Wysłany: 2015-01-09, 01:01 Problem z układem chłodzenia silnika
Witam:) Mam duży problem z moim Ventylem. Kupilem Vento za nie dużą sumke do naprawy a, że lekko znam się na mechanice to postanowiłem je kupic. Właściciel mówił, że postawil auto u mechanika i dużo go kroił za robotę a auto dalej nie sprawne, podobno uszczelka pod głowica, sprawdziłem objawy i na to wyglądało przegrzewał się oraz olej w zbiorniczku wyrównawczym, głowica ściągnięta zawiozłem do planowania uszczelka nowa skręcone i nadal to samo pochodzi na wolnych obrotach jest ok. tylko rusze po 100 m zapala sie kontrolka od wody i wywala wode. Wymieniłem drugi raz uszczelkę na droszą dodam że cieżko było dostac bo wersja Amerykańska obiezdziłem rożne sklepy i dopasowalem uszczekle. Jest również nowy termostat i pompa wody a problem nadal nie ustaje. Taka ciekawostka że auto mialo dużo dziwnych systemów alarmowych ( podobno zostało wyprute) i sam bez niczego w rożnych momentach odpala sie wentylator, ale to mysle ze kable sa gdzieś przetarte. Vento jest 2 litrowe w gazie, automat 85kw 95 r. Proszę o pomoc i z góry dzięki
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-09, 08:35
Kolego po pierwsze to czy po zdjęciu głowicy było widać jakieś uszkodzenie na uszczelce, czy po prostu obstawiłeś że to wina uszczelki i nie sprawdzałeś dalej? W takim przypadku głowica po zdjęciu powinna wylądować u szlifierza na sprawdzenie szczelności (koszt ok 150 zł), bo bez sensu ją zdejmować kilkukrotnie. Powinieneś założyć nowe śruby głowicy żeby była odpowiednio dociągnięta, stare mogą wyciągać się przy dokręcaniu i masz nie dokręconą głowicę, dlatego na wolnych obrotach może byś wszystko oki, a przy większych już dmucha do kanału wodnego. I jeszcze jedna możliwość tzn, czy kręciłeś silnikiem po zdjęciu głowicy i oglądałeś dokładnie gładzie cylindrów czy nie ma ja żadnych rys? Bo bywają przypadki że pęknięta jet tuleja cylindra i tamtędy kompresja idzie w kanał wodny.
Po zdjęciu wątpie ze było by coś widać, głowica planowana i sprawudzana dokręcona odpowiednio. A pytanie jeśli chłodnica była by zapchana to jakie są objawy ? albo korek od zbiorniczka ;/ nie wiem juz sam
Przy niedrożnej chłodnicy, objawy j/w. Kiedyś miałem podobny problem, spuściłem płyn, zalałem octem z wodą w proporcji 1;1 pojeździłem kilka dni, po czym spuściłem cały syf, przepłukałem ukł. wodą z kranu, zalałem nowym płynem i...po problemie. Nowa chłodnica to też nie jakiś mega wydatek.
_________________ Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę
Cała chodnica ma mieć w miarę jednakową temperaturę. obmacaj ją po nagrzaniu.
Pisałeś, że pompę wymieniałeś, poza tym tam nie bardzo ma się co zepsuć. Jedynie pasek może być odwrotnie założony i pompa mieli w drugą stronę.
_________________ Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-01-13, 19:00
eNWu miałem zalozony odwrotnie pasek i to nic nie zmienia temperatura jedynie jest wieksza o 3 stopnie max, melonvw sprawdz na krotko czy wentylator wogole działa, może być wlacznik wentylatora uszkodzony
Witam znowu nie miałem możliwości wejścia na internet. 1. Układu nie czyściłem jakis tam olej nadal pływa także syf jest nie wiadomo czy chłodnica nie zapchana i gotuje wode w weżu bo aż nim trzepie. 2. Wentylator sie nie załącza hmm tak wam powiem że ostatnio kluczyki mam w kieszeni przychodze do auta akumulator nic kompletnie echo rozładowany na maxa wepchaliśmy do garażu, prostowniczek po jakims czasie zaczyna sie kręcić gdzie kluczyki w kieszenie a auto nie było nawet odpalane. 3. W pompie łopatki całe . 4. Chłodnica w skrzyni, to mnie trochę wkurza, poprzedni właściciel mówił ze mu mechanik ją wymieniał. Chłodnica ze szrotu, nie wiem co z nią, zatykajac otwór od wody jeden i dmuchając w drugi powietrze lekko schodzi dziwne, ale to tez nie sprawdzanie czy jest szczelna. I tak napisałem że po stu metrach wodę wywala nie dodając ze grzeje go do 90 stopni
Pany odpalam auto, chodzi sobie na wolnych obrotach grzeje do 90 stopni, wiem jest temperatura w innej skali bodajże jak pamiętam 160 (wskazówka stoi na wprost) grzeje sie do 90, dmuchawa fajnie grzeje jest git. Wyjeżdzam na oko mówiąc 100-150 m i temperatura skacze w wężach sie gotuje i po zawodach.
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-13, 23:29
tom cio, dobrze mówisz, niekiedy trzeba, tylko trzeba umieć robić to umiejętnie. Kup nowy korek do zbiorniczka i jeśli nic się nie zmieni to musisz szukać problemu dalej. A jak wyglądają wężę, bardzo twarde się robią kiedy woda się gotuje?
Stając przed maską prawy od chłodnicy czuć jak woda max ciepła lewy na dole idący od termostatu do chłodnicy letni. Teraz ten od zbiorniczka cienki co idzie do głowicy aż skacze.
nie nie, tylko w przypadku melonvw, jakby wyszła pęknięta głowica a to silniki US to pewnie będzie wolał zrobić swap na EU 2.0 niż szukać do usa głowicy
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
dodam ze korek jak odkręciłem po wzięciu auta od poprzedniego właściciela to uszczelka z korka tam jest taka guma, to ona pływała w 2 częściach w zbiorniczku :O i teraz pytanie czy przez taką uszczelkę w korku a raczej jej brak tam, może wywalać wode i takie cisnienie robic?
Nie, przez brak uszczelki ciśnienie raczej powinno być mniejsze. Nie raz jeździło się całkiem bez korka, i poza tym, że ciecz szybciej odparowała, nic się nie działo.
Sprawny ukł. powinien pracować na nadciśnieniu ok. 1 bar, kiedy jest znacznie większe, to znaczy, że dzieje się coś niedobrego.
Na drugie pytanie nie znam odpowiedzi
_________________ Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum