Witam wszystkich, autko posiadam jak w temacie.
Problem polega na tym iż od jakiegoś czasu mam kłopot z obrotami powinno być około 900 obr/min. A u mnie jest różnie raz 900 raz 1100 a najczęściej 1700 na pełnym rozgrzaniu.
Auto sprawdzane było na vagu i nie było żadnych błędów.
Zapłon jest prawidłowy.
Już nie mam opcji.
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-12-15, 23:33
Spike, radzę ci daj sobie z VAGiem spokój przy tym silniku. Niczego na pewno nie wykaże, może z wyjątkiem grubego błędu typu całkowite przerwanie obwodu któregoś czujnika. Ale nie wykaże nić jeśli tylko któryś czujnik stracił charakterystykę. Dobry jest tylko do wykrycia awari czujnika spalania stukowego. Kup sobie miernik za kilkanaście zeta. Pomierzysz sam co trzeba, czyli czujnik temperatury, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy (TPS). Ważne jest to wyprzedzenie zapłonu. Mechanicy często nie wiedza jak to ustawić, świeca lampą nie po tych znakach co trzeba. Ważne jest ustawienie przepustnicy (jest wkręt do tego). Ważna jest szczelność dolotu na odcinku od przepływomierza do wtrysku łącznie z odmą i weżem serwa. Jeśli będziesz się chciał bawiś w sprawdzanie czujników miernikiem to pisz, coś ci podpowiem na ten temat.
samochud nie jest padnietu i zap... jak poj.....
i niema ruznicy czy to luz 1 czy piatka 5000 obrotuw i odcina doplyw paliwa
5 biegiem terz idzie do odciecia zadko ktury sam na ostatnim biegu jedzie do odciecia
tak to obroty ma ruwne czy to niski czy wysokie
a moze ktos wie jak pozbyc sie calkowicie odciecia obrotuw
a maj jeszcze maly problem z szyba kierowcy samochud zgaszony szyba dziala samochud zapale szyba niedziala
a to odciecie to gdzies wyczytalem ze to jest tryb awaryjny komputera
mam blad czujnika hala jak go skasuje wagiem to ma odciecie przy 7000 obrotuw ale zgasze i odpale samochud i juz to samo hmy
a co lepsze czujnik juz wymieniaem ten i dalej to samoi dalej blad czujnika instalacia wszystko bylo juz sprawdzane
zwlaszcza ze to jest muj 4 volkswagen ( 1 golf gti 1.3 . 2 golf cl 1.6 vento 1.8 cl vento 2.0gt ) obecnie mam 2 venta renault 19 GTS (schamade1.7) . nenault 9 GTS(80r elek szyby cen zamek imobilajzer welurowa tap. kubelkowe fotele 1.4 90ps z gazem juz. 5 skrzynia zegary dodatkowe, cisnienie oleju, tem oleju, wszystko fabryczne
w dzien mnie niema pracuje tylko w nicy mam czas i caly czas swoje auta robie w nocy i hidze nie wyspany
_________________ Car Audio I Tuning
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-28, 09:32, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-28, 09:37
Posty już scalone w jeden.
Mi to wygląda na jakiś tryb awaryjny lub błąd....chodź bardziej na ogranicznik obrotów, który ktoś celowo zamontował....czyli kwestia elektroniki-jak na moje oko.
kiedys chociasz kiedysjej powcisklales ile idzie
bo na silnikach raczej sie nieznasz moja r 19 ventyla 1.8 90.ps robi jak chce
muj ventyl zwykle 2.0 tak samo robi jak chceja wizualnie nierobie aut
tylko silniki
a r 19 ma tylko 73 ps seryjnie
Od Tygrysisko.....DAWID...proszę...pisz swoje myśli w jednym poście...nasz administrator zgodził się na ten sposób pisania wiadomości...prosiliśmy go o to...proszę-nie zawiedź nas.
_________________ Car Audio I Tuning
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-28, 19:53, w całości zmieniany 1 raz
No i znalazło się rozwiązanie zagadki.
Do naprawy przyczyny przyczynił się poniekąd Tygrysisko.
Obroty szalały ponieważ padnięty był sterownik - komputer samochodu, po wymianie na nowy i wyregulowaniu przepustnicy oraz zapłonu wszystko wróciło do normy.
dziekuje za pouczenie postaram sie vw vento zrobione jest calkowity brak odciecia. wkreca sie ponad 7 tysiecy obrotuw narazie wydusilem tylko 230 km\h ale to i tak dobrze jak na 2.0 8v wkoncu to zaledwie 115 ps a i jesz cze jedno 2.0 dopiero przy 5500 obrotuw ma 115 ps czyli tak naprawde nie osiagaja tego bo przy 5000 odcinalo doplyw paliwa. po ostatniej prubie 1.8 mojego drugirgo vento 220 km\h ale tloki sie stopily pierscienie popenkaly ale juz szlif tulej culindrycznych zrobiony tloti kute na zamuwienie oraz pierscienie i znowu ogien na tloki po dotarciu sprawdze ile pujdzie pozdro DAWID
hahah wedluk ksiazki vento 2.0 115ps ma 198km\h predkosc maksymalnai juz ci powiem ze napewno idzie wiecej. a po drugie muj ventyl ma splanowana glowice zmienione pierscienie zmieniony komputer dawke wtrysku paliwa i brak odciecia zamuka obrotomierz o ponat 1000 obrotuw czyli wkreca sie ponad 8000rpm
Dawid a powiedz mi jakie masz ciśnienie na tłokach Mówisz że Twoje 2 vento 1.8 220 km/h poleciało... wiesz co choć bym nie wiem co byś zrobił z tego silnika to i tak nie poleci tyle . A ta bajka o zamykaniu liczniki przy marnych 115 koniach. To już w ogóle Ci nie wyszła . Ale gratuluje wyobraźni
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-06, 09:33
Sam słyszałem na zlocie jak była mowa o pewnym vento z 1.8 jak kolega licznik zamyka no tylko tam chyba 100KM z groszem było dzięki wydechowi czy jakoś tak.
DAWID napisał/a:
i brak odciecia zamuka obrotomierz o ponat 1000 obrotuw czyli wkreca sie ponad 8000rpm
no to niezłe katusze ma ten silnik....po coś przecież producent wstawił to odcięcie....u mnie to nie mam pojęcia czy jest to odcięcie czy nie ma....na LPG nie ma na bank bo chyba w żadnym aucie nie działa odcięcie z LPG a na beznynie to nie wiem.....nigdy wskazówka mojego obrotomierza tak daleko nie zawędrowała.
Jestem nowym, świeżym posiadaczem VW Vento z silnikiem 2E. Posiadam problem dotyczący wskazań wskaźnika temperatury. Nawet po uruchomieniu silnika, po 20 minutach wskaźnik nadal wskazuje 0. Sądząc, iż to czujnik wymieniłem go na nowy. Jednak nie pomogło, problem trwa nadal. Próbowałem go ogrzewać opalarką, jednak nie przyniosło to rezultatu. Jedynie, gdy ogrzałem go do bardzo wysokiej temperatury, wskazówka wychyliła się do maksimum i zaczęła migać kontrolka temperatury. Po lekkim ostygnięciu (czujnik nadal gorący) wskazówka opadła do zera jak po przekręceniu zapłonu na zero. Sprawdzałem przejście od wtyki czujnika do kostki wskaźników - jest przejście, lecz słyszałem że gdy kabel będzie choć lekko uszkodzony rezystancja będzie inna i będzie oszukiwał. Nie mam pojęcia jak to zmierzyć.
Tak chodzi o temp wody, grzanie dziala, termostat juz kupilem bede wymienial choc watpie ze to przyczyna
Nie moge znalezc tematu ale czytalem ze jakas blaszka przy zegarze od temp
Silnik: 2,0 Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1008 Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2012-12-23, 17:52
musisz podłaczyć go pod kompa i sprawdzić jaka temp jest na wskazaniach w sterowniku silnika jak pokazuje mniej więcej taka jaka by mogła być to licznik, a wentylator się włącza jak tak to przy jakiej temperaturze.
_________________ Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum