serdecznie witam mam vw vento 93r 1.9 td. i mam problem z zapaleniem jego jak postoi jakiś czas... to znaczy głownie rano wcześniej takie żeczy nie miały miejsca . z tego co zaobserwowałem to się zapowietrza , dałem zaworek zwrotny na zasilaniu nie pomogło nic ominiłem filtr paliwa.... również nic to nie dało... póżniej wsadziłem dwa zaworki zwrotne na zasilaniu i powrocie myślałem że to coś da, ale i to nic nie pomogło............ teraz to juz sam nie wiem co mu jest......... koledzy proszę o pomoc w tej sprawie
Stary kopciuch wiec cudow nie ma;) Swiece grzeja? Pompa daje paliwo na wtryski? Jak juz zapali to nie dymi na siwo? Czy w ogole nie chce zapalic?
Tu gorsza sprawa bo czujnikiem zegarowym ustawia sie kat wtrysku, a jak jest za maly to sa trudnosci z odpaleniem gdy jest zimno. No i czy probowales odpalac z "wajcha" przyspieszacza.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Stary kopciuch wiec cudow nie ma;) Swiece grzeja? Pompa daje paliwo na wtryski? Jak juz zapali to nie dymi na siwo? Czy w ogole nie chce zapalic?
Tu gorsza sprawa bo czujnikiem zegarowym ustawia sie kat wtrysku, a jak jest za maly to sa trudnosci z odpaleniem gdy jest zimno. No i czy probowales odpalac z "wajcha" przyspieszacza.
Stary kopciuch wiec cudow nie ma;) Swiece grzeja? Pompa daje paliwo na wtryski? Jak juz zapali to nie dymi na siwo? Czy w ogole nie chce zapalic?
Tu gorsza sprawa bo czujnikiem zegarowym ustawia sie kat wtrysku, a jak jest za maly to sa trudnosci z odpaleniem gdy jest zimno. No i czy probowales odpalac z "wajcha" przyspieszacza.
I mi rano &*($&&+_ pali od tych wiekszych mrozow. wydaje mi sie ze mam wode w baku bo tankuje sie od pol roku na leclerku, zapomnialem ze nadawali mrozy i ostatnio tez tam zalalem. kupilem dzis pol litra jagodzianki moze rozpusci wode i przepali. Objawy sa takie ze grzeje go 2 razy i probuje palic a on zaskakuje pozniej nierowna praca silnika i gasnie po 3,4 takiej akcji zapala, Akumulator nie nalezy do silnych bo juz swoje przezyl, pierd****olniecia juz nei ma ale widac -20 dzis bylo i dalej sobie krecil te kilka prob. swiece 2 lata temu NGK nie sprawdzalem ale w tamtym roku tez &*($&&+_ palil tyle ze akumulator byl sporo mocniejszy. przeczytalem wyzej cos na temat kata wtrysku.
"czujnikiem zegarowym ustawia sie kat wtrysku"
jak to??
mozna to zrobic z kokpitu i jakas instrukcje poprosze i wskazowki jaki powinnien byc
1,9TDI 1Z 95r
dzieki
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
dzieki w poniedzialek jade do mechanika robic rozrzad wiec powiem niech posprawdza te katy i swiece dla pewnosci.
nie wiem czemu zawsze myslalem ze w naszych maszynach da sie to zmienic przez komputer..
A jutro napisze czy jagodzianka pomogla czy to nie to
Jak jedziesz zmieniac rozrzad no to musi ustawic kat wtrysku bo reguluje sie go polozeniem pompy. I spytaj sie go jak to robi. Bo jesli na zegar.... podziekuj mu. To nie stary klekot.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
no dzis to padaka.. ludzilem sie ze jak wczoraj zapalil to i dzis tak bedzie. dzis podgrzalem 3 razy a on tylko raz wydal dzwiek.. przyjechal koleszka z duzym aku i tez grzalem i krecilem i dopiero za 4 razem zapalil. za autem chmura bialego dymu.. i wcale nie znikal. jagodzianka z orlenu nic nei dala. dalej chyba woda stoi, zapalal i gasl kaszlal i zdychal.
przymarza jak nic - ja tam w jagodzianki sie nie bawie - 30 - 40 l ON i 5 l Pb - i nie marznie ( w koparce ) ale to sprawdzony sposób równiez w samochodzie - kolega 25% benzyny lał i audi jezdzila jak lala - w ciezarówkach równiez benza idzie
Wielokrotne grzanie w TDI nic nie daje. To bez sensu. Lepiej odrazu po zgaszeniu kontrolki (wtedy swieca trzyma jeszcze zar) przekrecac kluczyk. A zamiast PB przeciez mozna lac depresanty zimowe. 500ml butelka za 20zl i starcza na 10 pelnych bakow.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Jeżeli chodzi koledzy o cięzkie palenie to jet tak że olej na mrozie gęstnieje i wał ma cięzko obrucić gdyż nie jest smarowany. najlepsze rozwiązanie to by była grzałka w misce olejowej i wtedy poranny rozruch byłby bezproblemowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum