Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 15:16   Wymiana rozrządu

Zamierzam w następnym miesiącu wymienić sobie rozrząd. Nie wiem kiedy był ostatnio wymieniany. Mam pytanie do was. Ile może kosztować rozrząd do mego silnika (1.8 CL 1992). ?. I czy to tylko się wymienia sam pasek czy jeszcze coś w przypadku ventki ?

Jeszcze jedno pytanko. Jak samochód dłużej postoi sobie i później go odpalę to z rury biały dym leci (za mocno kopci na biało) co to może oznaczać ?
_________________
MaRtInEz PIŁA
Ostatnio zmieniony przez martinez2006 2008-08-03, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-03, 15:26   

Części nie sa drogie, natomiast z wymianą to już nie wiem. Jedno wiem, ze rozrząd w takim aucie z takim silniczkiem to pikuś, i ze więcej, jak 150 zł nie wezmą.

Pasek rozrządu: Gates: 5016
Rolka napinająca: SKF: VKM 11000

I nic więcej nie potrzeba do wymiany. Ja własnie mam taki pasek i rolkę i niedługo tez będę robić rozrząd na takich własnie częściach - porządne, nie byle co.

A ilu konna masz jednostkę? 75 KM czy 90 KM?
Chodzi o oznazenie silnika: ABS ADZ czy AAM?


Uważaj, bo to ważne: pasek rozrządu występuje tez w osnaczeniu gatesa: 5424XS - na pozór to to samo, ale ma inaczej usytuowane ząbki. Ja obecnie taki mam założony, ale wiem, że taki nie powinien być, tylko taki, jaki na samym początki napisałem. także zwróć na to uwagę, koniecznie.

A jakbyś chciał jeszcze zapytać, co jaki okres czasu się wymienia rozrząd, to tak co ok. 60 tysięcy km. :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 15:29   

Cytat:
A ilu konna masz jednostkę? 75 KM czy 90 KM?
Chodzi o oznazenie silnika: ABS ADZ czy AAM?


Moja jednostka to 75 KM
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-03, 15:30   

martinez2006 napisał/a:
ak samochód dłużej postoi sobie i później go odpalę to z rury biały dym leci (za mocno kopci na biało) co to może oznaczać ?

Masz instalację gazowa załżoną? Możliwe, że spalanie się pierniczy. W 90 procentach pomaga metoda przeze mnie praktykowana :)
Rano, na zimnym silniku - odłącz akumulator całkowicie na pół godziny, później po tym czasie podłącz klemy, odpal go i niech tak sobie chodzi samochód cały czas, nie dodając gazu ani nic, aż do momentu załączenia się wentylatora chłodnicy. jeśli to nie momoże, to będziemy szukac problemów dalej, gdzie indziej. A na początgek wypróbuj to właśnie - powinno pomóc - mnie pomogło. A śmierdzą te spaliny mocno?
_________________
Zielony borowik...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-03, 15:31   

martinez2006 napisał/a:
Moja jednostka to 75 KM

Miodzio :) taki jak mój :]
czyli symbole paska i rolki takie, jak Ci napisałem - nie będzie się musiał sprzedawca głowić ani Ty, co wybrać, które lepsze :)

Kod:
Pasek rozrządu: Gates: 5016
Rolka napinająca: SKF: VKM 11000
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 15:34   

Nie mam instalacji gazowej założonej. I tak mocno te spaliny nie śmierdzą :) . Bo gdyby na czarno dymił to rozumiem że olej dostaje się.
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 15:35   

sebastian napisał/a:
martinez2006 napisał/a:
Moja jednostka to 75 KM

Miodzio :) taki jak mój :]
czyli symbole paska i rolki takie, jak Ci napisałem - nie będzie się musiał sprzedawca głowić ani Ty, co wybrać, które lepsze :)

Kod:
Pasek rozrządu: Gates: 5016
Rolka napinająca: SKF: VKM 11000


Czyli tylko do wymiany pasek rozrządu i ta rolka napinająca i to wszystko ? :)
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-03, 15:36   

Przetestuj na początek ten "reset komputera" i zobacyzmy co i jak później się dziać bedzie ;)
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 15:38   

Potestujemy :) i zobaczymy
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-03, 15:38   

martinez2006 napisał/a:
Czyli tylko do wymiany pasek rozrządu i ta rolka napinająca i to wszystko ?
No widzisz, jaki masz prościutki silniczek? :)
To wszystko :) No, prawie wszystko, bo samo się to nie zrobi - czyli jeszcze wizyta u dobrego mechanika i wtedy będzie już na prawde wszystko :]
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 15:40   

Dzięki serdeczne sebastian :oklaski:

Jeszcze odnośnie tych białych spalin. Nie napisałem wcześniej. Biały dym pojawia się tylko po odpaleniu później za kilka sekund wszystko jest normalnie. Tak że cały czas nie dymi :)
_________________
MaRtInEz PIŁA
Ostatnio zmieniony przez martinez2006 2008-08-03, 15:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-03, 15:41   

Nie za ma co :D
Polecam się na przyszłość :D
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-03, 17:58   

martinez2006 napisał/a:
Bo gdyby na czarno dymił to rozumiem że olej dostaje się.

Jak olej to raczej na niebiesko....przy LPG w momencie przełączenia z PB na LPG może puścić na chwilkę czarną chmurke bo przez chwilę spala się i PB i LPG czyli normalne...

martinez2006 napisał/a:
Mam pytanie do was. Ile może kosztować rozrząd do mego silnika (1.8 CL 1992).

Ja za swoj rozrząd chyba z 80 kilka zł dałem...tzn z napinaczem...do tych silniczków to taniocha co prawda ja mam 90KM ale cenowo nie powinno odbiegać...

Cytat:
(za mocno kopci na biało) co to może oznaczać ?

A płynu chłodniczego Ci ubywa ?? Miejmy nadzieję że nie.....

martinez2006 napisał/a:
Czyli tylko do wymiany pasek rozrządu i ta rolka napinająca i to wszystko ? :)

Wszystko.... ;)
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-03, 19:13   

Tygrysisko napisał/a:
płynu chłodniczego Ci ubywa Miejmy nadzieję że nie.....

No właśnie on pisał, że mu ten trójnik czy na oringu z deczka cieknie.
Tygrysisko napisał/a:
Jak olej to raczej na niebiesko

To przy ropniakach na niebiesko, jak benzynka i olej bierze to na czarno.
Tygrysisko napisał/a:
co prawda ja mam 90KM ale cenowo nie powinno odbiegać...

nic nie odbiega - rozrząd jest taki sam w aam czy abs. Tylko rozgraniczenie jest rocznikowe do 94 i po 94 roku.
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 19:47   

Cytat:
A płynu chłodniczego Ci ubywa ?? Miejmy nadzieję że nie.....


Jak na razie to nie ubywa w stopniu zauważalnym. W ten sam dzień po kupnie dolewałem płynu. A gdyby ubywało to co to oznacza w przypadku tego dymienia po odpaleniu. Dodam jak wcześniej pisałem że jest to tylko chwilowe kopcenie po odpaleniu. Parę sekund później jest już normalnie i nie dymi w taki sposób :)

Cytat:
No właśnie on pisał, że mu ten trójnik czy na oringu z deczka cieknie.


Mam nowy kupiony ten króciec. Ale jeszcze nie zakładałem go. A cieknie trochę z niego bo jak na załączonych fotkach (poprzednie tematy moje) widzieliście wilgotno było...
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-03, 20:04   

sebastian napisał/a:
To przy ropniakach na niebiesko, jak benzynka i olej bierze to na czarno.

Nie, kolego.....z autopsji (na szczęsćie nie z vento) i z opinii kolegów i innych źródeł wiem że olej pali się na niebieskawo....
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-03, 20:10   

No a niektórzy pisząc o problemach z dizelkami to narzekają, że im puści niebieskiego dymka przy odpaleniu...
stąd może moje skojarzenie takie, bo mi tam nic nie kopciło jeszcze
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-03, 20:16   

Z dizlami to nic nie wiadomo...sam widziałem jak dymią na niebiesko przy odpalenie i nie biora oleju....dziwna sprawa....
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 20:48   

Tygrysisko napisał/a:

A płynu chłodniczego Ci ubywa ?? Miejmy nadzieję że nie.....

To coś poważnego może być ?
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-03, 20:51   

martinez2006 napisał/a:
To coś poważnego może być ?

Ja dymi na biało to może oznaczać że płyn chłodniczy się spala, więc uszczelka pod głowicą mogła pójść :głaszcze: miejmy nadzieję że to nie w tym przypadku...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-08-03, 20:54   

martinez2006 napisał/a:
A gdyby ubywało to co to oznacza

koniec uszczelki pod głowića któa przepuszcza płyn, ja tak silnikl u siebie rozwaliłem.

Co do ymienia to pewnie jak to w tych silnikach byh wa trzeba sie zabrać za wymianę uszczelniacy zaworów, które już sa tak twarde że przepuszczają olej który się spala.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 21:03   

No to panowie stracha mi napędziliście...
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-03, 21:04   

Może ten dymek to złudzenie...może samochód stoi pod chmurką w wilgotnym miejscu i stąd leciutki dymek.....jakby uszczelka to sporo by płynu wwalało...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-03, 21:06   

martinez2006 napisał/a:
No to panowie stracha mi napędziliście...

za wczasu się jeszcze niepotrzebnie nie martw. Zrób najpierw tak, jak Ci mówiłem. To nic nie kosztuje, a chociaz będziesz już wiedział na czym stousz i co dalej robić.
_________________
Zielony borowik...
 
 
martinez2006 
Zapalony Ventkarz
Drukarz



Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Piła
Wysłany: 2008-08-03, 21:15   

Tygrysisko napisał/a:
Może ten dymek to złudzenie...może samochód stoi pod chmurką w wilgotnym miejscu i stąd leciutki dymek.....jakby uszczelka to sporo by płynu wwalało...


Chciałbym aby tak było że złudzenie. Ale kilkanaście minut temu byłem na parkingu. Odpaliłem i chmara dymu białego wyleciała. Po czym za chwile normalnie już było. Samochód cały dziś dzień stał. Nigdzie nie jeździłem dziś nim.

sebastian napisał/a:
za wczasu się jeszcze niepotrzebnie nie martw. Zrób najpierw tak, jak Ci mówiłem. To nic nie kosztuje, a chociaz będziesz już wiedział na czym stousz i co dalej robić.


Sprawdzę tym sposobem.
_________________
MaRtInEz PIŁA
 
 
marek03 
Ventofan


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 155
Skąd: wroclaw
Wysłany: 2008-08-04, 12:24   

Pasek można wymienić samemu,jeżeli oczywiście robi się samemu różne rzeczy przy aucie.Ja wymienilem sam.Jest to stosunkowo proste.Po pierwsze, trzeba ściągnąć oslony.U mnie są dwie.Po drugie ,zaznaczyc na kolach i pasku zębatym punkty(tam gdzie pasek styka się z kolem pasowym,na każdym z kól) farbą lub czymś innym tak by byly widoczne i nie daly się zmazać przez przypadek.Po trzecie,poluzować napinacz paska i ściągnąć pasek.Po czwarte policzyć ząbki(lub wglębienia między ząbkami na pasku w zależności co zaznaczyliśmy ,W CELU USTALENIA ODLEGLOŚCI między punktami!!!) i zaznaczyć na nowym pasku punkty w tych samych miejscach!!!!!! co na starym.Po piąte,wymienić rolkę napinającą.Po szóste,zalożyć nowy pasek tak aby zaznaczone punkty stykaly się ,te na kolach i na pasku ,dokladnie jak to bylo ze starym paskiem.Naciągnąć pasek wedlug ogólnie przyjętych regul,dokręcić napinacz,zamontować obudowy.KONIEC. Po ok.1tys.km. -sprawdzić naciągnięcie paska.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-04, 12:34   

W teorii wszystko ladnie pięknie. Fakt, że nie jest to skomplikowane, gdyż mechanicy wręcz uwielbiają takie roboty, bo praktycznie sekund pięć i rozrząd wymieniony - prosty silnik. Ale tak, jak dla mnie, czy dla kolegimartinez'a, to czarna magia, więc jak ktoś nie ma doświadczenia to lepiej dać do warsztatu niech zrobią, bo samemu można zrobić gorzej, niż było.
Ale jak ktoś się zna mniej więcej, wie co gdzie z czym - to nie ma problemu, a i te 100 czy 150 za wymianę już ma się w kieszeni :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-04, 12:36   

Ja tez bym nie ryzykował i sam nie wymieniał....

Ale martinez2006, jak chcesz to mogę Ci wrzucic rysunki z opisami...
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-04, 12:39   

Tygrysisko napisał/a:
Ale martinez2006, jak chcesz to mogę Ci wrzucic rysunki z opisami...

ale nie ma po co, skoro kolega się bardzo dużo pyta różnych rzeczy (co oczywiście bardzo dobrze, ze się pyta :) ), nawet takich błachostek, jak by się mogło wydawać, to dla niego czarna magia rozrząd i sam nie wymieni tego. Tak samo jak ja. Niby co nieco tam wiem, aczkolwiek jestem laikiem, ale za rozrząd nawet się nie chwytam. ja uważam, ze sa ludzie od tego i trzeba dac im zarobić, co się samemu nie potrafi zrobić
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-04, 12:45   

sebastian napisał/a:
pyta

Ale...pyta...to brzydkie słowo...Panie kolego... :P

sebastian, w sumie masz rację.... ;) ...ale jakby co to mogę wrzucić....
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-08-04, 12:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-08-04, 12:48   

Tygrysisko napisał/a:
Ale...pyta...to brzydkie słowo...Panie kolego

pyta - odnosiło się dopowiedzenia - kto pyta, nie błądzi :)
Bez skojarzeń brzydkich, Panie kolego :P w pyte jeża :D
_________________
Zielony borowik...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-08-04, 12:53   

Wiem, wiem...Panie kolego....

sebastian napisał/a:
kto pyta, nie błądzi :)

i bardzo dobrze....ja też po kupnie venciaczka czerpałem info tylko stąd....tzn ze strony...bo dawno, dawno temu nie było żadnego forum...teraz nowi posiadacze ventek mają łatwiej.... :D
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-08-04, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-01, 21:01   

Powiedzcie mi, czy wymieniając rozrząd, w moim przypadku 1.8 (chociaż, czy to ma jakieś znaczenie...), silnik musi być całkowicie zimny? Bo kolega, który będzie mi wymieniać powiedział, że rozrządu nie wymienia się jak silnik jest gorący. Jest to prawda?
_________________
Zielony borowik...
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-01, 21:03   

prawda, bo mógłby się oparzyć ;)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-09-01, 21:07   

Pomijając tą kwestię, bo to oczywiste, ale z technicznego punktu widzenia? :)
_________________
Zielony borowik...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 8