Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-02-22, 14:35 PORADA jak zamontowa sterowanie centralnego zamka z pilota
Potrzebne będą:
-sterownik centralnego zamka,
-śrubokręt gwiazdkowy,
-lutownica,
-cyna,
-dobra izolacja,
-szczypce do ściągania izolacji lub nożyk,
-kontrolka lub miernik,
-no i oczywiście trochę wolnego czasu, odpowiednie miejsce i ewentualne dopalacze
1. Zacznijmy od miejsca pracy, ściągamy tą zaślepkę zaznaczoną na niebiesko, następnie odkręcamy wkręt zaznaczonego na czerwono.
2. Po zdjęciu zaślepki odkręcamy kolejne wkręty zaznaczone na czerwono. Ściągamy całą osłonę i odpinamy skrzynkę bezpieczników i opuszczamy ją w dół.
3. Teraz zlokalizujmy potrzebne nam przewody:
- przewody od centralnego zamka: czerwony z białym paskiem, zielony i szary w czarnej kostce (zaznaczona na czerwono) wychodzącej z drzwi, widać też gruby brązowy przewód (zaznaczony na niebiesko) do którego możemy podłączyć masę.
- przewody od kierunków: czarny z białym paskiem i czarny z zielonym paskiem, wychodzące z czerwonej kostki na dole skrzynki bezpieczników ( zaznaczona na niebiesko)
-przewód od zasilani, to jakikolwiek gruby czerwony wchodzący do skrzynki bezpieczników.
4. Teraz należy przygotować wiązkę od sterownika, jeśli jest to uniwersalny sterownik należy wykonać schemat połączeń do sterowania (+), w danym wypadku polegało to na wycięciu obu pomarańczowych przewodów, złączeniu żółtych, a na białych jest sterowanie. Następnie owijamy wiązkę taśmą oddzielając przewody w dowolnym nam sposób, grupując je na miejsce podłączenia.
5. Ja musiałem zrobić układ separujący kierunki ponieważ z tego sterownika wychodził jeden przewód na kierunki, jeśli są dwa to nie musimy nic robić. Układ składa się z dwóch diod prostowniczych 3A.
6. Teraz możemy przejść do montażu, najpierw musimy umieścić i przymocować centralkę( najlepiej gdzieś wysoko nad skrzynką bezpieczników) Następnie układamy naszą wiązkę razem z oryginalnymi wiązkami aby wyglądało jak fabrycznie i doprowadzamy kolejne fragmenty wiązki do odpowiednich miejsc montażowych.
7. Należy teraz podłączyć wszystkie przewody poprzez nacięcie izolacji, skręcenie razem przewodów i polutowanie ich. Należy też je bardzo dobrze zaizolować. Połączenia najlepiej wykonać w tej kolejności:
- masa
- plus
- kierunki
- interfejs centralnego zamka, dwa połączone przewody łączymy z czerwonym z białym paskiem, przewód zamykający z szarym, a przewód otwierający z zielonym.
8. Po dokładnym polutowaniu i zaizolowaniu wszystkich połączeń powinno nam wszystko działać.
9. Teraz zostaje wszystko poskładać w odwrotnej kolejności i cieszyć się wygodą
10. Jeśli chodzi o domykanie szyb to realizowane jest ono poprzez podanie długiego sygnału plusowego na przewód zamykający (szary). Lecz najczęściej sterowniki mają wyjście domykania szyb realizowane jako masa więc należy je zmienić przy pomocy przekaźnika na plus.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Myślę że to powinno wystarczyć, jeśli są jakieś wątpliwości to proszę pisać, postaram się dokładniej wytłumaczyć i uzupełnić poradę
Wielkie podziękowania dla Cinek82 za użyczenie swojej ventki
Koledzy jestem pod warzeniem, super porada na pewno pomoże ,dzięki wielki za trud jaki włożyliście w ta poradę
mam jeszcze pytanko czy aku trzeba odłączać przed przystąpieniem do montażu
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-22, 17:43
krzeszak napisał/a:
Koledzy jestem pod warzeniem, super porada na pewno pomoże ,dzięki wielki za trud jaki włożyliście w ta poradę
Nie "my" włożyliśmy, tylko tomek87 włożył, bo to On wszystko robił i montaż i foty do porady i samą poradę. Ja tylko byłem towarzyszem do rozmów, oczywiście o Ventkach
Jakiego sterownika użyliście Jakiś tańszy sterownik z allegro podejdzie czy trzeba czegoś lepszego Strasznie mnie denerwuje manewrowanie kluczem w zamarzniętym zamku i chętnie bym sobie założył taką wygodę, mając tak dokładną instrukcję chyba dam sobie radę
Jeszcze jedno pytanie, ta wiązka od sterownika jest zrobiona według jakiegoś schematu dołączonego do sterownika czy według wiedzy "elektryka-montażysty"
Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-02-23, 19:42
Bartek napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie, ta wiązka od sterownika jest zrobiona według jakiegoś schematu dołączonego do sterownika czy według wiedzy "elektryka-montażysty"
Sterowanie zamka wedle schematu, a wygląd wiązki to moja inwencja
10. Jeśli chodzi o domykanie szyb to realizowane jest ono poprzez podanie długiego sygnału plusowego na przewód zamykający (szary). Lecz najczęściej sterowniki mają wyjście domykania szyb realizowane jako masa więc należy je zmienić przy pomocy przekaźnika na plus.
Mógłbys to jakos mi bardziej na chłopski rozum wytłumaczyc bo nie bardzo rozumiem jak mam to zrobic a raczej co w koncu mam zrobić??:)
Domykanie szyb u mnie ze sterownika był - więc trzeba to zmienić na + ja osobiście podpiołem to pod ten sam kabel co do zamykania drzwi i najpierw mi zamyka zamek podem szybi i na końcu szyber dach działa świetnie!!
Tomek87 podaj ten przykład wszystkim co mi podałeś a mianowicie chodzi o ten przekażnik p-04 i schemat jego podłączenia bo u mnie sprawdza sie w 100 % ( bez przekażnika szybki mi nie działały )
W sumie opis i zdjęcie jest w temacie PILOT CENTRALNEGO ZAMKA
POWODZENIA
_________________
Ostatnio zmieniony przez adam-358 2009-03-02, 09:20, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-03-02, 21:04
To jest dokładnie to co napisałem w tamtym temacie
a jesli chodzi o szyby to musisz dac przekaznik normalnie otwrty jeden przewod zasilajacy przekaznik pod plus a wyjscie do zamykajacego w samochodzie, cewke na stale do plusa a minus na cewke ze sterownika
Ale i tak teraz nic nie rozumiem. Zaden ze mnie elektryk także wiecei. Skąd ten przekaźnik amm wziąśc juz jest w w aucie czy jak??? No i skąd na stałe podpiąc tam plus no i jaki przewód pociągnąc tam ze sterownika oraz jaki do tego punktu 87??? Byłbym wdzieczny jesli wytłumaczycie mi to łopatologicznie:)
ja właśnie szukam sterownika i wybiore coś z asortymentu Stiga będę brał sterownik ze scyzorykmi z dodatkowym kanałem na otwieranie klapy z pilota.Groty ori przerobie pod scyzoryk i wszystko ładnie będzie wyglądać
Nom to dzis podłączyłem swój sterownik według waszych rad i działa super:) początkowo komfot szwankował ale potem sie ustawił i wszystko działa a dioda świeci tak że cąłe auto rozświetla:P
Thx dzieki za porade naprawde się przydała tylko z ta kostka od centralnego z drzwi były problemy bo sa krótkie kable a poza tym ciężko sie ją wypinało po tylu latach:0 ale reszta zrobiona si i jest teraz miodzio i wygoda:)
Odkopuję następny temat W końcu mam okazję kupić sterownik centralnego choć miał być pół roku temu Czy ten zestaw nada się do Ventyla http://moto.allegro.pl/it...alnego_p_p.html Oczywiście pomijam funkcję immobilizera której i tak nie będę podłączał/uruchamiał
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-08-02, 23:11
Polecam tego kolesia z allegro i sprzęt które sprzedaje http://allegro.pl/item660...tal_okazja.html
Kupiłem u niego parę centralek, kumpel u niego kupuje średnio 2-3 centralki, od jakiegoś czasu. Jeszcze nigdy żadnej nie odesłał z powodu awarii.
