Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
na benzynie 2 tys obrotów na gazie gaśnie
Autor Wiadomość
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-12-23, 13:39   na benzynie 2 tys obrotów na gazie gaśnie

Witam. Taki oto problem, szukałem ale nie znalazłem. Może od początku, jadąc do sklepu odpaliłem auto, poczekałem troche jak zawsze żeby pochodził na benzynie, przełączyłem na gaz wszystko było ok, pojechałem, w trakcie jazdy zgasł mi silnik, nigdy się to nie zdażało, zatrzymałem sie odpaliłem na benzynie, przełączyłem na gaz i w tym momencie auto gasło, wróciłem na benzynie do domu, starałem sie przełączać na LPG, po paru razach zaczął chodzić ale dopiero jak dodałem gazu, szarpał mocno i nie mogłem uzyskać wiekszych niż 2 tys obrotów. Na benzynie chodził normalnie, na gazie gdy już zaczął chodzić to trzymał chwile te 900-1000 obr zostawiłem go tak żeby pochodził, po 10 minutach obroty na gazie spadły na 500. Wyłączyłem i zapaliłem silnik od nowa, pojawiła sie nowa rzecz, na benzynie odrazu wskakuje na 2 tys obrotów a na gazie gaśnie, miałem podobną sytuacje i chodziło o czujnik temp cieczy, tym razem wymiana nie pomogła.

Vento 92r. 1.8 75km

Jakieś pomysły?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-12-23, 15:20   

Próbowałeś resetować kompa ?? Ciągle teraz na benzynie trzyma te 2000 obrotów ??

Na gazie cały czas psioczy czy może jest mu lepiej jak się nagrzeje ?? Parownik nagrzewa się razem z płynem ??
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-12-23, 20:44   

parownik sie nagrzewa, odłączyłem aku na jakiś czas pomogło jeśli chodzi o benzyne, na gazie chodzi ale ma 300-400 obrotów a gdy dodaje gazu to ma muła, szarpie i nie daje tyle obrotów co powinien, próbowałem sie przejechać na gazie, przełączyłem podczas jazdy, trzymał 2 tys obrotów ale nie chcial wejść wyżej i z czasem obroty malały pomimo tego że trzymałem gaz w jednej pozycji, gdy przełącze na benzyne to obroty na chwile wzrastają (wygląda jakby dopalał resztki gazu) i zaraz wracają do normy, bez względu jak nagrzany jest to samo z gazem
Ostatnio zmieniony przez Dawincioor 2014-12-23, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-12-23, 21:16   

A może spróbował byś wymienić filterek od gazu, bo chyba nie sprawdzałeś w jakim jest stanie?
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-12-23, 21:30   

Czyli co.....reset kompa pomaga.....ok.....a kiedy zaczynają się cyrki ?? Czy przypadkiem nie w tedy jak silnik zaczyna dostawać gaz ??

A jaka instalacja ?? Pewnie na śrubkę ??
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-12-23, 22:39   

na śrubke, cyrk sie dzieje jak tylko przełącze na gaz, bez różnicy czy jest rozgrzany czy nie, pstryk obroty spadają i tak pyrkota i pluje na czarno nie dopalonymi spalinami z wydechu.

Nie jestem specem, gdzie znajde ten filterek? niedawno wymieniałem membrany w parowniku, tzn z pół roku temu i do tej pory nie było problemów
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-12-24, 08:50   

Czyli puki co benzyną się nie przejmuj, gdyż zapewne źle działający gaz rozjeżdża benzynę, sterownik widzi, że coś jest nie tak i koryguje, ale koryguje benzynę, bo przecież nie wie, że chodzi na gazie.

Dawincioor napisał/a:
tak pyrkota i pluje na czarno nie dopalonymi spalinami z wydechu.

Skoro spaliny niedopalone, wygląda na bogatą, niedopaloną mieszankę.

Dawincioor napisał/a:
Nie jestem specem, gdzie znajde ten filterek?

Albo gdzieś na miedzianym przewodzie, taka banieczka albo zintegrowany z reduktorem/parownikiem.

Jeśli masz miernik to podepnij go pod sondę i zobacz jakie wartości wskazuje, czy dawka jest uboga czy bogata, w tedy będzie punkt odniesienia, bo przecież cyrki są od tego że dostaje za mało albo za dużo gazu. Zerknij do filterka, posprawdzaj czy prąd dobrze dochodzi do elektrozaworu przy parowniku.
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-12-24, 11:28   

chciałem sprawdzić filterek ale pomimo zakręcenia dopływu gazu ciągle sie ulatniał, czekałem około 15 minut a ten dalej leciał, nie wiem o co chodzi... zastanawiam sie czy nie lepiej będzie go oddać do gaziarza. Gaz to gaz jedna iskra i bum. Miernika nie mam a warsztaty pozamykane bo święta... chyba pozostanie mi wyprosić od ojca c5 na sylwestra ;v na benzynie dzisiaj przejechałem 30 km i bez niespodzianek, jedzie dobrze
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-12-24, 11:46   

Gaz z przewodów zawsze musi wylecieć, no chyba że zakręcisz dopływ na pracującym silniku i poczekasz aż zgaśnie.

W butli także masz zawór od wypływu, który po zgaszeniu silnika powinien zamykać wypływ gazu nawet bez zakręcania ręcznego.
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-12-24, 12:52   

no powinien a tu ciagle lecial, watpie zeby w instalacji bylo az tyle gazu ze w ciagu 15 minut nie polecial przez 2 mm szczeline...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-12-24, 14:54   

No to w takim razie masz coś nie teges z zaworem w butli.
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-12-24, 15:51   

Zawory w butli często potrzebują aby potraktować kombinerkami te śrubki od zakręcania gazu, wtedy masz pewność że jest dobrze zakręcony ;)
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-12-24, 23:37   

zakreciłem je do oporu, nawet jeśli coś z zaworem to czy to ma coś wspólnego do mojego problemu?
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-12-26, 11:41   

Raczej nie. Puki co wymień filterek od gazu i ewentualnie odkręć śrubę regulacyjną na wężu, tak aby jej nie przekręcić i wymyj ją w jakimś rozpuszczalniku czy denaturacie.
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-12-30, 10:41   

Auto naprawione, okazało się że przełączając na gaz auto nie przerywało pobierania benzyny i chodził na 2 paliwach, nie mogł tego przepalić i zdychał. Dziękuje za chęci pomocy pozdrawiam ;]
 
 
butcher1989 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,8 ADZ
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 72
Skąd: Kielce
Wysłany: 2014-12-30, 18:37   

A co zrobiłeś konkretnie?
_________________
Mój :) :)
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-12-30, 19:35   

Ja sie za to nie brałem, naprawił to mechanik. Zaplaciłem za naprawe 50 zł więc to nie było nic poważnego, musze go dopytać ponieważ przy odbiorze auta nie miałem czasu na rozmowy i musiałem jechać ;]
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-12-30, 19:59   

W Lipianach mi chłopaki ogarniali woz na wakacje wiec macie tam dobrych mechanikow ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-12-30, 20:22   

Akurat robiłem na miescu w Pyrzycach ale w okolicy mamy sporo dobrych gaziarzy, Lipniany, Barlinek, no i ten tutaj, auto 2 godziny po oddaniu było gotowe ;]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 9