Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Vento 2.0 2E - obroty
Autor Wiadomość
Spike 
Kierowca eLki
VW VENTO 2.0GT


Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 22
Skąd: Miechucino
Wysłany: 2008-12-14, 10:34   Vento 2.0 2E - obroty

Witam wszystkich, autko posiadam jak w temacie.
Problem polega na tym iż od jakiegoś czasu mam kłopot z obrotami powinno być około 900 obr/min. A u mnie jest różnie raz 900 raz 1100 a najczęściej 1700 na pełnym rozgrzaniu.
Auto sprawdzane było na vagu i nie było żadnych błędów.
Zapłon jest prawidłowy.
Już nie mam opcji.
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-12-14, 10:37   

siema,
nie wykazało błędu przepływomierza jak byłeś na VAG-u? Podłączałeś się w warsztacie czy u znajomego? Jaka wersja VAG-a była?
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-12-15, 23:33   

Spike, radzę ci daj sobie z VAGiem spokój przy tym silniku. Niczego na pewno nie wykaże, może z wyjątkiem grubego błędu typu całkowite przerwanie obwodu któregoś czujnika. Ale nie wykaże nić jeśli tylko któryś czujnik stracił charakterystykę. Dobry jest tylko do wykrycia awari czujnika spalania stukowego. Kup sobie miernik za kilkanaście zeta. Pomierzysz sam co trzeba, czyli czujnik temperatury, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy (TPS). Ważne jest to wyprzedzenie zapłonu. Mechanicy często nie wiedza jak to ustawić, świeca lampą nie po tych znakach co trzeba. Ważne jest ustawienie przepustnicy (jest wkręt do tego). Ważna jest szczelność dolotu na odcinku od przepływomierza do wtrysku łącznie z odmą i weżem serwa. Jeśli będziesz się chciał bawiś w sprawdzanie czujników miernikiem to pisz, coś ci podpowiem na ten temat.
_________________

 
 
Spike 
Kierowca eLki
VW VENTO 2.0GT


Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 22
Skąd: Miechucino
Wysłany: 2008-12-24, 20:49   

A i wymienialem ostatbio chipa w kompie. Ale po wymianie pracował normalnie.
CZy jest możliwe żeby chi się zkiepścił?
 
 
siergiejjg 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 271
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2008-12-25, 02:06   

a kupiles tego za 19.99 z allegro???jezeli tak to jasne ze on jest winny ..
_________________
Grupa Dolnośląska


VENTO....polubisz każdą drogę :D
 
 
DAWID 
Autostopowicz
majster


Silnik: 2.0 GT
Wiek: 35
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: nowogard
Wysłany: 2008-12-26, 16:57   

halo jestem nowym uzytkownikiem forum
mam 2 venta 1.8 i 2.0GT
w 2 litruwce mam problem z obrotami
osiaga tylko 5000 obrotuw pomuszcie
_________________
Car Audio I Tuning
 
 
DAWID 
Autostopowicz
majster


Silnik: 2.0 GT
Wiek: 35
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: nowogard
Wysłany: 2008-12-26, 16:59   

prosil bym o pomoc
_________________
Car Audio I Tuning
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-26, 18:42   

DAWID napisał/a:
osiaga tylko 5000

tzn ?? na biegu jałowym czy jak ?? czy tylko chodzi o 5 bieg ?? bo jeśli o wyższe biegi to może silnik na zdechnięciu jest...

DAWID, napisz coś więcej...

być moze te 5 tys obrotów to jakiś tryb awaryjny :mysli:
 
 
Spike 
Kierowca eLki
VW VENTO 2.0GT


Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 22
Skąd: Miechucino
Wysłany: 2008-12-27, 11:55   

No dobra, ale jak mu na jałowym depniesz to terz 5000 i odcina?

A jak ogólnie się silnik zachowuje. Pracuje OK obroty itp.
 
 
DAWID 
Autostopowicz
majster


Silnik: 2.0 GT
Wiek: 35
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: nowogard
Wysłany: 2008-12-28, 03:31   

halo to ja

samochud nie jest padnietu i zap... jak poj.....
i niema ruznicy czy to luz 1 czy piatka 5000 obrotuw i odcina doplyw paliwa
5 biegiem terz idzie do odciecia zadko ktury sam na ostatnim biegu jedzie do odciecia

tak to obroty ma ruwne czy to niski czy wysokie
a moze ktos wie jak pozbyc sie calkowicie odciecia obrotuw

a maj jeszcze maly problem z szyba kierowcy samochud zgaszony szyba dziala samochud zapale szyba niedziala

a to odciecie to gdzies wyczytalem ze to jest tryb awaryjny komputera

mam blad czujnika hala jak go skasuje wagiem to ma odciecie przy 7000 obrotuw ale zgasze i odpale samochud i juz to samo hmy
a co lepsze czujnik juz wymieniaem ten i dalej to samoi dalej blad czujnika instalacia wszystko bylo juz sprawdzane

zwlaszcza ze to jest muj 4 volkswagen ( 1 golf gti 1.3 . 2 golf cl 1.6 vento 1.8 cl vento 2.0gt ) obecnie mam 2 venta renault 19 GTS (schamade1.7) . nenault 9 GTS(80r elek szyby cen zamek imobilajzer welurowa tap. kubelkowe fotele 1.4 90ps z gazem juz. 5 skrzynia zegary dodatkowe, cisnienie oleju, tem oleju, wszystko fabryczne

w dzien mnie niema pracuje tylko w nicy mam czas i caly czas swoje auta robie w nocy i hidze nie wyspany
_________________
Car Audio I Tuning
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-28, 09:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Reth 
Ventofan


Silnik: Brak :P
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 172
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-12-28, 04:31   

Ale tu bedzie robotyyy.... :tygrysek: :tygrysek: sie ucieszy :D

fajniej by bylo jak bys to wszystko w 1 poscie napisal :) Ale okej :P Jutro bedziesz mial pogawedke ze Spyro haha :D
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-28, 09:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-12-28, 09:37   

Posty już scalone w jeden.

Mi to wygląda na jakiś tryb awaryjny lub błąd....chodź bardziej na ogranicznik obrotów, który ktoś celowo zamontował....czyli kwestia elektroniki-jak na moje oko.
 
 
Spike 
Kierowca eLki
VW VENTO 2.0GT


Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 22
Skąd: Miechucino
Wysłany: 2008-12-28, 10:49   

Czujnik halla jak by był walnięty to by ci auto cuda robiło, gasło ciężko odpalało albo i wcale by nie odpaliło.
 
 
DAWID 
Autostopowicz
majster


Silnik: 2.0 GT
Wiek: 35
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: nowogard
Wysłany: 2008-12-28, 11:21   

spaik masz 2 litruwke i niewiesz oco chodzi

kiedys chociasz kiedysjej powcisklales ile idzie
bo na silnikach raczej sie nieznasz moja r 19 ventyla 1.8 90.ps robi jak chce
muj ventyl zwykle 2.0 tak samo robi jak chceja wizualnie nierobie aut
tylko silniki

a r 19 ma tylko 73 ps seryjnie

Od Tygrysisko.....DAWID...proszę...pisz swoje myśli w jednym poście...nasz administrator zgodził się na ten sposób pisania wiadomości...prosiliśmy go o to...proszę-nie zawiedź nas.
_________________
Car Audio I Tuning
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-12-28, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Spike 
Kierowca eLki
VW VENTO 2.0GT


Wiek: 41
Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 22
Skąd: Miechucino
Wysłany: 2009-01-03, 12:59   

No i znalazło się rozwiązanie zagadki.
Do naprawy przyczyny przyczynił się poniekąd Tygrysisko.
Obroty szalały ponieważ padnięty był sterownik - komputer samochodu, po wymianie na nowy i wyregulowaniu przepustnicy oraz zapłonu wszystko wróciło do normy.

Pozdrawiam i dziękuję
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-03, 23:53   

Spike napisał/a:
po wymianie na nowy
nowy w sensie rzeczywiście nowy? Ile taki kosztuje?
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
DAWID 
Autostopowicz
majster


Silnik: 2.0 GT
Wiek: 35
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: nowogard
Wysłany: 2009-01-04, 23:03   

dziekuje za pouczenie postaram sie vw vento zrobione jest calkowity brak odciecia. wkreca sie ponad 7 tysiecy obrotuw narazie wydusilem tylko 230 km\h ale to i tak dobrze jak na 2.0 8v wkoncu to zaledwie 115 ps a i jesz cze jedno 2.0 dopiero przy 5500 obrotuw ma 115 ps czyli tak naprawde nie osiagaja tego bo przy 5000 odcinalo doplyw paliwa. po ostatniej prubie 1.8 mojego drugirgo vento 220 km\h ale tloki sie stopily pierscienie popenkaly ale juz szlif tulej culindrycznych zrobiony tloti kute na zamuwienie oraz pierscienie i znowu ogien na tloki po dotarciu sprawdze ile pujdzie pozdro DAWID :tazz:
_________________
Car Audio I Tuning
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-04, 23:13   

DAWID, nie szkoda Ci tych furek tak katować ?? :(
 
 
CINO 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 377
Skąd: Gniezno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-01-04, 23:49   

hehe... Ja nawet gdybym chciał to moim 1.8 nie osiągnę 200 km/h....
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-05, 00:07   

DAWID napisał/a:
dziekuje za pouczenie
jesli chodziło o moje pytanie o nowy komp to nie o to mi chodziło, tylko poprostu ciekawość ceny nowego kompa, ja sam wkładałem używkę u siebie.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-01-05, 22:26   

DAWID napisał/a:
tylko 230 km\h
fajowo, ale czy warto wcoskać kit doświadczonym ludziom na forum? Auto o gabarytach Vento żeby osinąć 230 km/h potrzebuje przynajmniej 170 koni.
_________________

 
 
DAWID 
Autostopowicz
majster


Silnik: 2.0 GT
Wiek: 35
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: nowogard
Wysłany: 2009-01-05, 23:11   

hahah wedluk ksiazki vento 2.0 115ps ma 198km\h predkosc maksymalnai juz ci powiem ze napewno idzie wiecej. a po drugie muj ventyl ma splanowana glowice zmienione pierscienie zmieniony komputer dawke wtrysku paliwa i brak odciecia zamuka obrotomierz o ponat 1000 obrotuw czyli wkreca sie ponad 8000rpm
_________________
Car Audio I Tuning
 
 
CINO 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 377
Skąd: Gniezno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-01-05, 23:25   

Dawid a powiedz mi jakie masz ciśnienie na tłokach ?? Mówisz że Twoje 2 vento 1.8 220 km/h poleciało... wiesz co choć bym nie wiem co byś zrobił z tego silnika to i tak nie poleci tyle :) . A ta bajka o zamykaniu liczniki przy marnych 115 koniach. To już w ogóle Ci nie wyszła :) . Ale gratuluje wyobraźni :oklaski:
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-01-06, 09:33   

Sam słyszałem na zlocie jak była mowa o pewnym vento z 1.8 jak kolega licznik zamyka no tylko tam chyba 100KM z groszem było dzięki wydechowi czy jakoś tak.

DAWID napisał/a:
i brak odciecia zamuka obrotomierz o ponat 1000 obrotuw czyli wkreca sie ponad 8000rpm

no to niezłe katusze ma ten silnik....po coś przecież producent wstawił to odcięcie....u mnie to nie mam pojęcia czy jest to odcięcie czy nie ma....na LPG nie ma na bank bo chyba w żadnym aucie nie działa odcięcie z LPG a na beznynie to nie wiem.....nigdy wskazówka mojego obrotomierza tak daleko nie zawędrowała. ;)
 
 
DAWID 
Autostopowicz
majster


Silnik: 2.0 GT
Wiek: 35
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: nowogard
Wysłany: 2009-01-08, 09:36   

Cino dla twojej wiadomosci jak wiesz o czym muwie 1 od rozrzadu 13,5 reszta po 14 cisnienia kompresi
_________________
Car Audio I Tuning
 
 
szef44 
Autostopowicz
nowy


Silnik: 2.0 (2E)
Wiek: 37
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: tarnobrzeg
Wysłany: 2012-12-20, 13:41   

Witam wszystkich

Jestem nowym, świeżym posiadaczem VW Vento z silnikiem 2E. Posiadam problem dotyczący wskazań wskaźnika temperatury. Nawet po uruchomieniu silnika, po 20 minutach wskaźnik nadal wskazuje 0. Sądząc, iż to czujnik wymieniłem go na nowy. Jednak nie pomogło, problem trwa nadal. Próbowałem go ogrzewać opalarką, jednak nie przyniosło to rezultatu. Jedynie, gdy ogrzałem go do bardzo wysokiej temperatury, wskazówka wychyliła się do maksimum i zaczęła migać kontrolka temperatury. Po lekkim ostygnięciu (czujnik nadal gorący) wskazówka opadła do zera jak po przekręceniu zapłonu na zero. Sprawdzałem przejście od wtyki czujnika do kostki wskaźników - jest przejście, lecz słyszałem że gdy kabel będzie choć lekko uszkodzony rezystancja będzie inna i będzie oszukiwał. Nie mam pojęcia jak to zmierzyć.

Bardzo proszę o pomoc gdyż wyczerpałem pomysły.

Czy może być to wina zegarów....????
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2012-12-20, 13:46   

Chodzi Ci o temp. wody ?? A jak z ogrzewaniem ?? Może to termostat ??
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
szef44 
Autostopowicz
nowy


Silnik: 2.0 (2E)
Wiek: 37
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: tarnobrzeg
Wysłany: 2012-12-20, 14:01   

Tak chodzi o temp wody, grzanie dziala, termostat juz kupilem bede wymienial choc watpie ze to przyczyna
Nie moge znalezc tematu ale czytalem ze jakas blaszka przy zegarze od temp
 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2012-12-20, 21:55   

to może być licznik. Ajak temp poszła na wysoką i kontrolka się zaświeciła to samochód się nie zagrzał???
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
szef44 
Autostopowicz
nowy


Silnik: 2.0 (2E)
Wiek: 37
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: tarnobrzeg
Wysłany: 2012-12-20, 22:42   

Silnik nie pracował, czujnik potraktowałem opalarką, ale sprawdzałem dzisiaj w środku robi się dość szybko ciepło a wskaźnik zero.
 
 
Raziel500 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1008
Skąd: koło Pucka
Wysłany: 2012-12-23, 17:52   

musisz podłaczyć go pod kompa i sprawdzić jaka temp jest na wskazaniach w sterowniku silnika jak pokazuje mniej więcej taka jaka by mogła być to licznik, a wentylator się włącza jak tak to przy jakiej temperaturze.
_________________
Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zrobić to boczną
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,29 sekundy. Zapytań do SQL: 12