Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
małe cisnienie sprężania tylko na jednym cylindrze
Autor Wiadomość
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-04-25, 22:13   małe cisnienie sprężania tylko na jednym cylindrze

Ostatnio zmierzyłem ciśnienie sprężania i wyszło

1: 29,5
2: 30
3: 29,5
4: 21 (próba olejowa ponad 40) wiec raczej wina pierścieni lub gładzi cylka


W zwiazku z tym mam kilka pytań:

1. Co mogło być przyczyną takiego spadku tylko na jednym cylindrze?

2. Czy jest to poważna sytuacja czy raczej nic nadzwyczajnego?

3. Czy w związku z cisnieniem ostatniego cylindra i róznicą od pozostałych podczas podnoszenia mocy (zwiekszenia dawek, chiptuning itp) mogą wystąpic jakies komplikacje?
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
Ostatnio zmieniony przez Tomaszex 2014-04-25, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-04-26, 16:23   

3. Jest taka jedna zasada, że najpierw doprowadź silnik do serii, a potem bierz się za podnoszenie mocy także ja bym nie próbował.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Heavy 
Zapalony Ventkarz
Tytanowy Janusz


Silnik: VR6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 418
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2014-04-26, 16:42   

1. no co przygrzoł sie xd
4 cylinder zawsze dostaje najbardziej w dupke. ja w swoim tez mam 4 przygrzany i jest mniejsze sprężanie ;p to je raczyj normalne. polecam zmienić pierscienie jeśli chcesz coś grzebać z mocą przy silniku. i caly komplet a nie tylko na jednym, no i dla spokoju panewy
_________________
Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz

Moje Venciorro http://forum.vwvento.org/...p=271709#271709
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-04-26, 20:20   

Przy okazji podniesionej czapki nie zapomnij o niej. Bo pewnie zawory też nie są 100% szczelne, przecież nasze ventki to już youngtimery :]
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-04-26, 20:56   

Jak dla mnie idealna okazja żeby robic kapitalke ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-04-26, 21:11   

od razu kapitalke? :D Hmm jak narazie mi się wydaje że skoro na innych cylindrach cisnienie jest w pożądku to nie ma sensu ich ruszać, choc z drugiej strony jak się juz rozbiera przy przebiegu licznikowym 360tysi to można wymienić :)

Czyli do wymiany poszły by 4 kpl pierscieni, uszczelka pod głowicą, szlif głowicy, panewki, i apropo głowicy to wyatarczy szlif czy lepiej zrobic cały remont głowicy jak mówi wojtas?
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
Heavy 
Zapalony Ventkarz
Tytanowy Janusz


Silnik: VR6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 418
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2014-04-26, 21:15   

hm... robiąc remont to lepiej też. bo w sumie takie robienie sobie drugiej roboty. bo co z tego ze dół bedzie po remoncie skoro góra będzie i tak sie kończyć?
wymien i lepiej miej święty spokój taka moja rada jak i w sumie każdego ;)
zawory. prowadnice, uszczelniacze, szklanki, itd.
_________________
Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz

Moje Venciorro http://forum.vwvento.org/...p=271709#271709
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-04-26, 22:50   

Moja rada jest taka, że jeśli chcesz dać delikatnego wirusa to nic nie ruszaj dopóki się coś nie wysra. Bo zabawy remontowe w TDI do tanich nie należą, ja za samą głowicę u szlifierza zostawiłem 1200 zł z planowanie zawory, prowadnice i szlifowanie gniazd.
Ale to zależy ile chcesz wycisnąć z silniczka.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
Heavy 
Zapalony Ventkarz
Tytanowy Janusz


Silnik: VR6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 418
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2014-04-26, 23:06   

w sumie fakt. czesci do dieselków są cholernie drogie ;p
_________________
Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz

Moje Venciorro http://forum.vwvento.org/...p=271709#271709
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-04-27, 10:49   

Koszt remontu diesel-a jest zupełnie nieopłacalny. Niedawno miałem "przyjemność" kapitalki diesel-a w porządnej firmie, która dała 2 lata gwarancji to koszt ok 2000zł za cylinder. Jak pójdziesz po kosztach to różnie się o może skończyć. Lepiej poszukaj innego motoru z jakiegoś zgniłka i wcześniej go dobrze zbadaj. A teraz lataj na tym co jest do momentu aż stanie.
 
 
Heavy 
Zapalony Ventkarz
Tytanowy Janusz


Silnik: VR6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 418
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2014-04-27, 13:21   

Paweł J., ale popatrz ze 2000 za 1 cylinder, ale dałeś do wyspecjalizowanego zakładu w dodatku dostałeś 2 lata gwarancji, ale patrząc z tej strony zeby kapitalke samemu zrobić to wyjdzie troche taniej.
_________________
Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz

Moje Venciorro http://forum.vwvento.org/...p=271709#271709
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-04-27, 13:45   

Ohoho to aż takich kosztów się nie spodziewałem :O Hmm znowu jak sie zrobi po taniosci to nie wiadomo co zaraz padnie i rozbierac od nowa to tez bez sensu :mur:

Nie chce od razu robic niewiadomo czego, tak przyszłosciowo pytam, jak już to w granicach 110-120KM max


Paweł J. napisał/a:
A teraz lataj na tym co jest do momentu aż stanie.

To piszesz tak baaardzo przyszłościowo czy może się tak stac po nie tak długim czasie?
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
Heavy 
Zapalony Ventkarz
Tytanowy Janusz


Silnik: VR6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 418
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2014-04-27, 14:54   

nie no. pierwsze trzy gary są spoko, czwarty. no spadło ale to w sumie pozostale tloki i zamach go wyciągną, wiec na luzie, tak mozesz jeździć i jeździć i jeździć do ... śmierci ;p ja w poprzednim aucie mialem tą samą sytuacje to po 40 tyś km jeździł dalej. bez awarii ;p
_________________
Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz

Moje Venciorro http://forum.vwvento.org/...p=271709#271709
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-04-27, 15:36   

Ostatnio spotkałem się z przypadkiem, że przytarło trochę tłok w 1.9tdi dwa pierścienie były popękane, trzeci jeszcze cały, oleju nie brał, moc jako tako miał, zanim został naprawiony zrobił tak około 2000-2500km i dalej chodził. A naprawa to była wymiana jednego tłoka na używany z innego silnika i nowe pierścienie, auto jeździ do dziś aż miło, i normalnie chodzi nic się na dzieje także powinien jeździć, z resztą nie wiadomo jak długo on już tak jeździ być może od lat już tak jest i dalej będzie jeździł.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-04-27, 17:22   

uff no to całe szczęście :D Nigdy nie miałem styczności z taki przypadkiem więc nie byłem pewny jaka jest powaga sytuacji :) No narazie bedzie tak jeździł nie ma wyboru :P

A może być mułowaty przed 2tyś obr przez ten cylinder? czy to raczej bd przytkane wtryskiwacze? Bo VAG pokazał poprawki na paru cylindrach o ile dobrze pamietam to 1 i 3, albo ostatnim
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
Heavy 
Zapalony Ventkarz
Tytanowy Janusz


Silnik: VR6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 418
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2014-04-27, 18:05   

no coś tam zamuli ale bez przesady ;p a brudne koncowki wtrysków no to wiadomo ;p
_________________
Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz

Moje Venciorro http://forum.vwvento.org/...p=271709#271709
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-04-27, 20:49   

Ja na twoim miejscu zrobiłbym tak jeżeli chcesz wyzucic kase i zrobic kapitalke to twoja sprawa i lepiej zrobic to porzadnie jak mowi Pawel bo regeneracja na juz jest nie oplacalna w ogole taniej kupic inny silnik, możesz jezeli masz miejsce kupic drugi silnik i powoli go regenerowac a na tym jezdzic az padnie lub w tym co masz wymienic tylko panewki i pierscienie wraz z uszczelkami a to zawsze zwiekszy ci cisnienie bez duzych kosztow i wiadomo bez szlifow itd. ja mialem w poprzednim silniku co wpadlem w wode na 4 cylindrze 18 a na reszcie okolo 25 wiec silnik regeneracja lub wymiana bo wiadomomo korba krzywa a padlo na wymiane bo taniej :)
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-04-27, 21:14   

hotdriver napisał/a:
Ja na twoim miejscu zrobiłbym tak jeżeli chcesz wyzucic kase i zrobic kapitalke to twoja sprawa i lepiej zrobic to porzadnie jak mowi Pawel bo regeneracja na juz jest nie oplacalna w ogole taniej kupic inny silnik, możesz jezeli masz miejsce kupic drugi silnik i powoli go regenerowac a na tym jezdzic az padnie lub w tym co masz wymienic tylko panewki i pierscienie wraz z uszczelkami a to zawsze zwiekszy ci cisnienie bez duzych kosztow i wiadomo bez szlifow itd. ja mialem w poprzednim silniku co wpadlem w wode na 4 cylindrze 18 a na reszcie okolo 25 wiec silnik regeneracja lub wymiana bo wiadomomo korba krzywa a padlo na wymiane bo taniej :)


No obecnie troche krucho u mnie z kasą, własnie cały czas się zastanawiam co tu zrobic z tym autem, na razie nie mam wyboru musze tak jeździc a źle nie jest nie mozna powiedzieć juz wiele osób mi mówiło że jak na swoje moce to ładnie idzie, myslę że tak jak napisałeś zrobic "po kosztach" panewki pierscienie i bedzie hulać a takich tuningów żeby wyciągac drugie tyle mocy nie zamierzam robić, więc to spokojnie wystarczy

Jeszcze troche wydatku bo sam takiej rzeczy nie zrobie a mam znajomego mechanika to zapytam ile by wyniósł koszt takiej operacji :)
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-04-27, 21:37   

za wymiane calego silnika po kosztach mozna liczyc 400 zl czyli tyle samo mozna liczyc bajery takie jak twoje bo rozrzad, glowice, miske, smok, wykrecic korbowody trzeba zrobic wiec okolo tylu mozna to liczyc nie mowie o przewodach i innych duperelach do tego dolicz nowy olej, filtr oleju, uszczelki, panewki, pierscienie noi najwazniejsze czego nie doliczylem to nie wiadomo w jakim stanie sa korbowody bo moze byc tak ze poprostu jest krzywy ktorys i po zmianie pierscieni zwiekszy sie cisnienie wiec moze sie zdazyc tak ze ze korbowod wyjdzie bokiem wiec lepiej mozna bylo by je tez zmienic lub dac do sprawdzenia, wstepnie taki zabieg ze wszystkim liczylbym okolo 2tys. o ile nie wyjdzie ze gniazda zaworowe i tłoki sa wypalone, ze wał korbowy jest ostro pojechany, i same cylindry nie sa ostro porysowane wszystko wyjdzie w praniu w jakim stanie jest bo wtedy zabieg wymiany samych pierscieni mija sie z celem bo przez to przez zmiane cisnienia mozesz rozwalic caly silnik bo pewne elementy beda bardziej zuzyte niz te co wymieniles i wieksze obciazenie beda przyjmowac wiec szybciej lub odrazu moga pasc oczywiscie to wszystko hipoteza bo nie wiadoma w jakim stanie to wszystko jest
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-04-29, 12:38   

No własnie narazie mozna tylko gdybać, no nic na razie musze jeszcze wszystko dokładnie przemyslec i liczyc ile to bd kosztowwało i ile bd kosztowało w razie gdyby inne podzespoły były do wymiany, ale przez najblizszy czas bedę jexdził tak jak jest no bo nie jest źle i gdyby nie pomiar cisnienia spręzania nawet nie wiedziałbym że sytuacja tak wygląda :P

Dzieki wszystkim za odpowiedzi, mocno rozjaśniły mi całą sytuacje,

mam jeszcze jdeno pytanie apropo przytkanych wtryskiwaczy

W szkole jeden nauczyciel powiedział mi że do czyszczenia wtryskiwaczy można użyć benzyny wlewając ją do przewodów przelewowych. Ktos robił to u siebie? Najbardziej chodzi mi o to ile potrzeba tej benzyny i czy nie ma konsekwencji takiego zabiegu :)
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-04-29, 14:20   

Z tym przelewem nie slyszalem, ale slyszalem i ponoc to troche poprawia ale jeszcze nie stosowalem ze na 20 litrow ropy wlac litr benzyny ponoc troche czysci, ale czy to prawda nie wiem
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-05-01, 22:25   

Żeby nie robic nowego tematu napisze tutaj


Ostatnio wskaźnik paliwa wskazywał pierwszą białą kreske, miałem spawać vento i odpiałem kleme. Po jej zapieciu wskazówka wyskoczyła na pierwszą kreskę przed połową baku i dopiero po ok 5 km wróciła powoli na swoje miejsce.

Dzisiaj róznież wskazywała pierwsza białą zrobiłem 12km zgasiłem samochód, po pewnym czasie odpaliłem a tu wskazówka wskazuje pomiędzy rezerwa a pierwszą białą

Zajechałem na stacje nalałem ok 4,5L a tu wskazówka wystrzeliła na prawie pół baku i podczas jazdy powoli powoli odpadała


Ma ktos pomysł co go boli? I od czego zacząć poszukiwania bolączki? :mur:
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 8