_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Pytanko jak w temacie czy ktoś robił takiego swapa i jak to wygląda z przerabianiem Dużo tego??
a nie lepiej pogrzebać przy TD?stosunkowo niewielkim nakładem finansowym też można wycisnąć te 90-100KM,dla mnie swap silnika na 15 KM mocniejszy mija się z celem,bo wywalasz na silnik 2,5-3 tys.nie wiadomo co kupisz i nie wiadomo co wyjdzie do zrobienia jeszcze po drodze,a mocy tylko 15KM więcej,za to ładując mniejsze fundusze w AAZta,który jest wytrzymałym silnikiem można osiągnąć spokojnie ponad 100KM,pewien wariat z vwgolf.pl z 1,6 TD wyciągnął 170KM i jeździ tak na codzień
ale ogólnie to jest sporo grzebania,potrzebujesz wszystko,od skrzyni poprzez ic,wiązki,ecu po pedały z TDI,mając cały komplet na swap, nie jest to aż takie trudne
a nie lepiej pogrzebać przy TD?stosunkowo niewielkim nakładem finansowym też można wycisnąć te 90-100KM
pewien wariat z vwgolf.pl z 1,6 TD wyciągnął 170KM i jeździ tak na codzień
tylko pewnie musi teraz bańki z paliwem wozić w bagażu
moc można podnieść a przy okazji spalanie podskoczy a przy obecnych cenach to napewno nie za ciekawa wiadomość
Bez przesady. Podnioslem moc o 35KM i spalanie srednie teraz 5,5-6l
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nawet jeśli podskoczy to praktycznie niezauważalnie.
W Golfie miałem AAZ i palił mi ok. 6-6,5. Wstawiony pin od 1,6 TD i turbo na 1,8 bara. Pin miałem na średnim wcięciu bo na dużym już mi się zaczynało ślizgać sprzęgło. Nie wiem ile koni przybyło ale po samym pinie wzrost mocy jest zauważalny.
Oki, a dostanę gdzieś ten pin, czy tylko w bosch? Bo tam kosztuje 200zł, nie ma problemu ale pytam. I czy to podkręcenie turbiny sam zrobie czy muszę gdzieś u mechanika. A może na zlocie ktoś pomoże?
Pin na allegro, np TU , jeżeli masz turbinę KKK to też nie będzie problem ze zwiększeniem ciśnienia, trochę o tym czytałem i tam tylko trzeba hmm już nie pamiętam dokładnie, kilka wersji tego było:
A wiec zdejmujesz blaszke ze śrubek , potem kręcisz śrubkami maxymalnie w prawo czyli do końca cięgna , kontrujesz nakrętki i zakładasz blaszke.
Może uzyskasz ze 0.9 bara ja mam prawie do końca i turbo dmucha 0.7 bara
Po co, po co?
Nie dosc, ze to takie malutkie turbulum, ze sie wysra przy 1,8bara po niedlugim czasiem to po drugie ma kiepski flow.
Lepiej zamontowac cos wiekszego co przy mniejszym cisnieniu doladowania bedzie mialo taka sama a nawet lepsza wydajnosc cisnieniowa.
Pytanie jeszcze na ile byl dokladny ten manometr
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Latałem tak ponad 2 lata i nic się nie wysrało ani nic nie wskazywało na to że ma się wysrać więc...
bradley napisał/a:
Lepiej zamontowac cos wiekszego co przy mniejszym cisnieniu doladowania bedzie mialo taka sama a nawet lepsza wydajnosc cisnieniowa.
Masz rację. Miałem to w planach ale póki co kombinowałem z tym co miałem a potem przesiadłem się na Vento
bradley napisał/a:
Pytanie jeszcze na ile byl dokladny ten manometr
Hmm, ciężko powiedzieć bo nie miałem możliwości zamontowania innego dla porównania. Ale biorę też pod uwagę jazdę próbną i reakcje kolegi, który bardzo dobrze ogarnia temat AAZ-ów
vezet22, nikt o zdrowych zmyslach nie zeswapuje TD na 90tke w TDI bo to sie nie oplaca. Szybkie toto nie bedzie a jak zacznie sie ulepszac to wyjdzie lepiej kupic jakiegos pompowtryska 130tke 150tke
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
ewidentnie to by się nie opłacało te parę koni wielkiej różnicy raczej nie zrobi....więc trzeba w inny sposób
piotrek_inf, testowałeś ten sposób na własnym aucie albo znasz kogoś kto to robił?
bo chętnie bym się za to zabrał...nie chce ventki wymieniać na coś innego ale prawdę mówiąc kopa to ona ma za małego nie chodzi mi o to żeby zwijała asfalt jak to niektórzy mówią ale jak się jedzie w 5 albo już 4 osoby i ma się pod nogą ledwie trochę mocy to trochę denerwujące i wygląda jakby przy 100 było odcięcie dawki paliwa i nie można było więcej z tego samochodu wyciągnąć
Testować nie testowałem, zamierzam się sam, ale jakoś zebrać się nie mogę, to wszystko wyczytałem z forum golfa, tam ludzie testowali i pisali że sama zmiana pina daje się odczuć. Na naszym forum ktoś też wymieniał pin, może napisze swoje odczucia w tym temacie
Kupiłem pin. Czekam jak przyjdzie i jak wymienię to się tu odezwę. To jest 15min roboty. Jak na razie wento u mechaniora, sikał paliwem z pompy jak dawałem gazu. Jak dobrze pójdzie to 260zł nie moje. Mam zamiar jeszcze tą turbinkę podkręcić ale nie wiem czy sam dam radę
Ja mam wymieniony pin:) i szczerze mówiąc różnica jest kolosalna;) szczególnie przy wyższych obrotach nie ma już tego tzw odcięcia;) tylko idzie dalej:D ile fabryka dała;P Co jest natomiast bardzo zauważalne przy agresywniejszej jeździe to spalanie;) gdy się jeździ spokojnie;) raczej wszytko w normie;)
_________________ Ja nie jezdze za szybko, poprostu latam za nisko...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum