Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-21, 21:18
ogrzewanie - bardzo słabe ciepłe powietrze
Autor Wiadomość
Felipewp 
Kierowca eLki


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Nowy Sącz
  Wysłany: 2008-02-21, 16:20   ogrzewanie - bardzo słabe ciepłe powietrze

witam mam problem w moim vento 1.8 mam bardzo słabe ogrzewanie, układ odpowietrzałem kilka razy jak ustawie na obrotach poziom 1 jeszcze cos tam leci ciepłego powietrza ale gdy dam np . na 3 poziom po chwili leci letnie tak jak by nagrzewnica nie wyrabiała przewody do nagrzewnicy są gorące ,filtr kabinowy nowy ,dmucha ładnie ale jest zimno :( juz nie wiem co z tym moze byc ... prosze o pomoc
 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-02-21, 16:30   

a powiedz czy wogóle osiaga temp wyższą auto ??
 
 
Felipewp 
Kierowca eLki


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-02-21, 16:36   

mam nowy terostat temperatura stoi na 80 a w korkach lub przy ekstremalnych warunkach kolo 90
 
 
adbaca 
Zapalony Ventkarz
94r.



Silnik: 1.9TD, 75KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 274
Skąd: Radomska
Wysłany: 2008-02-21, 16:45   

czyli temp osiąga a nie wieje ciepłem ??
http://forum.vwvento.org/...p%B3e+powietrze
zobacz ten link, poprzegladaj moze jakąś myśl Ci podsunie
 
 
Felipewp 
Kierowca eLki


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-02-21, 17:14   

uszczelka raczej nie bo nie ma przedmuchów a płyn chłodnicy jest czysty
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-02-21, 17:28   

masz thermotronik?
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
Felipewp 
Kierowca eLki


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-02-21, 17:29   

nie mam
 
 
Hemi77 
Ventofan
V8 i jazda...


Silnik: 2.0 2E
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 172
Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2008-02-21, 19:14   

moze masz problem z linka ktora steruje zaworkiem od nagrzewnicy , czasami z zatrzasku spadnie, albo zaworek sie popsul , i jeszcze jedna mozliwosc ze sie zatkala nagrzewnica ale to juz w extremalnych wypadkach , zycze powodzenia w szukaniu usterki
_________________
Hemi.
Buduje HOT ROD-a.
 
 
Felipewp 
Kierowca eLki


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-02-21, 19:48   

linka jest w porządku sciągałem konsole wygląda ze wszystko w porządku na dniach sprubuje przetkac nagrzewnice

[ Dodano: 2008-02-21, 19:49 ]
a o jaki ci zaworek chodzi gdzie on jest ?
 
 
misiek 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 ABS +LPG
Pomógł: 18 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 620
Skąd: wielkopolska,okolice Kalisza
Wysłany: 2008-02-21, 20:38   

Hemi77 napisał/a:
albo zaworek sie popsul

Felipewp napisał/a:
a o jaki ci zaworek chodzi gdzie on jest ?

Nie szukaj bo go nie znajdziesz :OK: :OK: ventyl nie ma zaworka ;) ;) ;) ciepłym powietrzem steruje się otwierając klapki na poszczególnych kanałach dolotowych,przekręcając na gorąco otwieramy nawiew powietrza na nagrzewnicę i stąd bierzemy gorące powietrze w samochodzie :tak: :tak: :tak: ja bym podejrzewał że nie otiera vci się tsa klapka która puszcza powietrze na nagrzewnicę :tak: :tak:
 
 
marmarmarek 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 ABS 66kW
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 1375
Skąd: Leszno
Wysłany: 2008-02-21, 20:44   

misiek napisał/a:
Nie szukaj bo go nie znajdziesz
tez sie wlasnie zdziwilem czytajac to... przeca to nie Wartburg :P ( gdzie na zmiane powietrza w kratkach po przesunieciu suwakow trzeba czekac az ciecz zmieni temperature...
_________________
VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą :)
 
 
Felipewp 
Kierowca eLki


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-02-21, 21:50   

tylko jak sie do tej klapki dostac chyba nie rozbierac pol auta ?
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-02-22, 00:18   

a może to sama nagrzewnica sie kończy. Sprawdź czy nie masz mokro na dywanikach pod nogami z przodu. No tak jak koledzy mówią: termostat (nic nie znaczy że dopiero wymieniony, mógł być wadliwy).
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Felipewp 
Kierowca eLki


Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 34
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-02-22, 08:40   

sucho jest
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2008-02-22, 10:57   

Wystraczy że nagrzewnica jest od srodka pokryta kamieniam lub jakims inny osadem i lipa.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2008-02-22, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wasil1 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1,8 AAM+LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 244
Skąd: Łomża
Wysłany: 2008-02-28, 08:38   

Przepłukaj nagrzewnicę, też tak miałem. Teraz grzeje aż miło, wszyscy mi zazdroszczą.
 
 
Bucus 
Zapalony Ventkarz
czerowne najszybsze



Silnik: 1.9 TDI (1Z)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 347
Skąd: Koszalin / okolice
Wysłany: 2009-02-08, 10:02   

A ja mam takie pytanko, a mianowicie, żeby ciepłe powietrze zaczęło lecieć w aucie muszę przejechać ok 10km w mieście i 15 km w trasie, czy to normalne?, po przejechaniu tych odległości na wskaźniku mam ok 70 stopni, ale jak będę jeździł dalej to temp. dojdzie do 90.
Sprawdzałem węże chłodnicy po przejechaniu ok. 2km i górny był letni a dolny zimny.
_________________
Moje VENTO


Spoty grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-02-08, 10:16   

No trochę to dziwne u mnie w aucie po przejechaniu 2-3km leci już ciepłe powietrze a skazówka jest na tych kreseczkach przed 70C
Bucus napisał/a:
czy to normalne?

wiec normalne to nie jest ... może coś z termostatem?
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Bucus 
Zapalony Ventkarz
czerowne najszybsze



Silnik: 1.9 TDI (1Z)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 347
Skąd: Koszalin / okolice
Wysłany: 2009-02-08, 10:20   

Też myślałem że termostat, dlatego sprawdzałem węże, i wg nich wygląda że termostat OK.
_________________
Moje VENTO


Spoty grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-02-08, 10:23   

Ja u siebie wymieniłem termostat i grzeje się momentalnie, przejadę jakieś 4-5 km i prawie 90 stopni jest, a w aucie cieplutko :)
_________________

 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-08, 10:39   

Ja to wczoraj przerabiałem. Termostat wymieniony i od razu szybciej się nagrzewa silniczek i w środku. Wymień termostat ale najlepiej na oryginalny. Ja teraz taki wsadziłem i jest :OK: a wcześniej był "no name" i temp trzymała się na ok 75st a teraz 85st. :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Bucus 
Zapalony Ventkarz
czerowne najszybsze



Silnik: 1.9 TDI (1Z)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 347
Skąd: Koszalin / okolice
Wysłany: 2009-02-08, 10:46   

a wie ktoś jak jeszcze inaczej można sprawdzić termostat, bo nie jestem pewien co do tego że to jego wina,
tak jak pisałem węże OK, temperatura też jest dobra tylko że długo się grzeje.
_________________
Moje VENTO


Spoty grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-02-08, 11:04   

Jak sie zagrzewa, ze wskazowka staje na 90 to zostaw.
Nie porownujcie grzania benzynowca do TDI, nawet TD szybciej sie grzeje od TDI. Wszystko przez wyzsza sprawnosc TDI, ktory oddaje mniej ciepla.
U mnie nastepna naprawa bedzie wymiana termostatu bo jak sie samochod przycisnie na trasie to wskoczy temperatura 90, ale jak sie jedzie spokojnie to oscyluje w granicach 80-85.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Bucus 
Zapalony Ventkarz
czerowne najszybsze



Silnik: 1.9 TDI (1Z)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 347
Skąd: Koszalin / okolice
Wysłany: 2009-02-08, 11:43   

bradley, masz rację żeby nie porównywać, ale jechałem innym TDI i grzał szybciej niż u mnie.
Dlatego próbuje znaleźć jakąś przyczynę, że tak długo
_________________
Moje VENTO


Spoty grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy
 
 
Bucus 
Zapalony Ventkarz
czerowne najszybsze



Silnik: 1.9 TDI (1Z)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 347
Skąd: Koszalin / okolice
Wysłany: 2009-02-08, 12:20   

Może któryś z kolegów posiadający TDI (1Z) napisać jak u niego wygląda z nagrzewaniem się w środku.
_________________
Moje VENTO


Spoty grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-02-08, 12:42   

Ja po tych 10 km na 1 wentylatora i full ogrzewaniu na szybe mam wskaznik na ok 80 stopniach i rosnie. Na pewno po 10km wieje juz cieplym powietrzem.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-02-08, 13:02   

a wiec ja miałem tez tak ze nie nagrzewaól mi sie a tem p silnika to 70 a dmucha ledwie ciepłym do wymiany trmostat.ale mnie tkneło zeby wycyszcic nagrzewniczke odpiołem przewody przepłukałem odkamieniacz i zapiete i przy 70 grzeje tez niezle silnik TDI 1Z a termostat dalej nie wymieniony :P
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-08, 13:05   

ale przecież już dmucha ciepłym powietrzem nawet w momencie gdy wskazówka się zaczyna podnosić....czyli znacznie mniej niż 70stopni...
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-02-08, 18:36   

tak ale jak koledzeFelipewp, ma temp silnika 80 i nie grzejej jemu to mi sie wydaje ze nagrzewniczka jest zapchana syfem bynajmniej tak było u mnie
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-02-08, 18:42   

FWD350 napisał/a:
ma temp silnika 80 i nie grzejej jemu to mi sie wydaje ze nagrzewniczka jest zapchana syfem bynajmniej tak było u mnie

albo jest pokryta kamieniem od środka ;)
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-02-08, 18:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-08, 20:22   

Cytat:
a wie ktoś jak jeszcze inaczej można sprawdzić termostat
wyjąć. Węże nic nie znaczą u mnie tak było, macane węże prze mechanika i wszystko niby OK a okazało się że termostat był walnięty.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-02-08, 21:15   

Bucus napisał/a:
A ja mam takie pytanko, a mianowicie, żeby ciepłe powietrze zaczęło lecieć w aucie muszę przejechać ok 10km w mieście i 15 km w trasie, czy to normalne?, po przejechaniu tych odległości na wskaźniku mam ok 70 stopni, ale jak będę jeździł dalej to temp. dojdzie do 90.
Ja mam tak samo że rano to muszę dłuuugo czekać na ciepłe. Kovval miał tak samo. Poszukaj na forum bo już o tym kiedyś pisaliśmy jak to nasze TDIki długo się grzeją...
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-02-09, 11:42   

Dzis sprawdzilem. Temp na zewnatrz ok 2-3C+ Nie wiem ile przejechalem bo tyle co na stacje benzynowa i do dentysty a ze to zaraz obok siebie to moze z 2km i jak wskaznik zaczynal wstawac czyli byl na pomiedzy 1 a 3 kreska po lewej stronie to na 1 biegu, szybie i max temp juz lecialo cieple powietrze.
Takze jak slabo ogrzewa wnetrze to masz nagzrewnice do czyszczenia, a jak silnik nie wskakuje na 90 to termostat albo czujnik.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Bucus 
Zapalony Ventkarz
czerowne najszybsze



Silnik: 1.9 TDI (1Z)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 347
Skąd: Koszalin / okolice
Wysłany: 2009-02-09, 12:25   

A mam jeszcze pytanie, czy żeby wymontować nagrzewnice, to muszę całą deskę ściągać, bo patrzyłem na poradę i tam tak jest, a może komuś udało się bez wyciągania deski?
Bo zastanawiam się jak przeczyścić samą nagrzewnicę, tzn bez odkamieniania całego układu z chłodnica łącznie, gdyż co do chłodnicy to nie jestem pewien czy by to wytrzymała.
_________________
Moje VENTO


Spoty grupy CMTeam.pl, każdy piątek, godz 21.30 parking podziemny Forum - Zapraszamy
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-02-09, 13:06   

mozesz odpiac weze w przegrodzie silnika i podlaczyc jakiegos szlaufa i przeplukac, ale znajac niemcow to dostep tam jest tragiczny. Nie potrafie dostac sie do ciegna wastegatu w turbinie bo tam nie ma jak reki wsadzic ani od gory ani od dolu.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 10