Wysłany: 2009-05-05, 21:12 nie wiem co robić - pomóżcie
Witam serdecznie!
Kupiłem Vento 1.9 TD z 93 roku od znajomego ! Jak się okazało to nie był za dobry znajomy gdyż autko lało z wałka rozrządu na początku myśleliśmy iż to simering ale niestety okazało się że jest pęknięta końcówka wału korbowego od strony koła zębatego - wymieniłem go na nominalny zakładając nowe panewki! Acha przed wymiana rzucało trochę silnikiem i kierownicą trzęsło! Po czym po jakimś czasie (niedługim) autko zaczęło mi kopcić na siwo ! Sprawdziłem tryski - dobre, kompresja na każdym z tłoków ponad 30 wiec ponoć dobra! Byłem u paru mechaników i każdy mówi coś innego jeden że pompa wtryskowa drugi że pierścienie a kolejny że uszczelniacze zaworów! Silnik trochę kulał przed wymianą wału i nadal kuleje jakoś nie równo pracuje! Nie wiem co mam robić! Acha co najgorsze jeszcze dzisiaj zaczął mi się grzać temp. ok 110 stopni ale to jak mi się wydaje termostat który jutro kupie gdyż dolny wąż który dochodzi do chłodnicy jest zimny a woda gotuje w zbiorniku i górny wąż jest gorący!
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
powiem tak kopci ciągle! czym więcej gazu tym bardziej! na siwy kolor. wydaje mi się że teraz na zawieszonym termostacie kopci bardziej nie wiem czy to ma jakieś znaczenie?
Jak kopci nawet na biegu jalowym to nie dobrze. Wypadaloby sprawdzic jak jest ustawiona pompa wtryskowa. Gorsza sprawa jesli ten siwy dym blizszy jest bialemu takiemu uszczelkowemu pod glowica.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
nie wiem ale jakby to była uszczelka pod głowicą to ubywałoby płynu chłodzącego lub duże zużycie oleju chociaż sam nie wiem jak duże by musiało być - tak mi się wydaje
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Oczywiscie, ze moze. Jak zmienialismy z bratem rozrzad w moim poprzednim Kadecie to kat byl baaardzo opozniony, auto odpalilo ale dymil jak parowoz. Drobna korekta i nie dymil ale troche zamulal, kolejna korekta i igla
Jedyna wada klekota nieskomputeryzowanego to to, ze musisz podpiac do pompy zegar, a w TDI odczytuje sie za pomoca komputera nie brudzac rak.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1Z Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 27 Mar 2006 Posty: 53 Skąd: piekary śl
Wysłany: 2009-05-06, 09:36
a może po prostu dostaje za mało paliwa? kumpel miał coś takiego w polo. im wiecej dodawał gazu tym bardziej auto kopciło na siwo. kumpel mechanik powiedział nam że diesel kiedy dostaje mało paliwa to kopci na siwo. i rzeczywiście miał zapchany filtr paliwa. po wymianie problem zniknął.
hmm jak móisze ze ubywa olej a kompresje masz spoko to całkiem mozliwe uszczelniacze na zaworch.ale sprawdz tak jak ci mówił bradley, kat wtrysku jak bedziesz miał za pózno to moze dymuic na niebiesko
dzisiaj byłem u kolejnego mechanika i mówi mi o pierścieniach jak twierdzi może być zapieczony pierścień olejowy na jednym tłoku stąd kopcenie, trzęsienie a zarazem ubytek oleju.
wiesz co Ci mechanicy:/ u nich zawsze do wymiany są pierscienie te silniki na tych pierscieniach pół milona robią. Nie warto otwierac silnika pierwsze to koszty a pozatym polska robota przy silnikach eeeeeee. Nie warto najpierw po rób te tansze rzeczy wymiana uszczelniaczy itp.. a filtry masz wymienione??
Byłem u jednego mechanika który regulował i wykręcił do sprawdzenia śrubą za zaworkiem odcinającym paliwo na pompie wtryskowej. Nic to nie pomogło. Pojechałem do drugiego ten nie chciał nic robić jak się dowiedział że ta śruba była wykręcana - powiedział, że będzie konieczna regeneracja pompy jeżeli śruba ta była wykręcona całkowicie! Nie wiem czemu nie mogę dodać zdjęcia pompy i wskazać, o którą śrubę chodzi! Jak ktoś jest wstanie mi coś powiedzieć na ten temat to proszę o e-mail lub gg to wyśle fotki!
to bedziesz miał straszne spalanie ale w zamian niesamowitego buta i kupe czarnego dymu za soba. lub tez jezeli jest odwrotnie wkrecona to brak mocy,spróbuj ja wkrecic (wykrecic) o max 1/2 obr.ale jak nie ma buta to wkrec i zobacz co to da czy bedzie dymił bo moze i ma za malo paliwa. ewentualnie spróbój ta sruba zaznaczona na zielina nia steruje sie zaołon
Ostatnio zmieniony przez FWD350 2009-05-09, 13:35, w całości zmieniany 2 razy
a ja jak kupilem ventke tez mialem takie obiawy. pojechalem do servisu bosha i okazalo sie ze jest walnieta membrana na pompie. ale kolesiowi nie oplacalo sie wymieniac samej membrany to zrobil od razu cale uszczelnienie.wymiana membrany to max 50 zeta, a mnie skasowal za regeneracje prawie 700 zl. ale oplacalo sie. ventka nie wezmie wiecej niz 5,5 l/100 km i troszke czuje te 75KM. porada: znajdz kogos kto zna sie na pompach. pozdro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum