Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
nie działający ABS
Autor Wiadomość
Zaba91 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 2.0 16V
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 331
Skąd: Słupsk/Bydgoszcz
Wysłany: 2011-07-11, 21:41   nie działający ABS

Koledzy mam taki problemik. Po zakupie mojego Ventka okazało się że nie działa ABS. Komputer nie wykrył błędu, kontrolka się pali (wcześniej się nie paliła bo poprzedni właściciel odłączył kostkę :/ ) z tego co zauważyłem to izolacja na czujnikach przy przednich kołach jest lekko przetarta. Może podsuniecie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny awarii? Czy wystarczy tylko wymiana tych przewodów od czujników?
_________________
Była Ventka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9939
Jest Jetta II
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13778
VW it's not a hobby, this is passion...
 
 
lukasz17 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDi
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1254
Skąd: zamość
Wysłany: 2011-07-11, 22:06   

sprawdz czy te kable przewodza prad....
_________________
naprawy blacharsko lakiernicze polerki klejenie plastikow

http://tablica.pl/oferta/...owe-IDJTPr.html


http://autouslugilukaszszala.hpu.pl/news.php
 
 
Piotr_Goldap 
Ventofan


Silnik: 1,8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 131
Skąd: NGO
Wysłany: 2011-07-11, 23:27   

Ja po zakupie miałem to samo.ABS to trochę ciężki temat.Zacznij od czujników i przewodów.U mnie problem leżał w tym ,że tylne czopy piast są zamontowane od modelu bez ABS i czujniki sa poucinane.Chciałem to zrobić ale chyba szkoda kasy jak auto ma pojeździć góra 4 lata,zaraz sie odezwa głosy że to moje bezpieczeństwo.Zgadzam się ale do tej pory jeździłem autami bez ABS więc wiem co to znaczy a pchać sie w koszta koło 600 zł piasty,łożyska zapewne,czujniki tylne ,potem się okaże ze jeszcze przednie a jak i nie przednie to komp od ABS.Zacznij od czujników i przewodów.
_________________
http://www.zielonymail.co...fid=piotrgoldap
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-07-12, 08:01   

Zaba91 napisał/a:
Komputer nie wykrył błędu, kontrolka się pali

W cuda nie wierze. Swiecaca kontrolka = blad
Jest w ogole komunikacja ze sterownikiem ABSu? A na piechote to na poczatek sprawdzic rezystancje czujnikow odpinajac wtyczki. Tylne sa pod kanapa a przod niestety nie wiem ale po przewodach mozna jakosc dojsc gdzie sie zaczyna ich wtyczka.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-07-12, 20:35   

Ja bym obstawiał na czujniki, sam jednego ostatnio wymieniałem a koszt to nie całe 40zł.
Piotr_Goldap napisał/a:
Zgadzam się ale do tej pory jeździłem autami bez ABS więc wiem co to znaczy

To nie o to chodzi, według mnie jak ABS jest na wyposażeniu to ma być sprawny, to nie jest tak jakbyś wogole go nie miał, jeżeli jest a jest nie sprawny to jest najgorsza chu*nia. W najlepszym wypadku może się skończyć na ściąganiu auta przy hamowaniu a w najgorszym że wciskasz pedał a tu haltów ni ma. Ja żeby naprawić ABS to wymieniałem całą zwrotnice. Myślę że na 4 lata użytkowania opłaci się to naprawić. No ale wiadomo to Twoja sprawa.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-07-12, 21:45   

pawel39106 napisał/a:
a w najgorszym że wciskasz pedał a tu haltów ni ma

Nie, no już bez przesady, takie rzeczy to chyba tylko w erze...
Jazda bez sprawnego abs to konieczność zwracania uwagi na to, że w większości przypadków nie ma korektora siły hamowania, więc cała siła rozkłada się jednakowo na wszystkie koła. Warto o tym pamiętać chociażby zimą, żeby nie było kinder suprise.

jesli więc pisałeś, że gdzies tam się kabel przetarł, to od razu ten ów kabel trzeba wymienić. Nie można go ani sztukować, ani kleić, bo zmienia się w nim oporność, przez co własnie się ta kontrolka świeci. Może i być czujnik dobry, jak kabel przetarty to nie ma bata, będzie błąd. A to, że na komputerze nie pokazuje błędu... Bajki... Musi być błąd pokazany, więc albo kabel vag do D... albo sam program bądź problemy z komunikacją...
_________________
Zielony borowik...
 
 
Piotr_Goldap 
Ventofan


Silnik: 1,8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 131
Skąd: NGO
Wysłany: 2011-07-12, 22:49   

[/quote] To nie o to chodzi, według mnie jak ABS jest na wyposażeniu to ma być sprawny[/quote]

Zgadzam się z Tobą,wszystko co jest na wyposażeniu w aucie powinno być sprawne.W jedne warto inwestować w inne nie,z jednymi usterkami da się jeździć z innymi nie
Ostatnio zmieniony przez Piotr_Goldap 2011-07-12, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-07-12, 22:52   

rezystancja tego kabla niema żadnego znaczenia, jest on szczególnej konstrukcji po to żeby żeby się nie przełamał, ale doraźnie można założyć dowolny kabelek i będzie działać. Zaba91, więc omomierz do ręki, mierz opór każdego czujnika (wtyczka przedniego jest przy nim samym, ) opór ma wynosić 1-1.2 koma, jeśli jest inny czujnik do wymiany, jeśli wszystkie opory czujników sa dobre trzeba jeszcze sprawdzić kable czujników kół przednich, czyli wtyczka przy czujniku podpięta a rozpięta następna wtyczka kabla czujnika która jest okrągła w okolicy grodzi silnika - tam rozpinasz i powtarzasz pomiar.
Potem jeśli faktycznie brak komunikacji trzeba zajrzeć na bezpieczniki
_________________

Ostatnio zmieniony przez pablomed 2011-07-12, 22:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zaba91 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 2.0 16V
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 331
Skąd: Słupsk/Bydgoszcz
Wysłany: 2011-07-15, 19:41   

dzięki za podpowiedzi :) zobaczę najpierw te przewody, czujniki i jeszcze raz na kompa podjadę... ;P może coś się uda zdziałać :)
_________________
Była Ventka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9939
Jest Jetta II
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13778
VW it's not a hobby, this is passion...
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-03-09, 19:54   

odkop zrobię :)
Podobnie jak opisał założyciel tematu tyle że już mam sprawdzone vagiem polskim
Planowałem wymianę czujnika tylnego ale okazała się koronka zasyfiona teraz po podpięciu kompa normalnie sczytuje prędkość z koła.

Problem kolejny błąd 668 czyli za niskie napięcie na złączach aku ale to mogę wykluczyć bo czyszczone tydzień temu na glanc tak samo i wszelkie przewody odchodzące od klem
Chciałem sprawdzić kostki ale udało mi się wypiąć tylko to mniejszą bliżej zbiorniczka płynu w której są 2 piny, a tej drugiej nie mam pomysłu jak wyjąć. Może styki albo przewód przecięty dlatego chciałbym napięcie na krótko dać. Ma ktoś pomysł jak to zrobić?
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8