Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-04-15, 10:28
Kurcze, nie można oszczedzać aż do bólu. żaden płyn nie jest tak drogi żeby nie można było sobie pozwolić na lepszy, bo wydać 20 a 40 zł i mieć święty spokój na parę lat...
to ja wiem z sie nie miesza rożnych kolorów
moje vento przyjechało z Hanoweru na czerwonym i tak zostało a na zbiorniczku tez mam oznaczenie G11 ,a czerwony ma chyba oznaczenie G12
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
eee, a wy przypadkiem nie mówicie o płynie do wspomagania?
Bo coś mi tutaj własnie tak się wydaje.
A co do chłodnicy, to ja mam zalane Petrygo, koloru niebieskawego takiego, a np. Borygo to kolor taki różowawy np.
a wy przypadkiem nie mówicie o płynie do wspomagania?
nie na pewno nie
sebastian napisał/a:
Borygo to kolor taki różowawy
dla jednych różowe....dla innych czerwone ,ale właśnie o toki płyn chodzi jeden kolor wycofany jest ale nie pamiętam który (zielony albo niebieski)
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
mko [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-28, 13:15
sebastian napisał/a:
eee, a wy przypadkiem nie mówicie o płynie do wspomagania?
Nie.
Ja u siebie mam bezbarwny (lekko żółtawy) płyn do wspomagania.
Nie wiem jaki, bo odkąd sprowadziłem auto z SUI to nie zmieniałem (nie ma potrzeby).
Płyn chłodniczy zapewne może mieć dowolny kolor.
Najbardziej popularny kolor to chyba zielony - Borygo (jest jeszcze różowy), Febi.
Jeżeli nie zalewasz "oryginała" (bądź polecanego przez producenta), ważne żeby zachować zgodność oznaczenia, np.: G11 - to G11
jeden kolor wycofany jest ale nie pamiętam który (zielony albo niebieski)
Może to chodzi o Petrygo, bo jak wiadomo, to marka Orlenowska. tego nie spotykałem od jakiegoś czasu na tych stacjach, za to jest coś inszego, o nazwie Qual (czy jakoś tak). Pewnie to to samo, tylko etykietkę zmienili. A u mnie w garażu na półce jeszcze bańka 5 litrowego Petryga i 2 litrowego, który kupiłem z myślą, że będę robił głowicę, jak mnie nastraszyli czarnym scenariuszem niecały rok temu... I tak stoi. trza chyba wykorzystać, bo się zepsuje
Niedawno kupiłem dla znajomego do Golfa 4 G 12 kolor( różowo - czerwony) .
U nas sprzedają płyny firmy Febi też kolorem podobne ale niezbyt dobrze opisane (nie ma konkretnych oznaczeń tylko że można używać do Vw) .G 11 o ile się nie mylę jest koloru zielonego. Golf IV ma opisane -tylko G 12.
Przy okazji ,zmieniał ktoś termostat w Vento 2.0 AGG z klimatyzacją ?Nie wiem gdzie jest termostat ,tzn. przypuszczam ale wolałbym żeby to nie było tam bo zasłania sprężarka.
A macie pomysł jak wymontować termostat ,przypomnę Vento 2.0 AGG z klimą .Próbowałem ale tam trzeba wymontować ,albo przynajmniej trochę opuścić (nie odłączać) .Jeżeli chodzi o płyn to lepiej nie oszczędzać ,przecież smaruje pompę wody .Płyn do VW to G-11 w starszych typach ,a w nowszych G-12 .Oszczędzać się nie opłaca bo oryginalnego nie trzeba wymieniać .
Mnie jest to obojętne ,zwłaszcza że obydwie są obok .Chcę tylko wymontować termostat bo przy stałej jeździe na trasie ma ok.70st. ,przynajmniej tak jest na wskaźniku .W mieście temp. ok.90st.
Ok. spróbuję ,dzięki .Wiesz może na ilu śrubach jest wspomaganie ? Tam jest taka plątanina że trudno się zorientować .Może na spokojnie jak do kolegi pojadę na kanał to będę mógł się lepiej zorientować co gdzie .Na parkingu ,raz słońce ,raz deszcz a to trzeba rozbebeszyć pół auta .
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-12-01, 20:36
marek03 napisał/a:
W sumie znalazłem ,są trzy śruby
więcej kolego. Jedna ta co ma regulację naciągu, druga w jej osi po drugiej stronie, trzecia to oś na której naciąga się pompa (tu - klucz 16 - musisz go mieć bo staniesz z robotą). Potem dwie śróby od dołu przez wspornik pompy. W sumie 5.
Silnik: Pasek 1,9TDI Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3791 Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2009-09-30, 08:12
jak wy to robicie że wam tyle płynu chłodzącego się mieści w układzie mi ledwie w tamtmy roku w grudniu się zmieściło 3,75l i wiecej nie chciało wejśc a był odłaczany wąż na dole w chłodnicy i wszystko zleciało dodatkowo był przedmuchiwany układ chłodzący powietrzem żeby nic nie zostało
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-30, 08:25
Mi na początku weszło 4lz haczykiem. Po odłączałem wszystkie węże na dole i u góry.
Potem zagrzałem autko do 90° i włączyłem ogrzewanie na max i weszła mi ta reszta do tych niecałych 6L
Silnik: Pasek 1,9TDI Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3791 Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2009-09-30, 08:29
ale najlepsze jest to że mi tylko tyle płynu weszło zagrzał sie do 90stopni a teraz przy spokojnej jeździe no tak do 150km/h lub wolniej on ma tylko 80stopni i nie więcej no może czasem złapie 90stopni i to tyle
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum