Jak sobie z tym radzicie? Dzisiaj były u mnie obfite opady śniegu, a ja musiałem trochę pojeździć po mieście i masakra co chwila szyby zachodziły mi parą, łącznie z przednią jak tylko wyłączyłem nawiew szyby i chociaż na chwilę chciałem włączyć na nogi. O bocznych szybach to nawet szkoda gadać, a z tyłu boczne tak samo, nic nie widać, miasto zatłoczone, nie trudno o stłuczkę.
Mój kumpel kiedyś jak miałem malucha doradził mi żebym szyby przetrzeć szamponem do włosów ...powiem tak rewelacji nie było ale zawsze coś ...ale w vento nie ma możliwości żeby szyby do tego stopnia parowały...chyba ze masz wilgoć w aucie sprawdź czy wykładziny masz suche
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ja nie narzekam. Przy obfitych opadach i przy włączonym nawiewie na szybę całą szybę mam czystą, boczne tak samo i wystarczy tylko 1 bieg i ciepłe powietrze. Faktm, ze jak auto stoi na deszczu a ja wsiądę do niego, to po chwili mam zaparowane, ale włączę nawiew i za parę chwil już nie widac pary.
Tygrysisko napisał/a:
łącznie z przednią jak tylko wyłączyłem nawiew szyby i chociaż na chwilę chciałem włączyć na nogi.
jak włączysz na nogi, to strumień powietrza idzie przez nogi właśnie i częściowo przez kratki na desce - na szybe na pewno nic nie poleci, więc stąd moze to parowanie?
Ceny na allegro wahają się od 12.99 do 70zł, który byście polecili?
ja polecam FILTRONA 1006K cena ok.22zł, no chyba ze chcesz weglowy za 100zl
piotrek_inf napisał/a:
a i jak się zabrać do wymiany?
1.kup filtr kabinowy
2. wyciągasz 4 zapinki z podszybia
3. delikatnie wyjmujesz polówkę plastiku podszybia
4 . widzisz obudowę fileta musowo ją zdemontować 2 śrubki po bokach
5. ukazuje sie filtr
6.wkładasz nowy,stary do kosz
7 resztę w odwrotnej kolejności
Ostrożnie z zapinkami i plastikiem podszybia ,wyczyść zalegające liście i brud
do dzieła chłopie...
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2008-12-19, 17:10, w całości zmieniany 3 razy
U mnie np. szyba czolowa i boczne przednie sa ok jak sie da dmuchawe na "1" i skale posrodku. Nie daje na wiecej dmuchawy bo jest bardzo cieplo w aucie w momencie. Jak dam na nogi to na szybe leci bo poleci ale za 10min beda juz za taka mgielka, wiec lepiej dac na szybe nawiew. Z koleji tylne boczne szyby i tylna paruje bardzo szybko. Nie wazne czy jade sam czy z kims to one paruja. Wilgoci w aucie raczej nie ma .
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
No bo zależy jaki masz. K1006, jest to zwyjły filtr, K1006A z wkładem węglowym (potrzebne, jak jest klima), - one są tanie, jednak są takie, takie walcowate - K1005 i to one sa najdroższe... Musisz zobaczyć co masz w aucie zamontowane, ale z tego co kojaże, to te K1005 były montowane do 1993 roku, a później tylko K1006.
ja polecam FILTRONA 1006K cena ok.22zł, no chyba ze chcesz weglowy za 100zl
Na allegro węglowy kosztuje 47zł
Tygrysisko napisał/a:
filtr węglowy czyli taki co pochłania zapachy
Pochłania smród spalin starego autobusu, który przed tobą rusza zostawiając czarną chmurę, która po chwili jest w aucie i można się udusić? Jeżeli tak to wart każdej ceny.
Dajcie spokój z allegro - czy wy świata nie widzicie poza allegro? Takich rzeczy się nie kupuje przez allegro, bo ceny takie same jak w sklepie a i tak zapłacisz więcej, bo dolicz sobie przesyłkę.
krzeszak napisał/a:
no a mój rocznik 93 r z maja i ma ten płaski 1006K
Mój tak samo. Może ktoś zieniał sobie, jak np. spyro. Zobacz sobie w katalogu filtrona, jak to było: www.filtron.pl
Dajcie spokój z allegro - czy wy świata nie widzicie poza allegro? Takich rzeczy się nie kupuje przez allegro, bo ceny takie same jak w sklepie a i tak zapłacisz więcej, bo dolicz sobie przesyłkę.
Ja allegro traktuje jako cennik tylko, taki na mniej więcej, a części i tak kupuje w zaprzyjaźnionym sklepie motoryzacyjnym. Przecież nie zamówię teraz filtra i nie będę czekał do sylwestra na niego.
krzeszak napisał/a:
1.kup filtr kabinowy
2. wyciągasz 4 zapinki z podszybia
3. delikatnie wyjmujesz polówkę plastiku podszybia
4 . widzisz obudowę fileta musowo ją zdemontować 2 śrubki po bokach
5. ukazuje sie filtr
6.wkładasz nowy,stary do kosz
7 resztę w odwrotnej kolejności
Ostrożnie z zapinkami i plastikiem podszybia ,wyczyść zalegające liście i brud
do dzieła chłopie...
a nie trzeba ściągać wycieraczek? Gdzieś widziałem u gościa na allegro opis i tam było że trzeba ściągać wycieraczki
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-19, 17:39
piotrek_inf napisał/a:
a i jak się zabrać do wymiany?
potrzebny będzie śrubokręt krzyżakowy
Najpierw podnosisz maskę
potem odkręcasz te 4 śruby
ja osobiście poszedłem na łatwizne i odkręciłem tylko dwa pierwsze(skrajne) ...odgiąłem plastik i potrzymałem sobie kluczem
ukazuje się nam filtr....
aby wyjąć filtr nalezy przycisnąć te 2 pipki w taki sposób ja pokazują strzałki
i w tedy filtr wychodzi
a tak wygląda zarąbany filtr
co prawda ja swój tylko wytrzepałem...starsznie się kurzyło...ale nie zmienia to faktu że muszę pomyślec nad nowym.
panowie ,nie palimy w samochodach i myjemy szybki w środku nie tylko na zloty i od święta a nie będą tak parowały. krzeszak dobrze Twój kolega mówił z tym szamponem,do przetarcia użyć trochę szamponu i poczekać trochę niech podeschnie i wtedy wytrzeć do sucha.Są dobre płyny antypara , ale powtarzam jak jest szyba brudna,tłusta to szybciej paruje i ciężej ją odparować .
A poza tym to ten filtr z Niemiec przyjechał i jakoś nigdy nie moge się zabrać za jego wymianę...
Tygrysisko, - zmień go Przyjacielu jak najszybciej ,zbierają sie na nim różne grzyby a przez tyle lat to rozmaitości w niego wlazły szkoda zdrowia , a teraz ze sobą wozisz córeczkę wiec naprawdę warto...w koncu to przez niego powietrze w jakimś stopniu filtrowane.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
jest taki płyn do szyb clin antypara z alkoholem ,sam go używam i zasada użycia podobna jak z szamponem-popsikać , poczekać aż przeschnie i wypolerować
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-19, 18:52
sebastian napisał/a:
To on od nowości, od kiedy masz auto to tam siedzi?
nie wiem czy od nowości....ale w 2004 roku furkę kupiłem i tak sobie śmigam...
Wiem, wiem...musze ten filtr wymienić...już z rok to robie...ale ciągle coś staje na drodze albo zapominam....
krzeszak napisał/a:
zbierają sie na nim różne grzyby a przez tyle lat to rozmaitości w niego wlazły szkoda zdrowia
a wiesz, że masz racje....nie wiem czemu ale po tym jak go wytrzepałem i przeleciałem odkurzaczem, oraz to miejsce gdzie się znajduje..no i niestety troche gdy trzepałem filtr to mi się zaciągnęło przypadkiem tą chmurkę syfu....a było to ok godziny temu... to ciągle coś mi w gardle łaskocze i co kilka minut sobie kaszlnę...więc chyba coś w tym filtrze jest.
Także w najbliższym czasie filtr do wymiany.
sebastian napisał/a:
jakoś mi to nie działało - wypsikałem cały sprej chyba i nic
to samo i u mnie,...mam jeszcze gdzieś to w garażu, ale przynajmniej to na co ja trafiłem to jakiś niewypał.
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-19, 19:51
krzeszak napisał/a:
chyba ze masz wilgoć w aucie
dokładnie - parowanie szyb oznacza wilgoć w aucie. Sprawdź w pierwszej kolejności wykładzine na podłodze (pod dywniakami). Jeśli tam bezie super sucho - w co szczerze wątpie - to oznacza ze gdzie ci dostaje sie woda i paruje.
Poza tym czy przed opadami wysprzątałeś a raczej odkurzyłeś dokładnie furkę? Każda drobina piasku to magazyn wody, która potem paruje.
Najprostszym sposobem jest podłożenie pod dywaniki starych gazet, nawet jak CI się wydaje że masz suchą wykładzinę na podłodze to zapewniam Cię że się zdziwisz wyciągając te gazety po jednej dobie - będzie mokra.
A wszystko pisze oczywiście z autopsji bo wszystko to przechodziłem.
Jak zadziałasz z okiełznaniem wilgoci będziesz miał prawie że bez pary. Pisze praiwe bo nie da się w taka plchę wyeliminować na 10% parowania, chyba że masz klimę wtedy włączając ją w taka pogodę dosłownie w arę chwil wszystkie szyby suchutkie bez pary.
krzeszak napisał/a:
chyba ze masz wilgoć w aucie
dokładnie - parowanie szyb oznacza wilgoć w aucie.
szczególnie teraz w zimie ,kiedy śnieg i deszcz,wsiadasz z mokrymi butami (szczególnie jeśli nie masz nawyku obstukiwać butów) woda na wycieraczce zalega może nie kałuż ale zawsze coś ,potem trochę pojeździsz, wałczone ogrzewanie paruje i na drugi dzień zaparowane po takiej przejażdżce dobrze przewietrzyć auto ,otworzyć drzwi na roścież na kilka chwil i nie pozostawiać wody na wycieraczce.
spyro napisał/a:
Najprostszym sposobem jest podłożenie pod dywaniki starych gazet,
to sprawdzony sposób tylko nie kolorowe gazety a te szare ,codzienne mogą być nawet anonse
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-19, 21:23
nie wiem co i jak ale klima działa cuda w odparowywaniu szyb,. Widziałem to wielokrotnie i wielokrotnie mi tak właśnie tłumaczono, ze z klimą to chwila moment u szybki odparowane.
Może chodzi o to że powietrze jest bardzo suche, to które leci z klimy? A w zwykłym nawiewie leci wilgotne, jak na dworze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum