Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2012-05-07, 23:43 poliuretan
Mam pytanie, który zestaw tulei poliuretanowych wybrać do swojego venciaka, czerwony o twardości 80 ShA, czy żółty o twardości 90 ShA? Dodam, że narazie mam zawieszenie ale zastanawiam się na gwintem lub kitem obniżającym.
Silnik: 1,8 AAM Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 620 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-05-08, 21:15
ja bym dał żółty do kitu i twardego gwintu, ale też zależy po jakich drogach będziesz jeździł. Jak sporo po terenach, które nie mają dziur lub jest ich niewiele to żółte, jak po mieście, gdzie często można zgubić koło to czerwone. jak bardziej miękki gwint do też czerwone.
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2012-05-08, 22:19 poliuretan
Myśle o gwincie MTSa a on raczej nie jest bardzo twardy, bo chciałbym obniżyć trochę furaka, żeby nie stał jak koza, a jednocześnie zachowac troche komfortu, bo na moim terenie raczej niemieckich autostrad nie ma i nie bedzie. Spójrzcie na mój temat http://forum.vwvento.org/...=12340&start=35 i powiedzcie czy lepiej gwint czy może jednak kit jakiś???
ja mialem zolte to mi wachacze sie polamaly w polowie bo przy mocowaniu nie pracowaly,ale drogi tez mam takie sobie,z mocowan wachaczy wyjolem poliuretany a wstawilem zwykle,cala reszta jest w zoltych poli i od 4 lat nic sie nie dzieje.
chłopie chcesz zachować komfort na gwincie i poliuretanach ?
to musisz oponę o profilu 70 założyć
gwint + poliuretan czerwony w zupełności Ci starczy
żółty jest jeszcze twardszy jak czerwony
jedyne co to przed założeniem poliuretanów sprawdź sobie stan wahaczy czy nie są przypadkiem skorodowane, popękane bo poliuretany wytrzymają ale wahacze już nie koniecznie ( nie raz opisywane na innych forach)
Zestaw planujesz dobry byle byś miał czy też ewentualnie dołożył rozpórkę kielichów
Przynajmniej juz mam spokoj na dozywocie.
Nie jest jakos mega twardo ale tyl sztywniejszy.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2012-05-16, 21:28
Wahacze mam w bdb stanie, więc o nie się nie boję Mówiąc o komforcie mam na myśli, że nie chciał bym odbijać się na drodze jak piłeczka do pimponga... Profil na 70 pewnie odpada bo ciężko naciągnąć do ventki oponki w tym rozmiarze na obręcz 17" .
Nie chce zakładać kolejnych tematów, wiec napisze tutaj.
Che zakupic tuleje poluretanowe do tylnej belki, gdyż już mi się stare posypały. Pewnie zdecydowałbym się na czerwone tuleje. I teraz pytanie, do tych, którzy jeżdzą na takich tulejach- jest słyszalne trzeszczenie, skrzypienie tych tuleji?? Bo przeglądając różne fora natknąłem się na takie informacje. Czy w zestawie z tulejami jest dołączany jakiś smar do smarowania? Jeśli nie to czym to smarować, żeby nie czuć się jakby sie jechało jakimś starym tapczanem?
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-27, 17:11
tak wiec, ja mam tylko z przodu, i ktos tam głupoty Ci naopowiadał. U mnie jest cisza, dostajesz smar, ale to do wprasowania ich w wahacz i tyle. Także śmiało zakładaj czerwone i ciesz sie trwałym zawieszeniem.
Nie chce zakładać kolejnych tematów, wiec napisze tutaj.
Che zakupic tuleje poluretanowe do tylnej belki, gdyż już mi się stare posypały. Pewnie zdecydowałbym się na czerwone tuleje. I teraz pytanie, do tych, którzy jeżdzą na takich tulejach- jest słyszalne trzeszczenie, skrzypienie tych tuleji?? Bo przeglądając różne fora natknąłem się na takie informacje. Czy w zestawie z tulejami jest dołączany jakiś smar do smarowania? Jeśli nie to czym to smarować, żeby nie czuć się jakby sie jechało jakimś starym tapczanem?
niestety trzeszczenie skrzypienie jest słyszalne, ja przed samą sprzedażą założyłem żółte poli na tylną belkę i trzeszczały, przed założeniem trzeba by je nasmarować pewnie pomiedzy poliuretany żeby nie trzeszczały ...
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Ostatnio zmieniony przez zeniTh 2013-01-27, 17:43, w całości zmieniany 1 raz
Czyli jednak jest opcja, że będą trzeszczeć, choć nie jest to regułą jak napisał kolega Kruchy69. Trochę obawiam się tego, bo nie lubie jak mi coś skrzypi, tłucze, itp. A kolego zeniTh, te trzeszczenie było dosyć uciążliwe? Pytam bo nigdy nie miałem styczności z tego typu tulejami.
Paweł_R, wiesz co nie ja je zakładałem więc Ci nie powiem na 100% smar mechanikowi dałem żeby to posmarował, ale czy to zrobił to nie wiem, wydaje mi się że nie były smatowane bo by chyba tak aż nie skrzypiały ...
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-27, 20:46
o cholera. No ja mam tylko z przodu i jest cisza, może z tyłu rzeczywiscie trzeszcza. :/
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2013-01-27, 23:35
No niestety Panowie ale to nie jest guma tylko poliruetan i wydaje mi sie ze bedzie trzeszczal, mozna probowac smarowac smarem, moze cos to da. Mi jak siada ori tuleje tez zaloze poliruetany tylko nie wiem jeszcze ktore zolte czy czerwone
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Chyba jednak zarezykuje i wstawie sobie te poliuretany, może będzie ok. Napewno po montażu i przejechaniu paru km napiszę czy warto było A gdzie najlepiej nabyć takie tuleje?? Ktoś może kupywał z Was z tego sklepu: http://www.strongflex.eu/pl/
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-29, 14:00
ja mam strongflexa w vento z przodu i jest gitara. :p
Cenowo nie wiele wiecej niz gumowe a roznica w zywotnosci znaczna.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: ASZ+ Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 386 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-29, 22:32
Kruchy69 napisał/a:
tylko ze np levis jezdzi na swoich juz 5 lat (przynajmniej tak gdzies przeczytalem), to ciekawe ile by tych febi przez ten czas zajezdził.
No właśnie, ciekawe. Ja na przodzie mam jeszcze oryginalne gumy (92r., 180 tys. km), już się nie mogę doczekać kiedy je te twarde springi wykończą Z tyłu miałem wymieniane jakieś 6 lat temu, obecnie wytrzymały już 70 kkm, też ciekawe kiedy się skończą. I chyba w przyszłości trzeba będzie zapodać czerwony poliuretan
Mowilem o czerwonych na tyl i porownywalem do lemfordera.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
No jestem świeżo po wymianie tulei tylnich. Zdecydowałem się jednak na czerwone poliuretany. Fajnie się jeździ, czuć, że tył jest dużo sztywniejszy, niektóre stukania ustały, ale dalej coś mi tam stuka. Amortyzator nie cieknie, ma około 65% sprawności, tuleje napewno dobrze zamontowane, odboje i górne mocowanie amora ok, bagażnik opróżniony A na nierównościach łomocze, szczególnie na takich dołach, jak amortyzator ma największy skok. Mocowania tłumika też są ok. Co to koledzy może być?? Amortyzator może stuka? Tylko jak to sprawdzić nie wymieniając amorka?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum