Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z układem chłodzenia silnika
Autor Wiadomość
melonvw 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Żary
Wysłany: 2015-01-09, 01:01   Problem z układem chłodzenia silnika

Witam:) Mam duży problem z moim Ventylem. Kupilem Vento za nie dużą sumke do naprawy a, że lekko znam się na mechanice to postanowiłem je kupic. Właściciel mówił, że postawil auto u mechanika i dużo go kroił za robotę a auto dalej nie sprawne, podobno uszczelka pod głowica, sprawdziłem objawy i na to wyglądało przegrzewał się oraz olej w zbiorniczku wyrównawczym, głowica ściągnięta zawiozłem do planowania uszczelka nowa skręcone i nadal to samo pochodzi na wolnych obrotach jest ok. tylko rusze po 100 m zapala sie kontrolka od wody i wywala wode. Wymieniłem drugi raz uszczelkę na droszą dodam że cieżko było dostac bo wersja Amerykańska obiezdziłem rożne sklepy i dopasowalem uszczekle. Jest również nowy termostat i pompa wody a problem nadal nie ustaje. Taka ciekawostka że auto mialo dużo dziwnych systemów alarmowych ( podobno zostało wyprute) i sam bez niczego w rożnych momentach odpala sie wentylator, ale to mysle ze kable sa gdzieś przetarte. Vento jest 2 litrowe w gazie, automat 85kw 95 r. Proszę o pomoc i z góry dzięki :)
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-09, 08:35   

Kolego po pierwsze to czy po zdjęciu głowicy było widać jakieś uszkodzenie na uszczelce, czy po prostu obstawiłeś że to wina uszczelki i nie sprawdzałeś dalej? W takim przypadku głowica po zdjęciu powinna wylądować u szlifierza na sprawdzenie szczelności (koszt ok 150 zł), bo bez sensu ją zdejmować kilkukrotnie. Powinieneś założyć nowe śruby głowicy żeby była odpowiednio dociągnięta, stare mogą wyciągać się przy dokręcaniu i masz nie dokręconą głowicę, dlatego na wolnych obrotach może byś wszystko oki, a przy większych już dmucha do kanału wodnego. I jeszcze jedna możliwość tzn, czy kręciłeś silnikiem po zdjęciu głowicy i oglądałeś dokładnie gładzie cylindrów czy nie ma ja żadnych rys? Bo bywają przypadki że pęknięta jet tuleja cylindra i tamtędy kompresja idzie w kanał wodny.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
melonvw 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Żary
Wysłany: 2015-01-10, 13:22   

Po zdjęciu wątpie ze było by coś widać, głowica planowana i sprawudzana dokręcona odpowiednio. A pytanie jeśli chłodnica była by zapchana to jakie są objawy ? albo korek od zbiorniczka ;/ nie wiem juz sam
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-01-10, 14:29   

Przy niedrożnej chłodnicy, objawy j/w. Kiedyś miałem podobny problem, spuściłem płyn, zalałem octem z wodą w proporcji 1;1 pojeździłem kilka dni, po czym spuściłem cały syf, przepłukałem ukł. wodą z kranu, zalałem nowym płynem i...po problemie. Nowa chłodnica to też nie jakiś mega wydatek.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-01-13, 10:26   

a po macaniu przewodów nie dojdzie się czy to drożna czy nie drożna chłodnica ?
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-01-13, 14:58   

Nie. Tak nie dojdziesz.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-01-13, 15:03   

też kiedyś słyszałem że z chłodnicy oleju skrzyni biegów też może walić w układ wody.

to jak można drożność jeszcze sprawdzić ?

a może to pompa wody, łopatki poszły
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-01-13, 16:07   

Cała chodnica ma mieć w miarę jednakową temperaturę. obmacaj ją po nagrzaniu.
Pisałeś, że pompę wymieniałeś, poza tym tam nie bardzo ma się co zepsuć. Jedynie pasek może być odwrotnie założony i pompa mieli w drugą stronę.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
micho360 
Kierowca eLki


Silnik: 2,0 gt
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 21
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-01-13, 17:24   

a może korek zbiorniczka wyrównawczego jest padnięty ,tam jest zaworek który reguluje ciśnieniem w układzie chłodzenia
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-01-13, 19:00   

eNWu miałem zalozony odwrotnie pasek i to nic nie zmienia temperatura jedynie jest wieksza o 3 stopnie max, melonvw sprawdz na krotko czy wentylator wogole działa, może być wlacznik wentylatora uszkodzony ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-01-13, 20:12   

vwjanekvento, tu bym się wentylatorem nie zajmował bo tutaj pisze że po 100m wodę wywala korkiem
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
melonvw 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Żary
Wysłany: 2015-01-13, 21:25   

Witam znowu nie miałem możliwości wejścia na internet. 1. Układu nie czyściłem jakis tam olej nadal pływa także syf jest nie wiadomo czy chłodnica nie zapchana i gotuje wode w weżu bo aż nim trzepie. 2. Wentylator sie nie załącza hmm tak wam powiem że ostatnio kluczyki mam w kieszeni przychodze do auta akumulator nic kompletnie echo rozładowany na maxa wepchaliśmy do garażu, prostowniczek po jakims czasie zaczyna sie kręcić gdzie kluczyki w kieszenie a auto nie było nawet odpalane. 3. W pompie łopatki całe . 4. Chłodnica w skrzyni, to mnie trochę wkurza, poprzedni właściciel mówił ze mu mechanik ją wymieniał. Chłodnica ze szrotu, nie wiem co z nią, zatykajac otwór od wody jeden i dmuchając w drugi powietrze lekko schodzi dziwne, ale to tez nie sprawdzanie czy jest szczelna. I tak napisałem że po stu metrach wodę wywala nie dodając ze grzeje go do 90 stopni
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-01-13, 22:25   

Nie bardzo rozumiem ostatniego zdania.

Czyli że wywala wodę, nie przekraczając 90 stopni?
Jeżeli tak, to albo zapowietrzony, albo pęknięta głowica lub tuleja (jak już wspomniano)
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-01-13, 22:30   

eNWu, jaka tuleja ?? ?

też tej końcówki nie rozumiem, ale też trzeba wziąć pod uwagę że to amerykanin więc zakres temperatury jest w farenheitach a nie celcjuszach
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-13, 22:54   

majkel00230, o tuleje cylindra chodzi ;)
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-01-13, 22:58   

wojtas83 napisał/a:
majkel00230, o tuleje cylindra chodzi ;)


Dokładnie.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-01-13, 23:00   

ok wojtas ;)

ja bym obstawiał mikro pęknięcie głowicy właśnie,

i takie pytanie ? do 2.0 USA można wsadzić głowicę z 2.0 EU ?
razem z całym osprzeętem kolektorem itp
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
melonvw 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Żary
Wysłany: 2015-01-13, 23:05   

Pany odpalam auto, chodzi sobie na wolnych obrotach grzeje do 90 stopni, wiem jest temperatura w innej skali bodajże jak pamiętam 160 (wskazówka stoi na wprost) grzeje sie do 90, dmuchawa fajnie grzeje jest git. Wyjeżdzam na oko mówiąc 100-150 m i temperatura skacze w wężach sie gotuje i po zawodach.
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-13, 23:07   

Jak odkręcisz korek od zbiorniczka to wywala wodę i dużo ciśnienia uchodzi?
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-01-13, 23:09   

wojtas83, kto odkręca korek na zagrzanym silniku xD
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-01-13, 23:11   

Ja np :P Czasami w celu zdiagnozowania problemu trzeba.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-01-13, 23:13   

trochę ryzykowane bo nawet w zdrowym silniku tam ciśnienie panuje wysokie ;p
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
melonvw 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Żary
Wysłany: 2015-01-13, 23:17   

Tak odkręcam korek i jest mega cisnienie i wodą wali
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-13, 23:29   

tom cio, dobrze mówisz, niekiedy trzeba, tylko trzeba umieć robić to umiejętnie. Kup nowy korek do zbiorniczka i jeśli nic się nie zmieni to musisz szukać problemu dalej. A jak wyglądają wężę, bardzo twarde się robią kiedy woda się gotuje?
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
melonvw 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Żary
Wysłany: 2015-01-14, 00:11   

Stając przed maską prawy od chłodnicy czuć jak woda max ciepła lewy na dole idący od termostatu do chłodnicy letni. Teraz ten od zbiorniczka cienki co idzie do głowicy aż skacze.
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-01-14, 13:27   

Ewidentnie wali komprechą w ukł.

j/w; głowica albo tuleja w bloku.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-01-14, 16:36   

Ponawiam pytanie z ciekawości czy ktoś wie ?
do 2.0 USA można wsadzić głowicę z 2.0 EU ?
razem z całym osprzeętem kolektorem itp
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-01-14, 19:54   

Nie, te bloki różnią się od siebie jednym kanałem olejowym, reszta osprzętu jest ta sama.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-01-14, 20:13   

to w takim przypadku blok i głowica do wymiany ?
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-01-14, 20:18   

Dlaczemu do wymiany? Też Ci wodę wywala?
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2015-01-14, 21:14   

nie nie, tylko w przypadku melonvw, jakby wyszła pęknięta głowica a to silniki US to pewnie będzie wolał zrobić swap na EU 2.0 niż szukać do usa głowicy
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
melonvw 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Żary
Wysłany: 2015-01-15, 18:53   

dodam ze korek jak odkręciłem po wzięciu auta od poprzedniego właściciela to uszczelka z korka tam jest taka guma, to ona pływała w 2 częściach w zbiorniczku :O i teraz pytanie czy przez taką uszczelkę w korku a raczej jej brak tam, może wywalać wode i takie cisnienie robic?
 
 
melonvw 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Żary
Wysłany: 2015-01-15, 19:00   

druga rzecz ta chłodniczka w skrzyni moze ona gdzies ma pęknięcie, da rade to jakoś sprawdzić bez jakiegos specjalnego sprzętu?
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-01-15, 19:45   

Nie, przez brak uszczelki ciśnienie raczej powinno być mniejsze. Nie raz jeździło się całkiem bez korka, i poza tym, że ciecz szybciej odparowała, nic się nie działo.
Sprawny ukł. powinien pracować na nadciśnieniu ok. 1 bar, kiedy jest znacznie większe, to znaczy, że dzieje się coś niedobrego.

Na drugie pytanie nie znam odpowiedzi :(
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
melonvw 
Autostopowicz


Silnik: 2.0
Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 10
Skąd: Żary
Wysłany: 2015-01-16, 22:40   

Jutro pojade do garażu przeczyszcze chłodnice i drugie ze omine chlodnice skrzyni biegow zobacze co sie bedzie dzialo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 8