Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Ustawienia pompy 1.9TD
Autor Wiadomość
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-04-02, 15:13   Ustawienia pompy 1.9TD

Na forum golfa znalazłem coś takiego:

zaprzal napisał/a:
czerwona strzalka to dawka paliwa, klucz 13 kontra i wkrecajac srubokretem zwiekszasz dawke

zielona strzalka sruba dokladne ustawienie obrotow, zmniejszasz obroty wykrecajac, jezeli juz nie ma regulacji to wtedy sruba z niebieska strzalka

niebieska strzalka - obroty na biegu jalowym z wcisnietym przyspieszaczem

zolta strzalka - obroty na biegu jalowym z wyciagnietym przyspieszaczem



Postanowiłem zmniejszyć dawkę, obróciłem o pół obrotu śrubkę i spadły trochę obroty, podniosłem śrubką z zieloną strzałką.
Teraz moje pytanie na ile mogę sobie pozwolić ze zmniejszaniem dawki, jak poznać że przesadziłem i dawka jest za mała?
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-04-02, 20:27   

piotrek_inf, a po co chcesz zmniejszac? ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Fable 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 Td 55Kw
Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 809
Skąd: Litwa, Wilno
Wysłany: 2009-04-02, 20:30   

ja raz jak nakrecilem to srobki to spowrotem nieudalo sie odkrecic i troche wiecej teraz pali :D
_________________
1st. auto IZ Combi 1.5 benzyna white 85r. - Dead
2nd. Opel Ascona 1.6i GLS silver sedan 87r. - Almost Dead
NOW!!! VW Vento 1,9TD AAZ GL Blue Metalic FOREVER!
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-04-02, 20:35   

Pol obrotu srubki to jest duze zmniejszenie dawki. Na pewno odczuwalne. Nie zmniejszaj dalej. Jak swojego Kadzillaka podkrecalem to roznica miedzy 1/4 obrotu a 1/2 to byla lekka chmurka i konkretny batory ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-04-02, 20:38   

bradley napisał/a:
piotrek_inf, a po co chcesz zmniejszac? ;)


Bo dużo mi pali, jeżdżę przeważnie po mieście i wychodzi mi koło 10l/100km.
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-04-02, 20:46   

To szukaj dziury w baku ;P Duzo tez traci sie na nieszczelnych przelewach a i moze puszczasz jakis oring na pompie. I jeszcze sprawdzic jak tam wtryski sie maja czy podczas przyspieszania z sandalem w podlodze jest chmura dymu czy lekko podkapca. To juz trzeba popatrzec. Jesli wszystko wyeleminowales to masz wybitnie ciezka noge ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-04-02, 20:51   

Chmury dymu jeszcze nie widziałem za sobą, aż czasem się dziwię jak widzę u kolegi jak przyspiesza i zostawia czarną chmurę, w mieście staram się nie przekraczać 2k obrotów, no czasem 2,5 to max, dziury w baku, ani żadnej nieszczelności nie ma na 100% bo kałuży ropy nie zostawiam, ani nie śmierdzi ropą, pompa czyściutka, suchutka.
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek_inf 2009-04-02, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-04-02, 21:22   

bradley napisał/a:
Pol obrotu srubki to jest duze zmniejszenie dawki. Na pewno odczuwalne. Nie zmniejszaj dalej. Jak swojego Kadzillaka podkrecalem to roznica miedzy 1/4 obrotu a 1/2 to byla lekka chmurka i konkretny batory ;)


Jak zmniejszyłem o te pół obrotu to na początku spadły obroty z 950 do 800 i troszkę podciągnąłem tą zieloną, ale w mocy nie odczułem żadnej zmiany.
_________________

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-04-02, 22:16   

mi jak uszczelnial pompe to powiedzial ze za duza byla dawka paliwa ustawiona, ja na to ze tak od kupna bylo to typ do mnie ze handlarze tak robia. ale wydaje mi sie ze teraz pali w miescie wiecej o 0.3 litra i ma mniejszego buta. w pompie elektronicznej TDI tez tak sie reguluje??
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-04-02, 22:33   

Tam nie ma srubek, nie ma nawet jak dodac gazu z poziomu silnika.
Mozesz sobie poczytac o swapach z TD na TDI tzw. M-TDI bez elektroniki.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-04-02, 23:22   

czyli trzepa podpinac komputer i ustawiac to na kompie? nie chce mi sie czytac, zastanawiam czy tylko czy mechanik z komputerem wielkosci koperty mi to zrobi
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-04-03, 10:16   

Ale co tam chcesz zwiekszac? To juz podchodzi pod chiptuning ;)
A mozesz sobie sam dygnac dawke paliwa ale regulacja jest symboliczna. Adaptacje, grupa bodajze 4 albo 5. Ja mam 3.8mg/suw Dajesz 2mg o ile da sie tyle wyklikac i moze moze cos poczujesz.
Rezystora wstaw :diabełek:
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-04-04, 16:34   

rok czasu jezdzilem na zwiekszonej dawce bo handlarze jak mi sprzedawali pewnie to zmienili jak dawalem ostro gaz to tymil od 3 tys obrotow. a jak mi typ pompe uszczelnial to powiedzial ze bylo zaduzo i zmienil na tyle ile powinno byc dawke paliwa no i samochod teraz troche gorzej sie zbiera i pali ciut wiecej. Facet mnie troche z kasa wysterowa i nie mam zamiaru do niego jechac i dlatego sie pytam czy da rade to przywrocic u innego mechaniora ktory tez ma kompa. Mam tez power boxa ale narazie lezy w szufladzie bo ktorys z pinow jest wygiety i nie chcial wejsc ;) ale to tez moglo by chyba zmienic dawke paliwa
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-04-04, 16:48   

Junior_86, praca pompy steruje komputer za pomoca nastawnika. On tam ma okreslone napiecie i daje okreslona dawke paliwa. Popatrz sie na grupe "1" statycznie jaka jest dawka paliwa, oraz zloguj dynamicznie grupe 008 a najlepiej to 003 008 011 odrazu przeplywka i turbina.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 8