Zamierzam w następnym miesiącu wymienić sobie rozrząd. Nie wiem kiedy był ostatnio wymieniany. Mam pytanie do was. Ile może kosztować rozrząd do mego silnika (1.8 CL 1992). ?. I czy to tylko się wymienia sam pasek czy jeszcze coś w przypadku ventki ?
Jeszcze jedno pytanko. Jak samochód dłużej postoi sobie i później go odpalę to z rury biały dym leci (za mocno kopci na biało) co to może oznaczać ?
_________________ MaRtInEz PIŁA
Ostatnio zmieniony przez martinez2006 2008-08-03, 15:21, w całości zmieniany 1 raz
Części nie sa drogie, natomiast z wymianą to już nie wiem. Jedno wiem, ze rozrząd w takim aucie z takim silniczkiem to pikuś, i ze więcej, jak 150 zł nie wezmą.
I nic więcej nie potrzeba do wymiany. Ja własnie mam taki pasek i rolkę i niedługo tez będę robić rozrząd na takich własnie częściach - porządne, nie byle co.
A ilu konna masz jednostkę? 75 KM czy 90 KM?
Chodzi o oznazenie silnika: ABS ADZ czy AAM?
Uważaj, bo to ważne: pasek rozrządu występuje tez w osnaczeniu gatesa: 5424XS - na pozór to to samo, ale ma inaczej usytuowane ząbki. Ja obecnie taki mam założony, ale wiem, że taki nie powinien być, tylko taki, jaki na samym początki napisałem. także zwróć na to uwagę, koniecznie.
A jakbyś chciał jeszcze zapytać, co jaki okres czasu się wymienia rozrząd, to tak co ok. 60 tysięcy km.
ak samochód dłużej postoi sobie i później go odpalę to z rury biały dym leci (za mocno kopci na biało) co to może oznaczać ?
Masz instalację gazowa załżoną? Możliwe, że spalanie się pierniczy. W 90 procentach pomaga metoda przeze mnie praktykowana
Rano, na zimnym silniku - odłącz akumulator całkowicie na pół godziny, później po tym czasie podłącz klemy, odpal go i niech tak sobie chodzi samochód cały czas, nie dodając gazu ani nic, aż do momentu załączenia się wentylatora chłodnicy. jeśli to nie momoże, to będziemy szukac problemów dalej, gdzie indziej. A na początgek wypróbuj to właśnie - powinno pomóc - mnie pomogło. A śmierdzą te spaliny mocno?
Czyli tylko do wymiany pasek rozrządu i ta rolka napinająca i to wszystko ?
No widzisz, jaki masz prościutki silniczek?
To wszystko No, prawie wszystko, bo samo się to nie zrobi - czyli jeszcze wizyta u dobrego mechanika i wtedy będzie już na prawde wszystko
Jeszcze odnośnie tych białych spalin. Nie napisałem wcześniej. Biały dym pojawia się tylko po odpaleniu później za kilka sekund wszystko jest normalnie. Tak że cały czas nie dymi
_________________ MaRtInEz PIŁA
Ostatnio zmieniony przez martinez2006 2008-08-03, 15:46, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-03, 17:58
martinez2006 napisał/a:
Bo gdyby na czarno dymił to rozumiem że olej dostaje się.
Jak olej to raczej na niebiesko....przy LPG w momencie przełączenia z PB na LPG może puścić na chwilkę czarną chmurke bo przez chwilę spala się i PB i LPG czyli normalne...
martinez2006 napisał/a:
Mam pytanie do was. Ile może kosztować rozrząd do mego silnika (1.8 CL 1992).
Ja za swoj rozrząd chyba z 80 kilka zł dałem...tzn z napinaczem...do tych silniczków to taniocha co prawda ja mam 90KM ale cenowo nie powinno odbiegać...
Cytat:
(za mocno kopci na biało) co to może oznaczać ?
A płynu chłodniczego Ci ubywa Miejmy nadzieję że nie.....
martinez2006 napisał/a:
Czyli tylko do wymiany pasek rozrządu i ta rolka napinająca i to wszystko ?
A płynu chłodniczego Ci ubywa Miejmy nadzieję że nie.....
Jak na razie to nie ubywa w stopniu zauważalnym. W ten sam dzień po kupnie dolewałem płynu. A gdyby ubywało to co to oznacza w przypadku tego dymienia po odpaleniu. Dodam jak wcześniej pisałem że jest to tylko chwilowe kopcenie po odpaleniu. Parę sekund później jest już normalnie i nie dymi w taki sposób
Cytat:
No właśnie on pisał, że mu ten trójnik czy na oringu z deczka cieknie.
Mam nowy kupiony ten króciec. Ale jeszcze nie zakładałem go. A cieknie trochę z niego bo jak na załączonych fotkach (poprzednie tematy moje) widzieliście wilgotno było...
No a niektórzy pisząc o problemach z dizelkami to narzekają, że im puści niebieskiego dymka przy odpaleniu...
stąd może moje skojarzenie takie, bo mi tam nic nie kopciło jeszcze
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-03, 20:54
martinez2006 napisał/a:
A gdyby ubywało to co to oznacza
koniec uszczelki pod głowića któa przepuszcza płyn, ja tak silnikl u siebie rozwaliłem.
Co do ymienia to pewnie jak to w tych silnikach byh wa trzeba sie zabrać za wymianę uszczelniacy zaworów, które już sa tak twarde że przepuszczają olej który się spala.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-03, 21:04
Może ten dymek to złudzenie...może samochód stoi pod chmurką w wilgotnym miejscu i stąd leciutki dymek.....jakby uszczelka to sporo by płynu wwalało...
za wczasu się jeszcze niepotrzebnie nie martw. Zrób najpierw tak, jak Ci mówiłem. To nic nie kosztuje, a chociaz będziesz już wiedział na czym stousz i co dalej robić.
Może ten dymek to złudzenie...może samochód stoi pod chmurką w wilgotnym miejscu i stąd leciutki dymek.....jakby uszczelka to sporo by płynu wwalało...
Chciałbym aby tak było że złudzenie. Ale kilkanaście minut temu byłem na parkingu. Odpaliłem i chmara dymu białego wyleciała. Po czym za chwile normalnie już było. Samochód cały dziś dzień stał. Nigdzie nie jeździłem dziś nim.
sebastian napisał/a:
za wczasu się jeszcze niepotrzebnie nie martw. Zrób najpierw tak, jak Ci mówiłem. To nic nie kosztuje, a chociaz będziesz już wiedział na czym stousz i co dalej robić.
Pasek można wymienić samemu,jeżeli oczywiście robi się samemu różne rzeczy przy aucie.Ja wymienilem sam.Jest to stosunkowo proste.Po pierwsze, trzeba ściągnąć oslony.U mnie są dwie.Po drugie ,zaznaczyc na kolach i pasku zębatym punkty(tam gdzie pasek styka się z kolem pasowym,na każdym z kól) farbą lub czymś innym tak by byly widoczne i nie daly się zmazać przez przypadek.Po trzecie,poluzować napinacz paska i ściągnąć pasek.Po czwarte policzyć ząbki(lub wglębienia między ząbkami na pasku w zależności co zaznaczyliśmy ,W CELU USTALENIA ODLEGLOŚCI między punktami!!!) i zaznaczyć na nowym pasku punkty w tych samych miejscach!!!!!! co na starym.Po piąte,wymienić rolkę napinającą.Po szóste,zalożyć nowy pasek tak aby zaznaczone punkty stykaly się ,te na kolach i na pasku ,dokladnie jak to bylo ze starym paskiem.Naciągnąć pasek wedlug ogólnie przyjętych regul,dokręcić napinacz,zamontować obudowy.KONIEC. Po ok.1tys.km. -sprawdzić naciągnięcie paska.
W teorii wszystko ladnie pięknie. Fakt, że nie jest to skomplikowane, gdyż mechanicy wręcz uwielbiają takie roboty, bo praktycznie sekund pięć i rozrząd wymieniony - prosty silnik. Ale tak, jak dla mnie, czy dla kolegimartinez'a, to czarna magia, więc jak ktoś nie ma doświadczenia to lepiej dać do warsztatu niech zrobią, bo samemu można zrobić gorzej, niż było.
Ale jak ktoś się zna mniej więcej, wie co gdzie z czym - to nie ma problemu, a i te 100 czy 150 za wymianę już ma się w kieszeni
Ale martinez2006, jak chcesz to mogę Ci wrzucic rysunki z opisami...
ale nie ma po co, skoro kolega się bardzo dużo pyta różnych rzeczy (co oczywiście bardzo dobrze, ze się pyta ), nawet takich błachostek, jak by się mogło wydawać, to dla niego czarna magia rozrząd i sam nie wymieni tego. Tak samo jak ja. Niby co nieco tam wiem, aczkolwiek jestem laikiem, ale za rozrząd nawet się nie chwytam. ja uważam, ze sa ludzie od tego i trzeba dac im zarobić, co się samemu nie potrafi zrobić
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-04, 12:53
Wiem, wiem...Panie kolego....
sebastian napisał/a:
kto pyta, nie błądzi
i bardzo dobrze....ja też po kupnie venciaczka czerpałem info tylko stąd....tzn ze strony...bo dawno, dawno temu nie było żadnego forum...teraz nowi posiadacze ventek mają łatwiej....
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-08-04, 12:53, w całości zmieniany 1 raz
Powiedzcie mi, czy wymieniając rozrząd, w moim przypadku 1.8 (chociaż, czy to ma jakieś znaczenie...), silnik musi być całkowicie zimny? Bo kolega, który będzie mi wymieniać powiedział, że rozrządu nie wymienia się jak silnik jest gorący. Jest to prawda?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum