Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-04-09, 21:07
Witaj, mam więc pytanie. Co myślisz o zakladaniu sekwencji do niesekwencyjnego wtrysku Digifanta w silniku 2E? czy to ma sens? Będzie jakieś podkradanie gazu znad cylindrów oczekujących na suw ssania przez te zasysające mieszankę, nierówne wolne obroty czy coś w tym stylu?
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-04-09, 22:00
egos, to ja tez mam pytanie, mam prosta instalkę LPG, od wakacji założony jest do niej komputer (Bingo), autko chodzi jak marzenie, ale spalanie masakra, ciągle koło 16 litrów. Autko już przeszło wszelkie możliwe regulacje itp a nadal wciąga sporo za dużo paliwa. Co jeszcze można by sprawdzić w tej instalce?
Zerknij tutaj, gdzie pisałem od początku co było wymienione po kolei a autko nadal wciąga sporo paliwka.
http://forum.vwvento.org/...p?p=44445#44445
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-11, 19:51
wiec co do digifanta -nie ma najmniejszego problemu -tylko nie daj sobie wcisnąc reduktora ZAVOLI nie nadaje sie na nasza jakosc gazu-zapycha sie-odnosnie Spyra -problem tkwi w układach samochodu i nie bede tu medrkował a moze to a moze tamto-po mojemu nalezy uniezaleznic instalke od układow elektr samochodu a mianowicie -zakup u gazownikow register koszt ok 15zł,zastąp silnik krokowy gazowy tym registrem,następnie nie baw się w jakies analizatory tylko odpal na benzynie przezuc na gaz z automatu wykrec silnik na ok 2000-3000 tys obrotów i zkrecaj register az do momentu gdy silnik zacznie tracic moc pozniej wykrec az zacznie stabilnie pracowac i jeszcze wykrec o ok pół obrotu puśc z obrotów silnik i ustabilizuj wolne na reduktorze-i ma grac-ja tak mam w swoim wentylu 1.8 ABS pali 12 miasto 9 trasa -jak coś to pytaj
Witam. Mam mały problem z moja instalacja:
Zaczyna się od tego, że rano odpalam na zimnym silniku, wiadomo na benzynie, strasznie szarpie wtedy całym samochodem, okropnie śmierdzi spalinami, silnik ma nierówne obroty. Tak jest, dopóki się silnik nie nagrzeje, albo nie przełącze na gaz. Wtedy jest dobrze. Ale jak przy wyprzedzaniu np. wdepnę mocniej gaz, to samochód traci moc i zaczyna się dławić. Na benzynie tego oczywiście nie ma.
Instalacja składa się z:
- Zbiornik STAKO cyl. 360
- Elektrozawór gazu RIVER
- Wielozawór TOMASETTO
- Reduktor/ parownik TECNO
- System wtrysku lub kontroli Lambda MINI LAMBDA
Miesiac temu bylem u gazownika i mi powiedzial, ze nic sie nie da zrobic, jak tylko przerobic instalacje i dopiero wtedy bedzie sie dobrze silnik spisywal.
A jak Ty widzisz ten problem? i wogole czy to jest dobra instalacja czy tylko taka zeby byla? Kupilem auto juz z taka instalka i nie chce za duzo kasy w niego wkladac..
Ostatnio zmieniony przez Majkel 2008-04-11, 20:34, w całości zmieniany 5 razy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-11, 21:00
majkel napisz ile lat ma instalacja zczytaj albo z dowodu lub ks gwarancyjnej,atestu na zbiornik data prod zbiornika,lub ile ma auto przejechane na tej instalce
[ Dodano: 2008-04-12, 08:17 ]
majkel jak dasz rade to wrzuc zdjecie komory silnika zeby było widac rozmieszczenie podzespołow instalacji
instalacja ma 3,5 roku, przejechane jest na niej 78 tys. km.. tak do 3 tys. obrotow jest ok, jak jest juz ok 3150 obr/min czyli ok 130 km/h zaczyna sie to dlawienie.. mam silnik 1.8 ABS..
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-04-12, 14:14
A słuchajcie....skoro mamy fachowca od instalek LPG to może jakiś dział utworzymy???
Kożdy w tedy podałby problem w tytule i byłby porządek a tak to kupa ważnych informacji ale są nieuporządkowanie i trudno się połapać, a tak to by koledze egos, byłoby też łatwiej odpisywać. Co o tym myślicie?? To tylko skromna sugestia....
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-12, 17:34
wiec tak Majkel-układ mini lambdy na silniku krokowym gazowym ma pokrętełko sprobuj wykręcic go o jeden obrót- w samochód i próba zobacz czy mu sie poprawiło jezeli tak to wykręc jeszcze ok ćwiartki obrotu az do optymalnych osiągów,jezeli nie to wróc do punktu wyjsciowego , skręć o jeden obrót i próba-jesli to też nie przynosi skutku to wyciąg ten silniczek rozkręćgo w połowie i wykręc tłoczek następnie poskręcaj obudowe załóz go spowrotem i postępuj z regulacją jak pisałem wyżej-jesli dalej lipa to- przy załozeniu ze mikser pod wtryskiem masz taki jak potrzeba-na bank masz pozapychany reduktor lub sztywne juz membrany w nim w takim wypadku tylko regeneracja reduktora u nas koszt ok180zł-ale najpierw przed tymi wszystkimi operacjami sprawdz podstawe wtrysku czy nie podsysa lewego powietrza chociaz w tym wypadku szalałyby wolne obroty oraz węza gazowego od reduktora do miksera czy nie ma jakiś najmniejszych pęknięć bo i takie przypadki miałem i to kolanko co łączy węża z mikserem czy nie jest lużne albo peknięte bo wtedy przy depnięciu silnik się kładzie , powstaje szczelina i autko traci moc-napisz co miał na mysli gazownik mówiac o przeróbce instalki moze to coś ukierunkuje-a co do instalacji jak na 1punkta to wystarczy zreszta niemieckie auta bardzo ładnie znoszą gaz
[ Dodano: 2008-04-12, 17:37 ]
Tygrysisko ma racje, byłoby troche jasniej w tych tekstach
Ja mam problem z gazem, wprawdzie nie w Vento ale liczę na to że mi pomożesz. Sprawa dotyczy Nissana Primery P11.144 z silnikiem 1.8 mojego Ojca. Instalacja Landi-Renzo sekwencyjna. Sytuacja wygląda tak: na PB jest wszystko ok, a na gazie dopóki jedzie to niema problemu, ale jak trzeba sie zatrzymać to obroty sobie spadają do 0 i samochód gaśnie. Po tym jak zgaśnie jest go ciężko odpalić, trzeba dać gazu żeby zajarzył, pochodzi sobie chwile na wolnych obrotach, znowu spada do 0 i kaput. Sytuacja zdarzył się w tamtym tygodniu, pogrzebaliśmy trochę w kablach od gazu do maską i było w porządku do dzisiaj. Co o tym sądzisz, co może być przyczyną Dodam że w zeszłym tygodniu przy takiej akcji też było wilgotno na dworze, więc może to jest jakaś przyczyna
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2008-04-17, 11:57
spyro napisał/a:
muszę pomyśleć o takim podziale.
I to szybko, wiesz jakby było fajnie i porządkowo.... hehe. Nie musielibyśmy przeszukiwać milionów postów z danym problemem we wszystkich rodzajach silników. dla Tygrysiska za podsunięcie pomysła.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-17, 20:30
Bartek napisz w jakich kablach gmerałeś i ile ma instalacja lat-objawy na typowe przylewanie gazem moze byc padnięty reduktor i podaje za niskie lub wysokie ciś ,map sensor moze mieszać, listwa nie trzyma i nie domyka tłoczków -układ zapłonowy raczej wykluczam przy sekwencji nie ma az tak wielkiego znaczenia no chyba ze juz totalna padlina ,sprawdz wszelkie węzyki podcisnieniowe przy instalce i to tyle co mozesz zrobic we własnym zakresie gdyz przy sekwencji sobie nie pokręcisz i bez laptopa się nie obejdzie
[ Dodano: 2008-04-17, 20:33 ]
od niedawna woże sie wentylem i nawet podoba mi się to autko
Ogólnie ruszaliśmy każdym kablem i każdą wtyczką od instalki, objawy są typowe jak przy usterce krokowca, ale gdzie silniczek krokowy w instalacji sekwencyjnej Nie podoba mi sie też trochę spalanie tego nissana, prawie 14 litrów gazu na 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu to trochę dużo, zwłaszcza że ojciec jeździ spokojnie...Chyba trzeba będzie sie zgłosić do serwisu. A tak na marginesie to dzisiaj wrzuciłem gaz do swojego Ventyla i powiem szczerze że to nie jest już ten sam samochód, jakiś słabszy jest a i wcześniej nie była demonem prędkości
[ Dodano: 2008-04-17, 23:02 ]
Zapomniałem dopisać, instalacja ma 3 lata, zakłada w ASO Nissana w Łomiankach.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-18, 07:06
no własnie duzo pali na wolnych moze go przylewac- a co do wentyla to cos ci skopali- nie powinno byc róznic chyba ze masz- zawalony katalizator
[ Dodano: 2008-04-18, 07:14 ]
i jeszcze jedno w pełnych sekwencjach nie ma silniczkow krokowych- ale mysle ze sama regulacja przez dobrego gazownika nissankowi pomoze
no własnie duzo pali na wolnych moze go przylewac- a co do wentyla to cos ci skopali- nie powinno byc róznic chyba ze masz- zawalony katalizator
[ Dodano: 2008-04-18, 07:14 ]
i jeszcze jedno w pełnych sekwencjach nie ma silniczkow krokowych- ale mysle ze sama regulacja przez dobrego gazownika nissankowi pomoze
Z nissanem Ojciec w tygodniu pojedzie do swojego serwisu, natomiast co do Ventyla to powiem szczerze że faktycznie mogli coś spieprzyć przy tej instalacji. Mam problem z odpalaniem ale trochę dziwny tzn. odpala na benzynie i przełącza sie na gaz po 2 tys. obrotów, i tak na zimnym silniku jest elegancko pali za pierwszym razem, depnę gazu i przechodzi na LPG, na rozgrzanym też pali za pierwszym razem ale obroty wchodzą na 500 i dopiero powoli rosną sobie do 800 i wtedy się stabilizują, ale jak przejadę zimnym samochodem powiedzmy kilometr czy dwa ( tak że nie zdąży się nagrzać) to po zgaszeniu silnika muszę długo kręcić i dać dobrze gazu żeby zapalił Dziwna sytuacja jest też przy przełączaniu z gazu na benzynę na postoju (jak silnik pracuje na luzie), wtedy się przydusza i też muszę mu dać gazu żeby nie zgasł... To jest moje pierwsze "zbliżenie" ze zwykłą instalką a i z tą nieszczęsną sekwencją nie za dużo obcuję więc nie wiem czy to jest normalne zachowanie czy jechać na reklamację Aha co do tej mocy, to ubyło jej trochę ale niema tragedii, dzisiaj zalałem dobry gaz i jest nieźle.
Silnik: 2E Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 78 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-04-18, 19:42
CichyEska napisał/a:
co sadzisz na temat BLOS-U w ventylu 1,8 ABS inst zwykla ze srubka na wezu?
jeżeli intalacja opisana przez ciebie dobrze ci sie sprawuje to bym nie kombinował, ponieważ wydatek nie jest mały o odczucia przy 1,8 8V będą niewielkie
oczywiście jak założysz blosa będzie ci chodziło autko bardzo ładnie ale nie wykorzystasz pełnych jego walorów
Silnik: 1,8 ABS 90 K Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 334 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 2008-04-18, 21:10
Czyli rozumiem ze blos pogarsza osiagi?W sumie pali mi teraz okolo 7,5 -8 litrow na trasie 10 w miescie ale myslalem ze jeszcze obnize za jego pomoca spalanie..
_________________ Na początku był chaos potem ktoś stworzył VENTO...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-18, 21:17
odnosnie blosa to opinie są podzielone-a kazdy chwali swoje-ale raczej ze spotkan gaziarzy wynikło ze mało kto się w to bawi i jak napisał poprzednik do tego silnika nie ma sensu tego ładować sam osobiscie wymiatam na registrze i nie chcę zadnych innych wynalazków ani elektroniki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 99 Skąd: stalowa wola
Wysłany: 2008-04-18, 21:36
Bartek po załozeniu nowej instalki do ok1000km mogą byc kłopoty z wolnymi obrotami chociaz silnik wolnych obrotów i tak powinien sobie dac rade z tym -proponuje wykręcic srubke na reduktorze o ok 1 obrotu i zachwiania wolnych powinny zniknąc odnosnie przełączenia z gazu na benzyne jest to normalny objaw w tym przypadku zawsze przełanczamy na podwyzszonych obrotach w przypadku odpalenia z rana i przejechaniu na gazie kilkuset metrów wyłączenie silnika spowoduje ze niedogrzany i nierozpręzony gaz zgromadzony w reduktorze-a jest to spore stęzenie- wypełnia kolektor i wtedy są kłopoty z odpaleniem gdyż jest jeszcze sporo gazu i dodatkowo podajesz benzyne rada przed zgaszeniem przełącz na benzyne lub przed zapaleniem powtórnym pedał gazu do oporu albo ten kawałek przejedz na benzynce
[ Dodano: 2008-04-18, 21:42 ]
a mi ostatnio zeżarł 14 w miescie ale mam to gdzies i tak taniej na gazie zresztą zima lato naginam na zimówkach a to swoje robi
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-04-18, 22:40
CichyEska napisał/a:
10 w miescie
To i tak mało, mi to tak 10-11wsysa, nawet w porywach do 11,5 litra LPG na setkę ale to na ktrótkich odcinakch.
Także ja bym tu nie kombinował bo nie ma sensu, paliwa tak czy siak silnik musi dostać odpowiednią ilość, bo to tak jakby mieć instalkę na srubę-skręcić na maxa, także by mało paliło, ale co z tego , samochód nie jedzie i silnik się męczy...i niewiadomo jak długo pociągnie
Silnik: 2E Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Kwi 2008 Posty: 78 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-04-19, 05:12
CichyEska napisał/a:
Czyli rozumiem ze blos pogarsza osiagi?
nie może minimalnie ci podniesie ale spalanie wątpię żeby spadło a jeżeli nawet to w bardzo niewielkiej ilości
problem jest inny niewielu- magików od LPG potrafi do dobrze ustawić
miałem blosa w golfie 2 1,8 16v KR tam to rzeczywiście sprawowało się prawidłowo ale do monopunktu nie ma sensu tego pakować gdyż on nie wykorzysta jego wszystkich walorów, oczywiście będzie działać ponieważ jest to tzw gaźnik gazowy tam jest coś w rodzaju przepustnicy która działa za zasadzie podciśnienia - im bardziej jest przepustnica otworzona tym większe podciśnienie
egos napisał/a:
register to własnie plastikowa srubka na wezu gazowym
a ja mam metalową hihi
obecnie ma 2,0 8V 2E i jeżdżę na zwykłym mikserze owszem jest trochę przymulony ale raczej nie będę pakował blosa - jakby to powiedzieć szesnastki i tak nie dogonisz a i nie będzie palił tyle co diesel
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-04-21, 10:49
egos napisał/a:
odnosnie Spyra -problem tkwi w układach samochodu i nie bede tu medrkował a moze to a moze tamto-po mojemu nalezy uniezaleznic instalke od układow elektr samochodu a mianowicie -zakup u gazownikow register koszt ok 15zł,zastąp silnik krokowy gazowy tym registrem,następnie nie baw się w jakies analizatory tylko odpal na benzynie przezuc na gaz z automatu wykrec silnik na ok 2000-3000 tys obrotów i zkrecaj register az do momentu gdy silnik zacznie tracic moc pozniej wykrec az zacznie stabilnie pracowac i jeszcze wykrec o ok pół obrotu puśc z obrotów silnik i ustabilizuj wolne na reduktorze-i ma grac-ja tak mam w swoim wentylu 1.8 ABS pali 12 miasto 9 trasa -jak coś to pytaj
no tak, tylko w tym momencie po co zmieniałem instalację gazową właśnie z takiej ze śrubą na sterowaną kompem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum