Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2019-06-09, 10:57
Praktycznie tak samo jak przy zwykłym układzie(czyli bez ABSu) - odkręcasz korek na zbiorniku płynu hamulcowego, spuszczasz płyn zaczynając od najdalszego koła(prawy tył -> lewy tył -> prawy przód -> lewy przód). Przy ABSie najlepiej włączyć zapłon przed rozpoczęciem odpowietrzania, są osoby które twierdzą że ABS powinno się odpowietrzać "krzyżowo"(tj. prawy tył -> lewy przód -> lewy tył -> prawy przód) ale w mojej opinii nie ma to większego znaczenia.
Jeśli dobrze odpowietrzysz układ, jarzma nie mają zapieczonych prowadnic, tłoczki ładnie "chodzą" a tarcze i klocki masz zdrowe to wszystko powinno być OK. Jeśli problem będzie dalej występować sprawdź korektor siły hamowania, w jego miejsce można dla testu założyć mufy/łączniki.
Aezmo, w golfie 4 mysle ze prozno szukac korektora sily hamowania. Ja zawsze odpowietrzam vagiem i duzo to przyspiesza. Sprawdz czy nie ma odpowietrznikow na pompie abs.
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2019-06-11, 06:38
Też tak myślałem, ale ETKA podaje numer 1H0612151 dla MK4 z hamulcami bębnowymi, oraz 1H0612151C dla MK4 z hamulcami tarczowymi.
Z autopsji wiem, że nowszy układ, tj. pompa Teves 20GI ma wbudowany korektor siły hamowania.
Silnik: 2.8 AAA Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 396 Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2019-06-11, 19:12
Racja kolrektora sily chamowania brak ale wymiana na nowe klocki i tarcze zalatwila sprawe.Choc stare wygladaly na dobre grubosc tarczy byla prawie 9mm jak nowej.Takze temat zalatwiony Dzieki
Jestem użytkownikiem vw T4 2,4d. Nie jest to vento, ale również niemiec (płakał jak sprzedawał)
W temacie "Krótkie pytanie - krótka odpowiedź" poruszana była kwestia zegarów i podświetlenia dla licznika Manometrer w wersji SMD. Mam takie same zegary.
Mianowicie moje oryginalne zegary uległy spaleniu podczas jazdy. Zakupiłem od passata b4 z benzyny. Wszystko działa oprócz obrotomierza, który pokazuje max obroty. Wiem, że jest to kwestia dzielnika częstotliwości i dałbym, to radę ogarnąć na starszym typie płytki.
Namęczyłem się ze ściągnięciem wskazówek, bo nie wiedziałem jak je zdjąć, żeby nic nie pourywać. Na forum t4 są podobne tematy dotyczące adaptacji zegarów ale tylko na beżowej płytce.
We wspomnianym wątku opisana jest zmiana oświetlenia w formie wymiany diod w technologii SMD.
Czy któryś z Kolegów orientuje się jakie elementy odpowiadają za sterowanie obrotami w zielonej płytce ? Czy trzeba robić gdzieś mostki, coś dolutować ? Czy jest to jeden z układów elektronicznych scalonych ?
Wszelkie sugestie mile widziane.
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 29 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2020-07-14, 13:52
ti cztyry 2.4 napisał/a:
Wszelkie sugestie mile widziane.
Czołem .
Szczerze mówiąc najprościej będzie szukać zegarów z diesla na wtrysku pośrednim(T4 1.9 D/TD, 2.4D, Passat B3 1.6/1.9 D/TD, Passat B4 1.9TD), ze względu na ilość roboczogodzin które pochłonie przeróbka obrotomierza w stosunku do ceny licznika.
Łatwiej wpasować licznik z D/TD R4 do R5 i odwrotnie, bo przekładasz zworkę znajdującą się z tyłu tarczy obrotomierza(na forum T4 jest szczegółowa instrukcja z tego co pamiętam), po czym kalibrujesz wskazania potencjometrem(też z tyłu tarczy).
Konstrukcja obrotomierza w liczniku który nabyłeś jest zupełnie inna, zegar z benzyny R4 ma sens jedynie przy swapie na TDI, gdzie i tak nie wykorzystuje się całego pola obrotomierza, ale możesz mieć MFA tańszym kosztem.
Na przykład llicznik z D/TD da się wykorzystać pod TDI, ale w drugą stronę nie jest to opłacalne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum