Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Czujnik Halla/aparat zapłonowy?
Autor Wiadomość
Lusia 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 GLX
Dołączyła: 02 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-15, 12:54   Czujnik Halla/aparat zapłonowy?

mam problem z moim venciakiem: kilka razy zgasł mi podczas jazdy, ale na początku odpalał bez problemu, aż w końcu padł i nie odpalił. Mechanik stwierdził, że to czujnik Halla. Kupiłam i ... okazało się, że ten co był w moim aparacie zapłonowym wygląda zupełnie inaczej :-(

Czy możliwe, żebym miała inny aparat zapłonowy?? mój venciak ma silnik 1,8 75 KM.
Wg katalogu dobrałam czujnik Halla Boscha 1 237 031 296 i - zong :-(

pomóżcie....
 
 
naws 
Ventomaniak



Silnik: Połykacz Uno
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 887
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-09-15, 13:12   

Ja miałem podobny problem - normalnie odpalał i nagle podczas jazdy kilka razy mu sie zdarzyło ze zgasł, aż w końcu wogole nie odpalił. Kręcił kręcił wszystko ok ale nie odpalał.

W moim przypadku winą była cewka zapłonowa, za którą zapłaciłem 280zl plus robocizna czyli dosyc drogo. Oby Ciebie taki los nie spotkał :)
_________________
Vento by naws :
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=5261
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-15, 13:53   

Tak to będzie raczej cewka. Halla też może być.
Poproś Wąskiego 2 (też jest z Pruszkowa), żeby podjechał do Ciebie i przepniecie na chwilę cewkę.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Lusia 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 GLX
Dołączyła: 02 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-15, 13:55   

póki co mechanik stwierdził czujnik Halla..... ale nie wiadomo jaki to jest, bo ten katalogowy boschoski nie pasuje.... :-(
wiem, ze mój aparat zapłonowy to Sagem o numerach: 050 905 205BA

o cewce póki co nie było mowy, ale wiem, że takie objawy też mają związek z cewką. zresztą koszt cewki i czujnika Halla jest porównywalny..... :(


problem, że autko stoi już u mechanika.....
Ostatnio zmieniony przez Lusia 2009-09-15, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-15, 14:01   

Na uszkodzonym czujniku, jeżeli silnik jest wystudzony, powinien odpalać...
Czujnik kupowałaś w ASO, czy jakimś sklepie z częściami ??
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-15, 20:43   

jestem ciekaw jak ten mechanik to stwierdził że hala jest uszkodzony :faja: najpierw niech Ci zdemontuje ten czujnik i następnie go bez problemu znajdziecie .
Lwomati napisał/a:
Na uszkodzonym czujniku, jeżeli silnik jest wystudzony, powinien odpalać...

nieprawda jeżeli hala padnie całkiem to nieodpali wcale poniewasz silnik niema iskry :P
Lwomati napisał/a:
Czujnik kupowałaś w ASO, czy jakimś sklepie z częściami

sam osobiscie wstawiłem pare zamienników i reklamacji niebyło :]
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-09-15, 20:53   

vezet22 napisał/a:
sam osobiscie wstawiłem pare zamienników i reklamacji niebyło

jasne. Nie twierdzę, że zamiennik jest zły, ale może nie ma tego samego symbolu co oryginał.
vezet22 napisał/a:
najpierw niech Ci zdemontuje ten czujnik i następnie go bez problemu znajdziecie

dokładnie. Jeżeli samochód stoi i nie jeździ, więc żaden w tym problem.
vezet22 napisał/a:
nieprawda jeżeli hala padnie całkiem to nieodpali wcale poniewasz silnik niema iskry

padnie całkiem czy połowicznie, to komputer przechodzi w tryb awaryjny i jeździ na pół gwizdka. U siebie przerabiałem ten problem. Mogę sobie jeździć i z odczepionym halla...
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-15, 21:11   

Lwomati napisał/a:
padnie całkiem czy połowicznie, to komputer przechodzi w tryb awaryjny i jeździ na pół gwizdka. U siebie przerabiałem ten problem. Mogę sobie jeździć i z odczepionym halla...

zgadza się ale tylko w przypadku VRki poniewasz u Ciebie oprzucz czujnika położenia wałka masz jeszcze czujnik położenia wału :faja: więc sterownik wie w kturym momęcie jest zapłon a w czterocylindrówkach jest tylko czójnik hala i jeśli on padnie to stoimy bo niby z kąd sterownik ma wiedzieć o położeniu wału :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Lusia 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 GLX
Dołączyła: 02 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-15, 21:31   

vezet22 napisał/a:

zgadza się ale tylko w przypadku VRki poniewasz u Ciebie oprzucz czujnika położenia wałka masz jeszcze czujnik położenia wału :faja: więc sterownik wie w kturym momęcie jest zapłon a w czterocylindrówkach jest tylko czójnik hala i jeśli on padnie to stoimy bo niby z kąd sterownik ma wiedzieć o położeniu wału :faja:


dokładnie :-)
już mam wymontowany aparat i czujnik :-) u siebie :-) jutro ruszam na poszukiwania
znalazłam firmę w wawie na Wolskiej - Jettro - mam zamiar do nich się wybrać cele zdiagnozowania czy czujnik jest popsuty i ewentualnie wtedy kupić. Powiedzieli, że koszt czujnika to ok. 180 PLN (się jeszcze okaże.....)

ale przez tel. koleś był mocno zaskoczony, że w vento mam aparat Sagem!!!!! a nie standardowego Boscha.....
na marginesie dlatego kupiony czujnik Halla (boschoski) nie pasował

zobaczymy co mi powiedzą....
 
 
Lusia 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 GLX
Dołączyła: 02 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-15, 21:33   

aha - czujnika jak do tej pory nie wymieniałam od kupna samochodu....
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-15, 21:41   

Lusia, nie kupisz czujnika halla do aparatu Sagem, to rzadki aparat sporadycznie montowany i nie robia części do niego.
Oddaj ten czujnik, jedź na szrot kup popularny aparat Boscha do silnika 1.8 bedzie kosztował 120-150 zeta i masz po kłopocie, a w razie czego czujnik do Boscha jest powszechnie dostepny w cenie 30-80 zeta - zresztą to zapewne taki czujnik jak kupiłaś.
_________________

 
 
Lusia 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 GLX
Dołączyła: 02 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-15, 22:01   

a mogę tak po prostu zmienić aparat na Boscha?? bez żadnych konsekwencji?? wszystko by grało???
bo przyznam szczerze, że myślałam też o wizycie na szrocie w celu szukania aparatu Sagem do mojego... a nie wiedziałam czy mogę wmontować Boscha....????


PS. ale te ceny to podałeś używek... czujnika też, bo ja po rabacie kupiłam nówkę za 130 PLN Boscha, którą jutro zwracam... :D
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2009-09-16, 10:56   

podałem ceny kompletnego aparatu zapłonowego który w sobie ma czujnik halla. Możesz załozyć Boscha bez problemu, ale musi byc od silnika 1.8, np od dwulitrówek nie spasuje, a od mniejszych pojemnosci jest całkiem inny i gdzie indziej umieszczony jak u Ciebie. Kupując trzeba sprawdzić czy oś aparatu niema luzu w boki z powodu wypracowanych łożysk, luz gora dół jest normalny.
_________________

 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-09-16, 22:22   

wymiana na aparat boscha będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem a napewno przypasi taki z innego 1.8 u Ciebie :faja:
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Lusia 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8 GLX
Dołączyła: 02 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-10-19, 08:43   

halo halo długo to trwało, ale już działa :-)
musiałam zostawić samochód u mechanika, a sama pojechałam na urlop :-)

w największym skrócie: przyczyną był niesprawny czujnik Halla, ale oprócz tego jednocześnie padła mi cewka :-(
przy okazji na diagnostyce u elektryka wyszło, że mam niesprawny czujnik temperatury silnika, który cały czas pokazywał 70 st., przez co cały czas zalewało mi silnik :-(
wszystko wymienione i tak venciak śmigał ok. tygodnia, po czym jeszcze na domiar złego padł mi rozrusznik :-(

ale już naprawiony i w tej chwili jestem na etapie posiadania nadziei, że na tym się skończy....

pozdrwaiam i dzięki za rady :D
 
 
Volfgang31 
Ventofan
1.6 101 KM


Silnik: 1,6 101 KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 103
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-02-06, 07:52   

a moze ktos ma wiedze jak wymienic halla w 1.6 aft?nie mam pojecia jak ten sworzen wybic bo nawet nie drgnie od mlotka ;(
_________________
Ventyl 1.6 101 KM
 
 
Volfgang31 
Ventofan
1.6 101 KM


Silnik: 1,6 101 KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 103
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-02-07, 05:07   

a moze rozwiercic?mam w komplecie jakas taka ala rurke podobnej srednicy tylko nie wiem czy to jest to
_________________
Ventyl 1.6 101 KM
 
 
Volfgang31 
Ventofan
1.6 101 KM


Silnik: 1,6 101 KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 103
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-02-08, 05:09   

ok.hall nowy i ciagle bez mocy.nie moge go od razu odpalic.musze wlaczyc stacyjke i czekac okolo 10 sek bo inaczej zgasnie ale wtedy niestety ma obroty powyzej tysiaca.jak od razu zapale to tylko z gazem i brak wolnych obrotow.bwz gazu zdechnie.po odpieciu silnika krokowego nic sie nie zmienia
_________________
Ventyl 1.6 101 KM
 
 
Volfgang31 
Ventofan
1.6 101 KM


Silnik: 1,6 101 KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 103
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-02-10, 06:39   

a jak zdjalem silnik krokowy to jak pale od razu to wchodzi na 1800 i faluje.moze krokowiec trafiony?
_________________
Ventyl 1.6 101 KM
 
 
Volfgang31 
Ventofan
1.6 101 KM


Silnik: 1,6 101 KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 103
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-02-14, 10:14   

Mam problem bo nie ma sily.jezdzi jakby mial ze 45 kucy.swiece NGK i kable sentech nowki.Kopulka bosch nowa.Palec beru nowy i czujnik halla tez nowy bosch.
Z vag'a

Mam jeszcze trzy bledy

520
523
537

Pomozecie co to takiego?

520 to przeplywka?
523 to czujnik temperatury powietrza dolotowego?
537 to sonda lambda?

Pomozcie prosze co to moze byc.Mam juz dosc jazdy takim mulem

I kolejne spostrzezenia.strzelil ponoc i przestal jezdzic od tamtej pory a pozniej stracil wolne obroty.jezdzila nim wczesniej zonka a pozniej stal dwa lata.ja go zreanimowalem bo taka fajna furka nie moze gnic.Wywalilem pierscien zabezpieczajacy przeplywke przed strzalami i sie poprawilo ciut

POMOZCIE
_________________
Ventyl 1.6 101 KM
 
 
Volfgang31 
Ventofan
1.6 101 KM


Silnik: 1,6 101 KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 103
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-02-15, 15:09   

wyczyscilem przepustnice i docialem nowa uszczelke ktora zostala posmarowana smarem.Zlapal wolne obroty :) :oklaski:

Tylko klopot z adaptacja przepustnicy jak przelaczam na 04 to wywala error.Dlaczego?
_________________
Ventyl 1.6 101 KM
Ostatnio zmieniony przez Volfgang31 2011-02-15, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Volfgang31 
Ventofan
1.6 101 KM


Silnik: 1,6 101 KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 103
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-03-01, 06:44   

nie meczcie sie odp
_________________
Ventyl 1.6 101 KM
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2011-03-02, 19:11   

Volfgang31 napisał/a:
nie meczcie sie odp

ok to się nie będe wysilał ;)
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
Volfgang31 
Ventofan
1.6 101 KM


Silnik: 1,6 101 KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 103
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-03-03, 06:53   

trudno.dobrze wiedziec
_________________
Ventyl 1.6 101 KM
 
 
Gural99 
Niedzielny kierowca
glx '97.09.09


Silnik: 1,8
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 61
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-03-31, 15:33   

Lusia napisał/a:


ale przez tel. koleś był mocno zaskoczony, że w vento mam aparat Sagem!!!!! a nie standardowego Boscha....



Dla mnie to żadne zaskoczenie, mam aparat Sagem a czujnik halla Siemens :O
_________________

 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2011-09-06, 17:49   

sorki za wykop, ale nie będę tworzył nowego tematu jak mam problem z błędem czujnika halla
w niedziele kolega Jendker sprawdzał mi błędy na kompie i wyskoczył mi błąd sondy i czujnika halla, ale tylko na zapłonie, a gdy odpaliłem auto to nie było żadnego błędu

jakieś podpowiedzi ?
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-09-06, 20:27   

Podpowiedź taka, że tak ma być z czujnikiem Halla. W tych silnikach przy włączonym zapłonie błąd jest, a po odpaleniu nie ma. Miałem/mam kilka aut z silnikami ABU/1F/ABS/ADZ i to jest u nich normalne.

Co do sondy to nie powinno być żadnego błędu. Jeśli skasujesz i nie wraca to mógł to być błąd chwilowy zapamiętany przez sterownik.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2011-09-06, 20:41   

zeniTh, hallą się nie przejmuj, bo jest dokładnie tak jak napisał adamwwy. Natomiast lambda mogła zaczytać chwilowy błąd lub już nadszedł na nią czas. Jeżeli po wykasowaniu błąd się nie pojawia, to wszystko jest w porządku.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2011-09-06, 20:44   

no po skasowaniu już sie nie pojawil blad sondy takze bylo to chyba zapamietane bo jak kupilem auto to kable od sondy byly wogole uciete takze moze przez to ;]

dzieki za odpowiedzi
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2012-01-07, 20:24   

Na ciepłym silniku samochód czasami przygasa ale sam później automatycznie jakoś "odżywa". Czasami, ale rzadko gaśnie całkowicie i na ciepłym lubi sobie dłużej pokręcić. Czujnik halla? Jeśli to prawdopodobne to gdzie on się właściwie znajduje? Da się to wymienić samemu?
Świece, kable itd sprawdzane i są ok
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
navas049 
Kierowca eLki


Silnik: 1,8
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 24
Skąd: szczecin
Wysłany: 2012-01-10, 20:08   

podpinam się do tematu żeby nowego nie zakładać.
U mnie jest trochę inny problem, mianowicie przy odpalaniu zapalają się tylko kontrolki a rozrusznik nie kreci. Jakiś czas temu miałem ten sam problem, kupiłem nowy rozrusznik i akumulator. Polepszyło się ale teraz znowu wróciło
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-01-12, 23:46   

dla próby uruchamiaj rozrusznik "na krótko" poprzez połączenie kawałkiem kabla śruby z grubym plusowym kablem od aku z tym cieńszym czarnoczerwonym od stacyjki. Koniecznie wyluzuj bieg bo możesz zostać przejechany. Jesli tak się uruchomi to nie dociera sygnał ze stacyjki do rozrusznika, co najczęsciej oznacza uszkodzoną stacyjkę, albo ten czerwono-czarny kabel gdzieś po drodze
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 11