Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: spyro
2008-04-19, 19:35
płyn do chłodnicy
Autor Wiadomość
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-04-15, 10:28   

Kurcze, nie można oszczedzać aż do bólu. żaden płyn nie jest tak drogi żeby nie można było sobie pozwolić na lepszy, bo wydać 20 a 40 zł i mieć święty spokój na parę lat...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-04-23, 10:37   

andrewb25 napisał/a:
wiesz te z marketu to takie same jak i petrygo.


Przeczytaj ten artykuł, to mit, że marki marketowe to to samo...

http://www.gazetawyborcza.pl/1,75480,5134828.html
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
mko
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-28, 10:08   

Ja tam zalewam koncentrat (+ trochę wody destylowanej) FEBI Bilstein - zielony (G11).
Cena za 1,5l - 20zł (w sklepie w Lubinie)
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-11-28, 10:10   

mko napisał/a:
FEBI Bilstein - zielony (G11).

a nie powinien byc czasem czerwony?
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-28, 10:14   

krzeszak napisał/a:
a nie powinien byc czasem czerwony?

ogólnie chodzi o to aby kolorów nie mieszać.

jeśli wymienisz cały płyn na inny kolor to nic się nie będzie działo.
 
 
mko
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-28, 10:31   

Dokładnie tak jak pisze Tygrysisko.

Nie należy mieszać kolorów.
Ja miałem zielony zalany i wiem że na zielonym płynie Febi jest oznaczenie G11 - takie jak u mnie na zbiorniczku.

Nie wiem jak to jest z czerwonym płynem.
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-11-28, 10:55   

Tygrysisko napisał/a:
ogólnie chodzi o to aby kolorów nie mieszać.

to ja wiem z sie nie miesza rożnych kolorów ;)
moje vento przyjechało z Hanoweru na czerwonym i tak zostało a na zbiorniczku tez mam oznaczenie G11 ,a czerwony ma chyba oznaczenie G12
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-11-28, 12:59   

mko napisał/a:
FEBI Bilstein - zielony
krzeszak napisał/a:
a nie powinien byc czasem czerwony?

eee, a wy przypadkiem nie mówicie o płynie do wspomagania? :faja:
Bo coś mi tutaj własnie tak się wydaje.
A co do chłodnicy, to ja mam zalane Petrygo, koloru niebieskawego takiego, a np. Borygo to kolor taki różowawy np. ;)
_________________
Zielony borowik...
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-11-28, 13:12   

sebastian napisał/a:
a wy przypadkiem nie mówicie o płynie do wspomagania?

nie na pewno nie :P
sebastian napisał/a:
Borygo to kolor taki różowawy

dla jednych różowe....dla innych czerwone ,ale właśnie o toki płyn chodzi :P jeden kolor wycofany jest ale nie pamiętam który (zielony albo niebieski)
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
mko
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-28, 13:15   

sebastian napisał/a:
eee, a wy przypadkiem nie mówicie o płynie do wspomagania?


Nie.
Ja u siebie mam bezbarwny (lekko żółtawy) płyn do wspomagania.
Nie wiem jaki, bo odkąd sprowadziłem auto z SUI to nie zmieniałem (nie ma potrzeby).

Płyn chłodniczy zapewne może mieć dowolny kolor.
Najbardziej popularny kolor to chyba zielony - Borygo (jest jeszcze różowy), Febi.

Jeżeli nie zalewasz "oryginała" (bądź polecanego przez producenta), ważne żeby zachować zgodność oznaczenia, np.: G11 - to G11
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-11-28, 13:36   

krzeszak napisał/a:
jeden kolor wycofany jest ale nie pamiętam który (zielony albo niebieski)

Może to chodzi o Petrygo, bo jak wiadomo, to marka Orlenowska. tego nie spotykałem od jakiegoś czasu na tych stacjach, za to jest coś inszego, o nazwie Qual (czy jakoś tak). Pewnie to to samo, tylko etykietkę zmienili. A u mnie w garażu na półce jeszcze bańka 5 litrowego Petryga i 2 litrowego, który kupiłem z myślą, że będę robił głowicę, jak mnie nastraszyli czarnym scenariuszem niecały rok temu... I tak stoi. trza chyba wykorzystać, bo się zepsuje :P
_________________
Zielony borowik...
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-11-28, 16:29   

Niedawno kupiłem dla znajomego do Golfa 4 G 12 kolor( różowo - czerwony) .
U nas sprzedają płyny firmy Febi też kolorem podobne ale niezbyt dobrze opisane (nie ma konkretnych oznaczeń tylko że można używać do Vw) .G 11 o ile się nie mylę jest koloru zielonego. Golf IV ma opisane -tylko G 12.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-28, 16:36   

Panowie...można lać wszytko...alby tylko nie zamarzało...i zapobiegało korozji...no i co najważniejsze nie mieszać kolorami.

To że na zbiorniczku są takie czy inne oznaczenia to nijak ma się do rzeczywistości.

Kazdy mógł sobie ten płyn zmienić.

A tak po za tym...

to gdzie są te oznaczenia....

pamiętam dawno, dawno temu

za górami za lasami...

gdy moje vento przyjechało z Germanii,

miałem wszystkie plomby i karteczki przy każdym płynie,

w zbiorniczku był niebieski/zielony płyn.

przy wycieku z trójnika dolałem pod kolor-Petrygo

i wszystko chodzi ok...nic się nie ważyło.

oczywiscie od tego czasu zafundowałem furce kompletną wymianę tego płynu.
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-11-28, 17:16   

Tygrysisko napisał/a:
A tak po za tym...

to gdzie są te oznaczenia....

na zbiorniczku wyrównawczym ,jest napis G11 i rysunek jakby otwartej ksiazki ;)
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-11-28, 17:18   

krzeszak napisał/a:
jest napis G11 i rysunek jakby otwartej ksiazki ;)

Człowiek to się jednak całe życie uczy :D
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-11-28, 20:24   

Przy okazji ,zmieniał ktoś termostat w Vento 2.0 AGG z klimatyzacją ?Nie wiem gdzie jest termostat ,tzn. przypuszczam ale wolałbym żeby to nie było tam bo zasłania sprężarka.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-11-28, 23:26   

marek03 napisał/a:
tzn. przypuszczam ale wolałbym żeby to nie było tam

Tp Cie rozczaruję troszkę... to właśnie jest tam...
_________________
Zielony borowik...
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-11-30, 20:47   

A macie pomysł jak wymontować termostat ,przypomnę Vento 2.0 AGG z klimą .Próbowałem ale tam trzeba wymontować ,albo przynajmniej trochę opuścić (nie odłączać) .Jeżeli chodzi o płyn to lepiej nie oszczędzać ,przecież smaruje pompę wody .Płyn do VW to G-11 w starszych typach ,a w nowszych G-12 .Oszczędzać się nie opłaca bo oryginalnego nie trzeba wymieniać .
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-11-30, 21:29   

marek03 napisał/a:
Próbowałem ale tam trzeba wymontować ,albo przynajmniej trochę opuścić (nie odłączać)
pompę wspomy, nie klimy chyba
_________________

 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-11-30, 22:07   

Mnie jest to obojętne ,zwłaszcza że obydwie są obok .Chcę tylko wymontować termostat bo przy stałej jeździe na trasie ma ok.70st. ,przynajmniej tak jest na wskaźniku .W mieście temp. ok.90st.
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-11-30, 22:27   

ale chodzi mi o to że spręzarka klimy nie robi różnicy, odsuwasz pompę wspomagania. Czyli tak samo jak we wszystkich 1.8 i 2.0
_________________

 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-11-30, 22:29   

Gorzej gdybyś chciał pompę wody całą wyciągać, ale przecież nie musisz tego robić żeby zmienić termostat
_________________

 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-12-01, 10:22   

Ok. spróbuję ,dzięki .Wiesz może na ilu śrubach jest wspomaganie ? Tam jest taka plątanina że trudno się zorientować .Może na spokojnie jak do kolegi pojadę na kanał to będę mógł się lepiej zorientować co gdzie .Na parkingu ,raz słońce ,raz deszcz a to trzeba rozbebeszyć pół auta .
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-12-01, 10:29   

W sumie znalazłem ,są trzy śruby .Ale i tak poczekam na możliwość zrobienia tego na kanale.
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-12-01, 20:36   

marek03 napisał/a:
W sumie znalazłem ,są trzy śruby
więcej kolego. Jedna ta co ma regulację naciągu, druga w jej osi po drugiej stronie, trzecia to oś na której naciąga się pompa (tu - klucz 16 - musisz go mieć bo staniesz z robotą). Potem dwie śróby od dołu przez wspornik pompy. W sumie 5.
_________________

 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-29, 22:03   

sebastian napisał/a:
wchodzi dokładnie 6 litrów z hakiem

Hmm... :mysli:
To ile kupić w końcu tego płynu na wymianę?

Myślałem, że 4 l wystarczą.

Dzisiaj miałem wymieniany wentylator chłodnicy.
Trochę mi wylali płynu przy okazji i uzupełniłem wodą.

Będę w listopadzie zmieniał na Prestone.

Pozdr :)
_________________
KAISER
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-29, 22:49   

Ja w sierpniu spuszczałem płyn i uzupełniałem świeżym, weszło niecałe 6L.
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
SŁAWNY 
Zapalony Ventkarz
Golf Cabrio


Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 220
Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-09-29, 22:57   

ja zalałem najpierw k2 a teraz mam STP i uważam że jest spoko
_________________
Golf Cabby 1.6 na powietrzu
 
 
KAISER 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1Y 47kW 65KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 477
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-09-29, 23:06   

cinek82 napisał/a:
Ja w sierpniu spuszczałem płyn i uzupełniałem świeżym, weszło niecałe 6L.

A są w ogóle w sprzedaży pojemniki Prestone 6l lub 7l?
Bo tak patrzę i widzę 1l albo 4l.
Jak kupię 2x4l to mi zostanie ponad 2l na dolewki...
_________________
KAISER
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-29, 23:12   

Cytat:
A są w ogóle w sprzedaży pojemniki Prestone 6l lub 7l?
Bo tak patrzę i widzę 1l albo 4l.
Jak kupię 2x4l to mi zostanie ponad 2l na dolewki...
nie widziałem nigdy takich wielkich. Kup 2 pojemniki po 4 litry, na pewno te 1-2 litry się nie zmarnują.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-30, 07:57   

No dokładnie. Bo mógłbyś kupić 4l + 2x1L ale to cenowo i tak na to samo pewnie by wyszło :mur:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
pawelvw 
Vento to ja!


Silnik: Pasek 1,9TDI
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3791
Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2009-09-30, 08:12   

jak wy to robicie że wam tyle płynu chłodzącego się mieści w układzie mi ledwie w tamtmy roku w grudniu się zmieściło 3,75l i wiecej nie chciało wejśc a był odłaczany wąż na dole w chłodnicy i wszystko zleciało dodatkowo był przedmuchiwany układ chłodzący powietrzem żeby nic nie zostało
_________________
rodzinne kombi :hahaha: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6426
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-09-30, 08:25   

Mi na początku weszło 4lz haczykiem. Po odłączałem wszystkie węże na dole i u góry.
Potem zagrzałem autko do 90° i włączyłem ogrzewanie na max i weszła mi ta reszta do tych niecałych 6L
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
pawelvw 
Vento to ja!


Silnik: Pasek 1,9TDI
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3791
Skąd: Stare Iganie
Wysłany: 2009-09-30, 08:29   

ale najlepsze jest to że mi tylko tyle płynu weszło zagrzał sie do 90stopni a teraz przy spokojnej jeździe no tak do 150km/h lub wolniej on ma tylko 80stopni i nie więcej no może czasem złapie 90stopni i to tyle
_________________
rodzinne kombi :hahaha: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6426
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-30, 08:31   

Mi na dzień dobry weszło niecałe 5 Litrów...potem gdy układ się odpowietrzył trzeba było ok litry dolac.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9