No to sterownik zamówiony, przy montażu pewnie zadam jeszcze parę pytań w tym temacie Kupiłem to co pokazałem wyżej tylko z innymi pilotami i bez tego nieszczęsnego immobilizera
Dostałem już sterownik I bardzo bogatą instrukcję obsługi
i po angielsku ale trochę więcej opisane
Teraz niech ktoś ogarniający temat napisze mi co gdzie podłączyć bo nie mam zielonego pojęcia. Kierunki są już rozdzielone na dwa więc nie muszę robić tej dodatkowej wiązki, masa do brązowego i plus do grubego czerwonego. A co z resztą
Mój czwarty post z rzędu ale mam nadzieję że mi wybaczycie Przyglądając się temu schematowi i temu co jest napisane w tym temacie doszedłem do konkluzji że trzeba to zrobić tak - biały od zamykania podłączyć do szarego, biały z czarnym paskiem od otwierania do zielonego a żółty połączony z żółtym z czarnym paskiem do czerwonego z białym paskiem
Ta tylko jeszcze trzeba wiedzieć co się czyta Ja z elektryką mam niewiele wspólnego więc dla mnie te kabelki i krzaczki na schematach to czarna magia ale drogą dedukcji doszedłem mniej więcej do celu, tutaj doczytałem co do czego i mam nadzieje że coś z tego wyjdzie i nie spalę jutro niczego przy montażu
Udało się Czas operacyjny około 2 godziny, a wszystko przez to że nie doczytałem że kable od kierunków są za skrzynką bezpieczników No i u mnie zamiast czarnego z zielonym paskiem był zielony z czarnym paskiem
Ja sobie też zakupiłem moduł sterowania centralnym zamkiem z pilota. Mam zamek pneumatyczny i stąd trochę wątpliwości. Proszę o pomoc. Oto schemat jaki otrzymałem (i lekko zmodyfikowałem):
W instrukcji do podłączenia zamka centralnego stoi:
Poszukujemy przewodu w wiązce pod kokpitem (czy chodzi tu o ten kabel między kompresorem a centralą? Gdzie dokładnie go szukać i jak on wygląda?). Powinien na nim pojawiać się impuls +12V przy zamykaniu i impuls masowy przy otwieraniu (lub na odwrót). Przetnij ten przewód i podłącz do niego alarm wg schematu (pomarańczowy i biało-czarny?).
W przypadku gdy podczas uzbrajania modułu centralny zamek otwiera się, a przy rozbrajaniu zamyka należy zmienić podłączenie przewodów: żółto-czarnego na ”masę” i żółtego na ”+12V”. (Tylko gdzie w pierwszej kolejności podłączyć żółto-czarny i żółty bo chyba nie tak jak czerwony i czarny wychodzący z modułu?)
I jeszcze dwa pytanka:
Czy muszę podłączać gdzieś czarno-czerwony kabel skoro wlew i bagażnik otwierają się gdy otwieram centralny z kluczyka? (Wydaje mi się ze nie wiec przekreśliłem ten kabel.)
Fabryczny moduł domykania szyb. Wydaje mi się ze nie mam takiego modułu u siebie. Jak się mam upewnić?
W instrukcji:
W VW można znaleźć przewody sterujące c. zamkiem w okolicy wiązki z drzwi kierowcy. Są tam dwa przewody: zielony i szary. Oba sterują centralnym zamkiem plusami. Jeśli na przewód zamknięcia (szary) podamy plus dłużej niż tylko na 3 sek., to dodatkowo moduł fabryczny komfort rozpocznie domykanie szyb w aucie.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Dzięki
_________________ Grupa PODKARPACKA
Vento by mongi - 1997 r. 1.9 TDI 81kW (AFN)
Ostatnio zmieniony przez mongi 2009-09-08, 13:27, w całości zmieniany 3 razy
Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-09-08, 18:02
Kwestia jest taka, to że w vento jest pompa pneumatyczna to nie znaczy, ze jest takie sterowanie;)
Wiec robisz schemat na sterowanie na przemian plusem
Ten od bagażnika jest zbędny
A domykanie sprawdzisz tak, otwórz szyby, i zamykajac samochód z kluczyka przytrzymaj kluczyk dalej jakbys zamykał i jesli szyby zaczną jechać to masz domykanie i musisz je podpiąc pod przewod zamykający w samochodzi
A jesli chodzi co gdzie i jak podpiąć to jest w pierwszym pości
Dzięki za podpowiedz. Jeśli dobrze zrozumiałem to chciałem przekombinować i powinienem użyć schematu "dla impulus plusowego" - tak przynajmniej jest nazwany w instrukcji (na jednym kablu podczas zamykania pojawia sie plus i na drugim kablu podczas otwierania tez plus):
tomek87 mógłbyś potwierdzić że powinienem użyc tego schematu?
A jesli chodzi o domykanie to sprawdze jutro. I jesli dobrze zrozumialem to nie wystarczy poprostu podłączyć tego różowego kabla do szarego (zamykającego)? Pewno będę musiał dodac przekażnik?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum