Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
PORADA jak zamontowa sterowanie centralnego zamka z pilota
Autor Wiadomość
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
  Wysłany: 2009-02-22, 14:35   PORADA jak zamontowa sterowanie centralnego zamka z pilota

Potrzebne będą:
-sterownik centralnego zamka,
-śrubokręt gwiazdkowy,
-lutownica,
-cyna,
-dobra izolacja,
-szczypce do ściągania izolacji lub nożyk,
-kontrolka lub miernik,
-no i oczywiście trochę wolnego czasu, odpowiednie miejsce i ewentualne dopalacze :pijacy: :pijacy: ;)

1. Zacznijmy od miejsca pracy, ściągamy tą zaślepkę zaznaczoną na niebiesko, następnie odkręcamy wkręt zaznaczonego na czerwono.



2. Po zdjęciu zaślepki odkręcamy kolejne wkręty zaznaczone na czerwono. Ściągamy całą osłonę i odpinamy skrzynkę bezpieczników i opuszczamy ją w dół.



3. Teraz zlokalizujmy potrzebne nam przewody:

- przewody od centralnego zamka: czerwony z białym paskiem, zielony i szary w czarnej kostce (zaznaczona na czerwono) wychodzącej z drzwi, widać też gruby brązowy przewód (zaznaczony na niebiesko) do którego możemy podłączyć masę.



- przewody od kierunków: czarny z białym paskiem i czarny z zielonym paskiem, wychodzące z czerwonej kostki na dole skrzynki bezpieczników ( zaznaczona na niebiesko)



-przewód od zasilani, to jakikolwiek gruby czerwony wchodzący do skrzynki bezpieczników.

4. Teraz należy przygotować wiązkę od sterownika, jeśli jest to uniwersalny sterownik należy wykonać schemat połączeń do sterowania (+), w danym wypadku polegało to na wycięciu obu pomarańczowych przewodów, złączeniu żółtych, a na białych jest sterowanie. Następnie owijamy wiązkę taśmą oddzielając przewody w dowolnym nam sposób, grupując je na miejsce podłączenia.



5. Ja musiałem zrobić układ separujący kierunki ponieważ z tego sterownika wychodził jeden przewód na kierunki, jeśli są dwa to nie musimy nic robić. Układ składa się z dwóch diod prostowniczych 3A.



6. Teraz możemy przejść do montażu, najpierw musimy umieścić i przymocować centralkę( najlepiej gdzieś wysoko nad skrzynką bezpieczników) Następnie układamy naszą wiązkę razem z oryginalnymi wiązkami aby wyglądało jak fabrycznie i doprowadzamy kolejne fragmenty wiązki do odpowiednich miejsc montażowych.

7. Należy teraz podłączyć wszystkie przewody poprzez nacięcie izolacji, skręcenie razem przewodów i polutowanie ich. Należy też je bardzo dobrze zaizolować. Połączenia najlepiej wykonać w tej kolejności:

- masa



- plus



- kierunki



- interfejs centralnego zamka, dwa połączone przewody łączymy z czerwonym z białym paskiem, przewód zamykający z szarym, a przewód otwierający z zielonym.



8. Po dokładnym polutowaniu i zaizolowaniu wszystkich połączeń powinno nam wszystko działać.

9. Teraz zostaje wszystko poskładać w odwrotnej kolejności i cieszyć się wygodą :D

10. Jeśli chodzi o domykanie szyb to realizowane jest ono poprzez podanie długiego sygnału plusowego na przewód zamykający (szary). Lecz najczęściej sterowniki mają wyjście domykania szyb realizowane jako masa więc należy je zmienić przy pomocy przekaźnika na plus.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Myślę że to powinno wystarczyć, jeśli są jakieś wątpliwości to proszę pisać, postaram się dokładniej wytłumaczyć i uzupełnić poradę ;)

Wielkie podziękowania dla Cinek82 za użyczenie swojej ventki :oklaski:
:pijacy: :pijacy:
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
Ostatnio zmieniony przez tomek87 2009-02-22, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-22, 16:32   

No jak ładnie, chociaż ja bym pewnie i tak się z dwa dni zastanawiał :D
tomek87 napisał/a:
Wielkie podziękowania dla Cinek82 za użyczenie swojej ventki

Jakie tam użyczenie, przecież i tak to robiłeś no to "dla dobra ludzkości" i porada powstała ;)
Teraz niech ktoś z szefostwa na stronkę wrzuci.
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2009-02-22, 17:29   

Koledzy jestem pod warzeniem, super porada na pewno pomoże ,dzięki wielki za trud jaki włożyliście w ta poradę :oklaski: :oklaski: :oklaski:
mam jeszcze pytanko czy aku trzeba odłączać przed przystąpieniem do montażu ??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-02-22, 17:35   

Jeśli chodzi o aku to w instrukcji piszą że trzeba, ja zawsze robię pod napięciem ;P
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-22, 17:43   

krzeszak napisał/a:
Koledzy jestem pod warzeniem, super porada na pewno pomoże ,dzięki wielki za trud jaki włożyliście w ta poradę :oklaski: :oklaski: :oklaski:

Nie "my" włożyliśmy, tylko tomek87 włożył, bo to On wszystko robił i montaż i foty do porady i samą poradę. :oklaski: Ja tylko byłem towarzyszem do rozmów, oczywiście o Ventkach :D :lol:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2009-02-23, 08:39   

tomek87 napisał/a:
ja zawsze robię pod napięciem
jak to mówią: elektryka prąd nie tyka :diabełek:
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-02-23, 16:56   

Jakiego sterownika użyliście ?? Jakiś tańszy sterownik z allegro podejdzie czy trzeba czegoś lepszego ?? Strasznie mnie denerwuje manewrowanie kluczem w zamarzniętym zamku i chętnie bym sobie założył taką wygodę, mając tak dokładną instrukcję chyba dam sobie radę ;)
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-23, 17:12   

http://moto.allegro.pl/it...e_bagaznik.html
Ja kupiłem takie coś. Fajne małe piloty ma.
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-02-23, 17:23   

http://moto.allegro.pl/it...i_bagaznik.html
Ja myślałem o czymś takim, wygląda na to samo tylko z innymi pilotami ;) Jeszcze dzisiaj to zamówię i w sobotę będę działał :P
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-02-23, 17:33   

Jeszcze jedno pytanie, ta wiązka od sterownika jest zrobiona według jakiegoś schematu dołączonego do sterownika czy według wiedzy "elektryka-montażysty" :P
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-02-23, 19:42   

Bartek napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie, ta wiązka od sterownika jest zrobiona według jakiegoś schematu dołączonego do sterownika czy według wiedzy "elektryka-montażysty" :P


Sterowanie zamka wedle schematu, a wygląd wiązki to moja inwencja :P
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 38
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2009-03-02, 09:08   

tomek87 napisał/a:
10. Jeśli chodzi o domykanie szyb to realizowane jest ono poprzez podanie długiego sygnału plusowego na przewód zamykający (szary). Lecz najczęściej sterowniki mają wyjście domykania szyb realizowane jako masa więc należy je zmienić przy pomocy przekaźnika na plus.


Mógłbys to jakos mi bardziej na chłopski rozum wytłumaczyc bo nie bardzo rozumiem jak mam to zrobic a raczej co w koncu mam zrobić??:)
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-03-02, 09:16   

Domykanie szyb u mnie ze sterownika był - więc trzeba to zmienić na + ja osobiście podpiołem to pod ten sam kabel co do zamykania drzwi i najpierw mi zamyka zamek podem szybi i na końcu szyber dach działa świetnie!!



Tomek87 podaj ten przykład wszystkim co mi podałeś a mianowicie chodzi o ten przekażnik p-04 i schemat jego podłączenia bo u mnie sprawdza sie w 100 % ( bez przekażnika szybki mi nie działały )
W sumie opis i zdjęcie jest w temacie PILOT CENTRALNEGO ZAMKA

POWODZENIA
_________________

Ostatnio zmieniony przez adam-358 2009-03-02, 09:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-03-02, 21:04   

To jest dokładnie to co napisałem w tamtym temacie :D

a jesli chodzi o szyby to musisz dac przekaznik normalnie otwrty jeden przewod zasilajacy przekaznik pod plus a wyjscie do zamykajacego w samochodzie, cewke na stale do plusa a minus na cewke ze sterownika ;)

moze to sie przyda

http://img509.imageshack....pict0861vb1.jpg

plus na stale dajesz do 86 i 30, pod 85 przewod z sterownika a z 87 do sterowania szybami ;)
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
Ostatnio zmieniony przez tomek87 2009-03-02, 21:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 38
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2009-03-04, 09:26   

Ale i tak teraz nic nie rozumiem. Zaden ze mnie elektryk także wiecei. Skąd ten przekaźnik amm wziąśc juz jest w w aucie czy jak??? No i skąd na stałe podpiąc tam plus no i jaki przewód pociągnąc tam ze sterownika oraz jaki do tego punktu 87??? Byłbym wdzieczny jesli wytłumaczycie mi to łopatologicznie:)
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2009-03-04, 10:36   

Gavel napisał/a:
jak to mówią: elektryka prąd nie tyka

Tylko z dala napierdaala :D
_________________
Zielony borowik...
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-03-04, 11:08   

eros662, zacznijmy od tego jaki masz sterownik ?? bo może masz domykanie sterowane plusem (choć wątpię) bo wtedy było by proste ;)

Przekaźnik kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym lub elektronicznym.

_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
adam-358 
Ventofan
97r + lpg



Silnik: 1,8 GT
Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 145
Skąd: krzyż wlkp
Wysłany: 2009-03-04, 11:12   

dajcie to na strone głóna do porad przyda sie jeszcze nie jednemu .... :oklaski:
_________________

 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 38
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2009-03-04, 11:48   

Sterownik mam STIG 60max:)
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
andrew19_86 
Kierowca eLki
diesel power


Silnik: 1Y
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Wronki WLKP/Koszalin
Wysłany: 2009-03-04, 11:57   

ja właśnie szukam sterownika i wybiore coś z asortymentu Stiga :] będę brał sterownik ze scyzorykmi z dodatkowym kanałem na otwieranie klapy z pilota.Groty ori przerobie pod scyzoryk i wszystko ładnie będzie wyglądać :faja:
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 38
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2009-03-04, 12:00   

Nom ja właśnie kupiłem taki sterownik
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
Ostatnio zmieniony przez eros662 2009-03-04, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eros662 
Zapalony Ventkarz
*** VW MaNiAk ***



Silnik: 1,8 ADZ 90PS
Wiek: 38
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 379
Skąd: Murowana Goślina/ Poznań
Wysłany: 2009-03-07, 22:56   

Nom to dzis podłączyłem swój sterownik według waszych rad i działa super:) początkowo komfot szwankował ale potem sie ustawił i wszystko działa a dioda świeci tak że cąłe auto rozświetla:P

Thx dzieki za porade naprawde się przydała tylko z ta kostka od centralnego z drzwi były problemy bo sa krótkie kable a poza tym ciężko sie ją wypinało po tylu latach:0 ale reszta zrobiona si i jest teraz miodzio i wygoda:) :oklaski: :P
_________________
MOJA VENTKA
http://forum.vwvento.org/...p?p=70182#70182
GRUPA WLKP
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-08-02, 22:23   

Odkopuję następny temat ;) W końcu mam okazję kupić sterownik centralnego choć miał być pół roku temu :P Czy ten zestaw nada się do Ventyla http://moto.allegro.pl/it...alnego_p_p.html ?? Oczywiście pomijam funkcję immobilizera której i tak nie będę podłączał/uruchamiał ;)

Screen:
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-08-02, 22:32   

Bartek, oczywiscie ze sie nada ;)
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-08-02, 23:11   

Polecam tego kolesia z allegro i sprzęt które sprzedaje http://allegro.pl/item660...tal_okazja.html
Kupiłem u niego parę centralek, kumpel u niego kupuje średnio 2-3 centralki, od jakiegoś czasu. Jeszcze nigdy żadnej nie odesłał z powodu awarii.
_________________

 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-08-03, 10:36   

No to sterownik zamówiony, przy montażu pewnie zadam jeszcze parę pytań w tym temacie :P Kupiłem to co pokazałem wyżej tylko z innymi pilotami i bez tego nieszczęsnego immobilizera ;)
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-08-04, 14:01   

Dostałem już sterownik :D I bardzo bogatą instrukcję obsługi ;)



i po angielsku ale trochę więcej opisane



Teraz niech ktoś ogarniający temat napisze mi co gdzie podłączyć bo nie mam zielonego pojęcia. Kierunki są już rozdzielone na dwa więc nie muszę robić tej dodatkowej wiązki, masa do brązowego i plus do grubego czerwonego. A co z resztą ??
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
Ostatnio zmieniony przez Bartek 2009-08-04, 14:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-08-04, 14:21   

Są jeszcze jakieś schematy, wcześniej tego nie zauważyłem :P Powinno to trochę pomóc tylko według którego robić ??

_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-08-04, 14:46   

Mój czwarty post z rzędu ale mam nadzieję że mi wybaczycie :P Przyglądając się temu schematowi i temu co jest napisane w tym temacie doszedłem do konkluzji że trzeba to zrobić tak - biały od zamykania podłączyć do szarego, biały z czarnym paskiem od otwierania do zielonego a żółty połączony z żółtym z czarnym paskiem do czerwonego z białym paskiem ??
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-08-04, 21:19   

Bartek, no to już chyba wszystko wiesz ;) wystarczy dobrze poczytać :P
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-08-04, 21:24   

Ta tylko jeszcze trzeba wiedzieć co się czyta :P Ja z elektryką mam niewiele wspólnego więc dla mnie te kabelki i krzaczki na schematach to czarna magia ale drogą dedukcji doszedłem mniej więcej do celu, tutaj doczytałem co do czego i mam nadzieje że coś z tego wyjdzie i nie spalę jutro niczego przy montażu :P
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-08-05, 10:03   

Udało się :hura: Czas operacyjny około 2 godziny, a wszystko przez to że nie doczytałem że kable od kierunków są za skrzynką bezpieczników :P No i u mnie zamiast czarnego z zielonym paskiem był zielony z czarnym paskiem :drib
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
 
 
mongi 
Niedzielny kierowca
mongi



Silnik: 1,9 TDI AFN
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 75
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-09-08, 13:20   

Ja sobie też zakupiłem moduł sterowania centralnym zamkiem z pilota. Mam zamek pneumatyczny i stąd trochę wątpliwości. Proszę o pomoc. Oto schemat jaki otrzymałem (i lekko zmodyfikowałem):



W instrukcji do podłączenia zamka centralnego stoi:
Poszukujemy przewodu w wiązce pod kokpitem (czy chodzi tu o ten kabel między kompresorem a centralą? Gdzie dokładnie go szukać i jak on wygląda?). Powinien na nim pojawiać się impuls +12V przy zamykaniu i impuls masowy przy otwieraniu (lub na odwrót). Przetnij ten przewód i podłącz do niego alarm wg schematu (pomarańczowy i biało-czarny?).
W przypadku gdy podczas uzbrajania modułu centralny zamek otwiera się, a przy rozbrajaniu zamyka należy zmienić podłączenie przewodów: żółto-czarnego na ”masę” i żółtego na ”+12V”. (Tylko gdzie w pierwszej kolejności podłączyć żółto-czarny i żółty bo chyba nie tak jak czerwony i czarny wychodzący z modułu?)

I jeszcze dwa pytanka:
Czy muszę podłączać gdzieś czarno-czerwony kabel skoro wlew i bagażnik otwierają się gdy otwieram centralny z kluczyka? (Wydaje mi się ze nie wiec przekreśliłem ten kabel.)

Fabryczny moduł domykania szyb. Wydaje mi się ze nie mam takiego modułu u siebie. Jak się mam upewnić?
W instrukcji:
W VW można znaleźć przewody sterujące c. zamkiem w okolicy wiązki z drzwi kierowcy. Są tam dwa przewody: zielony i szary. Oba sterują centralnym zamkiem plusami. Jeśli na przewód zamknięcia (szary) podamy plus dłużej niż tylko na 3 sek., to dodatkowo moduł fabryczny komfort rozpocznie domykanie szyb w aucie.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Dzięki
_________________
Grupa PODKARPACKA

Vento by mongi - 1997 r. 1.9 TDI 81kW (AFN)
Ostatnio zmieniony przez mongi 2009-09-08, 13:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-09-08, 18:02   

Kwestia jest taka, to że w vento jest pompa pneumatyczna to nie znaczy, ze jest takie sterowanie;)

Wiec robisz schemat na sterowanie na przemian plusem ;)

Ten od bagażnika jest zbędny ;)

A domykanie sprawdzisz tak, otwórz szyby, i zamykajac samochód z kluczyka przytrzymaj kluczyk dalej jakbys zamykał i jesli szyby zaczną jechać to masz domykanie i musisz je podpiąc pod przewod zamykający w samochodzi ;)

A jesli chodzi co gdzie i jak podpiąć to jest w pierwszym pości :D

-----------------------------------------------------------------------------

Do moderatorów: Prosiłbym o poprawienie tematu, bo gdzieś "ć" uciekło ;) I skasowanie tego dopisku ;)
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
mongi 
Niedzielny kierowca
mongi



Silnik: 1,9 TDI AFN
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 75
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-09-08, 21:12   

Dzięki za podpowiedz. Jeśli dobrze zrozumiałem to chciałem przekombinować i powinienem użyć schematu "dla impulus plusowego" - tak przynajmniej jest nazwany w instrukcji (na jednym kablu podczas zamykania pojawia sie plus i na drugim kablu podczas otwierania tez plus):



tomek87 mógłbyś potwierdzić że powinienem użyc tego schematu?

A jesli chodzi o domykanie to sprawdze jutro. I jesli dobrze zrozumialem to nie wystarczy poprostu podłączyć tego różowego kabla do szarego (zamykającego)? Pewno będę musiał dodac przekażnik?

Dzięki
_________________
Grupa PODKARPACKA

Vento by mongi - 1997 r. 1.9 TDI 81kW (AFN)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,34 sekundy. Zapytań do SQL: 8