Wysłany: 2008-12-14, 12:00 NIE RÓWNO CHODZI 1.9 TD po zmianie silnika
Witam wszystkich którzy moga mi pomuc,mianiowicie kuzyn przegrzał mi silnik i kupiłem nowy czyli 1.9 td,zminiłem osprzęt cały od swojego, zapalił lecz szarpie go na wolnych obrotach i kopci na niebiesko i to tak sporo,olej jest ok i płyn też. Prosze o jakies porady
Ostatnio zmieniony przez zabek1987 2008-12-14, 12:06, w całości zmieniany 1 raz
a wstawiłeś nowe uszczelki pod głowicą? czy przed wymianą ktoś zajrzał do jego wnętrzności? Może kompresji nie ma, a to w dieslu bardzo ważne.
nie wymieniałem,gość mówił ze silnik jest ok i daje miesiąc gwarancji na niego wiec go nie rozbierałem,,on nim jeździł i sobie zachwalał,był wymieniany rozrząd odrazy i przekładana pompa, może tam coś jest nie tak,albo pompa nie ustawiona czy coś w tym stylu
Przekladales swoja pompe, robiles rozrzad i ustawiles tak zeby pasowalo? Jak kopci na niebiesko to IHMO bierze olej, gdyby kopcil na bialo albo czarno wtedy mogloby byc cos z rozrzadem, w sensie ustawienia pompy. Z reszta nie wiem czy sam zmieniales rozrzad czy robil to mechanik i badal ustawienie pompy na czujnik zegarowy (kat wtrysku).
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
będe musiał komuś to dac na sprawdzenie,a czemu tak kopci na niebiesko,ale to tak sporo że az tyłu nie widać, ten silnik stał jakiś czas i może wtryski będa sie wieszać,co o tym myślicie,mam ze starego dobre bo nie kopcił na tamtym silniku
Ostatnio zmieniony przez zabek1987 2008-12-14, 12:37, w całości zmieniany 1 raz
za dużo paliwa dostaje i przez to ta chmurka, wiem bo tak chmurka u mnie jest jak dam ssanie i dodaje gazu przy odpalaniu żeby filtr paliwa przeczyścić
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
Przekladales swoja pompe, robiles rozrzad i ustawiles tak zeby pasowalo? Jak kopci na niebiesko to IHMO bierze olej, gdyby kopcil na bialo albo czarno wtedy mogloby byc cos z rozrzadem, w sensie ustawienia pompy. Z reszta nie wiem czy sam zmieniales rozrzad czy robil to mechanik i badal ustawienie pompy na czujnik zegarowy (kat wtrysku).
tzn przekładałem sam a gośc mi to ustawiał,tzn nie wiem jak sie ustawia na czujnik zegarowy ale raczej tego nie robił,miał blokady,ustawił koło zamachowe,napioł pasek coś ustawił pompe i mówił ze bedzie dobrze
Jak masz mozliwosc to nagraj film jak to kopci i zamiesc na youtube albo wrzucie.
Gdyby wtryskiwacze byly padniete to kopcilby na czarno albo bialo, choc bardziej na czarno
Bardziej stawialbym na to, ze silniczek sobie dlugo stal w szopie i pierscienie sie zapiekly i puszcza teraz olej.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2008-12-14, 12:42, w całości zmieniany 1 raz
Tu masz mojego Kadzia jak dymi kiedy podkrecilem dawke paliwa na pompie:
Takie dymienie jest dopuszczalne jesli masz sandala w podlodze, przy jednostajnej jezdzie nie powinien dymic. Widac, tez lekki niebieski dymek, to od oleju ale bierze go tyle ile powinien.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-14, 13:02, w całości zmieniany 1 raz
ooo człowieku to to jest nic w porównaniu z moim,na wolnych obrotach kopci gozrej niz twój kiegy puscił czarnego dyma lecz mój jest niebieski,a jak jedze równo to jest dobrze i nie kopci tak
zapalił lecz szarpie go na wolnych obrotach i kopci na niebiesko i to tak sporo
NA CO WSKAZUJE KOLOR WYDZIELANEGO DYMU?
Dym jest produktem spalania. Pojazdy w twoim miejscu pracy mogą produkować trzy rodzaje dymów, dwa z nich wskazują na problemy związane z jednostką napędową. Te trzy typy dymów są następujące:
• dym niebieski (głównie olej i niespalone do końca paliwo), wskazuje na zły serwis i nieodpowiednie parametry techniczne silnika
• dym czarny (sadza, olej i niespalone do końca paliwo), wskazuje na wady techniczne silnika
• dym biały (krople wody i niespalone do końca paliwo), produkowany jest wówczas, gdy silnik jest zimny, zanika w miarę wzrostu jego temperatury
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
jezdzilem dzis i podczas jazdy nie kopci lecz jak stane i na luzie jest to chodzi rowno,nastepnie po 2-3 min zaczyna szarpac silnikiem i wtedy zaczyna kopcic na niebiesko, jest tepy na biegach podczas jazdy ale kreci sie do 4 tys obrotów
prosze udało mi sie dziś nagrać,na wysokich obrotach nie dymi tylko na wolnych,nawet lepiej chodzi dziś bo wczoraj nim troche pojeździłem,czekam na opinie
gwizda tak fajnie od 3 tyś taka końcówka wydechu, tzn był rozgrzany,na wiekszych obrotach to nic nie dymi tylko na wolnych,wczoraj patrzyłem na płyn to było ok a dziś to juz nie,jutro spr to napisze,no i czasami nie ma wolnych obrotów,skacze na obrotach a czasami gaśnie nawet podczas jazdy jak wyluzuje
Ostatnio zmieniony przez zabek1987 2008-12-15, 20:31, w całości zmieniany 1 raz
Strasznie opornie zapala. Na cieplym silniku powinno byc z polobrotu.
zabek1987 napisał/a:
patrzyłem na płyn to było ok a dziś to juz nie
Tzn co dokladnie?
Moim zdaniem dymienie normalne. Nierozgrzany do konca uklad wydechowy + mroz na zewnatrz. Produkt spalania para wodna;) Niebieskiego tam nie widze.
Jednak niepokoi mnie odpalanie na rozgrzanym silniku. Na zimnym tez tak opornie zapala czy tak samo a moze lepiej?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
tzn na zimnym to różnie ale przebiera i nie chce sie ustatkowac a jak wyłącze fora to nawet i zgaśnie i nie zapali bez niego a czasami jest ok,objawy są rózne,jak chcecie to moge napisac wszystko to co wiem ale troche będzie napisane
Jak masz ksiazke (bo ja nie mam) to wyczytaj jak powinna ustawic sie kat wtrysku czujnikiem zegarowym. Podczas wymiany rozrzadu znaki moga sie zgadzac ale pompe latwo przestawic i potem zaczynaja sie kwiatki z dymieniem. Tak czy siak jesli nie bylo to sprawdzane - nalezy sprawdzic. To tez kwestia odpalania silnika na zimno.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
nie no tez nie mam ale chyba będe musiał znaleśc dobrego gościa od diesla i niech mi to ustawi,silnik ładnie mi chodzi, dawałem nu na teych filmikach do 4 tys obrotów i nawet nie kopcił na czarno,a na pompie można mu dać dawke aby lepiej chodził??? i z czym to sie wiąże ze będzie wiecej palił (tzn 1 litr,2,3??) no i czy żywotność będzie krótsza
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 21:39
TD jak do prawie 90 KM podciągniesz to ciutkę więcej spali, ale litra z groszem to max....oczywiście wnioskuję na odstawię tego co na kilku forach wyczytałem.
AAZ bo chyba takiego masz jest wykastrowany. Zmien boostpina w LDA na pompie, zaloz jakies MBC z regulacja, srubka przekrec dawke paliwa i bedzie sie lepiej odpychac autko Polecam forum vwgolf, wszystko jest opisane.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ja stawiam na przestawioną pompę. Trochę cierpliwości (na upartego nawet książka "sam naprawiam") i sobie sam wyregulujesz. Bo ja jak wymieniałem pasek to przestawiłem o dwa ząbki i już nie równo chodził na niskich obrotach oraz był dym z rury. Także ustaw pompę a jak to nie pomoże to sprawdź wtryski i ich kąt.
_________________ Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło
Także ustaw pompę a jak to nie pomoże to sprawdź wtryski i ich kąt.
Gwoli scislosci kat wtrysku to nie "jak" czy "gdzie" a "kiedy" paliwo zostanie wtrysniete. Po wymianie rozrzadu w Kadziu (robilismy to z bratem 1 raz no i w garazu czyli warunki polowe ) po 1 odpaleniu silnika, przerazliwie kopcil siwo jak parowoz. Jako ze czujnika zegarowego nie posiadalismy robilismy to na czuja pukajac mlotkiem i drewienkiem. Potem krotka przejazdzka. Osiagi nie byly takie jak przed wymiana rozrzadu, wiec jeszcze raz regulacja i bylo ok.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
no właśnie tak kopci i dużo pali a osiągów nie ma rewelacyjnych
ok chłopaki dzieki za porady,niestety sam nie zdołam tego zrobić więc oddam do jakiegoś speca,chyba że ktoś wie kto jets dobry w okolicach krakowa-wieliczki aż po mszane dolną,limanową myslenice???
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum