Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
NIE RÓWNO CHODZI 1.9 TD po zmianie silnika
Autor Wiadomość
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
  Wysłany: 2008-12-14, 12:00   NIE RÓWNO CHODZI 1.9 TD po zmianie silnika

Witam wszystkich którzy moga mi pomuc,mianiowicie kuzyn przegrzał mi silnik i kupiłem nowy czyli 1.9 td,zminiłem osprzęt cały od swojego, zapalił lecz szarpie go na wolnych obrotach i kopci na niebiesko i to tak sporo,olej jest ok i płyn też. Prosze o jakies porady
Ostatnio zmieniony przez zabek1987 2008-12-14, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-12-14, 12:08   

a wstawiłeś nowe uszczelki pod głowicą? czy przed wymianą ktoś zajrzał do jego wnętrzności? Może kompresji nie ma, a to w dieslu bardzo ważne.
 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-14, 12:23   

theority napisał/a:
a wstawiłeś nowe uszczelki pod głowicą? czy przed wymianą ktoś zajrzał do jego wnętrzności? Może kompresji nie ma, a to w dieslu bardzo ważne.


nie wymieniałem,gość mówił ze silnik jest ok i daje miesiąc gwarancji na niego wiec go nie rozbierałem,,on nim jeździł i sobie zachwalał,był wymieniany rozrząd odrazy i przekładana pompa, może tam coś jest nie tak,albo pompa nie ustawiona czy coś w tym stylu
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-12-14, 12:28   

Stawiał by na źle ustawiony rozrząd bo ja miałem takie objawy jak przestawiłem na pompie o dwa żąbki do tyłu. Ale warto też sprawdzić kompresję.
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-12-14, 12:35   

Przekladales swoja pompe, robiles rozrzad i ustawiles tak zeby pasowalo? Jak kopci na niebiesko to IHMO bierze olej, gdyby kopcil na bialo albo czarno wtedy mogloby byc cos z rozrzadem, w sensie ustawienia pompy. Z reszta nie wiem czy sam zmieniales rozrzad czy robil to mechanik i badal ustawienie pompy na czujnik zegarowy (kat wtrysku).
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-14, 12:36   

będe musiał komuś to dac na sprawdzenie,a czemu tak kopci na niebiesko,ale to tak sporo że az tyłu nie widać, ten silnik stał jakiś czas i może wtryski będa sie wieszać,co o tym myślicie,mam ze starego dobre bo nie kopcił na tamtym silniku
Ostatnio zmieniony przez zabek1987 2008-12-14, 12:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-12-14, 12:39   

za dużo paliwa dostaje i przez to ta chmurka, wiem bo tak chmurka u mnie jest jak dam ssanie i dodaje gazu przy odpalaniu żeby filtr paliwa przeczyścić
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-14, 12:41   

bradley napisał/a:
Przekladales swoja pompe, robiles rozrzad i ustawiles tak zeby pasowalo? Jak kopci na niebiesko to IHMO bierze olej, gdyby kopcil na bialo albo czarno wtedy mogloby byc cos z rozrzadem, w sensie ustawienia pompy. Z reszta nie wiem czy sam zmieniales rozrzad czy robil to mechanik i badal ustawienie pompy na czujnik zegarowy (kat wtrysku).


tzn przekładałem sam a gośc mi to ustawiał,tzn nie wiem jak sie ustawia na czujnik zegarowy ale raczej tego nie robił,miał blokady,ustawił koło zamachowe,napioł pasek coś ustawił pompe i mówił ze bedzie dobrze
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-12-14, 12:42   

Jak masz mozliwosc to nagraj film jak to kopci i zamiesc na youtube albo wrzucie.
Gdyby wtryskiwacze byly padniete to kopcilby na czarno albo bialo, choc bardziej na czarno :)

Bardziej stawialbym na to, ze silniczek sobie dlugo stal w szopie i pierscienie sie zapiekly i puszcza teraz olej.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2008-12-14, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-14, 12:43   

tamten sielnik był zagotowany i wywałiło olej z połynem,może poszedł w wydech i dla tego tak kopci, za godz dam wam filmik ok
Ostatnio zmieniony przez zabek1987 2008-12-14, 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-12-14, 12:46   

Tu masz mojego Kadzia jak dymi kiedy podkrecilem dawke paliwa na pompie:


Takie dymienie jest dopuszczalne jesli masz sandala w podlodze, przy jednostajnej jezdzie nie powinien dymic. Widac, tez lekki niebieski dymek, to od oleju ale bierze go tyle ile powinien.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-14, 13:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-14, 12:53   

ooo człowieku to to jest nic w porównaniu z moim,na wolnych obrotach kopci gozrej niz twój kiegy puscił czarnego dyma lecz mój jest niebieski,a jak jedze równo to jest dobrze i nie kopci tak
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2008-12-14, 13:57   

zabek1987 napisał/a:
zapalił lecz szarpie go na wolnych obrotach i kopci na niebiesko i to tak sporo

NA CO WSKAZUJE KOLOR WYDZIELANEGO DYMU?
Dym jest produktem spalania. Pojazdy w twoim miejscu pracy mogą produkować trzy rodzaje dymów, dwa z nich wskazują na problemy związane z jednostką napędową. Te trzy typy dymów są następujące:
• dym niebieski (głównie olej i niespalone do końca paliwo), wskazuje na zły serwis i nieodpowiednie parametry techniczne silnika
• dym czarny (sadza, olej i niespalone do końca paliwo), wskazuje na wady techniczne silnika
• dym biały (krople wody i niespalone do końca paliwo), produkowany jest wówczas, gdy silnik jest zimny, zanika w miarę wzrostu jego temperatury

warto jeszcze to zobaczyć:
http://moto.wp.pl/kat,457...1723e&_ticrsn=5
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-12-14, 14:21   

No to czekamy na filmik i ocenimy kolor dymu :D
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-12-14, 17:31   

Gdzie ten film?:P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-14, 22:12   

sorki chlopaki,mialem wrzucic ale nie mialem jak bo wyjechalem poza dom,wrzuce na 100% jutro i czekam na wasze opinie
 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-14, 22:28   

jezdzilem dzis i podczas jazdy nie kopci lecz jak stane i na luzie jest to chodzi rowno,nastepnie po 2-3 min zaczyna szarpac silnikiem i wtedy zaczyna kopcic na niebiesko, jest tepy na biegach podczas jazdy ale kreci sie do 4 tys obrotów
 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-15, 19:27   

prosze udało mi sie dziś nagrać,na wysokich obrotach nie dymi tylko na wolnych,nawet lepiej chodzi dziś bo wczoraj nim troche pojeździłem,czekam na opinie


http://www.wrzuta.pl/film/xYvTjhbATJ/mov00175

http://www.wrzuta.pl/film/bzJJS70oVY/mov00177
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-15, 19:42   

Jakoś tak dziwnie gwiżdże. to normalne? A co do dymienia to było na silniku zimnym czy ciepłym? Bo na zimnym to u mnie podobnie, a na ciepłym już nie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek_inf 2008-12-15, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 20:15   

Fajnie gwiżdze.... :oklaski:

wydaje mi się ze jak na klekota to chyba jest ok.

A płynu nie ubywa bo ten dym jakiś taki biały...no chyba ze silnik był nie do końca rozgrzany....
 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-15, 20:26   

gwizda tak fajnie od 3 tyś :) taka końcówka wydechu, tzn był rozgrzany,na wiekszych obrotach to nic nie dymi tylko na wolnych,wczoraj patrzyłem na płyn to było ok a dziś to juz nie,jutro spr to napisze,no i czasami nie ma wolnych obrotów,skacze na obrotach a czasami gaśnie nawet podczas jazdy jak wyluzuje
Ostatnio zmieniony przez zabek1987 2008-12-15, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-12-15, 21:07   

Strasznie opornie zapala. Na cieplym silniku powinno byc z polobrotu.
zabek1987 napisał/a:
patrzyłem na płyn to było ok a dziś to juz nie

Tzn co dokladnie?

Moim zdaniem dymienie normalne. Nierozgrzany do konca uklad wydechowy + mroz na zewnatrz. Produkt spalania para wodna;) Niebieskiego tam nie widze.
Jednak niepokoi mnie odpalanie na rozgrzanym silniku. Na zimnym tez tak opornie zapala czy tak samo a moze lepiej?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-15, 21:13   

tzn na zimnym to różnie ale przebiera i nie chce sie ustatkowac a jak wyłącze fora to nawet i zgaśnie i nie zapali bez niego a czasami jest ok,objawy są rózne,jak chcecie to moge napisac wszystko to co wiem ale troche będzie napisane
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-12-15, 21:23   

Jak masz ksiazke (bo ja nie mam) to wyczytaj jak powinna ustawic sie kat wtrysku czujnikiem zegarowym. Podczas wymiany rozrzadu znaki moga sie zgadzac ale pompe latwo przestawic i potem zaczynaja sie kwiatki z dymieniem. Tak czy siak jesli nie bylo to sprawdzane - nalezy sprawdzic. To tez kwestia odpalania silnika na zimno.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-15, 21:34   

nie no tez nie mam ale chyba będe musiał znaleśc dobrego gościa od diesla i niech mi to ustawi,silnik ładnie mi chodzi, dawałem nu na teych filmikach do 4 tys obrotów i nawet nie kopcił na czarno,a na pompie można mu dać dawke aby lepiej chodził??? i z czym to sie wiąże ze będzie wiecej palił (tzn 1 litr,2,3??) no i czy żywotność będzie krótsza
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 21:39   

TD jak do prawie 90 KM podciągniesz to ciutkę więcej spali, ale litra z groszem to max....oczywiście wnioskuję na odstawię tego co na kilku forach wyczytałem.
 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-15, 21:44   

a niby jak takiego TD podciągnąc do 90 km,duże to koszta czy poprostu regulacja
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-12-15, 21:48   

AAZ bo chyba takiego masz jest wykastrowany. Zmien boostpina w LDA na pompie, zaloz jakies MBC z regulacja, srubka przekrec dawke paliwa i bedzie sie lepiej odpychac autko :) Polecam forum vwgolf, wszystko jest opisane.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 21:50   

na samej pompie ludzie sporo podnoszą....było zdaje się o tym na forum pisane...
 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-15, 21:51   

to musze to znaleśc i poczytać,a to robota dla fachowca czy dla zwykłego człowieka z jakimś tam pojeciem :P
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-15, 21:55   

bradley, sypnij jakimś linkiem bo chyba Ty o tym sporo pisałeś....
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-12-15, 22:35   

Ja stawiam na przestawioną pompę. Trochę cierpliwości (na upartego nawet książka "sam naprawiam") i sobie sam wyregulujesz. Bo ja jak wymieniałem pasek to przestawiłem o dwa ząbki i już nie równo chodził na niskich obrotach oraz był dym z rury. Także ustaw pompę a jak to nie pomoże to sprawdź wtryski i ich kąt.
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2008-12-15, 23:40   

Tu cos skrobniete o podkrecaniu http://forum.vwvento.org/...8&highlight=mbc
theority napisał/a:
Także ustaw pompę a jak to nie pomoże to sprawdź wtryski i ich kąt.

Gwoli scislosci kat wtrysku to nie "jak" czy "gdzie" a "kiedy" paliwo zostanie wtrysniete. Po wymianie rozrzadu w Kadziu (robilismy to z bratem 1 raz no i w garazu czyli warunki polowe :P ) po 1 odpaleniu silnika, przerazliwie kopcil siwo jak parowoz. Jako ze czujnika zegarowego nie posiadalismy robilismy to na czuja pukajac mlotkiem i drewienkiem. Potem krotka przejazdzka. Osiagi nie byly takie jak przed wymiana rozrzadu, wiec jeszcze raz regulacja i bylo ok.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-12-15, 23:44   

bradley, łapiesz za słówka :P

zabek1987 napisał/a:
Gwoli scislosci kat wtrysku to nie "jak" czy "gdzie" a "kiedy" paliwo zostanie wtrysniete.

Ale w zasadzie to i tak nie wiem czego się czepiasz? :hmmm:
 
 
zabek1987 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 38
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Skrzydlna-Kraków
Wysłany: 2008-12-16, 19:33   

no właśnie tak kopci i dużo pali a osiągów nie ma rewelacyjnych

ok chłopaki dzieki za porady,niestety sam nie zdołam tego zrobić więc oddam do jakiegoś speca,chyba że ktoś wie kto jets dobry w okolicach krakowa-wieliczki aż po mszane dolną,limanową myslenice???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 9