadac znowu 100 kierownicą juz nie trzesie). Czy to moze byc wina luzów piasty?
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-05-31, 22:58   

Podnies autko i poruszaj kolem i powinno wyjsc czy wina piasty, Ja napisze tak mam to samo tez przy okolo 100 km drga kiera ale tak Ja mam cala 3mies zaweiche nowa plus gumy sworznie i koncowki tarcze i klocki nawet ,komplet wsio, fele wywazane na nowo i co? Drgania sa. Podejrzewam opony rocznik 2003 bieznik juz slaby do tego mialem osobiscie juz nieraz ostre hamowanie np z 70 do zera, podejrzewam ze opony sa juz zhamowane noi wkoncu maja 9 lat. Sproboje jeszcze tyl zarzucic na przod moze cos to da :]
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-05-31, 23:49   

Miałem ten problem....za pierwszym razem była to wina braku pierścieni centrujących, a potem krzywej opony. Koła dało się wyważyć,ale co z tego jak opony nie były idealnie okrągłe.
 
 
art88 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS 90KM
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-01, 15:06   

no tez podejrzewałem opony, ale gdyby to były one to drgania powinny wystepowac za kazdym razem kiedy jade szybko, a nie trzesie zawsze, tylko co jakiś czas
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-06-01, 15:27   

art88 napisał/a:
ale gdyby to były one to drgania powinny wystepowac za kazdym razem kiedy jade szybko

Nie, u mnie raz występowały, a raz nie. Ze swoich obserwacji mogę powiedzieć, że to zależy od tego czy krzywizny dwóch opon zgrywają się ze sobą czy też nie. Koła przednie skręcają, w tedy jedno koło pokonuje większy dystans, a drugie mniejszy.....wybrzuszenia mogą się zgrywać w taki sposób, że lewe koło równoważy prawe lub odwrotnie, a czasami nie i trzepie po kierownicy. Z resztą na wyważarce to widać....felga chodzi równa, a opona góra dół.
 
 
Zzzymus 
Autostopowicz


Silnik: 2E GT 2.0
Wiek: 38
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 14
Skąd: Łoniowa k/Brzesko
Wysłany: 2012-07-07, 18:53   

Witajcie. U mnie bardzo podobnie, tylko ze u mnie np, jadę stówę, kiera nie drży, lekki skręt w prawo, drży, za chwile w lewo i już spokój. Może jest tak jak kolega wyżej napisał? Tylko że moje opony mają dopiero sezon, zero oznak zużycia, nowe, nie bieżnikowane, Firestony.

Ostatnio nawet przekładkę zrobiłem z alu na stalowe bo na zimowych stalowych nic nie drży. I dupa. Drży tak jak na alu. Opony? Może, ale zastanawia mnie jeden fakt. Czasem przy prędkości 60-70km/h widać jak lekko szarpnie kiera, tak z dwa razy i spokój, za chwilę znów. Za mała prędkość aby stwierdzić że to wina opon czy felg. Ja bym bardziej obstawiał przegłuby raczej wewnętrze bo zewnętrze by strzelały przy skręcaniu.

Dziwną dla mnie rzeczą jest też to że dwa lata temu miałem 15 alu i opony goodyear, biła kiera, sprzedałem alu bo niby przez to biło, kupiłem 15 stal, biło dalej. zimówka 14 stal, idealnie. Na następny sezon kupiłem inne alu, biło, sprzedałem w piz du 15 kupiłem 14 nowe opony, biło, zima 14 stal idealnie. o co kaman?

Teraz mam 14 stal na których się jeździło w zimie idealnie i opony letnie i dalej bije. Ostatnio rozpędziłem się do 120 że kiera dostała takiej amplitudy że praktycznie nie były wyczuwalne bicia, fotoradar musiałem zwolnić, znów 120 i już nie bije. Droga cały czas prosta.

