Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 45 Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2012-12-20, 16:59 remont silnika 1.8 aam 55kw
Witam
Mam pytanko dotyczące kosztów remontu silnika podanego w temacie czyli 1.8 aam 55kw,nie stety zaczął już dymić pluć olejem po tłumiku i pewnie jest to sygnał że potrzebny remont.Jeśli jest ktoś z podkarpacia i może polecić jakiegoś mechanika to byłym wdzięczny.Z tego co wyczytałem na forum to polecacie wyremontować niż kupić używany na alledrogo. Aha silnik ma przejechane 225tyś z czego na gazie jeździł od 169tyś.
nie stety zaczął już dymić pluć olejem po tłumiku i pewnie jest to sygnał że potrzebny remont
jesteś pewien ze to objawy padniętego silnika jaki jest kolor dymu ile ubywa ci tego oleju przyczyna może leżeć gdzie indziej ... proponuje dobrze to przemyśleć bo przebieg nie wskazuje na skatowany silnik a już na pewno nie AAM po 230tys.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2012-12-20, 18:24
Ja bym proponował zmierzyć ciśnienie na cylindrach, i jeśli jest ok, lub po próbie olejowej okaże się że nadall nie trzyma ciśnienia to winna będzie głowica i uszczelniacze na zaworach. A wtedy koszt remontu wyniesie powiedzmy od 500-800zł
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 45 Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2012-12-20, 18:45
Objawy sa takie że jak przygazuje to leci niebieski dymek z tłumika, oleju dosyc bierze, mozna powiedziec ze przez to co chwila dolewanie juz go prawie wymieniłem:/ciśnienie mierzyli mi goście w warsztacie przy przebiegu koło 180tyś i nie było zabogato wtedy podjeta była decyzja co to wymiany oleju na mineralny.Od tego casu do dnia dzisiejszego jeżdze na mineralnym Platinum Classic 15W40
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-12-20, 19:02
No to mi sie wydaje ze pierscienie masz do wymiany kolego przy okazji zrob tez uszczelniacze koszt okolo 80 zl za pierscienie na jeden gar, ile mechanicy wezma to nie wiem bo Ja bym sam to robil
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2012-12-20, 19:02
Jak ciśnienie nie było za bogate to powinni wykonać drugi pomiar po zalaniu cylindrów olejem i porównać oba pomiary. Tu masz wszystko wyjaśnione http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134713
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2012-12-20, 19:03
To pierścienie do wymiany do wymiany ale pewnie nie obejdzie sie bez ściągania głowicy ,więc od razu planowanie i wymiana uszczelki i przy okazji uszczelniacze zaworów (w końcu to koszt 2 zł na zawór) a jak wszystko na wierzchu to mechanik nie powinien nawet duzo doliczyc ,jedynie co planowanie będzie dodatkowym kosztem
lukspeed napisał/a:
przy przebiegu koło 180tyś i nie było zabogato wtedy podjeta była decyzja co to wymiany oleju na mineralny.
Jak dla mnie to dużo za wcześnie ,z takim przebiegiem to widziałem samochody co na pełnym syntetyku jeździly ,a półsyntetyk to standart sam jeżdze na półsyntetyku a mam z 280 tyś i jest git.
Jest też duże prawdopodobieństwo że pierścienie tak szybko poleciały z powodu wczesnego przejścia na mineralny
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
Jak dla mnie to dużo za wcześnie ,z takim przebiegiem to widziałem samochody co na pełnym syntetyku jeździly ,a półsyntetyk to standart sam jeżdze na półsyntetyku a mam z 280 tyś i jest git.
Jest też duże prawdopodobieństwo że pierścienie tak szybko poleciały z powodu wczesnego przejścia na mineralny
Zgadzam się z tą teorią.
Cytat:
czarnysauber mi walnelo w nd 150 tys i jezdze na mineralce i nie narzekam
Jak dla mnie mineralny olej to ostateczność.
Ja mam prawie 200tys z czego 85tys na lpg i jeżdżę na pól syntetyku, dolewam jeden raz od wymiany do wymiany.
_________________ Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2012-12-20, 19:53
Zadna ostatecznosc, moj ma juz 20lat kupilem go z przebiegim 120tys jezdzil na mineralnym dlatego pozostalem przy mineralnym, co do przebiegu nie mam pewnosci stad tez taki olej leje nadal, a glupota byloby przejsc teraz na polsyntetyk
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-12-20, 21:07
Za niedługo będę sprzedawał swój silnik AAM , można się dogadać i zrobić swap u mnie.
Silnik ma 306 tys i ciągle rośnie , oleju nie bierze odkąd zalałem Valvoline 10W40, sprzegło roczne, silnik pracuje równo, na pewno trzeba wymienic kolektor wydechowy bo jest popekany.
Ze wszystkim można się dogadać, jeśli jednak chcesz robić remont to dam ci namiar na mechanika.
jest jeszcze Hipol przekładniowy hehe vwjanekvento, każdy robi po swojemu lukspeed, Na Witkowicach koło Ropczyc jest bardzo dobry mechanik zajmujący się tylko VAGami z tym że słono kasuje za robotę, no a po drugie to jechać tam z Rzeszowa ni jak Ci pewnie nie pasuje.
_________________ Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
Wiek: 44 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 45 Skąd: RZESZÓW
Wysłany: 2012-12-21, 18:38
do ropczyc to kawałeczek jak by cos był w okolicy rzeszowa w promieniu 20km to juz lepiej:-) u siebie tez nie dawno gdzieś koło 180 tyś robiłem sprzęgło, przy 220 tyś robiłem rozrząd jak i wymieniałem tłumiki środkowy i końcowy autkiem śmiga żona codziennie do pracy (pewnie kolega Jendker często widzi ventke pod automobilklubem:-)auto jest raczej dobrze utrzymywane i nie żyłowane, a co do mechanika to pytam bo jest grupa która czyha na takich ludzi co sie zabardzo nie znają a ja do takich należę wiec chciałem sie dowiedzieć od was co nie coś:-)jeden mi powiedział koszt koło 1500zł to prawie połowa mojego Vento
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-12-22, 01:29
Na forum vag-podkarpacie jest taki silnik ze skrzynią za 300zł, taniocha. Zadzwoń i dogadaj szczegóły. 1500zł na remont silnika to jakas masakra.
Ja kupiłem silnik, pomalutku przy nim grzebie i w styczniu będzie już aucie. Nie bedzie to AAM, bo nie ma sensu pchać kasy w tak słaby silnik, tym bardziej że szykuje sie u ciebie grubsza robota.
Po zakupie silnika będziesz mógł przełożyć sprzęgło, rozrząd kosztuje około 60zł, wymiana na silniku którzy leży w garażu nie będzie kosztować 300zł, bo tyle sobie przeważnie wołają, a znacznie mniej. Jeśli coś znasz się na mechanice, to nawet sam to robisz.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2012-12-23, 20:56
A ja tam widzę różnicę między syntetykiem, a mineralem. A jak ktoś nie wierzy niech dla przykłady zobaczy jak zwykła sprężarka jest w stanie szybciej przepompować litrę syntetyka i litrę mineralnego. Jeśli syntetyk tak samo szybciej jest przepompowywany w silniku na zimno i szybciej dociera do różnych zakamarków to nie mam pytań.
Co do remontu.....skoro 1500zł to cena z gratami-więc według mnie jest git.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-23, 21:23
Paweł J. napisał/a:
Co do remontu.....skoro 1500zł to cena z gratami-więc według mnie jest git.
Też tak mysle. Ja robiłem w silniku 1.6 PP kapitalny, to za same czesci wyszło ponad 800 zł, plus planowanie głowicy, plus robota, czyli wyciagniecie silnika, załozenie. U mnie tez mechanicy sie tak cenia, tylko tez pytanie jak to zrobia :/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum