Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
nie wiem co robić - pomóżcie
Autor Wiadomość
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-05, 21:12   nie wiem co robić - pomóżcie

Witam serdecznie!
Kupiłem Vento 1.9 TD z 93 roku od znajomego :( ! Jak się okazało to nie był za dobry znajomy gdyż autko lało z wałka rozrządu na początku myśleliśmy iż to simering ale niestety okazało się że jest pęknięta końcówka wału korbowego od strony koła zębatego - wymieniłem go na nominalny zakładając nowe panewki! Acha przed wymiana rzucało trochę silnikiem i kierownicą trzęsło! Po czym po jakimś czasie (niedługim) autko zaczęło mi kopcić na siwo !! ! Sprawdziłem tryski - dobre, kompresja na każdym z tłoków ponad 30 wiec ponoć dobra! Byłem u paru mechaników i każdy mówi coś innego jeden że pompa wtryskowa drugi że pierścienie a kolejny że uszczelniacze zaworów! Silnik trochę kulał przed wymianą wału i nadal kuleje jakoś nie równo pracuje! Nie wiem co mam robić! Acha co najgorsze jeszcze dzisiaj zaczął mi się grzać temp. ok 110 stopni ale to jak mi się wydaje termostat który jutro kupie gdyż dolny wąż który dochodzi do chłodnicy jest zimny a woda gotuje w zbiorniku i górny wąż jest gorący!
_________________
Piotrek
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-05-05, 21:21   

A kiedy kopci i jak kopci?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-05, 21:35   

powiem tak kopci ciągle! czym więcej gazu tym bardziej! na siwy kolor. wydaje mi się że teraz na zawieszonym termostacie kopci bardziej :( nie wiem czy to ma jakieś znaczenie?
_________________
Piotrek
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-05-05, 21:41   

Jak kopci to może być i uszczelka pod głowicą. :faja:
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-05-05, 21:41   

cos takiego jak u mnie ??

http://forum.vwvento.org/...r=asc&start=350
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-05-05, 21:48   

Jak kopci nawet na biegu jalowym to nie dobrze. Wypadaloby sprawdzic jak jest ustawiona pompa wtryskowa. Gorsza sprawa jesli ten siwy dym blizszy jest bialemu takiemu uszczelkowemu pod glowica.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-05, 21:50   

nie wiem ale jakby to była uszczelka pod głowicą to ubywałoby płynu chłodzącego lub duże zużycie oleju chociaż sam nie wiem jak duże by musiało być - tak mi się wydaje
_________________
Piotrek
 
 
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-05, 21:53   

kurde to nie jest biały dym tylko taki siwo niebieskawy
_________________
Piotrek
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-05-05, 21:59   

Sprawdzisz co sie dzieje jak zacznie zjadac olej.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-05, 22:32   

jest zużycie oleju ale nie jest duże! czy ustawienie konta wtrysku pompy może mieć znaczenie na takie dymienie?
_________________
Piotrek
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-05-06, 00:19   

Oczywiscie, ze moze. Jak zmienialismy z bratem rozrzad w moim poprzednim Kadecie to kat byl baaardzo opozniony, auto odpalilo ale dymil jak parowoz. Drobna korekta i nie dymil ale troche zamulal, kolejna korekta i igla :)
Jedyna wada klekota nieskomputeryzowanego to to, ze musisz podpiac do pompy zegar, a w TDI odczytuje sie za pomoca komputera nie brudzac rak.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
marbik 
Niedzielny kierowca
VW Vento 1.9 TDI


Silnik: 1Z
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 53
Skąd: piekary śl
Wysłany: 2009-05-06, 09:36   

a może po prostu dostaje za mało paliwa? kumpel miał coś takiego w polo. im wiecej dodawał gazu tym bardziej auto kopciło na siwo. kumpel mechanik powiedział nam że diesel kiedy dostaje mało paliwa to kopci na siwo. i rzeczywiście miał zapchany filtr paliwa. po wymianie problem zniknął.
 
 
karczu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 td
Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: słupsk
Wysłany: 2009-05-06, 20:53   

ja bym stawiał na popychacze wymien je nie są stosunkowo drogie
a co do trześcienia to ajkie obroty ma silnik
 
 
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-06, 21:10   

przestaje rzucać przy obrotach od ok 1200
_________________
Piotrek
 
 
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-06, 21:12   

a obroty na biegu jałowym ma ok 850-900
_________________
Piotrek
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-05-06, 21:16   

hmm jak móisze ze ubywa olej a kompresje masz spoko to całkiem mozliwe uszczelniacze na zaworch.ale sprawdz tak jak ci mówił bradley, kat wtrysku jak bedziesz miał za pózno to moze dymuic na niebiesko
_________________

 
 
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-06, 21:16   

dzisiaj byłem u kolejnego mechanika i mówi mi o pierścieniach jak twierdzi może być zapieczony pierścień olejowy na jednym tłoku stąd kopcenie, trzęsienie a zarazem ubytek oleju.
_________________
Piotrek
 
 
karczu 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 td
Wiek: 36
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: słupsk
Wysłany: 2009-05-07, 18:31   

wiesz co Ci mechanicy:/ u nich zawsze do wymiany są pierscienie te silniki na tych pierscieniach pół milona robią. Nie warto otwierac silnika pierwsze to koszty a pozatym polska robota przy silnikach eeeeeee. Nie warto najpierw po rób te tansze rzeczy wymiana uszczelniaczy itp.. a filtry masz wymienione??
 
 
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-08, 11:34   

tak filtry, oleje, płyny wymienione
_________________
Piotrek
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-05-08, 12:19   

nowa, sprawdzałes ten kont wtysku???
_________________

 
 
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-08, 21:56   

Byłem u jednego mechanika który regulował i wykręcił do sprawdzenia śrubą za zaworkiem odcinającym paliwo na pompie wtryskowej. Nic to nie pomogło. Pojechałem do drugiego ten nie chciał nic robić jak się dowiedział że ta śruba była wykręcana - powiedział, że będzie konieczna regeneracja pompy jeżeli śruba ta była wykręcona całkowicie! Nie wiem czemu nie mogę dodać zdjęcia pompy i wskazać, o którą śrubę chodzi! Jak ktoś jest wstanie mi coś powiedzieć na ten temat to proszę o e-mail lub gg to wyśle fotki!
_________________
Piotrek
 
 
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-09, 13:22   

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4321

To jest ta śruba (czerwona strzałka), która została wykręcona od dawki paliwa, ale co się stanie jeżeli została wykręcona całkowicie?
_________________
Piotrek
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-05-09, 13:33   

to bedziesz miał straszne spalanie ale w zamian niesamowitego buta i kupe czarnego dymu za soba. lub tez jezeli jest odwrotnie wkrecona to brak mocy,spróbuj ja wkrecic (wykrecic) o max 1/2 obr.ale jak nie ma buta to wkrec i zobacz co to da czy bedzie dymił bo moze i ma za malo paliwa. ewentualnie spróbój ta sruba zaznaczona na zielina nia steruje sie zaołon
Ostatnio zmieniony przez FWD350 2009-05-09, 13:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
rawablus 
Niedzielny kierowca
ventyl 1.9 TD



Silnik: AAZ
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 55
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2009-05-09, 20:50   

a ja jak kupilem ventke tez mialem takie obiawy. pojechalem do servisu bosha i okazalo sie ze jest walnieta membrana na pompie. ale kolesiowi nie oplacalo sie wymieniac samej membrany to zrobil od razu cale uszczelnienie.wymiana membrany to max 50 zeta, a mnie skasowal za regeneracje prawie 700 zl. ale oplacalo sie. ventka nie wezmie wiecej niz 5,5 l/100 km i troszke czuje te 75KM. porada: znajdz kogos kto zna sie na pompach. pozdro.
 
 
nowa 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ
Wysłany: 2009-05-10, 12:41   

FWD350 napisał/a:
to bedziesz miał straszne spalanie ale w zamian niesamowitego buta i kupe czarnego dymu za soba


a ja kupę ale siwego dymu za sobą
_________________
Piotrek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 9