Następnym moim krokiem będzie zbieżność komputerowa, jak nie pomoże to wymiana przegłubów. Felgi wyważałem już chyba n razy.
Ostatnio zmieniony przez Zzzymus 2012-07-07, 18:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-07-07, 23:43   

Sluchaj jak pisalem wyzej mialem ten sam problem, mialem robic przekladke tyl na przod ale pomyslalem i wiem w czym problem kolego, po pierwsze mialem stare schamowane opony rocznik 2003 wiec postanowilem ze zakupie nowe opony, gdy pojechalem na wulkanizacje i sciagneli mi przednie kola to sie przerazilem, obydwie sztuki byly zjechane od wewnatrz tak ze bylo widac juz nitki takze masakra, potem w zwiazku z tym pojechalem zrobic zbieznosc gosc powiedzial ze auto na obecna chwile jest bardzo rozbiezne, noi zrobil mi zbieznosc laserowo. Panowie od tamtej pory nie wiem co to bicie i drgania kierownicy. Przyczyna? opony do dupy i brak poprawnej zbieznosci to tyle :] :]
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-07-09, 10:07   

Do tego co wyżej polecam sprawdzenie tarcz hamulcowych. U mnie po założeniu nowych tarcz, pojeździłem może przez rok i zaczęło się bicie. Oddałem je do tokarza i problem z trzepaniem kierownicą zginął.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Zzzymus 
Autostopowicz


Silnik: 2E GT 2.0
Wiek: 38
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 14
Skąd: Łoniowa k/Brzesko
Wysłany: 2012-07-09, 10:37   

Mam nowe tarcze i klocki, 2 miesiące mają. Tarcze Brembo a klocki nie pamiętam. Zresztą na starych tarczach i klockach też biło.
 
 
Zzzymus 
Autostopowicz


Silnik: 2E GT 2.0
Wiek: 38
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 14
Skąd: Łoniowa k/Brzesko
Wysłany: 2012-07-11, 22:52   

geometria sprawdzona, była i jest w porządku. Więc to nie to. Koleś na stacji mówi żeby przyczyny drgań szukać w elementach kręcących się typu koła, łożyska, przegłuby.
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-07-11, 23:02   

Jest jeszcze jedna mozliwosc, wyjechana piasta kuzynka miala tak w golfie 3, zmienila ja i bylo juz ok :]
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2014-02-07, 17:31   

Jaki może być problem bicia na kierownicy tylko i wyłącznie podczas mocnego przyspieszania i prędkości powyżej 120/h? Przy szybkiej jeździe tego problemu nie ma, ani przy lekkim przyspieszeniu, natomiast jak wcisnę momentalnie gaz w dechę, to mi kiera drży. Co prawda nie mocno, ale czuć to.

Domniemywałbym, że to opony, które są już prawie na wykończeniu, bo co prawda, albo zupełny przypadek, albo zbieg okoliczności, że (tak mi się raczej wydaje), że pojawiło się to przy wymianie kół na zimowe. Ale głowy nie dam, bo nie pamiętam...
_________________
Zielony borowik...
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-02-07, 17:42   

A wywazales kola na zime?
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2014-02-07, 20:00   

Inaczej bym nawet nie pisał nic, jakbym nie wyważał - co roku to robię, były wyważane. Felgi też proste, były sprawdzane przed wyważeniem. W każdym innym przypadku biłoby nie zależnie, czy dodaję gazu czy też nie, czy jadę 90 czy 120. A tutaj jadąc 120 nie ma nic, a wcisnę gaz w dechę - od razu bicie.
_________________
Zielony borowik...
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2014-02-07, 20:22   

a może któraś poduszka silnika? jak dasz gazu to ją "zrywa" i masz drgania i może się na kierownice przenosić,sprawdź czy masz koła dokręcone dobrze,mi ostatnio drgało przy 50 jak diabli szukałem wszędzie a postanowiłem sprawdzić czy koła są dokręcone i z prawej strony miałem 2 śruby luźne :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2014-02-08, 08:56   

obstawiam opony, sam ostatnio miałem podobną sytuację ale okazywało się to wtedy gdy po przyspieszeniu puszczałem gaz to przez sekunde w tym momencie drżała kiera :)
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-02-08, 08:59   

A jak lozyska? maja wyczuwalny luz moze sa juz na wykonczeniu i dla tego. albo pol oski nie wywazone
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2014-03-26, 16:14   

Problem rozwiązany - była to wina najprawdopodobniej opon. Stare już pewnie i je wypatrzyło zapewne. Po wymianie na letnie jak ręką odjął - 180 i nic nie bije, nawet z butem w podłodze.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9