Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
remont silnika 1.8 aam 55kw
Autor Wiadomość
lukspeed 
Niedzielny kierowca
Vento1.8 55KW


Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: RZESZÓW
  Wysłany: 2012-12-20, 16:59   remont silnika 1.8 aam 55kw

Witam
Mam pytanko dotyczące kosztów remontu silnika podanego w temacie czyli 1.8 aam 55kw,nie stety zaczął już dymić pluć olejem po tłumiku i pewnie jest to sygnał że potrzebny remont.Jeśli jest ktoś z podkarpacia i może polecić jakiegoś mechanika to byłym wdzięczny.Z tego co wyczytałem na forum to polecacie wyremontować niż kupić używany na alledrogo. Aha silnik ma przejechane 225tyś z czego na gazie jeździł od 169tyś.
_________________

 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2012-12-20, 18:03   

lukspeed napisał/a:
Jeśli jest ktoś z podkarpacia
Hormon miał ruszać z warsztatem to może sie tym zajmie
przejrzyj jeszcze ten temat
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6867
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
Ostatnio zmieniony przez czarnysauber 2012-12-20, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-12-20, 18:08   

lukspeed napisał/a:
nie stety zaczął już dymić pluć olejem po tłumiku i pewnie jest to sygnał że potrzebny remont

jesteś pewien ze to objawy padniętego silnika ?? jaki jest kolor dymu ?? ile ubywa ci tego oleju ?? przyczyna może leżeć gdzie indziej ... proponuje dobrze to przemyśleć bo przebieg nie wskazuje na skatowany silnik a już na pewno nie AAM po 230tys.
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2012-12-20, 18:24   

Ja bym proponował zmierzyć ciśnienie na cylindrach, i jeśli jest ok, lub po próbie olejowej okaże się że nadall nie trzyma ciśnienia to winna będzie głowica i uszczelniacze na zaworach. A wtedy koszt remontu wyniesie powiedzmy od 500-800zł
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
lukspeed 
Niedzielny kierowca
Vento1.8 55KW


Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2012-12-20, 18:45   

Objawy sa takie że jak przygazuje to leci niebieski dymek z tłumika, oleju dosyc bierze, mozna powiedziec ze przez to co chwila dolewanie juz go prawie wymieniłem:/ciśnienie mierzyli mi goście w warsztacie przy przebiegu koło 180tyś i nie było zabogato wtedy podjeta była decyzja co to wymiany oleju na mineralny.Od tego casu do dnia dzisiejszego jeżdze na mineralnym Platinum Classic 15W40
_________________

 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-12-20, 19:02   

No to mi sie wydaje ze pierscienie masz do wymiany kolego przy okazji zrob tez uszczelniacze koszt okolo 80 zl za pierscienie na jeden gar, ile mechanicy wezma to nie wiem bo Ja bym sam to robil :]
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
Ostatnio zmieniony przez vwjanekvento 2012-12-20, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2012-12-20, 19:02   

Jak ciśnienie nie było za bogate to powinni wykonać drugi pomiar po zalaniu cylindrów olejem i porównać oba pomiary. Tu masz wszystko wyjaśnione http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134713
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
Ostatnio zmieniony przez wojtas83 2012-12-20, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2012-12-20, 19:03   

To pierścienie do wymiany do wymiany ale pewnie nie obejdzie sie bez ściągania głowicy ,więc od razu planowanie i wymiana uszczelki i przy okazji uszczelniacze zaworów (w końcu to koszt 2 zł na zawór) a jak wszystko na wierzchu to mechanik nie powinien nawet duzo doliczyc ,jedynie co planowanie będzie dodatkowym kosztem
lukspeed napisał/a:
przy przebiegu koło 180tyś i nie było zabogato wtedy podjeta była decyzja co to wymiany oleju na mineralny.

Jak dla mnie to dużo za wcześnie ,z takim przebiegiem to widziałem samochody co na pełnym syntetyku jeździly ,a półsyntetyk to standart sam jeżdze na półsyntetyku a mam z 280 tyś i jest git.
Jest też duże prawdopodobieństwo że pierścienie tak szybko poleciały z powodu wczesnego przejścia na mineralny
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-12-20, 19:20   

czarnysauber mi walnelo w nd 150 tys i jezdze na mineralce i nie narzekam :]
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-12-20, 19:43   

czarnysauber napisał/a:
Jak dla mnie to dużo za wcześnie ,z takim przebiegiem to widziałem samochody co na pełnym syntetyku jeździly ,a półsyntetyk to standart sam jeżdze na półsyntetyku a mam z 280 tyś i jest git.
Jest też duże prawdopodobieństwo że pierścienie tak szybko poleciały z powodu wczesnego przejścia na mineralny

Zgadzam się z tą teorią.
Cytat:
czarnysauber mi walnelo w nd 150 tys i jezdze na mineralce i nie narzekam :]
Jak dla mnie mineralny olej to ostateczność.
Ja mam prawie 200tys z czego 85tys na lpg i jeżdżę na pól syntetyku, dolewam jeden raz od wymiany do wymiany.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-12-20, 19:53   

Zadna ostatecznosc, moj ma juz 20lat kupilem go z przebiegim 120tys jezdzil na mineralnym dlatego pozostalem przy mineralnym, co do przebiegu nie mam pewnosci stad tez taki olej leje nadal, a glupota byloby przejsc teraz na polsyntetyk :P
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2012-12-20, 20:47   

Panowie koniec z OT :młotek: kolega lukspeed, pytał sie o dobrego mechanika w podkarpackim
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-12-20, 21:07   

Za niedługo będę sprzedawał swój silnik AAM :) , można się dogadać i zrobić swap u mnie.

Silnik ma 306 tys i ciągle rośnie :P , oleju nie bierze odkąd zalałem Valvoline 10W40, sprzegło roczne, silnik pracuje równo, na pewno trzeba wymienic kolektor wydechowy bo jest popekany.
Ze wszystkim można się dogadać, jeśli jednak chcesz robić remont to dam ci namiar na mechanika.
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-12-20, 22:30   

vwjanekvento napisał/a:
Zadna ostatecznosc
jest jeszcze Hipol przekładniowy hehe :P vwjanekvento, każdy robi po swojemu ;)
lukspeed, Na Witkowicach koło Ropczyc jest bardzo dobry mechanik zajmujący się tylko VAGami z tym że słono kasuje za robotę, no a po drugie to jechać tam z Rzeszowa ni jak Ci pewnie nie pasuje.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
lukspeed 
Niedzielny kierowca
Vento1.8 55KW


Wiek: 44
Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2012-12-21, 18:38   

do ropczyc to kawałeczek jak by cos był w okolicy rzeszowa w promieniu 20km to juz lepiej:-) u siebie tez nie dawno gdzieś koło 180 tyś robiłem sprzęgło, przy 220 tyś robiłem rozrząd jak i wymieniałem tłumiki środkowy i końcowy autkiem śmiga żona codziennie do pracy (pewnie kolega Jendker często widzi ventke pod automobilklubem:-)auto jest raczej dobrze utrzymywane i nie żyłowane, a co do mechanika to pytam bo jest grupa która czyha na takich ludzi co sie zabardzo nie znają a ja do takich należę wiec chciałem sie dowiedzieć od was co nie coś:-)jeden mi powiedział koszt koło 1500zł to prawie połowa mojego Vento :(
_________________

 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2012-12-21, 21:06   

Przeglądałes ten temat co Ci linka zapodałem ??
A za 1500 zł to niech gościu mózg sobie naprawi :młotek:
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-12-22, 01:29   

Na forum vag-podkarpacie jest taki silnik ze skrzynią za 300zł, taniocha. Zadzwoń i dogadaj szczegóły. 1500zł na remont silnika to jakas masakra.

Ja kupiłem silnik, pomalutku przy nim grzebie i w styczniu będzie już aucie. Nie bedzie to AAM, bo nie ma sensu pchać kasy w tak słaby silnik, tym bardziej że szykuje sie u ciebie grubsza robota.

Po zakupie silnika będziesz mógł przełożyć sprzęgło, rozrząd kosztuje około 60zł, wymiana na silniku którzy leży w garażu nie będzie kosztować 300zł, bo tyle sobie przeważnie wołają, a znacznie mniej. Jeśli coś znasz się na mechanice, to nawet sam to robisz.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-12-23, 20:56   

A ja tam widzę różnicę między syntetykiem, a mineralem. A jak ktoś nie wierzy niech dla przykłady zobaczy jak zwykła sprężarka jest w stanie szybciej przepompować litrę syntetyka i litrę mineralnego. Jeśli syntetyk tak samo szybciej jest przepompowywany w silniku na zimno i szybciej dociera do różnych zakamarków to nie mam pytań.

Co do remontu.....skoro 1500zł to cena z gratami-więc według mnie jest git. ;)
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-23, 21:23   

Paweł J. napisał/a:
Co do remontu.....skoro 1500zł to cena z gratami-więc według mnie jest git. ;)

Też tak mysle. Ja robiłem w silniku 1.6 PP kapitalny, to za same czesci wyszło ponad 800 zł, plus planowanie głowicy, plus robota, czyli wyciagniecie silnika, załozenie. U mnie tez mechanicy sie tak cenia, tylko tez pytanie jak to zrobia :/
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 10