Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Swap 1.9TD na 1.9TDI 90KM
Autor Wiadomość
radobom 
Zapalony Ventkarz
BOMBA



Silnik: 1.9TeDe
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 401
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-01-17, 15:11   Swap 1.9TD na 1.9TDI 90KM

Pytanko jak w temacie czy ktoś robił takiego swapa i jak to wygląda z przerabianiem Dużo tego??
_________________
Najpierw Bóg stworzył Diesla, a potem świat
 
 
Van Diesel 
Ventofan
Van Diesel



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 148
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2009-06-29, 21:03   

tez mnie to interesuje. nawet na 110KM
 
 
przemolas4 
Pan i władca oktanów



Silnik: 2,0 GL
Pomógł: 17 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 1485
Skąd: Toruń
Wysłany: 2009-06-29, 21:34   

to ja zadam jeszcze lepsze pytanie .......
1.9 d .......czy da rade z tego zrobic tdi??
_________________

 
 
Arcaj 
Vento to ja!
Red Angel 90KM


Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 33 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2883
Skąd: DWR-Wrocław
Wysłany: 2009-06-29, 22:03   

chyba tylko wymiana motoru będzie najrozsądniejsze (tak mi się wydaje)
_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..

Mój VentoLot


Grupa Dolnośląska


Sprzedaje części do Vento

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-06-30, 00:04   

przemolas4 napisał/a:
1.9 d .......czy da rade z tego zrobic tdi??

Nie da rady.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
andrew19_86 
Kierowca eLki
diesel power


Silnik: 1Y
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 36
Skąd: Wronki WLKP/Koszalin
Wysłany: 2009-07-02, 11:25   

radobom napisał/a:
Pytanko jak w temacie czy ktoś robił takiego swapa i jak to wygląda z przerabianiem Dużo tego??


a nie lepiej pogrzebać przy TD?stosunkowo niewielkim nakładem finansowym też można wycisnąć te 90-100KM,dla mnie swap silnika na 15 KM mocniejszy mija się z celem,bo wywalasz na silnik 2,5-3 tys.nie wiadomo co kupisz i nie wiadomo co wyjdzie do zrobienia jeszcze po drodze,a mocy tylko 15KM więcej,za to ładując mniejsze fundusze w AAZta,który jest wytrzymałym silnikiem można osiągnąć spokojnie ponad 100KM,pewien wariat z vwgolf.pl z 1,6 TD wyciągnął 170KM i jeździ tak na codzień :faja:

ale ogólnie to jest sporo grzebania,potrzebujesz wszystko,od skrzyni poprzez ic,wiązki,ecu po pedały z TDI,mając cały komplet na swap, nie jest to aż takie trudne :]
 
 
devill 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Mława
Wysłany: 2009-07-23, 20:39   

andrew19_86 napisał/a:

a nie lepiej pogrzebać przy TD?stosunkowo niewielkim nakładem finansowym też można wycisnąć te 90-100KM
pewien wariat z vwgolf.pl z 1,6 TD wyciągnął 170KM i jeździ tak na codzień :faja:


tylko pewnie musi teraz bańki z paliwem wozić w bagażu :P

moc można podnieść a przy okazji spalanie podskoczy a przy obecnych cenach to napewno nie za ciekawa wiadomość
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-07-23, 22:45   

Bez przesady. Podnioslem moc o 35KM i spalanie srednie teraz 5,5-6l
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Van Diesel 
Ventofan
Van Diesel



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 148
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2009-07-30, 17:31   

A co konkretnie można zrobić z 1.9 TD??? Mam trochę kasy i chętnie te 10-15KM bym se dźwignął bo mułłłłł jak....
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-07-30, 18:20   

to u mnie odwrotnie wiem co należy zrobić ale z kasą krucho :)

Przede wszystkim boost pin, podnieść trochę ciśnienie doładowania, na wstępie to wystarczy, jak mało to jakiś intercoolerek
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek_inf 2009-07-30, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtekgtd 
Kierowca eLki



Silnik: 1,8
Wiek: 43
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 21
Skąd: CT/GCH
Wysłany: 2009-07-30, 20:32   

devill napisał/a:
spalanie podskoczy

Nawet jeśli podskoczy to praktycznie niezauważalnie.
W Golfie miałem AAZ i palił mi ok. 6-6,5. Wstawiony pin od 1,6 TD i turbo na 1,8 bara. Pin miałem na średnim wcięciu bo na dużym już mi się zaczynało ślizgać sprzęgło. Nie wiem ile koni przybyło ale po samym pinie wzrost mocy jest zauważalny.
 
 
Van Diesel 
Ventofan
Van Diesel



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 148
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2009-07-31, 11:38   

Oki, a dostanę gdzieś ten pin, czy tylko w bosch? Bo tam kosztuje 200zł, nie ma problemu ale pytam. I czy to podkręcenie turbiny sam zrobie czy muszę gdzieś u mechanika. A może na zlocie ktoś pomoże?
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-07-31, 14:51   

Pin na allegro, np TU , jeżeli masz turbinę KKK to też nie będzie problem ze zwiększeniem ciśnienia, trochę o tym czytałem i tam tylko trzeba hmm już nie pamiętam dokładnie, kilka wersji tego było:

1:
Kod:
ciśnienie zwiększasz wkręcając śrubę zaznaczoną kółkiem:



2:

Kod:
 A wiec zdejmujesz blaszke ze śrubek , potem kręcisz śrubkami maxymalnie w prawo czyli do końca cięgna , kontrujesz nakrętki i zakładasz blaszke.
Może uzyskasz ze 0.9 bara ja mam prawie do końca i turbo dmucha 0.7 bara




źródło: http://www.forum.vwgolf.pl
_________________

Ostatnio zmieniony przez piotrek_inf 2009-07-31, 14:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-07-31, 14:58   

wojtekgtd napisał/a:
Wstawiony pin od 1,6 TD i turbo na 1,8 bara

Po co, po co?
Nie dosc, ze to takie malutkie turbulum, ze sie wysra przy 1,8bara po niedlugim czasiem to po drugie ma kiepski flow.
Lepiej zamontowac cos wiekszego co przy mniejszym cisnieniu doladowania bedzie mialo taka sama a nawet lepsza wydajnosc cisnieniowa.
Pytanie jeszcze na ile byl dokladny ten manometr ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
wojtekgtd 
Kierowca eLki



Silnik: 1,8
Wiek: 43
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 21
Skąd: CT/GCH
Wysłany: 2009-07-31, 17:07   

bradley napisał/a:
sie wysra przy 1,8bara po niedlugim czasie

Latałem tak ponad 2 lata i nic się nie wysrało ani nic nie wskazywało na to że ma się wysrać więc... ;)
bradley napisał/a:
Lepiej zamontowac cos wiekszego co przy mniejszym cisnieniu doladowania bedzie mialo taka sama a nawet lepsza wydajnosc cisnieniowa.

Masz rację. Miałem to w planach ale póki co kombinowałem z tym co miałem a potem przesiadłem się na Vento :)
bradley napisał/a:
Pytanie jeszcze na ile byl dokladny ten manometr ;)

Hmm, ciężko powiedzieć bo nie miałem możliwości zamontowania innego dla porównania. Ale biorę też pod uwagę jazdę próbną i reakcje kolegi, który bardzo dobrze ogarnia temat AAZ-ów :D
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-07-31, 23:31   

więc swap się nieopłaca jerzeli macie 1,9TD na TDI chyba że planujecie TDI kręcic dużo wyżej :D a można :P i to nawet ciekawie tak bez bulu na 150ps
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-08-01, 08:57   

vezet22, nikt o zdrowych zmyslach nie zeswapuje TD na 90tke w TDI bo to sie nie oplaca. Szybkie toto nie bedzie a jak zacznie sie ulepszac to wyjdzie lepiej kupic jakiegos pompowtryska 130tke 150tke
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
devill 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 11
Skąd: Mława
Wysłany: 2009-08-02, 13:07   

ewidentnie to by się nie opłacało te parę koni wielkiej różnicy raczej nie zrobi....więc trzeba w inny sposób
piotrek_inf, testowałeś ten sposób na własnym aucie albo znasz kogoś kto to robił?
bo chętnie bym się za to zabrał...nie chce ventki wymieniać na coś innego ale prawdę mówiąc kopa to ona ma za małego :( nie chodzi mi o to żeby zwijała asfalt jak to niektórzy mówią ale jak się jedzie w 5 albo już 4 osoby i ma się pod nogą ledwie trochę mocy to trochę denerwujące i wygląda jakby przy 100 było odcięcie dawki paliwa i nie można było więcej z tego samochodu wyciągnąć
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-08-02, 14:07   

Testować nie testowałem, zamierzam się sam, ale jakoś zebrać się nie mogę, to wszystko wyczytałem z forum golfa, tam ludzie testowali i pisali że sama zmiana pina daje się odczuć. Na naszym forum ktoś też wymieniał pin, może napisze swoje odczucia w tym temacie
_________________

 
 
Van Diesel 
Ventofan
Van Diesel



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 148
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2009-08-04, 10:23   

Kupiłem pin. Czekam jak przyjdzie i jak wymienię to się tu odezwę. To jest 15min roboty. Jak na razie wento u mechaniora, sikał paliwem z pompy jak dawałem gazu. Jak dobrze pójdzie to 260zł nie moje. Mam zamiar jeszcze tą turbinkę podkręcić ale nie wiem czy sam dam radę
 
 
shakur 
Ventofan



Silnik: 1.9TD AAZ
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 156
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-08-04, 13:47   

Ja mam wymieniony pin:) i szczerze mówiąc różnica jest kolosalna;) szczególnie przy wyższych obrotach nie ma już tego tzw odcięcia;) tylko idzie dalej:D ile fabryka dała;P Co jest natomiast bardzo zauważalne przy agresywniejszej jeździe to spalanie;) gdy się jeździ spokojnie;) raczej wszytko w normie;)
_________________
Ja nie jezdze za szybko, poprostu latam za nisko...
 
 
Van Diesel 
Ventofan
Van Diesel



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 41
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 148
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2009-08-04, 15:22   

dobrze wiedzieć :) a nie kombinowałeś z turbiną? podobno też coś daje
 
 
shakur 
Ventofan



Silnik: 1.9TD AAZ
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 156
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-08-04, 17:13   

najpierw skoncze montowac IC:) wtedy turbina tez idze pod klucz;)
_________________
Ja nie jezdze za szybko, poprostu latam za nisko...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 8